DIERENHAPPENING 2009 - Eindronde!!

Dit forum staat open voor al wat met onze activiteiten te maken heeft. Zowel de eigen initiatieven alsook onze externe deelnames aan andere evenementen. Hier kan je zowel met een evaluatie terecht, als met vragen over de komende events. Ook zal er op dit forum regelmatig de vraag naar medewerkers gesteld worden.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di nov 10, 2009 11:27 pm

Zo, het aftellen kan nu echt helemaal beginnen, over 14 dagen is het zover!! Afbeelding De zenuw-/stress-/spanningsknoop in onze magen zet zich al wat vaster, het ongeduld stijgt ... :P

Maar, om alles definitief te kunnen regelen, zou ik graag nog enkele punten aanhalen. Er zijn heel wat enthousiaste medewerkers die zich aangemeld hebben, alvast allemaal heel erg bedankt voor het enthousiasme waarmee we er ook dit jaar weer aan mogen beginnen, we gaan er een geweldige beurs van maken, hé!! :)

Voor alle zekerheid zou ik graag willen vragen of diegenen die onverwachts nog verhinderd zijn en het me nog niet lieten weten, hier even iets komen zeggen of een mailtje/PB sturen. Ook wensen, zoals eerder vertrekken dan de afgesproken 18u of later aankomen dan de gevraagde 20min voor de opening, zou ik graag op voorhand weten. Allemaal om een zo juist mogelijke regeling te kunnen maken zodat de speeltuin en de shop constant voldoende bemand kunnen zijn. Als er dan op het laatste moment nog iets fout loopt, ga ik niemand de nek omwringen, hoor, ;) maar laat het gewoon even weten, zodat ik er rekening mee kan houden en het uurrooster kan aanpassen. Mijn gsm-nr, voor de enkeling die het nog niet kent, is 0479/81.71.44 en ik zeg er alvast bij dat ik normaal gezien op zaterdag en zondag probeer uit te slapen!!:D

Wat de fretjes-verzorging betreft, ik hoop dat dat nu voor iedereen duidelijk is? Ik zal het nog even samenvatten : de fretjes moeten in orde zijn met hun vaccinaties én het boekje van de Da moet voorgelegd alvorens de kapoenen de speeltuin in mogen. De vaccinaties zijn in orde wanneer je fretje zijn eerste vaccinatie + booster gehad heeft en vanaf dan jaarlijks opnieuw geënt werd of, indien het de eerste keer was dat je fretje gevaccineerd werd, er minimum 14 dagen en maximum 4 à 5 weken verstreken zijn sinds die eerste vaccinatie. BINNEN de 5 weken na de eerste vaccinatie MOET de booster gezet zijn, anders is het te laat dus. Ook vaccinaties die "ongeveer" herhaald moeten worden mogen tot maximum 1 maand verder zitten dan de "normale" datum. Moest je bv op 25 oktober de enting laten herhalen, mag je fretje tot ten laatste 25 november in de speeltuin. We hebben unaniem besloten dit jaar GEEN UITZONDERINGEN toe te laten, de risico's voor die fretjes zijn te groot.

Wat de fret zelf betreft is het niet verplicht de nageltjes voor de Happening wat te knippen, maar het is voor de speeltuinmedewerkers eens zo leuk als de fretsels niet krabben of niet aan hun broek opklauteren dankzij die dolkjes!! :P Ik zal zoals steeds mijn schaar wel in gereedheid houden, wil ook gerust nog knippen, hoor, maar die eerste uren is er nooit tijd en ook dan zitten die charels vanalles uit te proberen, hé!! Wat hun oortjes betreft en de eventuele mogelijkheid op het krijgen van oormijt kan je voor de zekerheid je fretje een pipetje Stronghold (15ml, de roze, voor kittens) in de nek doen een dag of 3 op voorhand, dan is hij/zij veilig.

De carrier!! Liefst niet te klein, denk eraan dat die deugnieten daar vaak toch uren in verblijven, ze veranderen ook graag even van houding. Voorzie hen van een drinkflesje met vers water en een (liefst vastgemaakt) eetbakje met voldoende brokjes en kijk regelmatig eens in je carrier of alles nog oké is. Leg er iets gezelligs in, een krant slaapt niet echt zo heerlijk, denk ik. En ja, ook een kattenbak(je) wordt op prijs gesteld, zodat ze niet in hun drolletjes kunnen trappen of liggen, dat is voor jou niet aangenaam, maar voor je fret nog minder. Heb je een lieverd die het heerlijk vindt de bak om te draaien, doe er dan vanonder wat dubbelzijdige kleeftape aan, dat helpt meestal genoeg. Een driehoekje is dan mss in de kooi geen ideaal toilet, maar in een carrier is het vaak prima als oplossing voor één dag.

................ deel 1
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di nov 10, 2009 11:29 pm

deel 2 ..............

Dan nog even iets over de "outfit" die op de beurzen gedragen wordt : we beschikken over de allerleukste t-shirten van onze vereniging, alleen zijn die dus niet te koop. Er wordt aan iedereen een waarborg van 5€ gevraagd voor het uitlenen van een t-shirt gedurende die 3 dagen (je naam en de maat die je meekrijgt wordt genoteerd), die je dan terug krijgt bij het inleveren van de t-shirt. Normaal gezien lever je elke avond je shirt in en krijg je 's morgens een nieuwe. Ik zeg er echter op voorhand bij dat het me dit jaar echt niet lukken gaat die was en strijk tegen 's anderendaags af te krijgen, dus Mieke, als je aanbod van 2 jaar geleden nog telt, dan mogen deze keer de vuile shirten eens met jou mee! :P Ik heb ze al 3 beurzen na mekaar meegenomen, nu krijg ik het echter niet gedaan met die hele bende hier die nog uitgelaten en verzorgd moet na thuiskomst 's avonds.

Zo, ik denk dat ik rond ben!! Mag ik iedereen vragen wél in gedachten te houden dat de Dierenhappening één van de evenementen van het jaar is die heel belangrijk voor onze vereniging is. Als er al problemen zouden zijn tussen elkaar, wat ik echt niet hoop, ga dan geen ruzie maken in het openbaar. Stap naar Hans en laat het publiek geen hinder ondervinden van hetgeen er gaande zou kunnen zijn. Denk er in elke situatie aan dat je DFA vertegenwoordigt, je draagt de naam zelfs op je t-shirt, dus alsjeblieft, gedraag jullie daar naar. Als er in het publiek mensen zijn die moeilijke vragen stellen, zeg dan dat je even hulp haalt en stap naar iemand die het wél weet. Ook komt telkens de vraag of we met fretten kweken en of we fretjes verkopen, neen, geen van beiden. Al onze fretten zijn of worden gecastreerd (ook de meisjes, steriliseren alleen is niet voldoende) en we zijn absoluut tegen kweken met dieren waarvan we totaal geen achtergrond/bloedlijn kennen, zoals bij onze opvangertjes het geval is. Ook de opvangertjes worden dus gecastreerd (én gevaccineerd) en komen dan vrij voor adoptie, niet voor verkoop. Dit zijn zo wat de steeds weerkerende vaste vragen en je kan er zeker van zijn dat er ook mensen in dat publiek gaan zitten die je haren ten berge laten rijzen, maar denk eraan ... kalmte (en beleefdheid) alleen kan ons redden!! :D

Als er mensen zijn die meer willen weten over dat adopteren van fretjes, stuur je ze naar iemand die een Opvang heeft. Meestal verwijs je hen best naar de shop, ik zit daar toch veel en als ik er niet ben zal daar ook wel iemand staan die weet wat er geantwoord moet. Als Hans aanwezig is, kan je de mensen natuurlijk altijd naar hem doorsturen, hé!

Natuurlijk ben ik hier nog heel wat dingen vergeten te zeggen, maar anders hebben we op de beurs geen verrassingen meer, hé!! In ieder geval wens ik jullie allemaal een gewéldige Dierenhappening, een stàpel geweldige fretsels om elke dag te knuffelen en heel veel energie om alles tot een geslaagd einde te brengen!! :)

Succes allemaal!!! Afbeelding
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di nov 10, 2009 11:33 pm

Jaja het is weer zover :D
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo nov 11, 2009 9:21 am

Jippieeeeeeeeee het kriebelt al zolang! :D Ik ga bij mijn mannen nog een pipetje zetten, goed dat je dat hier ff gezegd hebt Margiet want ik had er zelf niet meer aangedacht. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo nov 11, 2009 1:52 pm

Ik kijk ernaar uit en de flupkes hier ook !! ;)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo nov 11, 2009 2:09 pm

Origineel gepost door Dorinda

Jippieeeeeeeeee het kriebelt al zolang! :D Ik ga bij mijn mannen nog een pipetje zetten, goed dat je dat hier ff gezegd hebt Margiet want ik had er zelf niet meer aangedacht. ;)
Ja Terror en hooli moeten hun pipetje ook nog krijgen de anderen kregen het bij de da (en er was geen oormijt joepieeeeeee) Mja ze krijgen maandelijks hun pipetje wel :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo nov 11, 2009 2:15 pm

pipetje hebben ze hier al gehad.
mischien een oplossing voor de t-shirts: al wat dat gewoon harig is, kleefborstel ;) tshirten die een groter accidentje gehad hebben (bij vorige speeltuin had een fretlief een plasje op men pul gedaan bv ;) ) die dan de was in.

Ik denk dat ik vrijdag niet op tijd ga geraken. ik moet de ring van brussel op en die zal smorgens wel terug pottoe zitten

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo nov 11, 2009 2:19 pm

Origineel gepost door margit
Normaal gezien lever je elke avond je shirt in en krijg je 's morgens een nieuwe. Ik zeg er echter op voorhand bij dat het me dit jaar echt niet lukken gaat die was en strijk tegen 's anderendaags af te krijgen, dus Mieke, als je aanbod van 2 jaar geleden nog telt, dan mogen deze keer de vuile shirten eens met jou mee! :P Ik heb ze al 3 beurzen na mekaar meegenomen, nu krijg ik het echter niet gedaan met die hele bende hier die nog uitgelaten en verzorgd moet na thuiskomst 's avonds.
Margit

wij gaan met de beurs niet overhuis, dus ik kan ook niet voor de was tijdens de beurs zorgen (wat ik sowieso al niet nodig vind ook niet), maar achteraf wil ik ze best wel meenemen.
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo nov 11, 2009 2:24 pm

Origineel gepost door stevenn

pipetje hebben ze hier al gehad.
mischien een oplossing voor de t-shirts: al wat dat gewoon harig is, kleefborstel ;) tshirten die een groter accidentje gehad hebben (bij vorige speeltuin had een fretlief een plasje op men pul gedaan bv ;) ) die dan de was in.

Ik denk dat ik vrijdag niet op tijd ga geraken. ik moet de ring van brussel op en die zal smorgens wel terug pottoe zitten
Steven as ge om 6 uur vertrekt hebt ge der geen last van (kspreek uit ervaring) :P en dan zedde mooi op tijd :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 11, 2009 3:00 pm

Hier de pipetjes ook al gehad en de DA zei dat hij geen ormijt zag.

ik zit ook wat in met de file en elke dag om 5u opstaan zie ik niet zitten :(

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo nov 11, 2009 3:06 pm

Origineel gepost door margit

Zo, het aftellen kan nu echt helemaal beginnen, over 14 dagen is het zover!! Afbeelding De zenuw-/stress-/spanningsknoop in onze magen zet zich al wat vaster, het ongeduld stijgt ... :P

en anders nu wel :P hihi
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 11, 2009 3:09 pm

Ge komt toch ni Buda?

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo nov 11, 2009 4:29 pm

kga hier nie om 6u vertrekke ze :P

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo nov 11, 2009 5:05 pm

Ik probeer er op tijd te geraken vrijdag, maar kan niks beloven. Ik moet ook via de ring vandaar. Hangt ervan af of het verkeer mij gunstig gezind is :P
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo nov 11, 2009 5:19 pm

Allez het is dan eigenlijk bijna zo ver :D

Ik zal ook nog achter een pipetje stronghold moeten. Kan je dat ook in de apotheek vinden of moet je daarvoor naar de DA?

Margit, ik zal op vrijdag een half uurtje eerder moeten doorgaan. Ik moet nog weg 's avonds en anders zal ik geen tijd hebben om een boterham in mijn mond te steken ;) De rest van de dagen ben ik (normaal gezien) voltijds aanwezig :)

hihi, ik kan al niet meer wachten :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 11, 2009 5:25 pm

Ja ze verkopen da ook in de apotheek

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo nov 11, 2009 6:06 pm

meestal enkel op bestelling wel

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 11, 2009 6:33 pm

Bij ons hebben ze er meestal liggen ;)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo nov 11, 2009 7:05 pm

Origineel gepost door _K8_

Ge komt toch ni Buda?
nee, kzei gwn da margit de zenuwen by jullie opwekt he :D
ik moet verder aftellen :P tot als't beestjes en baasjes in gent is :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo nov 11, 2009 9:03 pm

Origineel gepost door Buda

nee, kzei gwn da margit de zenuwen by jullie opwekt he :D
ik moet verder aftellen :P tot als't beestjes en baasjes in gent is :D
Zeg, dààr ga ik nog wel niet aan beginnen te tellen, hoor!! Dat is volgend jaar pas!! ;) En neeje zunne, ik "wek" de zenuwen niet op, ik verhoog de (aangename) spanning alleen een beetje!! :P

Nu de andere antwoorden!!

Mieke, ik schreef wat die t-shirten betreft ook dat we ze normaal inleveren 's avonds omdat Hans het zo het liefst heeft. Als er echter niets plasje ofzo op gebeurd is die dag, kunnen de mensen die 's anderendaags terugkomen natuurlijk hun badge laten zitten op hun t-shirt, die ergens veilig hangen op een kapstok in de keuken, en het 's anderendaags weer aantrekken. Meer wassen dan noodzakelijk vind ik ook niet nodig, hoor!! :)

Steven en Melissa, met die Ring van jullie had ik al rekening gehouden, jullie staan niet op bij de eerste groep van de dag ;) . Alhoewel, vroeg opstaan goed schijnt te zijn voor de gezondheid!! :(

Pipetjes Stronghold idd verkrijgbaar bij elke apo, even "bestellen" en je hebt er een doosje van 3 voor ongeveer 17€!!

Wat ik nog even vergat te zeggen hierboven : voor de Baasjes met waterratten of onhandige fretsels : breng een paar handdoeken mee, aub!!! We hebben er altijd wel enkele liggen, maar als er 3 fretten zijn die even volhardend opnieuw (en opnieuw én opnieuw!!!) een duik gaan nemen in de vijver zoals ons Kiara, zitten we dadelijk door ons droogmateriaal heen!!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » wo nov 11, 2009 9:18 pm

En vanaf heden DH 2009 , alvast voor de vrijdag en zaterdagmiddag , premiere , eigen catering voor de medewerkers !
Daar vorige edities het beurseten daar verkrijgbaar in alle gevallen veels te duur is en te weinig en in maar een paar gevallen lekker zelfs :P

Verwacht hier ook geen gangenmenu hoor , op plan staat voor vrijdag een lekkere verse, warme :P ;) , groentensoep met balletjes en brood op het menu en voor zaterdag hotdog's met/zonder choukroet (zuurkool) voor de liefhebbers , zondag is voorlopig niets voorzien (diverse redenen , waaronder de beperkte middelen op de beurs zelf en voorbereiding...)

Prijzen zijn nog niet vastgelegd maar worden eigenlijk bepaald door prijs inkoop voedingswaren / door aantal porties-stuks = prijs dat men betaald ...
Zeker geen winstdoel maar we mogen er ook ons broek niet aan scheuren eh :D

Dus voor diegene die al die dagen geen duur beurseten en/of boterhammekes zien zitten , er zal zowieso eten verkrijgbaar zijn , reserveren is niet nodig maar wel welkom om de hoeveelheid te kunnen bepalen wat we gaan voorzien

Laten we hopen dat dit ook het succes en plezier van de beurs alleen maar versterkt !


[Gewijzigd door a3ke op 2009-11-11 21:20:41]
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo nov 11, 2009 9:32 pm

Wou het er juist komen opzetten!!! :) Ik ga nu nog geen bestelling doorgeven, anders worden het 100 koffiekoeken!!!! :P

Ja, dankzij het lumineuze idee van Davy om op zondag koffiekoeken te voorzien, zit ik hier nu scheel van de zin in die koeken natuurlijk!! Maar .... voor zondag 29 november voorzien we dus .... KOFFIEKOEKEN !!!! :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo nov 11, 2009 9:50 pm

Zolang er koffie bij die koeken gegeven wordt :P

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo nov 11, 2009 10:48 pm

Of koeken bij de koffie ? (@)
Liefst met veel rozijnen :P (kwijl - kwijl - kwijl)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » wo nov 11, 2009 11:12 pm

Gatverrrr... En ik kan die zondag net niet!!! :(
Maar als er nog hulp nodig is staan wij ( Ward&ik) zaterdag een hele dag ter uwer beschikking! :P
... Zelfs die twintig minuten voor opening! (25 minuten ook indien nodig) :D
Een zwerfpoesje adopteren? Kijk op www.desnorhaar.be


Terug naar “Activiteiten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten