ANIMONDO in Halle

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » zo okt 08, 2006 1:06 pm

Jullie kennen deze winkel waarschijnlijk niet (het is misschien beter van niet ~_~ ) maar ik wil er toch mijn beklag over doen. Ik ben er onlangs naartoe gegaan met een vriendin en had de schok van mijn leven ! Ik was bij de opening van de winkel (1 jaar geleden) en toen zaten er ongeveer 5 fretten in een grote volière met trapjes en plankjes om op te lopen. Ze zaten toen wel op zaagsel, maar ze zagen er gezond en wel uit (m.a.w ze waren hyperactief ;) ) Maar nu, 3 jaar later heeft deze kleine dierenwinkel als het ware het 'dierenverwaarloos-virus opgelopen :@ De dieren zitten daar in de kelder en ik zat dus naar de honden te kijken toen mijn oog opeens viel op een mega-kleine kooi waar dus een frettenpup in zat (de kooi was nota bene nog kleiner dan dat van de muizen !!) Ik keek en die arme fret leek precies dood !, totaal geen fut en hij had ook geen eten niet meer in zijn etensbakje !@#$ en natuurlijk zat hij nog altijd op zaagsel. Ik had hem zo meegenomen, maar ik weet dat er dan gewoon een arme fret in de plaats komt... De uitbaters wisten niet eens welk geslacht hij was ! De volgende keer dat ik naar die winkel stap, en die fret is daar nog altijd, ga ik een bundeltje met info over hoe je een fret moet huisvesten bovenop die kooi zetten, en hopelijk doen ze dan toch iets...
(en je kon heel dudelijk zien dat dat fretje nog geen 8 weken was ~_~ )

Ninaatje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 5:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Ninaatje » di okt 31, 2006 3:52 pm

is dat die winkel op die drukke weg naar colruyt?
Vaarwel Ievie, je ventje Quinty en ik vergeten je nooit... Bedankt om ons hartje 5 jaar lang met je liefde te vullen!

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » di okt 31, 2006 6:44 pm

ja, denk wel dat je dan langs daar passeert, heb je hem al gezien ? Het is een heel klein winkeltje.

Ninaatje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 5:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Ninaatje » wo nov 01, 2006 12:20 pm

ja wij gingen er soms is beentjes halen voor de honden in noodgevallen (als de honden de snoepdoos open gekregen hadden en de hele voorraad voor 2 weken opgegeten hadden) :~
Nu ik niet meer naar Halle naar school ga kom ik er niet meer, maar ik herinner mij nog heel goed waar en hoe de beestjes er zaten, echt zielig, wou ze allemaal meenemen. Fretjes heb ik er nog niet gezien (maar ben er misschien ook nog maar 3x geweest)
Vaarwel Ievie, je ventje Quinty en ik vergeten je nooit... Bedankt om ons hartje 5 jaar lang met je liefde te vullen!

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » wo nov 01, 2006 1:25 pm

Ik heb ze onlangs een mail gestuurd met mijn beklag over de kooi van de frettenpup. Ze hebben gezegd dat ze hem in een andere kooi hebben gezet, en hem ander voedsel gaven, wel al beter vind ik, ma toch. wel erg voor dat fretseltje. ~_~ Van mijn weten hebben ze niet zoveel fretten gehad, maar 3 jaar hebben ze er verkocht denk ik.


[Gewijzigd door Stitch op 2006-11-01 13:26:47]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » za nov 21, 2009 12:33 pm

Ze verkopen er nog steeds!

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » za nov 21, 2009 8:58 pm

Ja in een aquarium, met zaagsel zonder slaapplaats geen eten en geen speelgoed.
Zielig !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$
Schandalig :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@
Daar kom ik nooit meer.
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za nov 21, 2009 10:18 pm

Nu hier toch zo 'n "oud" topic bovengehaald wordt, zou ik van de gelegenheid gebruik willen maken jullie ook opnieuw te vragen in zulke gevallen niets te
ondernemen, rustig buiten te stappen en daarna Hans te bellen. Hij is diegene die in zulke situaties gaat kijken en de nodige stappen probeert te ondernemen, in de mate van het mogelijke. Als het een kwestie van onwetendheid van de winkeliers betreft, zijn er in het verleden al goede resultaten behaald met gewoon een goed gesprek te hebben met de mensen. Velen weten niet hoe ze een fret juist moeten verzorgen en vermits het diertjes zijn die de reputatie hebben erg te bijten, blijven de meeste mensen er liefst zo ver mogelijk vandaan. Zolang ze maar verkocht geraken, meer boeit hen niet.

Maar je hebt er dus ook echt wel die wat meer hun best doen als ze een goede, aangename uitleg krijgen van een kenner. Ik zeg nu niet dat ze in deze winkel bereid zijn te "luisteren" naar advies, ik ken de mensen niet, maar als er sprake moet zijn van echte verwaarlozing of foutieve behandeling, is ook Hans hier de aangewezen persoon om dat op te lossen. Hij houdt zich heel lang kalm en rustig, waar de meesten van ons eerder veel te emotioneel zouden reageren ;) .

En ja, hoe erg ook, zeker geen beestje kopen daar :( ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » za nov 21, 2009 10:50 pm

Kwam het gewoon toevallig tegen en ik herinnerde dat ik daar enkele maanden geleden nog fretjes zag zitten.
Dat was toen ik Iana nog niet had en was op slag verliefd op eentje, maar heb van mijn hart een steen gemaakt. De man wist niet eens hoe oud ze precies waren, ze waren met zen drieën!
Ze zitten daar dus in een aquarium op zaagsel, zonder eten (dat krijgen ze enkele keren per dag), naast muizen en andere knaagdieren, zonder speelgoed en zonder slaapplekje...
Jammer...

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo nov 22, 2009 8:47 am

Ik stel voor dat we nog eens gaan kijken om te zien of er nu nog fretjes zitten en dan Hans verwittigen. Wat denken je Margit?

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo nov 22, 2009 9:37 am

Origineel gepost door Lauralieke

Ik stel voor dat we nog eens gaan kijken om te zien of er nu nog fretjes zitten en dan Hans verwittigen. Wat denken je Margit?
Dat is een bericht van mama die nog op mijn account zat :P !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo nov 22, 2009 2:00 pm

Ja, geen slecht idee, beter eerst zeker zijn vóór Hans er "voor niks" staat. Al zal hij eerst ook wel zelf gaan kijken alvorens naar die mensen toe te stappen, hoor ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo nov 22, 2009 2:33 pm

Ik betwijfel dat er iets aan te doen valt

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo nov 22, 2009 2:34 pm

als die mensen dat al jaren doen gaan ze er niet plots mee stoppen omdat er iemand daar niet akkoord mee gaat, als die fretjes goed verkopen ..

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo nov 22, 2009 2:37 pm

Pf het is eigenlijk wel zielig hé, het zijn net die mensen van de winkel die heel goed moeten weten hoe je voor een fret moet zorgen, hoe kan je iets verkopen en er niks over weten?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo nov 22, 2009 3:39 pm

omg , we got multiple attention w**res :D

edit ...


[Gewijzigd door a3ke op 2009-11-22 15:40:30]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo nov 22, 2009 5:38 pm

Neen, gewoon geen zin om te editen %)

Had wel een gevoel dat jij er iets op ging zeggen :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo nov 22, 2009 5:49 pm

Heel wat winkeliers verkopen tal van diersoorten. Het is zelden dat ze ook van allemaal weten hoe ze behandeld en gehouden moeten worden. Komt nog bij dat een winkel eigenlijk maar een "doorgang" is van kweker naar baasje en ze zich dus absoluut niet bezighouden met hoe je zo 'n dier nu best zou opvoeden.

Je zou toch raar opkijken hoor, Kate, moest je weten hoe vaak we met vriendelijke uitleg al veel verder zijn geraakt dan door met "maatregels" te dreigen. Als je zelf redelijk blijft, doen ze veel sneller en liever hun best dan wanneer je daar staat ruzie te maken over hun "mishandeling" van de dieren. En niet geschoten is altijd mis, hé, we kunnen niet meer dan ons best doen!! :) :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo nov 22, 2009 7:52 pm

schieten? loop je nu niet iets te hard van stapel margit? :P (@)

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » wo nov 25, 2009 8:57 am

Ben gisteren dus gaan kijken of er nog fretjes zaten en de aquarium waar we in augustus 3 kleine fretjes zagen zitten was leeg. Oef dacht ik een hele opluchting. Tot ik naar de kelder ging waar de knaagdieren (hamsters, koniijnen en cavia's), de vogels en de vissen zitten en daar zaten achter een muur van ongeveer 1.5M hoog (waar normaal puppy's zitten) nog 2 mooie grote fretten het waren dus nog 2 van de 3 fretten die we in augustus zagen zitten die er nog waren. Ik werd eventjes onwel en mijn hartslag sloeg ineens veel sneller.
De beestjes zaten nog steeds op zaagsel zonder slaapplaats, zonder toilet maar ook ZONDER ETEN EN DRINKEN !@#$ !@#$ !@#$ !@#$
Het sandy fretje lag in een hoekje te slapen en de albino liep rond alsof hij gedrogeerd was (misschien een trauma?????) !@#$ !@#$ !@#$
Ze waren zelfs van mijn aanwezigheid niet bewust, daar zat geen leven in en die albino liep in slow motion rond.
Echt ik ben er nu nog niet goed van en vraag me af wat er hier kan aan gedaan worden? Dit kan en mag toch niet? Ik vraag me af of de beestjes nu zoveel uren later al wat water en/of eten hebben gekregen :? :@ :(
Ben hier bijna aan het wenen gewoon van het verhaal neer te schrijven !@#$ als iemand ook maar een idee heeft wat we hiertegen kunnen doen laat het dan weten.
Ik heb ondertussen zoals Margit voorstelde een PB naar Hans gestuurd maar ik besef ook dat hij het nu super druk heeft met de dierenhappening.
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten