heeelp

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*lauratjeeuh

Berichtdoor *lauratjeeuh » zo mar 25, 2007 8:27 pm

heej
ik ben laura en mijn beste vriendin wil graag een fret :)
voor haar verjaardag :D
en ze is een beetje boos op mij :@
en daarom wil ik voor haar verjaardag een fret geven !!!!!
en ze heeft al veel huisdieren gehad ;)
dus aub kan ik voor haar een fret krijge :D
contacteer mij op het adres poezeke_009@hotmail.com!
danku en tot ziens

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » zo mar 25, 2007 8:57 pm

Fretten zijn geen huisdieren die je zonder er over na te denken aan iemand zomaar heeft.
Heeft jouw vriendin enige kennis over fretten?
Heeft zijn een hele grote kooi om een fretje in te houden?
Kan zij haar fretje elke dag een paar uur vrij laten rondlopen?
Kan zij zich de inentingen, castratie enzo die er allemaal nog bijkomt veroorloven?
Dit zijn zeker geen diertjes die je zomaar impulsief aankoopt hoor, zo belanden er steeds meer in de opvang omdat de mensen er dan geen weg meer mee kunnen.
En het is zeker geen goedkoop huisdiertje !
Je zegt zelf dat ze al veel huisdieren gehad heeft...misschien moet je er dan 2 keer over nadenken om haar een fretje cadeau te doen?
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma mar 26, 2007 9:43 am

Hallo Laura, fijn dat je hier even komt kijken, maar ik denk toch dat het mss beter is om over een ander geschenkje voor je vriendin na te denken. Niet dat we niet graag hebben dat onze fretjes een nieuwe thuis vinden, maar zoals Vanessa hierboven al aangaf, er komt véél meer kijken bij een fretje dan de aankoop van het diertje alleen. Als je een fretje koopt bij een broodfokker, de slechtste plaats om zo 'n aankoop te doen, ben je zelfs al gemakkelijk 45€ kwijt, maar als je een goed gezond en braaf (zo goed als niet bijtend) fretje wil uit de opvang, wat het verstandigst is om mee te beginnen, kom je er niet onderuit met minder dan 100€. Dan moet je idd eerst nog een grote kooi hebben die je alweer gemakkelijk 100€ kost en naar de Da trekken voor een vaccinatie die absoluut gegeven moet maar weer minstens 35€ kost. Dan hebben we het nog niet gehad over eten en drinken of over inrichting van de kooi enz... Je ziet, een fretje koop je niet aan zonder eerst héél goed na te denken over het financiële alleen al.

Maar wat ik je toch ook even wou vragen : begin nooit diertjes te kopen voor iemand zonder dat je weet of de mensen die er mee voor moeten zorgen akkoord gaan met die beslissing. Want stel maar, je komt bij je vriendin af met dat fretje en haar ouders of vriend zijn er niet happy mee, wat doe je dan? Hetzelfde geldt voor kittens ofzo die je mss wel gratis kan krijgen en die geen kooi nodig hebben, maar het zijn ook een levende wezentjes die verzorging en héél veel liefde nodig hebben. Als het diertje zelf niet door iedereen in huis gewenst is, wordt het er ook de dupe van uiteindelijk. Dan wordt het weer "weg gedaan" en belandt bij iemand van ons in één of andere opvang. Helemaal niet leuk voor het beestje zelf, want dat wordt dan in enkele dagen tijd eerst weggerukt uit zijn/haar eerste omgeving, moet even overal geshowd en bekeken worden en vastgenomen door 10-tallen mensen, wat zo 'n diertje al helemaal niks vindt en dan mag het een kooi in in één of ander asiel. Helemaal niet leuk dus hé, al was je met goede bedoelingen begonnen.

Nee, ik denk dat je best eens een leuke winkel binnen stapt en je vriendin iets fijns koopt waarbij ze kan zien dat je spijt hebt van de eventuele probleempjes die er even waren tussen jullie. Praat het lekker uit met mekaar en als je vriendin dan ooit zelf een fretje wil uit de opvang en haar omgeving is hier helemaal mee akkoord, dan helpen we je graag verder naar een gezond, lief en aanhankelijk fretje!! Oké?? Succes!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma mar 26, 2007 10:19 am

wat er ook moet gebeuren da is da ze een frettebabbel moet doen da is echt wel nodig om een fretje alles te kunnen geven wa het nodig heeft.

dus zoals margit het zei praat alles uit daarvoor moet je toch geen hoope geld gaan uitgeven om een ruzie bij te leggen??? :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma mar 26, 2007 1:31 pm

wete wa koopt haar ne foto van ne fret %) of ene van pluche

dieren zijn geen dingen die je ff zomaar kan geen kopen om een ruzietje bij te leggen

ff een rekeningske

- de fret zelf, per fret 105€ (uit de opvang) en doe dit x 2 want het beste is om 2 fretjes te hebben zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden
- eventueel dierenarts kosten voor een 2e vaccin 35 € / fret
- eventuele castratie -+ 50€ voor een rammetje en +- 90€ voor een moetje
- een kooi geschikt voor 2 fretten +- 109 €
- een kattebak +- 10 €
- bakvulling +- 6 €
- een paar hangmatjes, ben je snel een goeie 20€ aan kwijt
- een drinkfles -+ 3€
- een paar fleece dekentjes -+ 10€
- een mandje eventueel +- 15€
- een voerbakje +- 6 €
- eten +- 25 € per maand voor 2 fretten
- snoepjes +- 4 €
- ferretone +- 9€
- een nagelschaartje +- 3€
- oorreiniger +- 7 €
- frettenshampoo +- 7 €
- een tuigje +- 10€
- een transport bak +- 19 €
- wat speelgoed gaande van wat balletjes, wat speelmuisjes en dergelijke ben je ook snel wel 20 € kwijt

dit komt al allemaal op 613 € en dit alleen om te starten dan zijn er nog de maandelijkse kosten aan kattebak vulling en eten, ook zijn er nog de onverwachte dierenarts kosten als het fretje ziek moest worden, jaarlijkse vaccinatie kosten, ....

zoals je ziet is een fret geen goedkoop huisdier en door hun karakter zijn ze ook niet voor iedereen geschikt en al zeker niet om als "kadotje" te geven om een ruzietje bij te leggen

bezint eer ge begint


[Gewijzigd door Peewee op 2007-03-26 13:33:10]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma mar 26, 2007 1:32 pm

foutje



[Gewijzigd door Peewee op 2007-03-26 13:32:49]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

minoes

Berichtdoor minoes » di mar 27, 2007 5:21 pm

fout Peewee,

Een fret uit de opvang kost 140 euro geen 105, en dan dient deze al gecastereerd en volledig geent te zijn ongeacht welk geslacht het beestje heeft.

groetjes,

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » di mar 27, 2007 5:32 pm

zal ook wel te zien zijn welke opvang...de opvang van de frettenark misschien...maar er zijn ook nog andere uiteraard.
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

minoes

Berichtdoor minoes » di mar 27, 2007 7:25 pm

Daar heb je volkomen gelijk in, ik dacht alleen dat peewee refereerde aan de opvang van de ark omdat er specifiek 105 euro bij stond.
Als je uitgaat van alle opvangen dan varieert de prijs nogal sterk deze ligt dan tussen de 45 euro tot ver boven de 100 euro mits de buitenlandse opvangen meegeteld worden dan.
De prijzen varieeren dan net zo sterk als bij kwekers.

groetjes,

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2007 2:42 am

Zit ik verkeerd met mijn rekeningen dan??? Is het niet nog steeds 105€ mits 1 vaccinatie én gecastreerd en 140€ mits 2 vaccinaties en gecastreerd???? Ik dacht van wel.

Als de fret een langere tijd in de opvang zit, langer dan de gewone 3 tot 6 weken die tussen vaccinatie 1 en de booster zitten, is het toch normaal dat hij zijn booster ook bij ons krijgt? Anders is hij helemaal niet in orde volgens de gezondheidsregels die wij zelf voor onze fretten vragen/eisen. Dat een fret met 2 vaccinaties dan 140€ kost is toch hetzelfde als wat Peewee hierboven stelt. Eén fretje 105€ en minstens 35€ dadelijk aan de Da te betalen bij vaccinatie (booster) 2. Als het fretje dus laat zeggen 2 maanden bij ons is, betaalt de baas idd 140€, maar dan worden hem wel de 35€ extra kosten bij de Da achteraf gespaard, niet?? Ik leg de mensen nog steeds deze regel uit hoor. :)

Het gaat 'em dus wel degelijk over een fret bij Dfa hoor, en zoals je zelf schrijft : 140€ als ie VOLLEDIG geënt is. Dat zijn dus die 2 vaccinaties die Peewee bedoelde, daar valt die extra 35€ bij de Da achteraf dus weg. Komt uiteindelijk voor de baas op hetzelfde neer, maar bij 1 vaccinatie blijft het volgens mij dus nog steeds 105€.
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo mar 28, 2007 10:55 am

je hebt het helemaal juist margit. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mar 28, 2007 11:13 am

Ja idd ik had de 2e vaccin niet inbegrepen in de opvangprijs daarom dat ik er de 35€ voor het 2e vaccin heb onder vermeld :)

Kheb er dus ook met opzet overal bij elke prijs +- bijgezet omdat ook alle prijzen overal verschillen naargelang welke winkel je gaat.


[Gewijzigd door Peewee op 2007-03-28 11:18:19]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo mar 28, 2007 11:15 am

ugh weer dubbel gepost %)

[Gewijzigd door Peewee op 2007-03-28 11:16:01]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo mar 28, 2007 1:21 pm

please ga geen fretje halen in de winkel.
ze bijten en dan weet je nog ni eens da ze gezond zijn.
in de opvang zittten er genoeg lieve wezens da een nieuwe thuis
zoeken.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2007 2:20 pm

Zou de ruzie niet allang bijgelegd zijn? ;) Laat het ons hopen, voor allebei!! :P :) :)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: heeelp

Berichtdoor vicky-witte » ma apr 05, 2010 10:37 am

wat je ook kan doen is haar een goed geinformeerd boek over fretjes kopen. Daar staat alles in kwa verzorging. En een naar een speelnamiddag komen met haar dan kunnen jullie de frettenbabbel volgen en kunnen jullie vragen stellen over de fretsels. Het zijn idd leuke beestjes maar er komt veel bij kijken het zijn net kinderen eigenlijk. Een grote verantwoordelijkheid dus en zoals gezegd duur in aanschaf, want je hebt heel wat nodig eer je fretsel zich thuis voelt.
Je doet er in alle geval goed aan langs hier info in te winnen, dat is zeer slim zo weet je wat en hoe.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: heeelp

Berichtdoor jeanine » ma apr 05, 2010 11:24 am

Ik denk dat het fretje ondertussen ingeslapen is wegens ongeneeslijk ziek. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: heeelp

Berichtdoor Margiet » ma apr 05, 2010 12:25 pm

Hier werd weer een topic uit 2007 bovengehaald door iemand die ons ongewenste informatie door wou spelen!!

(Bericht werd reeds verwijderd)
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten