****** EXPRESS in Groot-Bijgaarden

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » wo sep 20, 2006 7:43 pm

hoi :(
~_~ stomme mensen van ****** express ik word er gek van... heel af en toe gaan we es naar Ikea in Ternat, of ga ik es solliciteren in het Brusselse etc etc, je kent dat... en mijn vriend kent mij, dus iedere keer als we groot-bijgaarden naderen: "schatje, ikke beesjes zien?". Dan moet mijn vriend mee en iedere keer kom ik triest naar buiten... Puppies in veel te kleine bakken, katten op elkaar gestapeld, knaagdieren met veel te veel, maar ook zieke fretjes.

Onlangs zat er een fretje die bijna niet meer op zijn poten kon staan om te eten. Hij kon geen steun vinden om zijn eigen lijfje te ondersteunen, ewel erg :@ :@ :@

Eergisteren komen we bij vrienden thuis, en een vriend die er ook was heeft een hondje gekocht, bull terrier, ewel hondje heeft weken in kliniek gelegen met hersenonsteking en vanalles, en komt erbij dat dat puppietje nog geen twee maand was... mijn kennis van honden is niet zo uitgebreid, maar als je voor fretten al beter acht weken wacht eer ze te verkopen/kopen... dan zeker voor een hond niet?

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » do sep 21, 2006 6:18 pm

Ja dat is ook bij honden zo

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 23, 2006 1:29 pm

Kan je daar dan niets aan doen, aan zo'n praktijken?????? Ik bedoel, als dierenorganisatie kun je daar toch iets aan doen? Niet?
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za sep 23, 2006 2:56 pm

wij hebben daar ni de juiste papieren voor om diepraktijken te stoppen
we hebben da hier op het forum al genoeg over gedepateert.
je kan wel zeggen tegen die mensen je zou da beter zo doen maar ze luisteren toch ni dus ik laat ze maar doen HEEL spijtig voor de dieren dat er zitten,
wat je wel kan doen als je nog zo'n praktijken tegen komt eens tegen onze voorzitter iets zeggen ( van ****** express en de pauw zijn al bekent) maar op de markt of zo... we kunnen er echt niks aan doen. :@ ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 23, 2006 5:45 pm

knorry: da was al bekend of wa, dat ****** express zo handelt? Mijn god toch, die beestjes, en zoveel, en niemand kan iets doen... aaaaarghhhh wordt er pissig van... :@
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za sep 23, 2006 7:44 pm

ja da is al wereld wijd bekent en iedereen heeft het er over.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » zo sep 24, 2006 11:33 am

Er is ook onlangs beweerd dat ******-Express de draaischijf zou zijn van de Oost-Europese puppy handel ~_~ En we weten denk ik allemaal dat zo een organisatie bijna niet te stoppen is %) Ik zie nu nog altijd dat verdomde bord voor mij waar opstaat "99 hondenrassen" :@

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo sep 24, 2006 1:26 pm

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :(:(:(:(:(:(:(:(:( ja maar ik heb het ook al gehoord dat die pups niet van België zijn maar van allerlei landen komen... jammer hé... oh ik zou ze allemaal willen kopen en helpen, maar als zij weg zijn, dan komen er nieuwe in de plaats en steunen we die misdaad... :(:(:(:(:(
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » zo sep 24, 2006 3:41 pm

fie,

vraag aub aan uw vrienden of ze bij de veearts een bewijsje gaan halen op papier van wat er allemaal mis was me't beestje en dat ze dan eens ze dit op papier hebben klacht neerleggen tegen ae dat is alles wart ze kunnen doen maar als alle (menselijke) gedupeerden zo klacht neerleggen kan er iets gebeuren, anders staan we machteloos

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo sep 24, 2006 4:18 pm

ik weet bij ****** express da je binnen de 14 dagen kunt terug gaan met je beest maar wie doet dit nu je hebt dit een paar dagen in huis je hecht je er aan en dan moet je dit terug binnen doen. er bestaat bij hun ook een terug betaling. :@ :( ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo sep 24, 2006 5:11 pm

"Niet tevreden - geld teruggarantie" ??????? :? Met wat zijn we eigenlijk bezig jongens, radio's, droogkasten, .... of levende wezens verdorie!!! :@

Ik weet goed waarom ik niet binnen ga in dergelijke dierenzaken, hier word ik razend van!! Da's bij de beesten af, ja!! :@
Afbeelding

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo sep 24, 2006 5:43 pm

@hoste: ikzelf heb GEEN diertjes gekocht hoor ~_~ maar kvind het gewoon zielig ~_~

ja dat is waar: niet goed, omruilbaargarantie is het... die hond met hersenvliesontsteking kon geruild worden mar je hecht je aan zo'n diertje, dus heeft die jongen vanzelfsprekend niet geruild maar zijn diertje naar merelbeke gedragen, waar het vijf dagen moest blijven en wekenlang verzorging nodig heeft...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo sep 24, 2006 7:12 pm

@ margit, ze verwachten dus als je beestje ziek is da je daar mee terug gaat en dan mag je een ander beestje kiezen ik zou dan eerder zeggen betalen jullie de DA kosten daar zou ik contenter mee zijn. allee contenter das hoe je het wil bekijken he
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Hope

Berichtdoor Hope » zo sep 24, 2006 7:36 pm

Je krijgt je geld niet terug hoor, gewoon een waardebon voor het 'bedrag'
dus om een nieuw diertje te kopen.
geen enkele winkel zal geld terug geven....

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo sep 24, 2006 8:29 pm

ja hope heeft gelijk, tis gewoon ruilen, maar je krijgt geen geld terug... maar alé waar zijn we mee bezig: niet tevreden van dit dier, ruil het gewoon voor een ander.... aaaaaaaaarggggghhhhhhh
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma sep 25, 2006 1:07 am

bij dierenzaken is het niet te doen om de diertjes of om de emoties van de kopers van de diertjes..
het gaat enkel om geld. niet meer en niet minder.
en soms lijkt het zelfs zo dat hoe zieliger ze zitten en hoe zieliger ze eruit zien ze het snelst verkocht
worden door mensen die hun willen "redden".
uiteraard zodra dat diertje weg is komt er weer lekker een ander in de plaats te zitten enz...

Hope

Berichtdoor Hope » ma sep 25, 2006 8:12 am

het draait dus wel om de emoties van de kopers.
je moet er maar eens op letten; de muziek die ze er draaien is altijd heel triestig.
Het zijn verkopers hoor!! ze zijn niet dom en weten exact hoe ze op mensen moeten inspelen.
Heel triestig!!!!!!

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma sep 25, 2006 8:36 am

Jawel hoor, mijn schoonmoeder heeft daar een paar jaar geleden een kat gekocht. Een britse korthaar, en die bleek kattenaids te hebben. Ze hebben toen hun geld teruggestort gekregen van ******* *******.

Ik heb ondertussen ook al van iemand vernomen dat de honden van Tsjechië komen en dat ze per container besteld worden.

Ik zou ook graag hebben dat het stopt ginder in Groot-Bijgaarden, maar we kunnen er gewoon niets aan doen. Enkel je vrienden en kenissen vragen om niet meer te gaan.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma sep 25, 2006 9:55 am

@hope: ik bedoel om de emoties van de kopers ná hun aankoop
m.a.w.. als hun geld al binnen is

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » za nov 25, 2006 5:03 pm

ik was vandaag nog in ******* *******, normaal kom ik daar nooit, maar deze keer had een vriendin van me iets nodig daar. We hadden alles voor de fretten, en we wandelen naar de kasse, aar daarvoor moet je dus langs de honden gaan. Ik zag daar letterlijk 10 honden bij elkaar op zaagsel liggen en ik zeg tegen mijn ouders: "ocharme die hondjes,zo opeengepropt", waarna er een verzorgster naast mij passeet, ik naatuurlijk al boos om al die diertjes kon mijn mond niet houden en zei op een nogal hoge toon "Ik zou me schamen als ik hier zou werken". Die verzorgster hoort da en zegt tegen mij: "Die honden hebben het hier goed hoor" en ik zo op een sarcastische toon "jaja" waarop ze zegt "awel, wa vinde dan zo slecht aan onze winkel ?" ik: "wel ten eerste zitten de fretten op zaagsel, en dat is niet goed voor hun" "ah, waarom dan ni?" vraagt ze op zo'n kuttige toon waarop ik antwoord "omdat er teveel stof in zit". waarop ze durft te zeggen "Dat is nochtans i wat onze dierenartsen zeggen" (ze hebber er begot maar 2!) ik: "ja, dezelfde dierenartsen die zeggen dat de honden gezond zijn en die daarna kennelhoest blijken te hebben!" waarop ze onnozel zegt dat hun dierenartsen ook weten dat de honden altijd kans hebben om ziek te worden. Komaan zeg, de gemiddelde dierenarts weet al bijna niets van fretten, laat staan 2 dierenartsen die voor meer dan 200 dieren moeten zorgen. Je gaat me niet zeggen dat die 2 weten wat elk specifiek dier nodig heeft :@

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do mei 24, 2007 10:51 pm

Wat je daar zegt Stitch klopt helemaal !!!
***********, elke dierenkenner weet dat toch dat fretjes niet op houtzaagsel mogen zitten !!!! Ikzelf heb nog geen fretje (eind juni) maar ik weet *********** meer dan die onnozelaars van ****** Express. Ben der ook al is geweest , en ja, toen wist ik al die verhalen nog niet
Ben geshokeerd ~0 :@

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » za mei 26, 2007 2:33 pm

Kunnen we hier dan echt niks aan doen, vb. de dierenbescherming verwittigen ofzo. Of is dit al gebeurd in het verleden? :?
Ik kan me daar zo kwaad in maken eh :@

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » za mei 26, 2007 10:30 pm

zou een petitie al geen goed begin zijn?

Ik snap echt niks van verkopers en al helemaal ni van mensen
die zomaar een diertje kopen omdat het wel "schattig" is.
Ik heb die zever genoeg gehoord toen ik in een dierenwinkel in kapellen werkte,
ik heb daar maar een paar maand gewerkt, tot ik het nimeer kon aanzien.
De beestjes worden daar echt goed verzorgd maar verder...

Er kwam daar een madam naar mij en vroeg: "seg wa kost da klein lief zwart hondje daar?"
Ik vroeg aan die vrouw: "hoe groot denk je dat dat hondje wordt?"
"Oh" zei ze "das wordt zo'n klein dingetje hé"
Ik zeg: "madam denk nog maar eens goed na, want dit is een rotweilerpup!" ~0
Om te rotten, echt waar!!!! :@

En iemand die een jack russeltje gekocht had en het bleek daarna doof te zijn, die kwamen
da na twee weken gewoon terugbrengen, ze moesten het nimeer hebben. ~0 :@
Dan breekt echt mijn hart,want da was zo'n lief hondje en als ik een dier al twee weken
heb geef ik da van zen leven nimeer af!!!

Elk dier dat bij mij binnenkomt, sterft ook bij mij!

Mij rammetje komt ook uit die winkel, ik kon het gewoon ni aanzien
en ik kon hem daar ni achterlaten. Mijn schatje!!
En ik heb er nog geen moment spijt van gehad, zo'n lieverdje!

Dus als iemand er iets op vind om aan deze barbaarse praktijken een eind te maken,
help ik graag mee!

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » ma mei 28, 2007 7:06 pm

Tegen ****** express is eigenlijk zeer weinig te doen.
Ik heb horen zeggen dat ze er ook nog een ''zijhandeltje'' op na houden.
Wil je een bepaald soort dier dat eigenlijk niet mag gehouden worden of ik geef een voorbeeld: een echt wolfpup, dan kan je die ook krijgen.

Een petitie tegen deze winkel zou fijn zijn, maar ik vrees dat het dweilen is met de kraan open.
Er werdt hier eens een topic ergens gezet dat er controle was geweest op de fretjes die er zaten (jammer genoeg kon je op die topic niet reageren %))
Uit die topic bleek dat de fretjes ervrij goed zaten, hier en daar moest er nog iets aan veranderen.
Wel ik kan u verzekeren dat dit toeval was dat ze er blijkbaar vrij goed bijzaten.
Ik heb al verschillende keren andere dingen gezien !
En vergeet niet.....zulke winkels raken zowiezo op de één of andere manier toch te weten dat ze controle gaan krijgen !
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mei 29, 2007 12:37 am

Ja Vanessa, ik weet over welke topic je het hebt en ben er heel zeker van dat ze toen totaal niets van enige controle afwisten. Ze kregen ook geen "controle" toen, iemand van ons ging gewoon eens kijken. Begrijp me nu absoluut niet verkeerd hé, ik HAAT al die mensen die omgaan met levende wezens alsof ze het over een terug te geven tijdschrift of balpen hebben, en bij A E zijn er idd al talloze dingen gezien die niet, echt niet door de beugel konden, maar het afgelopen jaar is er, vooral wat de fretten betreft, zwaar op gelet en echt medewerking gevraagd van de mensen van ginder zelf. Dat ze geen gevoel voor dieren hebben zoals jij en ik, laat ik terzijde, maar dat ze zo goed al niets wetend over fretten aan frettenverzorging moeten beginnen, is iets wat wij wel kunnen verhelpen. Daar staan we ook voor, om mensen te helpen, uit te leggen hoe en wat, wie en waar, want wist jij vroeger hoe je een fretje verzorgen moest en wat hij/zij allemaal nodig had? Ik helemaal niet hoor. Hier hebben de fretten ook 4 jaar op houtstopjes onder in hun bak geleefd, ik had nu geen gravers dus wat het stof erin betrof was het nog niet zo 'n ramp, maar voor 't zelfde geld hadden Mikado en Domino ook de hele onderkant als hun kattenbak beschouwd ipv zo braaf in hun speciale (eerst driehoekig!!!) bakje te gaan :( . Weet je dat ik ze beiden, rammetje en moertje, op een zaterdagavond samenzette, Mike al redelijk ontwikkeld, Domino niet geholpen en dat ik op dat moment maar 1 kooi had??? :( Gelukkig woonde ik toen in een dorp, waarbij de plaatselijke dierenzaak mij om 22u 's avonds nog heeft willen helpen, maar anders, wat had ik aan de hand gehad tot 's maandags :? ???

Ik wil maar zeggen dat het mss een beter idee zou zijn als wij ons bezighielden met die mensen ook wat inlichtingen te verschaffen ipv gewoon kwaad buiten te lopen, veel te zeggen over onrecht (al is het dat wél) en toch niets te kunnen veranderen omdat die mensen wettelijk niks fout doen. Dan heb ik het NIET over de handel in al die "speciale dieren" hé, daar heb je groot gelijk in, dat is één grof schandaal), maar gewoon over de fretten, de honden, de katten, konijnen, muizen enz.... Zolang die beestjes eten en drinken hebben en niet op een schandalige manier verwaarloosd worden, zitten ze daar altijd nog beter dan bij sommige mensen die hun dieren echt mishandelen. Ze komen massa's liefde tekort, maar het is dan ook een doortochtplaats, niemand verwacht dat die diertjes daar lang blijven hé, de bedoeling is en blijft een baasje voor hen te vinden, zodat het snotje in kwestie het vanaf dan goed krijgt.

Het lijkt mss of ik die mensen van die dierenwinkels gelijk geef hé, maar dat is het niet, maar ik pleit er wel voor dat die mensen ingelicht moeten worden over hoe bv een fretje het beste gehouden wordt ofzo, wat hij het beste eten kan, hoe hij het beste slapen kan en nog van die dingen. Zo kunnen ze in de eerste plaats hun eigen situatie verbeteren en vervolgens de klant ook betere info meegeven. Ik hoop dat je dat wat snappen kan. Wat die handel van al die winkels betreft, daarover heb ik een veel minder rustig antwoord, dat zet ik hier dan ook beter niet neer!! :@ :@ :@ :@ :@
Afbeelding


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten