DUPONZOO in dadizele

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
pluchke
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 15, 2006 8:20 pm

Berichtdoor pluchke » vr aug 04, 2006 10:13 am

een goed maand geleden hebben we ons 2de fretje gekocht in deze winkel die was niet gevaccineerd de dag nadien merkte ik op dat er iets niet kloptte het fretje was ziek!
We hebben alles geprobeerd met antibiotica was hij beter maar toen de antibiotica ten einde was verslechte het terug gisteren zijn we voor de zoveelste keer naar de dierenarts geweest
Vanmorgen stond ik op ik wou hem uit zijn kooi halen om wat te spelen en mijn fretje was gestorven
Het was zo een lieveke kmis hem nu al zo erg kben er kapot van.
ze hebben hetr recht niet op die beestjes zo te verkopen

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » za aug 05, 2006 10:59 am

dierenwinkels zijn overal hetzelfde hoor enkel hun portemonee die telt
veel sterkte met u verlies!!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za aug 05, 2006 11:25 am

Veel sterkte om dit verlies te verwerken, een vriendje afgeven is altijd een heel trieste zaak, maar leer er aub uit dat je NOOIT meer een diertje uit een winkel mag kopen, hoe zielig het er ook zit. Hoe meer we die dieren in de winkels aankopen, hoe meer beestjes we in de winkel gaan aangeboden krijgen, en bedoeling is toch van gezonde, lieve diertjes te krijgen bij een kweker die weet waar hij mee bezig is en van waar beestje-lief komt, wat de voorgeschiedenis is e.d, zeer belangrijk ook voor de gezondheid van in dit geval je fretje. Het gebeurt echter evenzeer bij honden, katten, konijnen, chinchilla's en ga maar verder, zelden zullen ze u in een winkel meer kunnen zeggen dan het diertje zijne geboortedatum, als dat al lukt!!

Gisteren waren we nog in een winkel in Hasselt en ik vroeg heel geïnteresseerd of ze fretjes hadden. Ja, ja, daar om het hoekje. Om het hoekje was een muur van ongeveer anderhalve meter, gevuld met een 15-tal kooien en in één mini-kotje zaten dan 4 fretsels. Het moet gezegd, het waren idd heel mooie beestjes, ik heb er indertijd geheel onwetend ook mijn eerste fretje gehaald, dus ik weet dat ze ook echt wel mooie beestjes hebben. Die van ons was in 2002 ongeveer 8 weken en een 10-tal cm groot. Deze beestjes waren volgens hen ook 8 weken oud, maar waren al zo groot als hier de kleinste ram. En nee, het waren geen uit de kluiten gewassen fretjes hoor, hun tanden waren volledig gewisseld enzo, die waren volgens mij ongeveer 3 maanden. De leeftijd doet er nu ook niet toe, maar het toont maar weer aan hoeveel die mensen kennen van die beestjes in die kooien hé?

Maar ja, het maakt jouw verlies er niet minder erg om, dat weet ik ook, en ik kan je volledig begrijpen als je zegt dat je hem heel erg mist, maar ik wil je alleen wat raad geven voor een eventuele 2de fret in de toekomst : kijk goed waar je hem haalt en ga eerst eens kijken in de opvang van de Frettenark. Daar zijn veel sukkeltjes die een nieuw baasje zoeken, en je leert meteen ook hoe je zelf je fretje ook een langer leven kan proberen te geven. Veel sterkte meisje, het is idd heel erg.
Afbeelding

Tyr
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 11:57 am

Berichtdoor Tyr » ma aug 07, 2006 5:37 pm

Veel sterkte toegewenst!

Ook wij waren in den beginne onwetend en hebben ook twee fretjes gehaald uit Dupontzoo.
Jammergenoeg zijn beiden ook op heel jonge leeftijd gestorven.
Ik raad iedereen aan geen fretjes meer te kopen uit dierenwinkels (daarmee wil ik niet alle winkels over de zelfde kam scheren hé, er zullen ook wel uitzonderingen zijn). Zo zullen ze misschien geen meer binnenhalen.
We kunnen maar utopische denken hé

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo aug 20, 2006 9:19 pm

kvind het heel erg jammer van je fretje... ik heb echter wel een fretje van daar die kerngezond is... zo zie je maar dat het ook allemaal een beetje met geluk te maken heeft... ik vind duponzoo er soms ook niet doorkunnen, maar die keer dat ik ging voor een fret was alles proper... spijtig van je fretje, Maneki is bij mij wel een gezonde pup...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Elsje123
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 13, 2006 6:10 pm

Berichtdoor Elsje123 » za aug 26, 2006 11:01 pm

Hay,

Ook ons eerste fretje Freddy komt van Duponzoo, hij was nog niet gevaccineerd. Hij is nu 14 maand en ik moet zeggen kerngezond. Alleen voor de vaccinaties en een keertje oormijt (die hij pas veel later van ons tweede fretje heeft gekregen) zijn wij al naar de dierenarts moeten gaan. Wij hadden hem aan 2 maand en hij was wel niet handtam maar toch hebben wij er geen enkel probleem mee gehad om hem volledig handtam te maken zoals hij nu is. Hij is ook helemaal zindelijk, maar heel zelden heeft hij nog een ongelukje. Hij is het fretje dat 's avonds komt vragen om op schoot te slapen. Dus ja, met Duponzoo heb ik niet echt slechte ervaringen. De fretjes zitten er inderdaad op grof zaagsel wat natuurlijk een minpunt is en van het nest uit zindelijk geleerd zijn ze ook niet. Maar de keren dat wij er gaan om frettenkorrels te kopen, hebben ze toch altijd voldoende eten en drinken.
Ons tweede fretje Wendy komt van VZW Dierengeluk in Menen, een soort asiel in een huiskamer. Zij was al 7 maand en is nu wel handtam maar niet zoals Freddy, we hebben haar daarvoor te laat gehad. Zij is ook kerngezond, dus je moet ook wat geluk hebben met je mokjes, hè...
Groetjes, Els

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za aug 26, 2006 11:37 pm

mijn eerste fretje, Peewee, kwam ook van daar hij had een schimmelinfectie en grote korsten op gans zijn lijfje die behandel geweest zijn met antibiotica en isobethadine. hij had ook erge oormijt.

hij was een nieuwzeelands fretje, die gecastreerd worden op een leeftijd van 6 weken, die in kleine volgepropte bakken het land inkomen en waarvan de helft dood is bij aankomst.

ik wist toen ook niet wat ik deed en had ook geen ervaring met en over fretten maar hij had meteen mijn hart veroverd.

hij is nu 2 jaar en half geleden vertrokken naar de regenboogbrug en was net 1 jaar oud. hij was verongelukt in huis :( en dan wel niet door ziekte gestorven maar hoogst waarschijnlijk zoals de meeste van die fretten vertrekken ze toch op vroege leeftijd.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » vr dec 08, 2006 12:41 pm

Heey

Uit goede bron weet ik dat sommige fretjes daar van een boer komen... Gewoon es ter informatie maar het kan dus ook zijn dat de oorzaak van ginder uit komt.

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » wo dec 27, 2006 7:47 pm

mijn maneki was een heel handtam en lief fretje, en kwam van dupon, dus of ie nu van een boer komt of niet... hij was ok en had zelfs geen oormijt... misschien inderdaad geluk gehad...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » do dec 28, 2006 9:30 pm

Mja... kwil die boer de schuld ni geven é... men broer heeft er 2 van die boer via via via via... é je kent da wel... Maar je weet nooit van waar ze komen hé... zoals van de meeste beestjes...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr dec 29, 2006 7:51 am

Nee idd, van de meeste fretjes weten we de oorsprong niet, want zelfs kwekers weten vaak niet waar hun eerste fretje vandaan kwam en zijn vaak ook nog niet lang genoeg bezig om al bv steeds terugkerende tekortkomingen of ziektes opgemerkt te hebben. Maar de kans dat er wat scheelt met een diertje in de winkel is nu eenmaal groter, je krijgt daar echt alles van iedereen binnen, iemand die zijn fretjes kwijt wil, van huize uit goed of slecht verzorgd, alles komt er samen te zitten. En dat daar vaak, door de fout van de mens, hele erge inteelt mee gemoeid is, zal het er in geen geval beter op maken.

Ons Domino kwam ook uit de winkel, ze wordt met wat geluk in de lente 5 jaar en heeft nog nooit een Da gezien buiten bij haar castratie en vaccinaties. Ze beet in het begin redelijk fel, maar ook dat stopte stilaan en ze heeft in de afgelopen 4 jaar nooit meer haar tandjes gebruikt in de negatieve zin. Ik durf haar bij de wildste kleine uk zetten, ze bijt niet, in geen enkel geval voor zover je daar ooit zeker van kan zijn. We hebben haar al in benarde situaties gezien, dat ze klem zat met haar halstertje of een nageltje, nooit heeft ze nog maar een poging tot bijten gedaan, maar toch, ik zou het daar geen 2de keer riskeren om er een fretje (of ander dier) te halen. De winkel heeft dan nog een naam die niet altijd even positief genoemd wordt, maar voor zover ik weet is er in al die jaren dat het er open is, nog nooit een dier ziek afgeleverd. De omstandigheden waarin ze zitten, maken hen volgens mij veel sneller ziek. Er ligt niks in hun "hok", als je dat al zo kan noemen, er hangt een vieze, vuile, oude drinkteut in met 2 druppen verkalkt water en eten, ja, er ligt iets van een potje in, brokken herken je wel niet meer, want alles ligt vol met je weet wel wat. Dus al hebben ze daar jaarlijks de mooiste fretjes zitten, want dat is dus echt wel het geval, ik zou het niet meer aandurven. Wat heb je aan het allermooiste fretje, wat daar steevast tegen de prijs van 65€ de deur uit gaat, angora, albino, harlekijn, het doet er niet toe, als het prutske even later ziek wordt en je het veel te vroeg moet afgeven? Het is niet onherroepelijk zeker dat het gebeuren gaat, maar de kans is er nu eenmaal gewoon veel groter. In de opvang weet je mss ook geen verleden van je diertje, maar heb je toch al de kennis mee die de Da opgedaan heeft bij het nakijken, vaccineren en eventueel castreren van het fretje en weet je van de Opvangers uit al wat meer over het karakter, over hoe het in de omgang is, of het een brave of agressieve fret is, enz... Zekerheid heb je zelden of nooit, dan moet je echt al gaan doorzoeken naar goede kwekers en alles en dat doet iemand die net begint al praktisch nooit, maar toch, het risico van "pech hebben" is me té groot om het nu, wetende wat ik weet, nog te riskeren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bob_mermans
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 10:44 am
Contacteer:

Berichtdoor bob_mermans » di jan 16, 2007 9:36 pm

Het kan toeval zijn maar het valt me toch op dat er vaak dieren vroeg sterven die uit dierenzaken komen. Overlaatst las ik nog iets van een Chihuahua van €850 die vier dagen later ook dood lag. De winkel beschuldigde meteen de eigenares (ik sluit niks uit, het kan inderdaad haar schuld zijn) maar het strafste vond ik toch dat, toen het diertje nog leefde en de vrouw ermee terug naar de winkel stapte, de winkel aanbood dat ze een ander mocht kiezen. Het gaat hier wel over dieren he! Je kiest toch ook niet zomaar een andere man als de ene ziek is???

Vroeger was ik een voorstander van Dierenspeciaalzaak DE PAUW, als het op dieren aankomt is dat nu wel al iets minder! Ik ga niet beweren dat die mensen hun dieren niet graag zien maar SOMS heb ik er toch zo mijn twijfels over!

Groetjes

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » zo mar 09, 2008 9:19 pm

:@ :@ :@ Ben daar vandaag ook eens een bezoekje gaan brengen..had weer eens zin om een paar slaapzakjes te kopen...hum...ja, ik geef het toe...is voor mij een verslaving aan het worden...
Wat ik van deze winkel vindt is dat sommige kooien goedkoop zijn, maar de diertjes zelf???
Amaai een ECHTE ramp...vele zieke vogels!!!!!!!!!
En toen kwam ik bij de fretjes terecht....
Een schande!!!!
:@
Ze zitten op dat grof beukenschilfers te slapen8 Die arme fretjes, zelfs geen slaapzakje!!!
Hun kot! MEGA vuil!!!!!!!!!!!!!!!Overal poep!!! Ik kuis haar bakje daags...
Ik vroeg of ik er eentje mocht zien...deed gebaren dat ik geinteresseerd was...
Ik zei tegen diene vent...zeg: die heeft oormijt??
Zegt die vent....pfffffffffff...ja da kan ma da is nie erg, gewoon et een oorstokje erin zitten!!!!!
En toen vroeg ik een ander te zien. En die was de helf van haar vacht kwij en allemaal korstjes enzo en ik zei tegen die vent : zeg, die is echt wel ziek hoor??
Zegt die vent, ma neen...ne keer wassen en tis weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Allee jong, stelt u voor???
Ik was echt aan het koken dat mijn vriend mij uit de winkel moest halen....
Een echte schande hoe ze die diertjes daar zo laten en ik zeg niet dat ik er véél van ken, maar dat ging echt mijn petje te boven!!!!!!!!!!!had er tranen van in mijn ogen !@#$
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mar 11, 2008 12:53 am

Zara en alle andere mensen die de neiging tot ontploffen krijgen in zulke zaken, bel aub naar Hans en zeg best ook niet dat je van een frettenvereniging bent, want dan gaat er bij die mensen vaak al een alarmbelletje rinkelen. Wees gewoon zo verstandig om zo kalm mogelijk buiten te gaan als je ziet dat er op eventuele raadgevingen van jouw kant een onverschillige tot negatieve reactie komt en bel naar Hans. Tijdens de werkuren sms je beter, dan stoor je niet zo snel op belangrijke momenten, maar wacht als het kan tot 's avonds en bel Hans om te zeggen wat je zag. Als het binnen de mogelijkheden ligt zal Hans die winkel dan wel een bezoekje brengen en proberen het nodige te bekomen. Ik zeg niet dat elke winkel bereid is te veranderen in zijn omgang met de dieren, maar vaak is het ook gewoon onwetendheid, ze hebben geen idee hoe of waaraan ze kunnen zien dat er echt iets foutloopt en hebben al praktisch nooit een idee waarom het slecht is om bepaalde dingen als bv bodembedekker te gebruiken. Als je hen kalm en rustig en met de nodige kennis alles kan uitleggen, bekom je vaak veel meer dan met boos worden.

Ik ging vroeger ook de lucht in als ik die wantoestanden zag, maar vaak moet je je ook realiseren dat een winkel geen opvang of "thuis" is voor die beestjes, maar alleen een "doorgang" naar het echte baasje. Dat ze er dus geen villa voorzien maar een aftandse kooi is ergens wel te begrijpen, voor die mensen blijft het alleen om "geld opbrengen" gaan en moet alles voor hun zo goedkoop mogelijk blijven. Ik keur het absoluut niet goed, daarom stap ik ook alleen de door mij gekende of door DFA aangeraden winkels binnen. Ik riskeer het gewoon niet om die ellende tegen te komen. Het is geen kwestie van "kop in 't zand steken", ik wéét immers dat er plaatsen zijn waar je je de haren uit het hoofd wil trekken, maar laat het aan mensen met genoeg kennis van zaken én de kunst om het uitgelegd te krijgen om dan die bepaalde winkels te bezoeken. Ik krijg het nu wel allemaal op papier uitgelegd, maar owee als ik daar zou staan waar jij stond vandaag Zara, dan had ik ook uit mijn vel gesprongen, vrees ik!

Nee, best doe je dus zo weinig mogelijk, reageren maakt die mensen alleen maar boos en als je teveel uitlegt dat het schandalig is en dat de dierenbescherming het zou moeten zien ofzo, dumpen ze de aanwezige fretjes en andere dieren ergens tot als ze zeker zijn dat het "controle-gevaar" weer geweken is. Dan zijn die arme schaapjes er nog veel erger aan toe, want vaak stopt het niet eens met dumpen, maar gewoon met hun leven! Ach, mensen die die beestjes in zo 'n toestand op die manier behandelen, denk je echt dat die een hart, laat staan een hart voor dieren hebben?? Nee, jammer genoeg niet!
Afbeelding

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » do dec 11, 2008 5:35 pm

Hoi,
was paar weken terug ook in Duponzoo om katteneten te kopen.
Ben ook naar de fretten gaan kijken: ze zaten op grove houtblokjes, dus geen zaagsel. hadden wel geen kattenbak,
maar al hun strontjes lagen mooi op 1 hoop. Ze zagen er goed gezond uit, waren pups van +/-7 maand denk ik...
wel 180 € tstuk (er stond bij geschreven: gechipt en gevaccineerd), maar 180€ voor een wildkleur is dus te veel.
Reactie van de verkoper toen ik zei dat dit niet de prijs was: "weet ik, maar ze verkopen wel"
tja, ben er niet eens tegenin gegaan... gewoon eten betaald en door...
maar 2 jaar geleden waren we daar ook en toen stonden de wildkleurfrettenpups van +/- 12 weken aan 50 €...
Dus ze hebben blijkbaar het gat in de markt gevonden....
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr dec 12, 2008 2:15 am

ouch zeven maand al in ne dierenwinkel zitten... denk da ze wel dankbaar zijn moest iemand hen daaruit halen :s pffff

mijn 2 komen van een dierenwinkel, en kga daar gewoon noooooit meer binnen, want ik weet da'k de volgende keer met heel de nest buitenkom :(

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr dec 12, 2008 1:54 pm

Ik wens je ook heel veel sterkte met je verlies!

@ Margiet, de fretten die je gezien hebt zijn idd op zijn minst 3 maanden oud. Zijn er van het laatste nestje die ze zitten hebben en denk zelfs dat ze al ouder moeten zijn hoor. Ook mijne Tibo en Diablo komen van daar en gelukkig allebei kerngezond. Tibo is ondertussen 4 jaar en Diablo is 7 maand maar dat is ook de allerlaatste keer geweest dat ik dat gedaan heb want net zoals Niels ben ik bekwaam om met de volledige nest te gaan lopen! :( Ook heb ik de eerste 2 maanden hard mijn best moeten doen om Diablo er door te krijgen, zo een achterstand had hij. Hij was 167 gr en zo klein dat hij op 1 hand kon zitten. Ik weet nu maar altemeer dat ik erg veel geluk heb gehad dus doe dit zeker nooit meer!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

gravedigger
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 13, 2005 11:30 pm

Re: DUPONZOO in dadizele

Berichtdoor gravedigger » zo jan 10, 2010 5:21 pm

hallo

sterkte met het verlies van je fretje
wij hebben daar ook 2 fretjes gekocht onze joey dew is na 2 jaar overleden en kyra angora was 5 jaar
zeg wel ze zitten daar maar schamelijk


groeten

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: DUPONZOO in dadizele

Berichtdoor Buda » ma jan 11, 2010 1:46 am

mijn ventje zat in 'n ''gedeelde'' kooi samen met 'n arend of zoiets :shock:
da beest wou mijne neus!!!! creap! :p
twas helemaal uit zo'n gaas gemaakt, tzelfde van de fretjes tot voorby de valk.
en int midden 'n houten scheiding.
MANMAN ik keek m'n ogen uit :o zo'n beest!
en ik wou ook het sukkeltje niet nemen.. en rara, ik ging met het sukkeltje naar huis :p twas wel het enige sukkeltje dat niet beet :lol:
op dat moment!
na 'n paar dagen bij mij thuis, is'm zeker vier maanden vreselijk geweest :cry: (hij is er nu nog maar acht :p ma khad hem vn z'n zeven weken, of dat was me toch verteld)
maar, ik had ervoor gekozen om hem te houden, dus twas erop of erover :p genen eronder en zeker gene losdoor!
en UITEINDELIJK (bloed zweet en tranen, zoalsk vaker zeg)
is het nu 'n flodderbolletje :D :D
en ik hou zo van m'n flodderbolletje!!! :D :wub: :wub: :wub:
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten