Speelnamiddag Mechelen?

Dit forum staat open voor al wat met onze activiteiten te maken heeft. Zowel de eigen initiatieven alsook onze externe deelnames aan andere evenementen. Hier kan je zowel met een evaluatie terecht, als met vragen over de komende events. Ook zal er op dit forum regelmatig de vraag naar medewerkers gesteld worden.
Gebruikersavatar
cyberrat
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 3:19 pm

Berichtdoor cyberrat » vr dec 11, 2009 5:00 pm

Hey,

Zou graag eens naar de speelnamiddag in Mechelen komen met mijn Nosferatu, maar kan blijkbaar nergens het adres vinden :(

En wat moet er buiten carrier, water, brokjes en vaccinatieboekje nog meegenomen worden?
Ze heeft wel een tuigje, maar ze weigert om dit te laten aandoen. Haar halsband blijft wel (redelijk) goed zitten..

Ilse

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr dec 11, 2009 5:05 pm

KASTEEL TIVOLI
Antwerpsesteenweg 92
2800 Mechelen

liefst nog een hangmat hangen in de carrier dat je fretje kan uitrusten als hij wat moe is en een wc'tje dat hij zijn behoefte kan doen

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr dec 11, 2009 6:32 pm

ik leg yn korrels in m'n carrier en hang de fretjes in de hangmat :P met drinken en eten he :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr dec 11, 2009 6:35 pm

Yup Cyn :D als ge een wc'tje mee hebt moet ge er idd korrels in doen :P

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » vr dec 11, 2009 7:11 pm

ik doe ze gwn in de carrier :P tss :P
aangezien mijn monstertjes ni zindelijk zijn .. :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr dec 11, 2009 7:27 pm

in orde vaccinatieboekje

want niet meer in orde word de toegang compleet geweigerd tov voorgaande maanden 'op eigen risico'
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
cyberrat
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 3:19 pm

Berichtdoor cyberrat » vr dec 11, 2009 7:58 pm

Haar boekje is volledig in orde. Ze is in september ingeent en begin november gecastreerd ;)
Vorige week heeft ze nog een preventieve behandeling tegen oormijt gehad.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr dec 11, 2009 8:14 pm

ik weet niet of je een pup hebt of een fret geadopteerd hebt, maar als ze in september maar 1 vaccinatie gehad heeft, en dat is de enige dan is ze waarschijnlijk niet beschermd, en zal ze dus ook niet in de speeltuin mogen...

speciaal voor de speelnamiddag op 20 december zal ik het nog eens herhalen;

FRETTEN ZIJN IN ORDE WANNEER:

je fretjes moeten de booster volgend op hun eerste inenting gehad hebben, MAXIMUM 1 jaar geleden (dat wil zeggen NA 20 december 2008)

OF

hun jaarlijkse inenting gehad hebben MAXIMUM 1 jaar geleden (dat wil zeggen NA 20 december 2008).

Ze zijn uiteraard in het begin gestart met vaccinatie+booster, anders moest je volledig opnieuw begonnen zijn met inenten, en kom je in de volledig onderste optie terecht)

OF

een eerste inenting gehad hebben MINIMUM 2, MAXIMUM 5 WEKEN VOOR 20 december 2009 (en vergeet in dit geval 3 tot 5 weken na de inenting niet terug te gaan om een booster!!!)

OF (en in dit geval ben je slecht bezig)

een eerste inenting gehad hebben, MAXIMUM 3 MAAND GELEDEN (dus NA 20 september 2009)

binnen deze 3 maand is je fret nog beschermd, maar daarna NIET MEER. Je moet dus zo snel mogelijk terug naar de dierenarts om terug een eerste vaccinatie en booster te zetten (Ja hoor, je moet volledig opnieuw beginnen)...

Vergeet niet dat dit niet zomaar is; de kans zit er altijd in dat een fretje drager is van hondenziekte, zeker met zo'n grote hoop samen. Alle andere fretjes in de speeltuin zijn correct ingeent, zij hebben dus niets te vrezen, het is enkel om te voorkomen dat jouw fret na een paar dagen dood(ziek) is dat deze regels er zijn...

Alle info over vaccinaties was ook al op http://www.defrettenark.be/cgi-bin/foru ... hread=7997 te vinden maar voor alle zekerheid (en om daar toch niemand teleur te moeten stellen, want dat is écht niet leuk) plaats ik het hier nog maar eens voor het zekerste...

Als je twijfeld, vraag het gerust eens op voorhand, want er worden GEEN uitzonderingen gemaakt...

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » vr dec 11, 2009 11:58 pm

Origineel gepost door nielsvl

nog eens herhalen
ne mens zou hier bijna gaan denken dat ge ne papegaai zijt :D LOL :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 12, 2009 12:10 am

Moet daar niet aan twijfelen!! :P :P
Afbeelding

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » za dec 12, 2009 12:38 am

Origineel gepost door margit

Moet daar niet aan twijfelen!! :P :P
aaah da is ne papegaai dus... kem kik nog geen zo'n hanekam/kuif gezien of zo'n rooie pluimstaart...

kzal mis gekeken hebben zeker :P

:D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 12, 2009 12:43 am

Op de speelnamiddagen kom ik "undercover" :P :P !!!

Alléé, laat dat gevogelte er nog tussenuit, de titel van erkend "bandrecordertje" zou sommigen onder ons toch niet misstaan!! ;)
Afbeelding

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » za dec 12, 2009 12:50 am

ik snap ook wel de belangrijkheid van die kwestie ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za dec 12, 2009 12:50 am

tmoet zijn dat het nodig is he, elke keer weer mensen die uit de lucht vallen als ge zegt dat hun fret niet goed ingeent is, meest voorkomend is geen booster...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 12, 2009 1:19 am

Volgens mij zou het ook niet slecht zijn moesten alle Da's dat weten en niet zoals sommigen, gaan beweren dat dat "niet echt nodig" is!! :@

Maar ach, dan is het mss nog stiller op het forum dan nu, hé Niels?? Wat moeten we dan 's nachts nog doen buiten het verwijderen van die "gekke namen" hierboven?? En als dat dan ook nog stopt, tsjonge toch, dan gaan we zonder "nachtwerk" zitten!!! ~0

!@#$ !@#$ :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za dec 12, 2009 8:16 am

Feit is inderdaad dat het keer op keer maar niet doordringt ....

Zo vorige speelmiddag 2 koppels/mensen moeten wegsturen en 3 verwittigd dat de fret nog net beschermd was maar compleet niet aan de correcte manier/tijdstippen

Dus mjah , bekijk ons od DFA niet raar of verkeerd aan als je wandelen gestuurd word ... :S
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » za dec 12, 2009 9:59 am

'k heb hier volgende week op hotelfret dat gaat komen en die mensen hebben hem speciaal laten inenten (ahja, anders mocht em niet komen) ... maar van nen booster wisten ze niets .... chance dat wij er nog zijn .... :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » za dec 12, 2009 10:43 am

Origineel gepost door a3ke

Feit is inderdaad dat het keer op keer maar niet doordringt ....

Zo vorige speelmiddag 2 koppels/mensen moeten wegsturen en 3 verwittigd dat de fret nog net beschermd was maar compleet niet aan de correcte manier/tijdstippen

Dus mjah , bekijk ons od DFA niet raar of verkeerd aan als je wandelen gestuurd word ... :S
Wij waren daar toen , in mechelen ,voor de frettenbabbel.
Ondertussen is Zira bij ons gekomen sedert zaterdag 21 Nov 2009.
Op maandag 23 Nov 2009 haar eerst inenting gekregen , Nobivac Puppy DP en stronghold.
De DA heeft netjes een boekje aangemaakt en dan ook de datums erin gezet tussen welke Zira haar booster moet hebben, namelijk 15 - 25 December 2009.

Dus dinsdag 15 December 2009 is het DA dag ;) :Booster , stronghold , vragen om Waltham (voor gewenning , moest er ooit iets zijn dat Zira dat kent.), en even onderzoekje natuurlijk (oormijt , gewicht ... je kent 't wel).

Toen wij daar voor 't eerst gingen heb ik , voor Zira tevoorschijn werd gehaald , vlak af gevraagd of ze ervaring had met fretjes en hun noden. De DA keek me wel heel raar aan maar dat interesseerde mij nu eens geen moer... Ze was even half op haar tenen getrapt en antwoorde eerst heel kortaf : JA! . En begon dan met bepaalde zaken te vertellen die idd duidelijk maakten dat ze er genoeg van af wist. We hadden net de frettenbabbel gehad (de week ervoor dacht 'k) dus was het vergelijken van feiten heel makkelijk.

mor soit 'k dwaal af.


Zondag 20 December 2009 speelnamiddag te Mechelen !!!! allen daarheen :D

Gebruikersavatar
cyberrat
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 3:19 pm

Berichtdoor cyberrat » za dec 12, 2009 5:23 pm

Het is een pupje, geboren in april.
Zat er een maandje naast wat vaccinatie datums betreft. Heb er nog even haar boekje bij gehaald en dit zijn de vaccinatie datums:

31/07/2009 eerste vaccinatie
20/08/2009 tweede vaccinatie ronde.

Kan ze hiermee in de speeltuin of niet?

Ilse

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za dec 12, 2009 5:34 pm

Ja dat zou in orde moeten zijn, is zelfs een dag te vroeg denkik

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » za dec 12, 2009 10:48 pm

Origineel gepost door margit

Op de speelnamiddagen kom ik "undercover" :P :P !!!
and so she stays, tot ze nen albino ziet :D dan is't *binoooooooo* :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 13, 2009 12:17 am

Origineel gepost door cyberrat

Het is een pupje, geboren in april.
Zat er een maandje naast wat vaccinatie datums betreft. Heb er nog even haar boekje bij gehaald en dit zijn de vaccinatie datums:

31/07/2009 eerste vaccinatie
20/08/2009 tweede vaccinatie ronde.

Kan ze hiermee in de speeltuin of niet?

Ilse
Prima, idd één dagje te vroeg, maar ze mag dus de speeltuin in!! :)
Origineel gepost door Buda

and so she stays, tot ze nen albino ziet dan is't *binoooooooo*
Kleine misvatting Cynthia, als je "Binooooooo" hoort roepen, dan is het Anneke (Knorry) :P

Mij herken je veel moeilijker hoor, ik "verdwijn" gewoon even met ELKE fret die ik leuk vind!! (om eerlijk te zijn zie ik liefst sandy's, albino's, DEW's, zwartekes (van die mini-Zohra'tjes of lekkere dikke Xenio'kes :D), polka zotjes en panda's, wildkleurtjes heb ik voor 't moment genoeg!! :P :P )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo dec 13, 2009 11:16 am

Origineel gepost door a3ke

Dus mjah , bekijk ons of DFA niet raar of verkeerd aan als je wandelen gestuurd word ... :S
Ik wil hier toch even vermelden dat mensen bij ons NOOIT wandelen gestuurd worden. Ons A3ke is weer wat streng in zijn bewoordingen. Wanneer een fretje niet in orde is met de vaccinaties, wordt het fretje in kwestie idd niet toegelaten in de speeltuin.

De eigenaars krijgen een uitleg over het "waarom" en kunnen dan de gegevens krijgen om hun dierenarts op de hoogte te brengen ivm de juiste methode van vaccinaties, de juiste merken, want ook dat speelt een grote rol. De eigenaars kunnen dan eventueel gratis binnen op de speelnamiddag en kunnen zo toch even kennis maken met DFA vzw en haar speelnamiddagen. Fretlief mag echter niet uit de carrier, ter bescherming van fretlief zelf, want de andere deugnieten zijn wel beschermd, maar kunnen wel drager zijn van het "Distemper" virus.

Dus mensen, hier komt DFA vzw haar verplichting als informatief kanaal meer dan na. We blijven per slot van rekening een vereniging voor de fret en zijn/haar eigenaar.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » zo dec 13, 2009 11:34 am

wat kan ons opperhoofd het toch altijdmooi diplomatisch uitleggen he...

geweldig gewoon!

hij heeft 't waarschijnlijk ook al 100.000 keer gezegd en toch klinkt hij niet als een papegaai :P

:D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 13, 2009 12:28 pm

Origineel gepost door kkevertje

wat kan ons opperhoofd het toch altijdmooi diplomatisch uitleggen he...

geweldig gewoon!

hij heeft 't waarschijnlijk ook al 100.000 keer gezegd en toch klinkt hij niet als een papegaai :P

:D
Aha, ge erkent zijn "titel" dan toch!! :P :P

Merci om te laten weten dat wij voor de rest wél "als een papegaai" klinken, hé!!! :@ :D
Afbeelding


Terug naar “Activiteiten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten