sayko & eten..

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

sayko & eten..

Berichtdoor Buda » ma nov 15, 2010 7:10 pm

sayko wil dus alles behalve brokken eten.. nu zit'm op hills kitten natvoer..
en hills kitten brokken en andere frettenbrokken, 'n witte bekende doos waarvan'k op de naam niet kan komen. lol

en nu eet hij nog niet erg veel, hij is weer magerder geworden, maar niks zorgwekkend.
hij is niet mager mager, maar ook niet 'dik'
in vergelijking met buda, die wss tegen 1,5kg draait. zo te voelen, weegt sayko amper 'n kilo.
nu het enige is dat'm weigert te eten tot hij natvoer krijgt. dus geen brokken..
wat hij vroeger voor hij de eerste keer ziek werd, al meer dan 'n jaar at.
dus hij is eigenlijk gewoon verwend :/
hij weet dat'm als'm niet eet, toch natvoer krijgt.
kheb'm 'n paar uur zonder brokken gezet en toen beet hij van de honger :p
dus dan hebben we maar natvoer gezet.
maar weet anders niet wat'k moet proberen?
kheb geprobeerd om d'r kruimels brokken onder te mengen, kheb verschillende soorten geprobeerd, z'n favoriet is dat van de dierenarts blijkbaar
maar de dierenarts zei dat'k hem z'n brokken terug moest laten eten proberen via hills natvoer en dan op hills brokken en dan op frettenbrokken of gemengeld.
maar dat vertikt ie nu eenmaal
wie nog niet wist dat 'n fret koppig is :p

en een streepje goed nieuws, buda is momenteel bijtvrij :p tenzij je hem zotjes maakt, krijg je alleen maar lekjes :p overal! :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: sayko & eten..

Berichtdoor _K8_ » ma nov 15, 2010 7:31 pm

Al eens goed naar zijn tanden gekeken? Mss dat er daarmee iets mis is en kan hij geen brokken eten door pijn?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » ma nov 15, 2010 7:38 pm

kheb'm 'n paar uur zonder brokken gezet en toen beet hij van de honger :p
dus dan hebben we maar natvoer gezet.
Hier heb je het antwoord zelf gegeven, tenzij je het slecht uitlegt. Je zet hem niet zonder brokken maar zonder natvoer of mengt gewoon gemalen brok onder het natvoer en zet dat in de kooi. Niet opeten is vers maken en weer klaar zetten. Je moet hem wel goed in het oog houden als hij het toch opeet hij niet terug hervalt. Eet hij graag de Hill's geef hem dan deze, later kan je weer gaan mengen. Ik hoor ook van Griezel dat ze zeer kieskeurig is en vaak eten weigert na een lange tijd wel van gegeten te hebben. Zal waarschijnlijk met het maag probleem te zien hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Margiet » ma nov 15, 2010 7:52 pm

Je moet wel elke nieuwe poging een heel tijdje volhouden voor je het weer opgeeft, hé Cynthia? Geef hem bv nu een dag of 5 zijn natvoer met een heel klein beetje gruisbrokjes, maar echt een heel klein beetje. Volgende week maandag begin je dan met een ietsiepietsie meer verkruimelde brokjes, maar ik stel voor er toch een week of 5 over te doen alvorens 50/50 te gaan geven. Dat komt neer op 10% brokjes (fel gemalen) méér elke week en ja, dan duurt het wel 10 weken vooraleer hij van het natvoer "af" is, als je dat al ooit volledig weg gaat kunnen laten. Hier lukt het ook niet, hoor, volledige brokvoeding willen die snuiters die natvoer gekregen hebben ook niet meer!! ;)

Ik denk echter dat het zeker niet lukken gaat als je het te plots wil gaan doen :( . Ik zou ook niet telkens veranderen van brok, gewoon 1 (goede) soort nemen en die consequent blijven geven, zodat hij ook niet steeds iets anders ruikt of proeft.

Succes!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » di nov 16, 2010 10:19 am

Je moet wel elke nieuwe poging een heel tijdje volhouden voor je het weer opgeeft, hé Cynthia? Geef hem bv nu een dag of 5 zijn natvoer met een heel klein beetje gruisbrokjes, maar echt een heel klein beetje. Volgende week maandag begin je dan met een ietsiepietsie meer verkruimelde brokjes, maar ik stel voor er toch een week of 5 over te doen alvorens 50/50 te gaan geven. Dat komt neer op 10% brokjes (fel gemalen) méér elke week en ja, dan duurt het wel 10 weken vooraleer hij van het natvoer "af" is, als je dat al ooit volledig weg gaat kunnen laten. Hier lukt het ook niet, hoor, volledige brokvoeding willen die snuiters die natvoer gekregen hebben ook niet meer!! ;)

Ik denk echter dat het zeker niet lukken gaat als je het te plots wil gaan doen :( . Ik zou ook niet telkens veranderen van brok, gewoon 1 (goede) soort nemen en die consequent blijven geven, zodat hij ook niet steeds iets anders ruikt of proeft.

Succes!! :domhoog:
aah, das mss m'n prob :p beetje teveel kruimels onder gemengd, maar tis niet dat hij van mij dat natvoer niet mag eten, maar tis toch niet zo goed als frettenvoer?
tenzij dak om dat frettennatvoer ga? zou dat goed zijn?
en dan is er nog zijn tandjes, tandsteen dat kan vormen zeker? omdat hij geen harde brokken snoept?
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » di nov 16, 2010 10:38 am

Griezel kreeg hier haar dieetvoeding gemengd met vlees en een beetje gemalen brokjes toen ze naar huis vertrok. Zij kwam aan tot 670 gr bijna het dubbele van bij haar aankomst. Terug thuis ging het na enkele weken weer mis en kreeg ze van de da nieuw duur dieetvoer waar ze nu weer minder van wil eten en terug mager is geworden. Het zijn zorgenkindjes en je moet zelf een beetje uittesten met wat het best gaat op het moment zelf. Ik begin hier met een gemalen afgestreken koffielepel brok onder de maaltijd te mengen en bekijk hoe het gaat voor ik opdrijf. Om het slecht zijn voor de tandjes, dat zijn zorgen voor later ;) Het belangrijkste nu is dat er eten naar binnen gaat waar hij iets aan heeft. Dikwijls denkt men dat het grillen zijn van de fret, ik denk dat wat slecht verteerd en problemen geeft de fret uit noodzaak laat staan en liever honger heeft. Als je telkens misselijk bent na het eten van iets ga je dat ook mijden.
Maak nooit te veel in eens klaar zodat het altijd zo vers mogelijk gegeven kan worden. Is echt maar een kleine moeite als je een bokaaltje met gemalen brok klaar staan hebt om toe te voegen aan het natvoer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Margiet » di nov 16, 2010 11:25 am

Als je met dat frettennatvoer die vlootjes van Vitakraft bedoelt ...???

:do: Dat wil hier niet eens iemand proeven!! xp

Mijn natvoer-etende sukkeltjes krijgen Recovery, al dan niet gemengd met een klein beetje verkruimelde TF-brok.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » di nov 16, 2010 12:14 pm

mijn bengeltjes lusten dat natvoer anders wel,
maar tis niet goed dan? anders blijf'k gwn hills geven als dat beter is? want echt goed natvoer ken'k eigenlijk niet.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Margiet » di nov 16, 2010 12:34 pm

Ik heb eigenlijk nooit gekeken wat er in die vlootjes zit aan "goede voeding", ze lusten het toch niet :p ...

Denk dat Jeanine je dat beter gaat kunnen vertellen dan ik! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » di nov 16, 2010 4:25 pm

Samenstelling van dat voer Vitakraft
Analyse:
Vocht 78 %
Ruw eiwit 10,5 %
Ruw vet 7,8 %
Ruwe celstof 0,5 %
Ruwe as 3,5 %
Calcium 0,85 %
Fosfor 0,35 %
Vitaminen per kg:
E 30 mg

Hills kitten
magnesium 0.019 %
ruwe vezel 1.2 %
vocht 75.8 %
ruw eiwit 10.1 %
omega-6-vetzuren 1.01 %
calcium 0.25 %
koolhydraten 7.1 %
ruw vet 5.7 %
kalium 0.22 %
omega-3-vetzuren 0.19 %
energie 107.0 kcal/100 g
natrium 0.13 %
taurine 0.14 %
fosfor 0.19 %
Veel te weinig eiwitten en vet waarvan de oorsprong nog niet eens vermeld is, vocht 78% = veel geld voor water al dan niet met een smaakje :( Op dat voer zal Sayko het niet lang goed kunnen doen volgens mij. Er zit bijna niets van voeding in voor de fret die eiwitten en vetten van dierlijke oorsprong nodig heeft. Geen wonder dat hij mager blijft als hij eet maar onvoldoende voeding naar binnen heeft. Ga naar de da om recovery of de gekende Waltham als natvoer en niet dat wat je nu gebruikt. Daar zit dan toch al voldoende voeding in voor hem. Nog beter is zelf natvoer samenstellen met brok en gekookte kip met wat kookwater er bij. Je weet wat er bedoeld wordt daarmee ;) Je kan de kip in portie's met wat vocht in de vriezer bewaren voor verder gebruik. Begin zonder het vel er bij. Wil hij het niet eten dan maar noodgedwongen wat brolvoeding tussen mengen voor de smaak en afbouwen. Buda, hou hem in de gaten dat niet alle miserie opnieuw de kop opsteekt als zijn maag het niet aan kan. Schakel dan zo vlug mogelijk weer over op wat je da je aanraadt. Sayko is een zorgenkindje dat goed gevolgd dient te worden en zal dat blijven denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » di nov 16, 2010 7:47 pm

mn DA heeft hills aangeraden, waar hij ook op staat, sayko heeft al 'n jaar geen frettennatvoer meer gegeten, daarvan is hij niet ziek geworden de eerste keer.
de tweede keer ook niet dus :p
maar ik wou m'n ventjes puur op frettenvoeding en frettensnoepjes houden, en echt vlees natuurlijk
hij wil gewoon uit verwendheid geen brokken eten, kga proberen wat margit zei, maar hills kitten natvoer en brok, smaakt dat niet praktisch hetzelfde?
hij is eigenlijk gewoon te lui om te bijten.
hij slabbert het liever naar binnen.
hij weet gewoon dat als'm het niet opeet, hij natvoer krijgt.
klein venijn :p

dat natvoer van de DA kost gelijk wel 3 euro per potje.. kan aan mij liggen he, maar dit vind'k enorm duur en m'n vent gaat dat absoluut niet apprecieren.
na 'n paar dagen zit'k aan evenveel als wat 'n grote zak kost.. waar'k 'n paar maand mee doe.
het andere natvoer van hills, wil'k hem gerust blijven geven, en eens 'n kip toestand, wil'k gerust doen.. maar hij moet toch weer, al is het deels, op brokken :o
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » di nov 16, 2010 11:27 pm

update (kon m'n bericht niet meer wijzigen)
sayko eet weer niks :/ tis blijkbaar ook niks aan z'n tandjes, want snoepjes gaan er wel in, kheb 'n stukje kippenbil gekookt en dat wou hij ook niet..
zal nog maar eens naar de dierenarts gaan ermee :/
hoop dat'm snel iets begint te eten.. want anders heb'k geen goede vooruitzichten voor hem :(

buda nog steeds kerngzond, rond als 'n bolletje, dikke vacht, grote sloeber.. sayko, zomervacht, smal (niet mager als wanneer hij ziek is) en kleine sloeber, probeert de vuilbak is om te trekken of zit achter 'n balletje aan, buda, trekt wel degelijk de vuilbak om :p en kruipt op de frigo :p wat sayko ook geleerd heeft (danku buda) maar doet het nu niet meer
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » wo nov 17, 2010 7:44 am

dat natvoer van de DA kost gelijk wel 3 euro per potje
Is inderdaad geen goedkope oplossing, Griezel eet soms 2 potjes per dag op van het Royal canin dieet voer. Echt een duur beestje geworden.
nu zit'm op hills kitten natvoer..
Van bij de da of uit de winkel? Er zit verschil op die doosjes voer.

Buda, eenmaal aanbieden is onvoldoende. Doe alles in de blender en maak er een papje van en geef het via de vinger .Kijk of het zo niet lukt om hem de smaak aan te leren. Meng er de Hill's tussen voor de smaak, eerst veel en later minder als hij het eet. Die doosjes natvoer kan je niet in de vriezer bewaren, die moet je toch laten opeten eenmaal open.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Margiet » wo nov 17, 2010 8:21 am

Sorry dat ik jou het opzoekwerk van dat natvoer vroeg, Jeanine, ik had dat zelf ook kunnen doen, maar mijn "Beurs to do"-lijstje is inmiddels gegroeid tot 67 puntjes :s en de telefoon begint al heel vaak te rinkelen!! :p

Cynthia, onze Diedle is sinds zijn leveraffaire ook mijn zorgenkindje geworden en leeft dus ook grotendeels op natvoer, wat idd een bom centen kost, zeker als ik het zou optellen samen met de medicatie die hij nu al jaren krijgt. Voordeel is dat ik mijn ventje nog heb, ik heb geen grote schommelingen meer gezien in zijn gezondheid de laatste jaren, behalve dan nu even geleden met die anaalkliertoestand, maar zelfs toen is hij verder blijven pap eten. Zijn papjes bestaan straks 3 jaar uit 2x daags Waltham met Recovery, kan zijn dat het niet gezond is, slecht voor de tandjes en al wat je wil, maar dit ventje doet het er goed op, terwijl het op al het andere fout liep.

Ik heb het uittesten met dit en dat ook allang opgegeven, het lukt toch niet en hij krijgt nog steeds dagelijks een portie vlees aangeboden samen met de anderen van zijn groep, maar hij eet het ook nog steeds niet. :( Ine was ook absoluut geen voorstander van die papjes maar heeft meer dan een jaar geleden na zijn zoveelste (terug goede) bloeduitslag gezegd dat als het dan niet anders lukt, dit toch wel een goede oplossing voor deze fret lijkt. Zij weet ook dat ik dat nu niet ga geven aan alle beestjes hier, dat Diedle een uitzondering is, dus ja, als ik hem daar wat langer een leuk frettenleventje in een goede toestand mee kan bezorgen, is het maar zo.

Het kost dus idd een bom centen, zeker nu ik hier ook 2 oudjes zitten heb die geen brokken meer geknabbeld krijgen (ze verslikken zich te barsten door het tandprobleem blijkbaar) ;) . Dat is één van de redenen waarom we ook tegen iedereen dadelijk zeggen dat een fret een duur huisdier is. Dat valt nog allemaal mee zolang ze gezond zijn, jong zijn, geen allergische reacties vertonen enz..., maar eens het sukkelen ergens begint, is de portefeuille na het fretje de eerste grote gedupeerde!! :bow: De tandjes van zowel Domino als Iago zijn verzorgd en terug in orde, dus daar zou het niet aan mogen liggen dat ze geen brokjes meer eten, maar ach, het zijn nu ook niet meer zoveel tandjes en nog eens ach, ze zijn ook al allebei op een gezegende leeftijd gekomen, waar ga ik dan nog over struikelen? Ik ga hen echt niet uithongeren om hen terug op brokjes te krijgen, hoor, daar zijn ze me veel te dierbaar voor, laat hen maar lekker genieten van hun gesloeber. Als ik hen daardoor enkele weken eerder ga moeten afgeven omdat het niet zo gezond is als brok, ja, dan is het maar zo, het kan hen maar gesmaakt hebben. Ik leef ook liever korter en lekkerder dan langer terwijl ik moet eten wat ik niet lekker vind! :p

Kost wat kost terug op brok zetten is in theorie allemaal mooi en wel, zolang het niet ten koste van je fretje gaat, zal het ook het beste zijn wat je kan doen. Maar denk eraan dat het voor Sayko een hele overgang betekent, dus doe het zo traag mogelijk en idd, gooi alles in een blender zodat hij "pap" voorgeschoteld blijft krijgen als hij dat makkelijker eet. Desnoods kom je na enkele maanden tot een papje van brok met water, dan is het ook opnieuw een pak goedkoper, maar dan is het voor hem mss makkelijker of aangenamer.

Dat frequent stoppen met eten van hem, doet hij dat nadat je vanalle andere dingen hebt geprobeerd of gewoon zomaar, ineens? Want normaal is dat toch niet, hé, tenzij de tussenpauzes bv tekort op mekaar zouden liggen en hij eens geen honger heeft ofzo? Hier staan ze echt op hun vaste tijden te vragen om dat potje, maar als ik door omstandigheden eens een stukje vroeger moet zijn, zijn ze ook zo enthousiast niet, al zou hun spijsvertering "rond" zijn op 4u. Dat valt me dus echt wel op bij de fretjes die grotendeels of alleen op pap leven, die eten maar 2x per dag dat potje en komen daar dus echt wel mee toe. Hun gewichtjes en hun gedrag bewijzen me dat elke dag opnieuw.

Maar ik blijf erbij, het feit dat Sayko zo schommelt in zijn etens-zin, vind ik toch niet echt normaal. Wat zegt je Da ervan eigenlijk??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » wo nov 17, 2010 7:04 pm

ze weten niet hoe het komt, maar hij wil niks eten, behalve snoepjes, hij eet al bijna 'n hele week hills, en nu ineens wil hij het niet meer :/
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » wo nov 17, 2010 11:05 pm

maar hij wil niks eten, behalve snoepjes
Buda, klinkt echt niet goed. Da raadplegen lijkt mij hier het beste. Zo kan je misschien een opname nog voorkomen ;)
Vandaag is Griezeltje over de brug gegaan, na een jaar ziek geweest te zijn :(
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Angelke » do nov 18, 2010 1:02 am

maar hij wil niks eten, behalve snoepjes
Buda, klinkt echt niet goed. Da raadplegen lijkt mij hier het beste. Zo kan je misschien een opname nog voorkomen ;)
Vandaag is Griezeltje over de brug gegaan, na een jaar ziek geweest te zijn :(

Slaapzacht Griezeltje en sterkte aan de baasjes
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » do nov 18, 2010 9:37 pm

maar hij wil niks eten, behalve snoepjes
Buda, klinkt echt niet goed. Da raadplegen lijkt mij hier het beste. Zo kan je misschien een opname nog voorkomen ;)
Vandaag is Griezeltje over de brug gegaan, na een jaar ziek geweest te zijn :(
oei jeanine :( welkeentje was dat?
vandaag at hij weer wel wat meer.
hij zit niet onder zn gewicht, ma kga morgen na 't werk is gaan, moest vandaag dringend na de verzekering..
maar morgenmiddag is bellen
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » do nov 18, 2010 10:16 pm

Griezeltje had gelijkaardige symptomen van Sayko. :( Daar om dat ik het hier plaatste omdat ik vroeger al de vergelijking gemaakt had. Heel goed opvolgen is de boodschap ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » do nov 18, 2010 11:30 pm

hij ziet dubbel van e honger, hij wil het gewoon niet opeten.. kweet niet wat hij dan wel wil, maar kheb hem alle soorten al gegeven, momenteel is het niet van het ziek zijn hoor, gewoon kieskeurigheid..
zeker teveel vertroeteld by de dierenarts, mss mist hij hun??
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: sayko & eten..

Berichtdoor sah » vr nov 19, 2010 5:45 pm

Hoi,
Ik heb niet echt een advies, volgens mij doe je alles wat je kan, maar ik wou gewoon even zeggen dat ik het heel erg vind voor jou! Je doet je best en nog meer en het is heel erg om te zien dat hij honger heeft en toch niet wil/kan eten!
Blijven proberen met alles wat ze jou hier al gezegd hebben! Geef het niet op!
Sterkte!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor jeanine » vr nov 19, 2010 5:54 pm

Buda, krijgt hij nog medicatie nu?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » zo nov 21, 2010 3:30 pm

na het vorige bericht heefthy die avond heel goed gegeten en de dag erna tegen de namiddag ook heel goed,
hij weigert het dus op te eten omdat het die van de DA niet is, maar eens hij echt half uitgehongerd is (denk 'k) eet hij toch.
dus kga dit nu even volhouden, hij zal het dan wel weer gewoon geraken.
kan bij ons ook niet altijd kreeft zijn zeker :p
hou hem in het oog, hij drinkt goed, aan z'n 'poepsels' kan je zien of hij gegeten heeft of niet, die avond van vorige post voor hij gegeten had, kwam er ocheel 'n dingeske uit van 1cm.. terwijl hij normaal 'n mooi krulletje legt :p
nu heeft'm al wat uhm 'langer' :p
(rare toestanden om deftig uit te leggen :p)
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: sayko & eten..

Berichtdoor sah » zo nov 21, 2010 10:41 pm

om t ietwat deftig te houden...als hij een poepie doet moet hij toch ook wat gegeten hebben, en naar wat mn mij vertelde doet hun vertering er niet zolang over als de onze. Dus als hij een poepje heeft gemaakt heeft hij onlangs toch wel iets gegeten denk ik?! (mede-forumleden met meer ervaring, help ons?)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: sayko & eten..

Berichtdoor Buda » zo nov 21, 2010 11:36 pm

jup, dat is zo'n beetje wat ik zeg/denk.
klinkt ook logisch dus :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten