Fernando

Alle fretten die momenteel in de opvang zitten worden hier beschreven. Hier kan alleen de opvangverantwoordelijke iets posten. Wil je een fretje adopteren? Dan kan je contact opnemen met opvang@defrettenark.be
Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do aug 16, 2007 11:28 am

hoi
ik heb hier een prijs beest in de opvang zitten!!!!!!
ongelooflijk!!

zijn roep naam is nando (volledig fernando)

het is een hele grote sandy ram van -+2jaar

hij is een zotte bol en is echt een lieverdje!

maar hij is altijd enig kind geweest!!!!!!
daarmee wilt hij dat ook blijven!
kooien kan hij openen als de beste (ook vogelkooien en zo!!!)
ook springen kan hij super (zeker 60cm hoog!!)

met andere dieren is hij niet te vertrouwen, ook geen andere fretten!!!!
dus als je de mogelijkheid hebt om hem volledig af te zonderen van de eventuele andere dieren, en bestand bent tegen wat frettengeweld is hij mss u toekomstige vriend voor het leven!

nog liever zie ik hem terecht komen in een gezin zonder dieren en liefst geen kinderen die jonger zijn dan 10 jaar.

en dan ook als enkele fret

wie wil hem en gouden mandje geven?????
kom hem gerust eens bezoeken !
0477/95.19.72
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do aug 16, 2007 3:25 pm

Ja, idd, Nando is een schat van een fret!! Ik heb hem hier een tijdje in de opvang gehad, maar ik heb dus niet de mogelijkheid om hem alleen te zetten gehad, bij mij zit de hele familie fretten verdeeld in mijn 2 keukens en mijn living, dus waar hij ook keek, hij kwam wel iemand tegen. Komt nog bij dat er 6 katten en 2 honden overal rondlopen, het ventje werd er veel te onrustig door.

Hij is bij ons in de opvang binnengekomen met de mededeling dat hij te zwaar was om nog te dragen ( 1.5kg vermoed ik). De vriendin van het baasje had een ongeluk gehad en kon zich nu niet meer zo vaak bukken om hem op te nemen als hij de kooi in moest enzo, en zelf werkte de man in de horeca, waarbij bleek dat Fernando al die tijd met kooi en al in het café heeft gestaan. Hij kwam hier binnen op één van de weinige warme dagen van dit jaar, dus liet ik hem even in de inkomhall staan hier, daar was het lekker fris. Elke keer dat we in de daaropvolgende 36u passeerden, zagen we dat hij wakker op de bovenste legger van zijn kooi lag. We konden hem ook in 't oog houden vanuit de living, door de glazen deur, en hij bleef daar maar wakker zitten. Ik had hem zijn vertrouwde spullen van thuis nog in de kooi gelaten, maar dat het niet echt gezellige dingen waren stoorde mij eigenlijk al meteen.

Terwijl hij dan de derde keer door het huis liep op die 36u, want rondwandelen is zijn hobby hier geweest, wat wil je met zoveel beestjes in huis, heb ik dan zijn kooi tussen genomen en vol fleece gelegd, een eigen gemaakt hangmatje in fleece erin gehangen en een knuffel erbij gelegd. We hebben zijn kooi dan naar de keuken verhuisd, waar hij tussen het volk zat, mss was de plotse stilte van die gang hem wat vreemd. Nog 12u sliep die kerel niet en plots ontdekt hij die dekentjes!! Huppekee een diepe duik erin, we zagen niks Fernando meer en we hebben hem wéér 24u niet meer gezien!! :P :P In die 24u heb ik hem wel niet wakker gemaakt, ik zag dat hij af en toe at want de etensbak minderde en de poepbak vulde zich, dus dat liep goed, hij was gewoon aan 't bijslapen denk ik. Toch heeft het nog een kleine 2 weken geduurd voor hij een normaal frettenritme aannam en dus gewoon regelmatig sliep. De eerste dagen bleef hij op zijn hoede als er iemand voorbij de kooi kwam, maar ook dat leerde hij aanvaarden zonder problemen. Bijten heeft hij nooit gedaan, maar hij is duidelijk een fret die liever alleen met je is. Daarom is hij dan ook naar Dai verhuisd, hij joeg zich hier toch op in de andere fretten als die losliepen enzo, en zo kwamen we in een cirkel van wéér slecht slapen enz..., dat wilden we hem besparen.

Het is echt een lieve mensenfret, geen beestje om met een ander dier samen te leven. Eigenlijk zou hij best terecht komen bij iemand die echt maar één fretje wil en daar alle tijd voor heeft, zodat hij de koning van het huis kan spelen, een rol die echt wel voor hem weggelegd is!! Ik pleit voor alle opvangertjes hoor, wil ze allemaal een goede thuis bezorgen, maar Fernando ligt me natuurlijk net iets nauwer aan 't hart. De jongen is plots afgestaan, terwijl hij volgens het baasje 1.5 jaar mee ging wandelen enzo, en nu zit hij in de opvang, door zijn probleempje met andere dieren dan nog langer dan normaal ook. Moesten jullie iemand kennen die zo 'n lieve fret alléén zoekt of zelf geïnteresseerd zijn terwijl je hem apart kan houden, contacteer dan zeker Dai, Fernando verdient het!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr aug 24, 2007 9:44 am

ja mensen zeker niet dringen voor onze frenando!!!
lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do dec 06, 2007 11:27 am

fernando is geplaatst
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Fretjes in de opvang bij De Fretten-Ark VZW”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten