Fretjes geplaatst in 2008

Wat is dit nu weer? Wel, "Ark-vaardertjes" zijn fretjes die dankzij de werking en donateurs van DFA vzw een nieuwe warme thuishaven vonden. Om iedereen een beetje te betrekken bij het goede werk dat DFA dankzij haar donateurs kan doen, gaan we jullie vanaf heden meer informeren. Wie dus een traan van geluk wil wegpinken of een zucht van verluchting wil slaken, snel kijken of er al nieuwe Ark-vaardertjes zijn.
ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za jan 19, 2008 7:09 pm

- Naftie en Diezel zijn op 19/01/2008 geadopteerd door Langereis Tara

- Miro en Noa zijn op 19/01/2008 geadopteerd door Karen

- Zara is op 31/01/2008 geadopteerd door Valerie Jaune

- Faille is op 12/02/2008 geadopteerd door De Cock

- Santos is op 10/03/2008 geadopteerd door Valerie Jaune

- Hobo is op 29/03/2008 geadopteerd door Verduyckt Karen

- Roosje is op 06/04/2008 als zorgfretje bij Ria Verheyen gaan wonen

- Mila is op 06/04/2008 als zorgfretje bij Corsus Ilse gaan wonen

- Bono en Flopke zijn op 26/04/2008 geadopteerd door Van Coppenolle Kevin en Dendriesse Hanne

- Rusty is op 27/04/2008 geadopteerd door Jolenta

- Safari is op 15/05/2008 geadopteerd door Stevens Davy

- Ietsie en Pitsie zijn geadopteerd door Falony sarah

- Obi en felia zijn op 07/06/2008 geadopteerd door Hamlet

- Greetje is op 11/06/2008 geadopteerd door Cindy Anthoon

- Bieke is als zorgfretje bij Cindy Anthoon gaan wonen

- Trixie is als zorgfretje bij Jaune Valerie gaan wonen

- Stipke is op 15/06/2008 geadopteerd door D'Haese Karlien

- Blanca is op 14/07/2008 geadopteerd door Walgraeve Ann

- Sam en Frodo zijn op 17/07/2008 geadopteerd door Putteman Joris

- Blanche is geadopteerd op 18/07/2008 door Corman Christel

- Freddy is op 20/07/2008 geadopteerd door Van Assche Ann

- Chinouk is geadopteerd door Micheline

- Angel is op 24/08/2008 geadopteerd door David

- Hummer is 24/08/2008 geadopteerd door Angel

- Roxas en ximmie werden geadopteerd door veerle

- Roxanne is geadopteerd door

- Tom en Anneke zijn op 29/08/2008 geadopteerd door Justus

- Shaggy en Dolly zijn op 30/08/2008 geadopteerd door Steven

- Phoe is op 30/08/2008 geadopteerd door Tom en Mieke

- Yuna is op 2/09/2008 geadopteerd door Heidi

- Miki is op 13/09/2008 geadopteerd door Shelle

- Vita is op 14/09/2008 geadopteerd door Margit

- Sylvester is op 14/09/2008 geadopteerd door Marcel

- Vira is op 20/09/2008 geadopteerd door marc en angelique

- Beatleke is op 05/10/2008 geadopteerd en samen met zorgfret jefke bij Hamlet gaan wonen

- Angel is op 06/11/2008 geadopteerd door Melanie

- Mila en Benji zijn op 06/11/2008 geadopteerd door Dieter

- Randy en Luna zijn geadopteerd op 9/12/2008 door fam Heyckmans

- Vince en Darco zijn op 11/12 2008 geadopteerd door Groenweghe J
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » zo jan 20, 2008 7:20 pm

Bedankt lieve mensen om deze opvangertjes een nieuwe thuis te geven
proficiat !
verzorg hun maar goed en je krijgt er zoveel meer van terug

veel succes groetjes Brenda
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr feb 22, 2008 2:12 pm

weer 7 fretjes die een t'huis gekregen hebben. Zij zijn het dubbel en dik waard om een tweede kans te krijgen. Mijn ervaring is dat deze diertjes(ook honden en katten) je dankbaar zijn voor deze kans net alsof ze dit begrepen hebben. Hopelijk volgen er nog meer die een kans krijgen nadat ze bij de vorige eigenaars niet meer konden blijven.
Afbeelding

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » vr feb 22, 2008 8:30 pm

:) JA DAAR GA IK VOLLEDIG MEE AKKOORD!!!! Mijn kleine Zara is bijna volledig terug op haar gewicht...gedaan met treuren zegt ze...SPEELTIJD!!!! :D
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
Snert
Berichten: 8
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 12:44 pm

Berichtdoor Snert » do feb 28, 2008 11:23 am

Origineel gepost door ufo

- Greetje is op 17/02/2008 geadopteerd door Maes Karel
Met spijt in ons hart en tranen in de ogen hebben we gisteren Greetje terug moeten brengen. ~_~
Elke keer er 1 van onze 3 fretsels in haar buurt kwam sloeg ze volledig in paniek, en na anderhalve week nog steeds hetzelfde.

Greetje, het spijt ons, we hopen dat je snel bij iemand terecht kan als enig fretje.
knuf

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do feb 28, 2008 4:00 pm

Ja Karel, lijkt me ook heel erg voor julie dat Greetje terug naar de Opvang moest, maar je hebt er denk ik wel het juiste mee gedaan voor Greetje zelf. Als dat kleine ding de rest van haar dagen in angst moet leven voor de andere fretjes in huis, leeft ze in een constante stress-situatie en daar gaat ze zelf ernstig onder lijden gaan. Ann had van tevoren al gezegd dat de kleine meid niet kon opschieten met andere fretsels en had me ook al heel verbaasd gezegd dat het bij jullie blijkbaar wel vlotte, maar zoals ergens wel te verwachten was hebben die van jou op een vreemd territorium ook even last gehad om zich aan te passen en zullen ze natuurlijk veel stiller en "braver" geweest zijn dan in hun eigen, vertrouwde omgeving. Bij jou voelen zij zich thuis en is Greetje de vreemdeling in huis, dus dan is het voor haar nog veel moeilijker om zich aan te passen, hé.

Voel je er maar niet schuldig over, als je zo 'n eenzaatje tegenkomt moet je hen echt de mogelijkheid kunnen bieden om alleen in de plaatsen te zijn waar hij of zij mag rondlopen. Tussen onze 18 deugnieten zit zo één moertje, Quiana, en die kan dus absoluut niet met andere fretjes opschieten. Ze heeft een kooi voor haar alleen en ook haar eigen "uitlaat-tijden", zij komt 's avonds uit tegen middernacht, als alle fretjes slapen en Kiki, de vogel ook "uitgevlogen" is en loopt dan vrij tot 's anderendaags 12u ongeveer. Als de anderen dan nog vast slapen mag ze wat langer, vandaag was het dus bijna 15u toen ze haar kooitje inwandelde vergezeld van 3 snoepjes!! :P Het is van de agressieve fret die ze was 2 jaar geleden, nu een schat van een fret geworden, maar ze heeft idd een heel aparte handleiding meegebracht!! ;)

Hier was het nu mogelijk om het zo te regelen, maar ik ben dan ook het grootste gedeelte van de dag thuis, dus ik kan goed begrijpen dat dat echt niet overal zomaar kan. Geniet van de 2 sloebers die jullie hebben en kijk voor de toekomst mss eens verder in onze Opvangen, er komen regelmatig héle leuke fretseltjes bij, die graag een tweede kans krijgen!!
Afbeelding

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » ma mar 10, 2008 10:57 pm

:D :D Yo Yo!!!!
Zara heeft broerje bij....
Mijn lief ventje Santos xxxxxxxxx
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Kaaren_
Berichten: 74
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:06 am

Berichtdoor Kaaren_ » zo mar 30, 2008 3:01 pm

Euhm klein misverstandje.. :P

Hobo is niet geadopteerd door Karen Vis :o,

ik haal hem namelijk volgende week op, en noem Karen VERDUYCKT :P haha :P..
Zou je dat kunnen veranderen aub ? :P
(Normaal gisteren, maar is uitgesteld naar volgende zondag :P)

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma jul 07, 2008 7:15 pm

Met Oby en Felia gaat alles prima. Ze zijn gek op hun gigantische kooi vol hangmatten en speelgoed :)
Maar ook hun speelruimte vinden ze fijn. Dierenarts heeft ze de nodige inenting en check-up gegeven. Dus allemaal erg goed nieuws.

Onze kleine Oby heeft het bijten zelfs al bijna afgeleerd. En dat na amper een maand! Ze kruipt wel overl op en in, maar is inmiddels wel al lief, vind ik. Felia bijt nu meer dan in het begin, maar zij is dan ook de slimste van de twee en probeert volgens mij gewoon te testen hoe ver ze kan gaan. In elk geval bijt ze heel erg zachtjes, dus is er niet meteen een probleem.

Nu ze een beetje "op hun plooien zijn", proberen we ze meer en meer te laten wennen aan knuffels hier en daar. En tot dusver lukt alles vrij aardig. enkel met hun oortjes hebben we wat problemen, want omdat ze zo klein zijn, zijn ze ook extreem wendbaar, hehe.

Het zal tijd nodig hebben, maar ik ben erg hoopvol dat we ze handtam krijgen. Zonder dat ze hun guitige karakter verliezen, natuurlijk.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma jul 07, 2008 7:43 pm

hey,

fijn je nog te horen felia is inderdaad de slimste en de rapste van de 2.

alle adopteurs nog is extra bedankt.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di okt 07, 2008 4:05 pm

Even nog eens iets laten horen van hummer.
Hummer is in de eerste plaats oor Terror geadopteerd eigenlijk. Hij noemt ook Hooligan intussen.
Na de dood van Kizzy en Macho kort na elkaar begon mijne Terror terug wat depri te zijn merkte ik. Nu dat Hooligan hier is trug bij Terror is mijne Terror trug menne schat die aandacht komt vragen een troost als hij Hooligan niet vind... Hooligan daarintegen is een fretje dat je met rust moet laten maar ach ja het is nu eenmaal zijne Terror hé!!!! En zijn gebijt dat er niet echt uit wilt neem ik hem ni eens kwalijk we weten het dus we laten hem rustig spelen met terror wat kan ik meer vragen aan die dikke ijsbeer dan dat hij mijn terror die ongelukkig was terug gelukkig heeft gekregen!! En voor de mensen die zich afvragen voed hje Hooligan niet op dan? Tuurlijk voed ik die beschermengel op maar met veel meer liefde en geduld dan dat ik ooit gehad heb.

Hooligan of Hummer heeft hier terug evenwicht gecreeerd in het frettengezin dus iook in ons gezinnetje. Dank je wel de frettenark voor deze beschermengel!!!!
Dank je wel Margit dat je de tijd hebt genomen om Hooligan aan mij voor te stellen als de vriend van terror!!!

Ik ben jullie allemaal enorm dankbaar!!! En nu niet denken dat alle opvangers bijten het is zelfs zeldzamer denk ik maar ach mijn terror ging achteruit en een andere oplossing was er niet echt meer.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo okt 08, 2008 4:46 am

Met alle plezier gedaan, alleen jammer dat Hummer/Hoologan ineens mee "moest" van Terror, anders had hij mss ietsjes meer manieren gehad :P :P !!

Zorg er maar goed voor, voor die bende daar, dan zijn wij allemaal al dik tevreden! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di okt 21, 2008 10:07 am

Ik heb eens een vraagje voor de mensen van de opvang. Ik heb eerder dit jaar Stipje geadopteerd, maar nu is mijn ander fretje eigenlijk ernstig ziek, ze heeft Lymfoma. En nu wou ik eigenlijk graag weten of de fretjes die in de opvang zitten de cieptest ondergaan zijn of niet. Want anders zou ik Stipke daar op laten testen.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma jan 05, 2009 6:29 pm

Hallo,
Alvast allemaal een gelukkige nieuwjaar van Ietsie en Pietsie (nu heten ze Pilou en Wasabi)
en ook van mij en Bazul(derde fretje)

Gebruikersavatar
Diezel_Nafty
Berichten: 40
Lid geworden op: di jan 15, 2008 5:15 pm

Berichtdoor Diezel_Nafty » vr mar 27, 2009 8:01 am

zo dat zijn er veel
en nafty en diezel staan erbij:D


Terug naar “De "Ark-Vaardertjes" van De Fretten-Ark VZW”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast