To split or not to split

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

To split or not to split

Berichtdoor Peewee » vr jul 01, 2011 10:16 am

Ik had eens zitten denken, nu Indy het hier al goe gewoon is en al wat groter is begint hij ook al in de kooi met de andere te ravotten. (tot hiertoe hield hij zich zeer kalm in de kooi en liet de anderen ook slapen)
Mss komt het ook doordat ik hem aan de brokjes proberen te zetten ben en hij een beetje gefrustreerd is omdat hij maar een keer per dag pap meer krijgt :p

Nu heb ik de indruk dat Uzzi en Flo dit toch zo goed niet meer kunnen verdragen dat hun rust (vooral 's nachts dan inclusief die van mij :p ) steeds gestoord wordt, niet dat het slecht gaat ofzo maar ik merkte gisteren toen Flo wou gaan slapen Indy constant ,onderweg naar het mandje, op hem aan het springen was en Flo mij bekeek van red mij eens van da klein geweld hier :staar:

Dus nu ben ik aan het overwegen om de kooi in 2 te splitsen en Uzzi en Flo een compartiment te geven en het andere aan Indy en Archie zodat Uzzi en Flo toch ongestoord kunnen rusten 's nachts en als we niet thuis zijn.

Het zou enkel dus voor dan zijn want als ze uit mogen zou ik ze wel samen uitlaten want ze komen wel super overeen allemaal maar ik wil ook wel de andere 2 hun rust gunnen om hun batterijtjes op te laden, ze zijn dan ook al 6 jaar he :)

Kwam hier eens naar jullie meningen polsen hierover :)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: To split or not to split

Berichtdoor skiwi » vr jul 01, 2011 11:20 am

bah ja

hou Pooh hier ook apart van de anderen om te slapen omdat hij anders geen rust meer heeft ;-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 11:36 am

Peewee, ons Thirza is ook zo een klein pestjong. Kan amper de anderen met rust laten en bespringt ze te pas en ten onpas. Milo en Freebee wisselden telkens af om met haar te spelen, de andere kon in de schuif een dutje doen. Nu Milo het veel kalmer doet rest enkel Freebee om mee te ravotten. Zowel Milo als Freebee kruipen in de schuif waar Thirza niet bijraakt. Zij komt dan bij baasje om aandacht vragen.
In de kooi zie ik verschillende oplossingen die de fretten zelf zoeken. Meerdere hangmatjes waar ze gretig gebruik van maken om elk afzonderlijk te liggen, soms met 2 of 3.
Zo kruipt Thirza steeds in de hoogste en Milo in de laagste hangmat. Soms zie ik Freebee bij de kleine in de hangmat kruipen of bij Milo. Eenmaal ze gekozen hebben is het stil in de kooi. ;)
Je kan ook die kleine zijn energie wat lossen door hem extra speeltijd te geven. Zo komen de anderen in de kooi wel even tot rust.
Als het niet helpt kan je nog de kooi verdelen ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » vr jul 01, 2011 12:03 pm

Denk niet dat de kooi te klein is (Nation met 2 verdiepen) of dat er te weinig keuze aan slaapplaatsjes is, 2 hangmatten en 3 mandjes met dekentjes staan in de kooi verdeeld en toch gaan ze alle 4 samen in het kleinste mandje gaan liggen :p

Is wel een grappig zicht, da is zo'n mini mandje waar eigenlijk alleen Indy in past en daar gaan ze zich stapelen, het mandje is al helemaal opengerokken :lol:

Als er dan een de pesterijen van Indy moe is en dan toch een ander mandje opzoekt dan volgt Indy hem en doet gewoon door (bewegende "prooi" is leuker zeker) :roll:

Nog meer speeltijd? de kooi staat hier al gemiddeld 8 u open per dag (alst ni meer is) :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To split or not to split

Berichtdoor Margiet » vr jul 01, 2011 1:52 pm

Peewee, ons Thirza is ook zo een klein pestjong.
Hélaba!!! Dat vindt oma niet lief, hoor!!! :evil:

Kim, korte metten mee maken ;) , kooi in 2 doen, de "oudjes" moeten hun rust hebben wil je geen problemen krijgen in de toekomst. Ze kunnen die extra stress van dat onstuimig ding best missen als ze slapen willen, niet?? :p

Btw, knuffel hen daar nog eens van mij, hé!! ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » vr jul 01, 2011 3:12 pm

Is ondertussen al gebeurt zie :)

Indy zit ook bijna gedurig aan de oortjes van Uzzi en Flo te sjoezen als ze slapen ook, er staat bijna geen haar meer op hun oortjes :s gevolg door de mama die er vroeg de brui aan heeft gegeven??

Kim, korte metten mee maken ;) , kooi in 2 doen, de "oudjes" moeten hun rust hebben wil je geen problemen krijgen in de toekomst. Ze kunnen die extra stress van dat onstuimig ding best missen als ze slapen willen, niet?? :p

Btw, knuffel hen daar nog eens van mij, hé!! ;)
Was dus ook mijn gedacht :) en tis ni da ze mekaar nooit meer zien e, ze kunnen alle dagen samen spelen :)

Knuffels zijn ook uitgedeeld ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To split or not to split

Berichtdoor Margiet » vr jul 01, 2011 3:28 pm

Kim, dat "oortjes-sabbelen" doen ze allemaal!!!!! :shock:

Raar puppy-jaar, 2011 :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 3:48 pm

Indy olluizekes geven :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » vr jul 01, 2011 5:00 pm

Kim, dat "oortjes-sabbelen" doen ze allemaal!!!!! :shock:

Raar puppy-jaar, 2011 :rol:
Alle dan lig het ni aan mij :p
Indy olluizekes geven :rol:
Qué?? :euh: :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 5:17 pm

:rol: :rol: :rol: Dacht al dat er zo een reactie ging komen. Vroeger gaven de moeders hun kindjes een lokke. Dat was een doekje gevuld met brood, melk en zaden van papaver die in het dialect olluizekes genoemd werden. Dat hield de kindjes rustig gedrogeerd. :p
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » vr jul 01, 2011 5:46 pm

ah, lol :lol: ocharme, waar dat ze het toch haalden e :euh: precies of ze dachten echt dat gezond was :hammer:

Had al een gegoogled maar kwam maar een hit en da was een site volledig in het gentse dialect lol alsof ik daarmee wijzer was :lol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: To split or not to split

Berichtdoor daikiri » zo jul 03, 2011 11:16 am

zeker uit elkaar halen...
soms worden de ouderen zo gepest dat ze sterk vermageren, en er onder door gaan van de stress..
samen spelen kan natuurlijk wel!
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » ma jul 04, 2011 10:15 am

Ja daar had ik dus ook schrik voor, ze slapen nu al 3 nachten appart en het lijkt hun toch beter af te gaan :)

De oudjes zullen zo snel ni vermageren denk ik, die zitten altijd lekker mee te smullen van de papjes :p

Van spelen komt er van die twee "oudjes" niet veel meer in huis, alleen Flo zal zich nog eens aan een partijtje wagen met Indy waarbij zijn "mokker" niet stilstaat :) maar Uzzi heeft daar absoluut geen zin meer in, die wil enkel nog knuffelen of slapen :)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: To split or not to split

Berichtdoor Hanneke89 » ma jul 04, 2011 8:14 pm

Onze Finn doet da ook, da sabbelen aan de oren...zo grappig eigenlijk.

Maar voor de rest is hij wel braaf. Cain vindt da niet erg om te spelen als meneer wilt spelen.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: To split or not to split

Berichtdoor daikiri » di jul 05, 2011 10:58 am

sabbelen is meestal het gevolg van te weinig ouderliefde.. te vroeg weg van mama of geen mama ...
onze blade lag uren op mijn vingers te zuigen tot die rood en pijnlijk waren lol
hij was 6 weken tot ik hem in een winkel vond
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » di jul 05, 2011 11:07 am

Op 5 weken had de mama er geen zin meer in dat is waar, Margiet heeft ze dan bij een andere mama nog gezet, de dochter van de mama (correct me if I'm wrong he Margiet).

Ze zouden het allemaal doen de pups dat sabbelen, ook die van de andere nestjes, terwijl de andere moeders toch wel goed voor hun kroost hebben gezorgd dacht ik.
Kim, dat "oortjes-sabbelen" doen ze allemaal!!!!! :shock:

Raar puppy-jaar, 2011 :rol:
Te vroeg gaan ze bij Margiet ook niet weg hoor :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: To split or not to split

Berichtdoor Hanneke89 » di jul 05, 2011 5:08 pm

Nee ze zou ze eerder langer houden moesten de nieuwe baasjes niet zo zeuren LOL

Ik zou daar ook gene held in zijn hoor. Zoveel weken voor die snuitjes gezorgd en dan moeten afgeven

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To split or not to split

Berichtdoor Margiet » wo jul 06, 2011 3:22 pm

Ja, Kimmeke, helemaal juist, jouw uitleg!! :domhoog:

Maar dat zijn gewoon allemaal van die "cocoonertjes", hé, dekentjes, oortjes, andere moertjes, baasjes, als ze maar gezellig tegen iemand aan kunnen liggen "tutteren"!! :wub:

Tja, ge hebt ook kinderen die op hun 21ste nog eens durven duimen, hé, en die zijn ook echt wel niet te vroeg bij de mama weggehaald!! :rol:

Nee serieus, het "sabbelen" wekt een veilig en geborgen gevoel op, Lilo & Stitch, de eerste pups ooit van ons Nouk, doen het nog en zijn nu dik de 2 jaar voorbij!! :p Moustacheke, het derde pupje van dat eerste nestje, doet het dan weer niet. Stitch is pas vertrokken op 9 of 10 weken en Lilo en zijn mama zitten nog steeds samen als Nouky niet met een nestje zit, dus ja ... ik hou het op "'t is gezellig"!! :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To split or not to split

Berichtdoor Peewee » wo jul 06, 2011 3:32 pm

Ja van dekentjes gesproken :o hij heeft van een fleece dekentje een volledige hoek afgesabbeld :shock:

Hij lijkt er wel geen last van te hebben, heb hem de eerste dagen goed in het oog gehouden (om toch zeker te zijn dat hij geen verstopping had ofzo) en dat dekentje afgenomen en een ander van andere stof in de plaats gelegd, daar blijft hij nu wel van af.

Of het was van grote honger want het was toen ik ben beginnen minderen met hartjes en papjes dat hij aan het dekentje bezig zat, ondertussen zit hij toch al goed aan de brokjes (gisterenavond en deze morgen zat hij
goed door te knabbelen :p)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 31 gasten