Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor nielsvl » vr jun 17, 2011 11:11 am

Eens iets actueel:
In Missouri is een koppel gearresteerd op beschuldiging van kinderverwaarlozing. Het stel keek nauwelijks om naar zijn vier maanden oude zoontje, in zoverre dat hun huisdier - een fret - zeven vingers van het kindje heeft opgegeten.

Het waren Carrie (25) en Ryan Waldo (33) die om 2.30 uur 's ochtends het noodnummer 911 belden. Toen de hulpdiensten aan hun huis in Kansas City aanbelden, moesten ze met lede ogen vaststellen dat het kind van het koppel zeven vingers miste.

Telefoongegevens
Carrie Waldo vertelde aan de politie dat zij en haar man wakker waren geworden door het gehuil van hun baby. De agenten voelden dat er iets niet klopte en gingen de telefoongegevens van het koppel natrekken. Hieruit bleek al snel dat de Waldo's niet thuis waren op het moment dat ze zogezegd gewekt waren door het gehuil van hun zoontje. In feite vertoefden ze op dat moment zelfs in een andere stad. De vingers van het kind - hij had nog enkel twee duimen en een deel van een pink over - waren dus duidelijk al eerder afgebeten door hun huisfret.

Eerder al aangevallen
Intussen is ook gebleken dat het koppel kort voor het gruwelijke incident meermaals geprobeerd heeft om hun fret van de hand te doen. Hun huisdier zou immers tot tweemaal toe hun zoontje hebben gebeten.

Carrie en Ryan Waldo werden gearresteerd op beschuldiging van kinderverwaarlozing. Ze moeten op 13 juli voor de eerste keer voor de rechter verschijnen. (eb)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... baby.dhtml

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor kysimoza » vr jun 17, 2011 11:31 am

wooow! ongelovelijk!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor jeanine » vr jun 17, 2011 12:32 pm

Fretten en baby's gaan niet goed samen. Strikt gescheiden houden is de boodschap. Louisa is ook buiten gevlogen na een baby gebeten te hebben, ze was hier een lieve meid die nooit tandjes gebruikt heeft. De fret moet behoorlijk honger gehad hebben om zo iets te doen. De grote schuldigen zijn daar de ouders, de baby alleen laten :do: Gelukkig geen hongerige hond, het kind zou nog zwaarder toegetakeld geweest zijn.
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Thrypa » vr jun 17, 2011 12:34 pm

Het afgelopen jaar is er zo nog eens een nieuwsbericht geweest. Vind dat ook wel straf dat een fret zich op die vingers ga richten?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor jeanine » vr jun 17, 2011 12:43 pm

Ik denk niet dat het enkel op de vingers is. Een baby ruikt naar melk en melk heeft een grote aantrekkingskracht op een fret. Ze kunnen van melk ziek worden maar dat zal ze niet deren als ze er de kans toe krijgen om aan melk te komen. Ik denk dat daar de oorzaak ligt waarom een fret zo graag bij een baby geraakt als hij de kans krijgt en bijt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor nielsvl » vr jun 17, 2011 1:38 pm

Als ik moet gokken gok ik eerder op het speeksel dat vaak aan kinderen hun handen/vingers hangt van in hun mond te steken...

Kan misschien cru klinken, maar ik zou liever als kind doodgebeten worden door een hond, dan verder te moeten leven met maar 1 vinger...

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Thrypa » vr jun 17, 2011 3:46 pm

Nja, dit is dus niet het eerste bericht dat rond dit onderwerp circuleert. Een paar maanden geleden was er een 99% identiek bericht en ik heb het ook al gelezen met 'een ratten die vingertjes hadden afgekauwd'. Daarbij is maar het speculatie in hoe verre dat echt zomaar kan. Een fret zijn kaken zijn sterk maar kinderbotjes zijn echt ontieglijk steving (breken echt niet zomaar, zijn serieuze twijgjes eigenlijk :P). Ik geloof er dus niet veel van.. Waarbij ik niet zeg dat fretten en baby's samen kunnen he, dat blijft een no go..

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Saantje » vr jun 17, 2011 5:33 pm

Of het echt gebeurd is of niet, daarvan los staande geloof ik wél dat het kan. Mijn vriend zijn fret is nu 11 weken oud maar die eet toch wel een heel kippenkarkas op (bot met vlees aan) en ik zelf kreeg dat niet geknipt of gebroken, zelfs verbrijzelen met een hamer kost meerdere slagen. Dit doen we voor de jongere fret 8 weken en zo zijn we ook met de oudere gestart...
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor jeanine » vr jun 17, 2011 7:07 pm

Inderdaad, wie fretten al prooi heeft zien eten weet wat die kaken kunnen. Een schedel van een muis is in geen tijd opgepeuzeld.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor sah » vr jun 17, 2011 11:17 pm

mr, een fret gaat toch liever voor tenen? Dit is vast door een rat ofzo gedaan!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Margiet » za jun 18, 2011 3:32 am

Het soort beet van rat of fret moet toch te herkennen zijn, niet?? :euh:

Ik heb er ook zwaar mijn twijfels over ...
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Raven » za jun 18, 2011 10:15 am

Eens iets actueel:
In Missouri is een koppel gearresteerd op beschuldiging van kinderverwaarlozing. Het stel keek nauwelijks om naar zijn vier maanden oude zoontje, in zoverre dat hun huisdier - een fret - zeven vingers van het kindje heeft opgegeten.

Het waren Carrie (25) en Ryan Waldo (33) die om 2.30 uur 's ochtends het noodnummer 911 belden. Toen de hulpdiensten aan hun huis in Kansas City aanbelden, moesten ze met lede ogen vaststellen dat het kind van het koppel zeven vingers miste.

Telefoongegevens
Carrie Waldo vertelde aan de politie dat zij en haar man wakker waren geworden door het gehuil van hun baby. De agenten voelden dat er iets niet klopte en gingen de telefoongegevens van het koppel natrekken. Hieruit bleek al snel dat de Waldo's niet thuis waren op het moment dat ze zogezegd gewekt waren door het gehuil van hun zoontje. In feite vertoefden ze op dat moment zelfs in een andere stad. De vingers van het kind - hij had nog enkel twee duimen en een deel van een pink over - waren dus duidelijk al eerder afgebeten door hun huisfret.

Eerder al aangevallen
Intussen is ook gebleken dat het koppel kort voor het gruwelijke incident meermaals geprobeerd heeft om hun fret van de hand te doen. Hun huisdier zou immers tot tweemaal toe hun zoontje hebben gebeten.

Carrie en Ryan Waldo werden gearresteerd op beschuldiging van kinderverwaarlozing. Ze moeten op 13 juli voor de eerste keer voor de rechter verschijnen. (eb)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... baby.dhtml
Dat bericht is al enige tijd oud (begin dit jaar) en er speelde nog een ander dier in mee namelijk een hond een Rottweiler... Ook gaven de ouders hun kind een verdovend & slaapmiddel om het huilen tegen te gaan... zodat zij hun gangen konden gaan en hun roes rustig konden uitslapen... dit middel zou zogezegd het kind zodanig verdooft hebben dat het nooit pijn of wakker is geworden dat de fret er is aan begonnen de eerste vingers op te eten :euh:
De fret is zogezegd door de vader tegen de muur gesmeten en zo gedood! :evil:
Latere autopsie op de fret leerde... dat er wel degelijk maar minimaal resten (bloed en weefsel) van de vingers in het diertje zijn terug gevonden!!??? De autopsie is gebeurt in alle stilte en zonder media en is verschillende keren aangevochten... ik dacht dat er ook nooit een officiële verklaring is geweest van de autopsie!?
Dit verhaal heeft de Amerikaanse fretten eigenaars en groeperingen geschokt dit temeer dat de politie en de media eventjes de eigenaars geloofden en allemaal direct naar de fret verwezen als dader... de hond is nooit onderzocht... Er was van in de beginnen een reukje aan het hele verhaal zowel van de ouders, media en de politie.. :staar:

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Raven » za jun 18, 2011 11:53 am


Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor weena » za jun 18, 2011 12:12 pm

hier word ik zo mottig van!!
het is altijd makkelijk om de schuld op het dier te steken, zoals een paar jaar terug dat een Berner senner, een kind in het gezicht heeft gebeten... het kind was wel potloden in het oor aan het steken...

of je kent wellicht het verhaal wel van de hond die afgemaakt is omdat hij een kind gebeten had, bij nader onderzoek bleek de hond 28 nietjes in zijn oor te hebben (dan zou ik ook gaan bijten hoor!)

begrijp mij niet verkeerd, er zijn ook gevallen dat het slachtoffer niets te verwijten valt.

maar volgend mij ligt de begin verantwoordelijkheid nog steeds bij de ouders.
hoe lief je dier ook mag zijn, je kan nooit voorspellen hoe ze gaan reageren!
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!


Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Thrypa » za jun 18, 2011 11:18 pm

@ Iedereen: ik ken de kracht van fretten kraken op bot, maar babybot is helemaal anders van structuur dan normaal volwassen/dierenbot.. Nu natuurlijk zitten we met vingertjes die niet zo groot zijn, maar het bot 'doorknagen' is door de structuur (niet door de 'sterkte') niet zo evident ^^ Maar het is ook maar iets wat in me opkwam natuurlijk.. Heb nog nooit effectief getest of Tux de vingerbotjes van mijn nichtje kon doorknagen ;) :P

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Raven » zo jun 19, 2011 12:26 am

Iedereen zit hier nog altijd met die arme fret als mogelijke schuldige... Zet eens alles op een rij!

Verwaarlozing, honger.
Ander dier, hond rottweiler aanwezig.
2 a 3 vingeren per maaltijd voor een jonge fret.
3 a 4 uur om iets te verteren!
Fret gedood door de vader nadat het diertje bovenop het kind werd betrapt.
Autopsie vind alleen bloed en kleine hoeveelheid weefsel... tenzij een fret in staat is om tijdens zijn reis naar de regenboogbrug nog de mogelijkheid heeft om vingerbotjes te verteren?
Er worden geen sporen gevonden van restanten.
Ouders laten alle sporen verdwijnen van baby wipstoeltje waar de baby in sliep tijdens het gebeuren... alsook de frettenkooi etc...
:hammer:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Margiet » zo jun 19, 2011 1:54 am

:hammer:
Inderdaad!!!!!!! :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Arisa » ma jun 20, 2011 9:51 am

ik zou liever als kind doodgebeten worden door een hond, dan verder te moeten leven met maar 1 vinger...
lol? :rol: prothesen xd ?

hoe dan ook, zulke zaken kunnen mij behoorlijk kwaad en gefrustreerd maken, wat een verkeerde signalen worden met zulke artikels naar de mensen gestuurd!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor daikiri » ma jun 20, 2011 5:39 pm

o dat arme kind... arme fret...
ik kan idd zeggen dat fret en baby niet samen gaan..(arjin is gebeten door 1 van mn meisjes.. hij was pas 8 maand oud en ja dat was ook zwaar!!)

ze kunnen zonder probleem wel een baby vinger afbijten, zal zelfs niet lang duren...
maar het is en blijft de schuld van de ouders, niet van fretlief oof de grote boze hond...die geen eten kreeg..

(als het dan ook zo is gegaan...)
erg...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor kysimoza » ma jun 20, 2011 6:41 pm

ons zita is 3 jaar en ik moet zeggen als je daar op tijd mee bezig bent je duidelijk afspraken kunt maken met je kind.
(laycan zoon van mijn zus is nog juist maar een jaar en hij ook weet goed genoeg wat wel en wat niet met kyra)
Kyra haar kot stond er al een maand,we hebben de kinderen geleerd dat ze niet aan het kot mogen komen...
Als kyra rondloopt en zita is of laycan is ALTIJD iemand erbij!
Kyra heeft maar 1 keer gebeten naar zita en dat was in haar teen (ook haar eigenschuld ze is verplicht haar turnpantoffels aan te houden in huis)
Ze had ze uit gedaan en ja fretten spelen nu eenmaal graag met tenen :)maar het was maar speelbijten dus.
Ik vind nog altijd dat 1 de ouders daar verantwoordelijk voor zijn!
en als een kind gebeten word is het 1 kind niet goed opgevoed of de ouders het niet in het oog hebben gehouden
en er is misschien een superklein kans dat het gebeurd waar ouders bij zijn en die kleine aantal is nu eenmaal pech hebben.(het kan gebeuren)
Maar ik ken genoeg verhalen dat ze het kind alleen achter laten met het "beest" (huisdier) en dan dat de baby,kind word gebeten!
Maar de vraag is wat heeft het kind uitgestoken met het beest dat het gebeten werd?
waar blijven de ouders in het verhaal....
soms is het zo gemakkelijk het op het arm beestje te steken en echter waar ik krijg het ervan :evil: :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor jeanine » ma jun 20, 2011 8:09 pm

Onlangs de verrassing van mijn leven. :shock:
Kleindochter nu 4 jaar met toch voldoende begrip voor wat je zegt. Milo een schat van een fret die ik aan iedereen zou durven geven. Kleindochter en fretten worden vanaf haar geboorte uit elkaars buurt gehouden. De fretten krijgen pas speeltijd als het kind slapen is. Dai is al getuige geweest hoe de kleindochter getraind wordt hier, op de stoel zitten blijven en voeten omhoog tot de fretten weer in de kooi zitten. Natuurlijk wil dat kind de beestjes eens zien en aaien. Dus waarom niet, telkens het ritueel zij op de stoel buiten bereik en de fretjes in de hand met de rug naar haar toe en kop gefixeerd. Ook haar handje hou ik onder controle zodat ze niet kan knijpen. Nu kan je denken dat al die voorzorgen ferm overdreven zijn. Er zijn meerdere mensen die fretten en kinderen hebben zonder echt problemen. Onlangs was de kleine spelende op de kamer naast de frettenkamer, muziekinstrumenten uittesten dus lawaai maken. Terwijl zij daar speelt zal ik de kooien kuisen. Een scheiding in het deurgat zodat ik op beide kamers een oogje in het zeil kan houden. Kleindochter kreeg reeds een berisping dat ze weg moest blijven van die scheiding en haar handjes er niet mocht over steken. Milo staat te luidruchtig te ruiken onder de scheiding en mijn kleinkind maakt een vergelijkbaar geluid. Dat maakt Milo om een of andere reden overstuur en hij springt naar de bovenkant van de afscheiding naar haar toe. Mijn arm schoot er tussen en ik heb Milo zijn tanden toch gevoeld in mijn arm, hij heeft wel direct gelost. Je kan volgens mij niet voorzichtig genoeg zijn, zij is een kind hij een dier.Beiden onberekenbaar in hun daden. ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Raven » wo jun 22, 2011 5:09 pm

Hier ook, Pebbels de zachtste en liefste van alle. Moederlijk en zorgzaam, bijt nooit, geeft alleen maar likjes :domhoog:
Maar als ze aan de kinderen kan :ninja: Nipt ze er graag op los... :shock:
Spark en Dozer laten het allemaal over hen gaan... het enige wat Dozer weleens durft te doen is speels happen naar de neus... bijt niet door maar houd licht vast... dus niet weg trekken... hoe breng je dat weer over naar een kind :roll:

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor kysimoza » wo jun 22, 2011 10:18 pm

jaja bedoel dit ook niet slecht e er is een kans dat het gebeurd
maar het word vaak op het beest gestoken zonder dta het diertje er eigenlijk kan aan doen e :)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Actueel: Fret eet vingers op van verwaarloosde baby

Berichtdoor Buda » wo jun 29, 2011 3:10 pm

kzie hier vanalles over de fret die botjes kraakt enzo
maar het bot van de vinger hoeft niet af te zijn om de vinger 'af' te noemen

de fret kan ook gewoon het vel en vlees van derrond opgepeuzeld hebben en dan is de vinger ook zo goed als niks meer waar,
ow, mn excuses voor de manier waarop ik het weer zo beeldig kan uitdrukken :shock:

maar ge weet wel wat'k bedoel zeker :|
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten