dierenzaak

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » ma aug 30, 2010 7:32 pm

Angstige fretjes laat je inderdaad beter thuis, dat is voor niemand plezant... Zelf ben je uiteraard meer dan welkom :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » ma aug 30, 2010 7:51 pm

Ik vermoed daar waar ze verblijft men het reeds uitgezocht heeft. ;) Twee jaar is nog jong. Er zijn fretjes die liever alleen blijven dan er ongewenst een partner bij te steken. Het enige nadeel daaraan is dat je zelf heel veel voor tweede fret moet spelen. Als je dat kan opbrengen voor je fretje heeft het niemand nodig in de toekomst behalve baasje. Ik zou ze zeker niet meenemen nu naar een speelmiddag. Het is al een aanpassing aan de nieuwe omgeving en baas dat de extra stress voor een bang fretje op een speelnamiddag eens te veel kan worden. Ik heb mijn frettenbabbel gedaan nog voor ik fretjes had. Het is net dat wat mijn besluit deed vaststaan dat ik echt wel een fretje wou. Je kan later nog altijd kijken hoe ze reageert in de speeltuin, eenmaal je haar vertrouwen hebt en voldoende kent.
Afbeelding

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » ma aug 30, 2010 8:07 pm

ja ik heb al een fretje gehad,maar de mensen van de opvang willen nog eens een frettenbabbel wat altyd van pas komt natuurlijk,
je kan nooit te veel weten!
het 2e fretje is niet voor de nabije toekomst hoor zkr niet de eerste 2 jaar :p
ja dat dacht ik al dat we er beter mee wachten,idd omdat ze gewend moet worden aan de nieuwe omgeving,en misschien idd pas later eens meedoen naar een speelnamiddag...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » ma aug 30, 2010 8:22 pm

Proficiat met de aanwinst van Lucy, Ine, ik hoop dat jullie veel plezier aan mekaar mogen beleven! :domhoog:

Lucy is altijd het partnertje geweest van onze Snowy, dat is ook de reden waarom wij nog geïnformeerd hadden naar de adoptie van Lucy. Snowy is alleen tot bij ons gekomen, Jef heeft haar van een heel aantal mensen van de vereniging cadeau gekregen na de dood van Lotje hier, omdat Snowy als 2 druppeltjes water op Lotje lijkt. We hadden eerst niet door dat ze de helft van een koppeltje was, dat werd pas duidelijk de dag dat Snowy naar ons verhuisde.

Snowy is eveneens een bang fretje (geweest!!) dat eerst alle mogelijke katten uit de bomen kijkt, maar is ook enorm onder zich uit en door haar rustig bezig te laten, te lokken met lekkere dingen, te roepen om een klein beetje voorzichtig te spelen en natuurlijk haar veel te knuffelen, is ze ondertussen opengebloeid tot een zéér ondeugende, zelfs af en toe franke fretselmuis!! :p Ze gaat voor niet meer veel opzij, eigent zich toe wat ze graag heeft en komt goed voor zichzelf op in haar groepje, ze zit met 2 dametjes van 5 à 6 jaar samen. Vermits zij de jongste van het trio is, loopt ze wat meer rond dan de 2 andere muizen en heeft ze nog wat meer energie, maar om nu te zeggen dat ze nog bang is, nee, eerder voorzichtig met/in situaties die ze nog niet kent.

Die Frettenbabbel is idd echt wel de moeite om te volgen, ik had al meer dan 4 jaar fretten toen ik die voor het eerst hoorde en kwam echt nog heel wat nieuwe en zeer interessante dingen en tips te weten! :domhoog:

Succes en veel plezier!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor a3ke » zo sep 05, 2010 1:36 pm

En ons Lucytje is onderweg naar haar nieuwe thuis aan de kust bijna :)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » zo sep 05, 2010 3:21 pm

Veel geluk, kleine meid en voor jouw baasje ook alle succes gewenst!! :domhoog:

Geniet van elkaar!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » zo sep 05, 2010 6:20 pm

Lucy maak je baasje gelukkig daar :domhoog:
Afbeelding

fret_scott
Berichten: 0
Lid geworden op: do sep 02, 2010 1:22 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor fret_scott » di sep 07, 2010 12:31 am

ik heb jaren in de reptielenhobby gezeten ik ging eens kijkje nemen in de dor u genoemde zaak
alle dieren waren besmet met bloedmijt
dieren zaten in slechte terrarium bv woestijndiere zaten vochtig diere die veel warmte ndig ebe zattn in een gwn glasbak zonder warmte enz
dat wat de reptielen betreft

een kennis van mij heeft toch geriskeerd om een hond te kopen daar
met als gevolg

thuiskomen hond niet eten niet drinke
naar dierenarts 3x opnieuw in totaal 150euro kosten en ng steeds niet genezen

dan heeft ze gedreigd met een proces en is ze bij de dierenarst die de winkel heeft gegaan en heeft uitijndelijk de hond nog kunen redden
wat had de hond
schurft in de bek en de ore en de neus
vlooien en teaken
verzwakte longen door ifectie
kennelhoest
en bloed armoede

goede raad koop daar nooit een dier

de dieren komen vn het oostblok

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » di sep 07, 2010 8:42 pm

ja merci merci Lucy is hier bij ons we zijn er heel blij mee :rol:
ik heb alleen een klein probleempje,ze bijt enorm :( ze bijt wel niet door maar ze bijt wel veel,wat ik raar vind omdat ze nrml 90 % handtam is

zoals :

als ik ze bij mij neem voor haar gewend te laten worden aan me lek ze bv aan men arm en snak bijt ze
dan neem ik ze bij haar nekvel en blaas ik en zeg ik neen Lucy

als ik op een andere manier probeer haar gewent aan me te laten worden zoals ermee spelen loopt ze rond en bijt ze in men enkels of gelijk
waar ze maar kan bijten
dan doe ik hetzelfde als hierboven,maar als ik ze terug neerzet(zachtjes)vliegt ze of onmiddelijk terug naar men enkel of een paar minuten later

ook als ik haar harnasje probeer aan te doen bijt ze constant(ik dacht ik ga ermee gaan wandelen zo is ze bezig en zit ze niet aan men enkels)

dus ik ben een beetje ten einde raad wat ik moet doen zodat ze niet meer bijt want terug zetten in de kooi mag niet een tik geven ook niet...
en mijn zus die haar er ook veel mee bezig houdt (zodat ze ook gewend aan haar wordt)begint er zelfs een beetje bang van te worden...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » di sep 07, 2010 9:38 pm

Waarom mag terug zetten in de kooi niet? Een korte time-out kan soms beter werken dan bij het nekvel nemen. Zeker als je fretjes met een temperament hebt, die er nog heviger van worden!

Als je ze bij het nekvel neemt, laat ze zich dan echt hangen? Biedt je je vinger weer aan om te kijken of ze nog bijt? Tux beet kort na dat we hem geadopteerd hadden ook ineens, maar dit was puur om ons te testen (en dit terwijl hij in de opvang ook niet wist wat bijten was :P). Gewoon erg consequent zijn, normaal gaat het redelijk snel over. Ook als ze terug komt om te bijten, opnieuw nekvel en blazen en 'nee/foei', .... Ze leren het echt snel!! Tux mag bv niet in de zetel (overal mag hij op en in, maar niet de nieuwe zetel) en 10 000 keer hebben we nee moeten zeggen en nekvel nemen. Nu wordt ie al braaf als we nee zeggen!

Dus boodschap: volhouden! Het is moeilijk om je vertrouwen niet te verliezen, maar vergeet niet dat het voor haar allemaal nieuw is en dat bijten volledig natuurlijk is bij fretten!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » di sep 07, 2010 9:52 pm

Vergis ik me nu of is Lucy pas sinds zaterdag bij jou? Ik vrees dat je wat veel teveel gelijk verwacht van haar ... :(

Zoals ik al zei is ze pas enkele weken geleden plots alleen komen te zitten, toen haar vriendinnetje naar hier verhuisde. Dat was voor haar al een hele verandering. Dan is ze zaterdag verhuisd naar jou, weg uit de plaats en de kooi die ze toen gewend was, weer een aanpassing dus. De mensen die voor haar zorgden, waren plots ook weg en de ruimte die ze kende om in te spelen, was er ook niet meer. Ze hoort allemaal nieuwe geluiden, ziet nieuwe mensen met andere gewoontes, ruikt duizend nieuwe maar onbekende dingen, ik denk dat haar wereldje eerlijk gezegd momenteel compleet overhoop ligt.

De ene fret is dan de andere ook niet, ze willen niet allemaal dadelijk "wennen", staan het niet toe dat je snel nadert en contact zoekt, ik moet zeggen dat Snowy net hetzelfde was. Jef had hier ook al de eerste dag prijs en Snowy beet dus wel redelijk door, ik heb Snowy gewoon genegeerd de eerste week, behalve op de momenten dat ze zelf naar me toe kwam. Dat was idd liefst om in mijn been te bijten, maar ik neem bloedverdunners dus dat is hier voor alle fretten verboden gebied!! ;) Op een blijkbaar duidelijke manier heb ik Snowy enkel gezegd dat dat niet mocht, dat ze niet onder mijn broekspijp mocht en heb zelf ervoor gezorgd dat ik haar zo min mogelijk kans gaf tot. Ik ging weg van de plaats waar ze kwam snuffelen en liep gewoon constant door, zodat ze het niet boeiend meer vond en wat anders ging bestuderen. Ondertussen is ze langer hier en kent ze het stilaan als ik zeg "Snowy, riskeer het niet, hé", enfin, ik heb haar tandjes nog niet gevoeld. :p

Ik heb jaren terug een fretje geadopteerd uit een andere opvang, een frunsje, een fretje dat meer bunzingmaniertjes had dan wat anders. Ze was echt heel slecht behandeld, had 1.5jaar opgesloten gezeten in een stal, was doodsbang van en agressief tov mensen. Van haar heb ik enkele fameuse beten gehad voor ik besloot haar met rust te laten, ik heb haar vanaf toen zelf laten komen terwijl ik op de grond zat, uren per dag. Zes maanden heeft het me gekost, maar het is het allerliefste fretje geworden dat je je maar kan voorstellen.

Snowy is ook zeer uitgelaten en nerveus als ze hier door het huis crosst, al heeft ze 3 plaatsen in huis waar ze de ganse dag in los loopt, maar als ze dan de hele beneden mag onderzoeken, is ze eerst heel hevig en "bijtgraag". Ik laat haar dan eerst rondhollen en sinds enkele dagen voel ik dan na zo 'n 10 minuutjes 2 pootjes tegen mijn kuiten, staat ze daar met zo 'n blik van "pak mij eens". Dat doe ik met veel plezier :wub: , maar soms is het na heel even al duidelijk dat ze weer weg wil en dan laat ik haar ook los. Ik doe haar niet komen, ik laat haar zelf bezig.

Onze fretten vertrekken idd 90% handtam uit de Opvang, maar ik heb altijd tegen de nieuwe baasjes gezegd dat wij ze 90% handtam gekregen hebben, nadat ze ons zijn gaan vertrouwen. Dat vertrouwen moet Lucy nu in jou en je zus nog krijgen, geef haar enkele weken, minstens. Jij bent haar derde thuis in enkele weken, het beestje betrouwt het waarschijnlijk niet goed meer, ze moet opnieuw beseffen dat ze ergens wel thuis hoort. Lok haar regelmatig met iets lekkers, een stukje vlees, een snoepje, nodig haar uit voor een spelletje en maak dat ze je niet bijten kan en vermijd aub zo veel mogelijk dat straffen. Ze is al niet zeker van jullie, dat gaat haar alleen onzekerder maken of bozer, als je zegt dat ze zich nu al omdraait om nog eens te happen.

Fretten hebben eigenlijk één gouden stelregel die wij mensen moeten leren begrijpen : heb geduld met hen, heel veel geduld, eindeloos geduld, elke dag opnieuw! Vraag hier zoveel raad als je nodig hebt, kom desnoods eens tot bij iemand van ons die in je buurt woont, praat met andere mensen die al fretjes met probleempjes gehad hebben maar geef het niet op. Enne ... zeg maar aan je zus dat ze best "bang" mag zijn in de zin van "op haar hoede zijn", maar dat zeker nooit mag laten merken aan die kleine pruts. dat werkt nl als een rode lap op een stier bij een fret, dat hebben ze zo in 't snotje en dan wordt het eens zo leuk voor hen natuurlijk!!

Heel veel succes met Lucy, als er wat is, we zijn er om te helpen, hé!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » di sep 07, 2010 9:54 pm

Geen paniek, geef Lucy en je zelf de nodige tijd om aan te passen. Met een onbekende fret ga je anders te werk dan met je eigen fretsel die je gewoon is. Ik observeer eerst het gedrag voor ik tot actie over ga. Lucy tast af en is waarschijnlijk ook nog te zot als er mee gespeeld wordt. Mijn oude dames waren mijn eerste fretjes en Anais gebruikte te graag haar tandjes op mij. Ze voelde aan dat ik geen ervaring had en probeerde de bovenhand te halen. Ik werd er ook wel wat bang van toen. Zo heb ik mij midden in de kamer gezet, goed ingepakt met dikke kousen en zo weinig mogelijk bloot vlees. Ik nam de fretjes niet meer op maar liet ze zelf tot bij mij komen. Was dit zonder bijten dan kreeg ze een snoepje, nu zou ik vlees gebruiken. Beet ze dan werd ze terecht gewezen en desnoods wel gestraft. Beetje bij beetje leerden we elkaar te vertrouwen en ging het beter en beter. Helaas toen Anais ziek werd begreep ik het niet en begon ze terug te bijten. Nooit of nooit heeft ze echt vastgebeten, op een gegeven moment was ik dat zo gewoon van haar dat ik het maar aanvaard heb. Ze was zo graatmager geworden dat ik haar echt niet meer wou straffen daar voor :oops: Tootsie maakte me ook bang toen ik voor het eerst een wardance zag bij een fret, tot overmaat van ramp beet hij in z'n zotte buien. Hem heb ik het heel snel afgeleerd door luidkeels neen Tootsie te roepen en onmiddellijk te stoppen met spelen. Na enkele keren begreep hij dit en nooit meer problemen mee gehad. Freebee beet heel erg tijdens haar schijnzwangerschap, ik heb mezelf geweld moeten aandoen om haar dan niet links te laten liggen. Ik nam haar bij het nekvel en strafte haar gepast, dat heeft 42 dagen zo door gegaan en op het einde van die schijnzwangerschap was het vertrouwen van beide kanten zoek. Daarna zijn we opnieuw moeten starten om het vertrouwen weer op te bouwen en kwam alles weer in orde. Soms bereik je veel meer met werken aan het vertrouwen dan door te straffen. Elke fret is anders en reageert anders, je moet uitzoeken welke aanpak het beste werkt. Ga zeker niet uit wandelen met een fret waar er nog geen vertrouwen is. Draag ze eerst wat rond in huis en laat ze alles ontdekken, geef haar geen kans tot bijten door de manier waarop je ze vastneemt. Hoe minder ze kan bijten hoe minder straf nodig.Dit draagt bij aan een goed gevoel voor beide kanten. Laat het opnemen ook niet te lang duren en bouw rustig op, zo krijgt ze ook geen reden om weg te willen uit je handen. Doe alles rustig aan en laat zeker niet voelen dat je bang bent, dit werkt net averechts.Veel geduld kan je helpen ;)
Afbeelding

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » di sep 07, 2010 10:29 pm

@thrypa : staat op de site van de frettenark bij opvoeding staat er : Zet een fretje nooit terug in de kooi, als hij/zij net een gebrek aan vertrouwen aan de dag legde, maar wacht tot het fretje rustiger is geworden. Hou dit enkele weken vol.(en omdat ze dan denkt dat ze wint)
en omdat dit alleen helpt bij fretten die je wel vertrouwen omdat ze het dan jmr vinden dat je ze wegzet


dus wat moet ik nu doen als ze bijt?haar bij haar nekvel pakken en luid roepen neen lucy!
en me goed inpakken als ik er mee speel en belonen als ze niet bijt.

ik denk dat ik morgen ga beginnen met gewoon rondlopen met haar en er tegen praten(wel met handschoenen denkek want ze bijt in men arm)
als ze begint te wrikkelen zet ik ze dan in haar kooi of laat ik ze dan gewoon rondlopen?

ik ben niet aan van plan om zomaar op te geven hoor,daarvoor is ze me te dierbaar :)
bedankt voor te helpen e en dat ik zoveel raad krijg,want het is niet zo gemakkelijk,je wilt correct zijn maar ook afleren...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » di sep 07, 2010 10:38 pm

Wel het staat er letterlijk 'niet terug in de kooi ALS het door gebrek aan zelf vertrouwen komt'. Maar als het bijten om te testen is, dan mag het natuurlijk wel! Als het idd komt door gebrek aan zelfvertrouwen, ga je net je beestje nog minderwaardig laten voelen omdat hij zich dan afgewezen kan voelen wanneer je hem weg zet. Je moet alles echt fret per fret bekijken, als je fret echt boos wordt van in de nekvel nemen, geraak je echt geen stap verder door dit te blijven doen ^^. Maar kan een time-out wel oplossing bieden.

Natuurlijk straf je ook niet als het bijten door angst, pijn, ... komt. Maar als het tijdens het spelen te hard is of je om te testen, dan vindt ik straffen wel gepast. Wat je wel niet mag vergeten is vooral niet lang boos te zijn, even straffen en weer verder spelen. Ook je handen blijven aanbieden, zodat je fretje er mee leert omgaan.

Verder natuurlijk de wijze raad van de dames hierboven opvolgen :) Tux was heel snel gewend aan ons, maar de eerste dagen heb ik hem ook naar mij laten komen. Uiteindelijk kom je als grote vreemde mens al snel dreigend over :P Maar ik strafte wel als Tux naar mij kwam en dan beet. Ik denk dat ik nu de laatste weken niet meer heb moeten straffen, enkel nee is nu voldoende. En verder veeeeel belonen, mee spelen en stimuleren als hij braaf is!

Ps : Misschien ben je hier iets mee ;)
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... =15&t=8398

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » di sep 07, 2010 10:48 pm

Tja, ik weet dat hier heel wat mensen anders over denken, maar ik straf nog steeds zelden of nooit, al heb ik toch al wel zo 'n 100 fretten zien passeren en heel wat bijters in huis gehad. Hoogstens met mijn toon, hoogstens even negeren, maar nekvel gebruiken, dan moeten ze het echt al wel vaak "uitgehangen" hebben zodat mijn "frettengeduld" op is. :s

En vingers blijven aanbieden heb ik nooit gedaan, kan mss helpen maar als ze al eens bijten, mogen ze dat één keer, maar zeker geen 2 keer!!! :p :p
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor Thrypa » di sep 07, 2010 11:01 pm

Margit, ik denk dat jij een echte frettenfluisteres bent :D Want ik denk dat weinige kunnen wat jij kan!

Als ik het zou kunnen zonder straffen zou ik het doen :P Nu straf ik ook niet meer omdat Tux begrijpt wat nee wil zeggen, maar hier is wel een korte conditionering met nekvel voor gebruikt ^^. Maar zonder straffen? Ik zou niet weten hoe ik het moet aanpakken! Ik weet verder wel dat belonen meer opbrengt dan straffen, maar het is een diertje waar je mee bezig bent? Hoe maak je dan duidelijk dat iets niet mag? Negeren hielp bij Tux niet, want tijdens zijn test-fase kwam hij bijten en weer weg ^^

Ik denk dat straffen bij de meeste fretjes helpt, MAAR dat er ook enkele zijn waarbij dit nooit zal werken. Verder vindt ik straffen ook wat zwaar uitgedrukt, ik vind het meer 'op hun plaats zetten'. Uiteindelijk is bij het nekvel nemen een natuurlijk iets bij fretten. Tikken tegen de flank van de neus en blazen, doe ik wel niet meer. Tikken deed ik sowieso niet, maar sinds Raven me erop attent heeft gemaakt dat blazen eigenlijk een vrij onbekende oorsprong heeft (buiten dat het waarschijnlijk onaangenaam is) doe ik dat ook niet meer. Vinger opnieuw aanbieden hielp bij Tux echt. Als we dit niet deden en zetten hem neer, kwam hij terug om te bijten, bieden we echter opnieuw vinger terug aan tot hij dit niet meer deed dan ging ie erna gewoon verder spelen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » wo sep 08, 2010 6:21 am

Handschoenen zijn een laatste mogelijkheid. Gebruik dit alleen als ze echt heel hard doorbijt, ze moet wennen aan je handen en niet aan een handschoen. De beste manier om haar op te nemen is onder haar buikje door. Neem je van boven over de rug is je hand net de klauw van een roofvogel, niet verwonderlijk als ze zo gaat bijten uit angst. Als je Lucy opgenomen hebt steek je het kopje tussen wijs en middenvinger en sluit je vingers om haar schouders. Laat haar lichaam goed op je voorarm rusten, dat voelt veiliger aan dan als ze geen steun kan vinden. Praat inderdaad op zachte toon met haar en gebruik je stem boos als ze probeert te bijten. De kans om zo gebeten te worden is wel heel klein, ze kan geen kant uit ;) Als ze te kennen geeft van weg te willen hou haar niet te lang meer vast, zet haar op de grond en mocht ze een poging doen roep dan heel luid neen. Met je stem straffen brengt soms meer op dan een tik te geven. Mijn Milo is een schatje tot je hem bij het nekvel neemt, dan is hij goed boos. Eenmaal ik dit doorhad gebruikte ik dit ook niet meer bij hem.Enkel nog om de oortjes te kuisen moet hij het ondergaan. Gebruik je kooi liever niet als straf, zoek iets anders zoals een carrier om haar even te laten afkoelen. De kooi is haar veilige haven en dat moet ook zo blijven, geen strafplaats van maken. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » wo sep 08, 2010 12:53 pm

Nochtans, blazen doe ik wel, hoor!! Soms zelfs "stormwind veroorzaken"!! :p

En yup, fijn vinden ze het geen van allen!! :bow:

Ik heb er geen idee van waarom dat het hier wel lijkt te lukken zonder straffen, na een tijdje luisteren ze idd allemaal. Dat nekvel kan helpen hoor, daar twijfel ik niet aan, maar ik vind het zó zielig dat ik het alleen gebruik als ze écht te ver gaan en dat is zelden het geval. Tot nu toe is het eigenlijk alleen nog maar nodig geweest bij 2 van mijn "eigen" pups, Lilo vorig jaar en Pluis dit jaar. Lilo is inmiddels zo mak als een lammetje, Pluis is een angora en dus een karaktertje apart. Wij willen al eens discuteren, maar ze begint mijn taal toch stilaan te verstaan, zo heel af en toe!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » wo sep 08, 2010 3:53 pm

na een tijdje luisteren ze idd allemaal.
Bevestiging van voldoende geduld opbrengen. Het is dan ook niet meer nodig om te straffen als ze "luisteren". Margiet ik denk aan straffen een even grote hekel te hebben als jij. Ik kan de tijd niet meer zeggen dat er meer dan mijn stem nodig is. Ons Thirza zou gewoon terug blazen, madam doet niets anders, het is haar tweede natuur. Maar voor je zo ver komt moeten ze eerst de regels van het spel leren en je als baas erkennen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » do sep 09, 2010 4:00 am

Helemaal akkoord, hoor Jeanine, maar ook dat lukt aardig zonder te straffen. Het is een feit, geduld is regel 1 en mijn toon is blijkbaar snel duidelijk.

Gelukkig maar met zo 'n bende!! ;)

Maar 't is straf hé, op één fret na, die naar niemand heeft willen leren luisteren (eentje die in heropvoeding kwam en zich uiteindelijk bij mij gedroeg, maar nog steeds naar ieder ander levend wezen beet!) heb ik maar met 2 fretten een "probleem" gehad!! Toppunt is dus dat het telkens een pup van ons Nouky betrof!! Ik ga die volgend jaar toch niet nog eens laten dekken, denk ik :rol: !!

Met Pluisje is het ergste leed ook geleden, al kan dat stroppeke geen 2 sec stilzitten en is het een specialiste in het "vallen-door-het-gat- van- de-verdiepen-van-de-Nation" (en dat geeft een BOEM van jewelste!! :rol: ). Ik heb vorige week "ruzie" met haar gehad, mijn frettengeduld was dus op! Spelen oké, het varkentje uithangen als pup, ook oké, maar bijten om te bijten, nee, dat ging me net iets te ver!! Jef heeft haar 4 keer ofzo van me over willen nemen, zo van "Kom, laat dat schaapje nu maar" :p , maar dat is het juist, dat is verdorie geen schaapje, dat is een karaktertje ... ongelooflijk!! Enfin, ik heb toch volgehouden, ondanks een heel aangeslagen Jef naast mij en Pluis heeft afgegeven. En idd, met het nekvel, al heb ik dat maar 5sec ofzo volgehouden, dan houden de spieren van mijn hand dat niet meer vol, maar haar zó met 1 hand stevig vasthouden zodat ze geen kant op kon én niet kon bijten met het vingertje van de andere hand omhoog, hielp na zo 'n 10 minuten ook. Het was idd een behoorlijk lange "strijd" voor mijn doen, maar ze heeft het toch niet meer geprobeerd sindsdien!! ;)

Enfin, ze komt zaterdag mee (de jongens toch ook, hé Davy???), ik zou zeggen, voorzie pleisters!! :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor Dorinda » do sep 09, 2010 9:27 am

Jaaaaaaaa voorzie uw eigen pleisterkes hé want de EHBFO is er niet! :p
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » do sep 09, 2010 6:44 pm

Doortje, Doortje toch, wat zijn dat nu voor toeren??? :do:

En Pluis komt nog wel in hoogst eigen (erge) persoon mee!!! :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor Dorinda » vr sep 10, 2010 10:13 am

Doortje, Doortje toch, wat zijn dat nu voor toeren??? :do:

En Pluis komt nog wel in hoogst eigen (erge) persoon mee!!! :roll:
Ja maar je mag altijd wel een stuk pleister komen halen hier voor mee te pakken hé! :p
En anders beetje duck tape voor Pluisje, doet ook wonderen hoor! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » di sep 14, 2010 9:26 pm

Lucy update!

we hebben gedaan wat jullie gezegd hebben er ondersteunend mee rond gelopen en mee gespeeld (heel goed ingepakt)en nu bijt ze momenteel bijna niet meer,als ze niet beet goed beloond en we zijn content :rol:

dus vandaag gingen we de oortjes doen en wassen want ze was vuil
oortjes was een ramp,langs geen kanten gelukt,ze vroetelt en durft wel bijten en wordt precies heel zenuwachtig
niet op de manier zoals beschreven op de frettenark,niet met ferretone nada
wassen was dan weer een makkie! :p :domhoog:

jeanine ik dacht dat ik ergens gelezen had dat jij ook 1tje had dat je nog de oortjes moest doen ofzo dacht ik?hoe heb je dat dan aangepakt?of heeft er iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken want ze moeten Echt gedaan worden!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: dierenzaak

Berichtdoor nielsvl » di sep 14, 2010 9:31 pm

Wanneer de oren gedaan moeten worden scheelt van fret tot fret... Sommige blijven lang proper, anderen moeten om de 2 weken gedaan worden...

Hier is het de wet van de sterkste... Wat oorreiniger in de gehoorgang, wat inmasseren, bij het nekvel nemen en uitkuisen...


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten