Kerstmarkt 2013

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 1614
Lid geworden op: Zo Jul 13, 2003 1:32 pm
Contact:

Kerstmarkt 2013

Berichtdoor Chuckie » Za Okt 26, 2013 10:41 pm

Beste Frettengekken,

De Fretten-Ark vzw werkt al jaren lang op verschillende evenementen om mensen te bereiken en zo meer informatie te verstrekken over fretjes en het houden van deze fantastische huisdiertjes. Op andere evenementen wordt er dan weer aan fund-raising gedaan om onze opvangen financieel gezond te houden. Het opvangen, huisvesten, vaccineren, castreren, chippen en herplaatsen van fretjes kost nu éénmaal handenvol geld. En dan hebben we het nog niet over de sukkeltjes die op hun oude dag binnen komen en medicatie behoeven.

De Kerstmarkt van Zemst is zo een fund-raiser. Reeds 6 jaar nemen we deel aan dit kolderieke kleine kerstmarktje. In den beginne 11 standen, en nu uitgegroeid tot een Kerstmarkt met 30 standen + een indoor-versie. Het unieke concept van onze stand (artisanale pizza-oven en meer dan 70 soorten Jenever) en het enthousiasme van de vele medewerkers van DFA vzw hebben er al die jaren voor gezorgd dat we gemiddeld € 1000,- bij elkaar haalden.

Helaas zou daar dit jaar een einde aan komen :( omdat de huidige organisatoren (volleyballclub) ermee stopten. Velen van hen stichtten ondertussen een gezinnetje en de sleur zat er wat in.

Om deze fund-raiser voor DFA vzw niet verloren te laten gaan, besloot ik de organisatie over te nemen. Na enkele vergaderingen met de vorige organisatoren bleek dat de Kerstmarkt winstgevend is, reeds een goede organisatorische basis heeft en verzekerd is van steeds weerkerende standhouders. Het zou dus een foute beslissing zijn geweest om niet in te gaan op het aanbod om de Kerstmarkt over te nemen.

Het voorbereidende werk wordt volledig door mij (jullie voorzitter) gedaan. De eerste contacten met de gemeente, de politie en brandweer zijn reeds gelegd. Voorwaarden en afspraken blijven zoals voordien. De gemeente engageert zich voor héél wat zaken en neemt de eindverantwoordelijkheid op zich. Het risico voor onze vereniging wordt hiermee dan ook zeer sterk beperkt (lees "niet bestaand").

Alleen hebben we op de dag zelf héél wat te doen. En daarmee kom ik bij jullie, onze sympathisanten.

Voor de opbouw van de Kerstmarkt hebben we een aantal medewerkers nodig voor de volgende zaken:

[list]Aftekenen standen op het terrein.
Opbouw electriciteitsnet naar de verschillende standen.
Opbouw geluidsinstallatie.
Opbouw tent organisatie.
Plaatsen kerstbomen.
[/list]


Tijdens de Kerstmarkt hebben we nood aan enkele verantwoordelijken;

[list]Hoofdverantwoordelijke
Verantwoordelijke electriciteit
Verantwoordelijke muziek
Verantwoordelijke standen
Verantwoordelijke indoor-Kerstmarkt
[/list]

En ook op het einde van de Kerstmarkt hebben we behoefte aan enkele helpende handen om het plein (30x35m) netjes achter te laten. Dit houdt in, dat we toezicht houden op de opkuis van de standhouders, dat we toezicht houden dat al het afval naar de afvaleilanden wordt gebracht en al het glas naar de glasbokalen. En dat we dan op het laatst met den borstel eens over het plein gaan.

We beginnen eraan om 09.00u s'morgens op 14/12/2013. De thermossen koffie en de koffiekoeken zullen gereed staan.
Normaal gezien zijn we klaar met de opbouw tegen dat de stand van DFA wordt opgezet.
Als er mensen zijn die hun hulp willen houden voor het opruimen? GRAAG, want meestal zitten er dan al wat vrijwilligers op hun tandvlees :-)

Hieronder nog even de details:

[u][b]Kerstmarkt Zemst 2013[/b][/u]

14 december 2013, van 17u tot 23u

Plein van de Verdraagzaamheid
Schoolstraat te Zemst

30 oergezellige standen van verenigingen, clubs en zelfstandigen uit en rond Zemst
Veel eet-en drankstanden en een lekkere Kerstsfeer

Opbouw vanaf 09.00u, afbouw vanaf 23.00u

Contactpersonen:
Hans Van Gool, 0495/28.63.28 kerstmarktzemst@telenet.be
Margit Van Den Eynde, 0486/61.26.08 mvde63@gmail.com

We hopen dat jullie ons kunnen helpen, het zou een verdubbeling van de fondsen kunnen betekenen !!!

Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten