ons roxy is mama!!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor JVR » di mar 27, 2012 9:09 pm

Hoeveel pupjes zijn er al gereserveerd ?

Ben zo heel verliefd geworden :wub:

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » di mar 27, 2012 9:15 pm

en dan nog een filmpje van het puppyconcert bij de hereniging met de mama :p

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Bientje » di mar 27, 2012 9:19 pm

Wat een heerlijke wormpjes!!!!! :wub: :wub: :wub: :wub:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » di mar 27, 2012 10:25 pm

wel de aanvragen stromen binnen maar ik reserveer maar als ik een voorschot gekregen heb .en dat is voorlopig nog maar 1 tje.een ram dew.
dinsdag komt er nog iemand kijken.en dan nog iemand die er 2 wilt maar das voor volgende week woensdag denk ik.en dan nog enkele die via mail converseren maar nog geen afspraak hebben.dus als er nog geintereseerden zijn ......

heel leuk filmpje he hahaha mijn eigen puppykoor :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » di mar 27, 2012 10:43 pm

Awel de verrassing van de dag, een frettenkoortje :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2012 12:11 am

Pffff, ik ga mijn dames hier toch eens tot spoed aanmanen, hoor!!! :p

Zalig toch, hé, die bollekes wol ... :wub:

Maar "DEW" Vicky, ik zou me er niet vast op pinnen ...
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » wo mar 28, 2012 9:44 am

het zijn zo'n snoezekes.voorlopig nog
hahah ik ga er nog een weekje van genieten en dat begint voor mij het grote werk denk ik :lol:
leren eten,afleren bijten,poepbakje gaan ,enz.... heeft er iemand tips hoe ik ze afleer van bijten??
ik hoop dat roxy uiteindelijk geen bijtertje is (wordt) want die paar dagen dat ze ontzettend lief was,was 3 dagen voor de bevalling
en nu beschermd ze haar jongen dus ......ken ik eigenlijk haar karaktertje nog niet .
de foto sessie is vlot verlopen gisteren. ook roxy vond het wel eens leuk om terug in haar vorige kooi te zitten,in haar hangmatje!!!!
ik denk dat ze die wel mist ondertussen.ik heb die bak (nest) terug geplaatst gisteren.zolang het nog gaat laat ik het maar zo
ik heb wel een stapel dekentjes ernaast gelegd zodat ook roxy lekker warm en zacht kan slapen als het het zat word van die klein mormeltjes :s (hoe zou je zelf zijn ?)
mag ik eens jullie meening vragen over ram 7... mijn favoriet? ik vind dat toch een specialleke,of vergis ik mij?
groetjes

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » wo mar 28, 2012 10:08 am


Maar "DEW" Vicky, ik zou me er niet vast op pinnen ...
was maar een voorlopige, onervaren gok he gisteren :p zullen nog een weekje of 2 moeten wachten zeker...
pfff... ik HAAT wachten grote smurf :staar:
:rol:

@Vicky
Gisteren nog eens over en weer gemailt met "Oma" (zal ze als je wil doormailen als je me je e-mail adres eens kan bezorgen) en die denkt dat er geen "speciallekes" zullen tussenzitten, hoewel die 7 wel meteen in het oog springt he :D
och, elk fretje is een "specialleke" op zijn eigen manier denk ik :rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor a3ke » wo mar 28, 2012 10:22 am

leren eten,afleren bijten,poepbakje gaan ,enz.... heeft er iemand tips hoe ik ze afleer van bijten??

Moest daar iets over bestaan van lectuur zou dat de dikte van de vandeale gaan halen denk ik :o
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor nielsvl » wo mar 28, 2012 10:33 am

Witte voetjes kan altijd, maar DEW zou toch al zeer goed moeten lukken hoor... Als niets "speciaal" voorkomt in die lijnen zal je DEW waarschijnlijk mogen vervangen door sandy...

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » wo mar 28, 2012 11:32 am

Als niets "speciaal" voorkomt in die lijnen zal je DEW waarschijnlijk mogen vervangen door sandy...
Tis dat er niets van de lijnen geweten is he... :) en sandy's zijn ook wel B.E.A.utiful he :p afwachten dus
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2012 1:41 pm

och, elk fretje is een "specialleke" op zijn eigen manier denk ik :rol:
DAT moet als enig criterium gezien, geen kleur of haarsoort, hoor! De meest "gewone" fretten zijn idd evenzeer speciaal, ik heb hier bewijzen genoeg rondlopen!! ;)
Witte voetjes kan altijd, maar DEW zou toch al zeer goed moeten lukken hoor... Als niets "speciaal" voorkomt in die lijnen zal je DEW waarschijnlijk mogen vervangen door sandy...
Oma zei net hetzelfde!! ;)
leren eten,afleren bijten,poepbakje gaan ,enz.... heeft er iemand tips hoe ik ze afleer van bijten??
Moest daar iets over bestaan van lectuur zou dat de dikte van de vandeale gaan halen denk ik :o
En waar moet ik me daarvoor melden dan? :rol: Ik denk echt niet dat hier baasjes zijn geweest die achteraf iets geklaagd hebben zolang ze mijn manier en tips zijn blijven doorvolgen thuis, hoor! ;) Puppy-bijten doet elk jong beestje dat tandjes wisselt maar allemaal (alle 29) hebben ze geluisterd na zeer korte tijd, zelfs dat klein kreng dat ik gehouden heb en dat me één keer afschuwelijk tussen gehad heeft ... xp Eten en poepbak konden ze echter allemaal voor ze hier vertrokken ...

Alléé Baasjes van 2011, sta op en spreek!! :rol: We kunnen mss een bestseller samen schrijven, inkomsten tvv DFA ?? :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » wo mar 28, 2012 2:27 pm

Idd, ons minnie is een welgemanierde dame geworden met af en toe varkens-streken... :p
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2012 3:05 pm

Het "varken" haal ik echt niet "uit" de fretten, hoor, dan zijn het geen fretsels meer!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor a3ke » wo mar 28, 2012 4:18 pm

Ahnee , sommige hebben zelfs zo'n neuzeke eh ;) :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » wo mar 28, 2012 4:30 pm

Een angora varken, thats how we like them... xp
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » wo mar 28, 2012 8:23 pm

Ahnee , sommige hebben zelfs zo'n neuzeke eh ;) :D
Dat zijn dan ook de échte varkentjes, hé!!! :rol:

Heerlijke snotjes, ja, maar idd als pup nog zo 'n heel klein beetje ondeugender dan de rest!! :p
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » do mar 29, 2012 7:46 pm

ik heb net ovelegd met mij da ,om de kleintjes "proberen" bij te voeden met de fles......
ze zei dat ik heeeeeel erg goeie raad heb gekegen ivm roxy.
begin mei ,als de kleintjes weg zijn,mag ze gaan om een castratie te laten uitvoeren
ALS ik dat 7 de rammetje hou,gaat ze die ook castreren als het zover is.
falko mijn "flabrador " mag mee op bezoek bij zijn vriendin de dierenarts,ze gaat hem ondertussen ook eens bekijken.
(ze is gek op mijn hond) ik zou de kleintjes mogen voeden met waltham maar redelijk vloeibaar maken.(tis maar,al wat wij geven is beter voor roxy denk ik
ik ga dat staks eens proberen of dat wel gaat lukken..ik heb vandaag een papfles meegebracht van de winkel maar ik denk dat de fopspeen te groot zal zijn.
dat wodt lachen zeker???
ik hou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » do mar 29, 2012 8:47 pm

Vicky, heeft je Da de pups gezien?

Ik weet niet he, ik vraag maar, maar waarom zou je nu de pups al gaan bijvoeden? Heb je de indruk dat Roxy wil dat ze bijgevoed worden? Laat ze de kleintjes "liggen" of zorgt ze er zelf nog heel goed voor?

Tis maar dat je er zowel aan moet denken dat Waltham verdomd zware voeding is om als "bijvoeding" te geven, zeker bij pups van nog net geen 3 weken als dat de mama stopt met alles zelf te verzorgen (proper houden vd pups) als de pups zelfstandig eten. Je kan, gezien de kracht van de Waltham vrees ik zelfs behoorlijke darmklachten bij die kleintjes veroorzaken en ik wil het me niet voorstellen zo'n klein ding met diarree, ik weet niet of ze dat zelf bijgedronken krijgen moesten ze het erg te pakken hebben.

Kan zijn dat ik het te zwart zie, maar eerlijk gezegd, als Roxy het nog goed kan, vind ik 3 weken te jong om bij te voeden. Als je het toch absoluut wil proberen zou ik toch eerder kittenmelk van Royal Canin geven, dat is Ietsjes meer voorzien voor kleine prutskes dan Waltham ...
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » do mar 29, 2012 9:34 pm

de da heeft ze niet gezien .maar het is ook niet de bedoelng dat we ze volledig voeden he
gewoon een keer op een weg eens,zodat roxy wat kan bijslapen want ze ziet er toch wel moe uit.
die petoeterkes liggen bijna dag en nacht te zogen.ik heb het ff geprobeert met die waltham maar zeer vloeibaar he
en ze hebben om het meest gesmekt.ze vonden het duidelijk toch heel lekker .maar ik heb het gedaan in een klein spuitje,ongeveer 3/4 vol.das een 7ml zeker?
zou dat kwaad kunnen? volgens de da is die kittenmelk veel te licht.dan hebben ze te weinig voedingsstoffen binnen.
ik dacht eerst aan die lactose vrije melk .maar dat is ongeveer hetzelfde als die kittenmelk blijkbaar.
maar roxy doet echt heel erg goed haar best,maar het beestje heeft het de laatste weken ook al heel zwaar te verduren gekregen he .en ze moet het nog wel ff volhouden ook he.wanneer stopen ze met drinken bij de moeder?rond de 4 weken? of langer?

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » do mar 29, 2012 9:36 pm

Roxy is momenteel heel lekker aan het slapen (de pups ook)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » do mar 29, 2012 10:02 pm

Dat Roxy er moe uitziet kan ik me best voorstellen. Bij Dai heb ik de moertjes ook al vaak gezien tijdens de zoogperiode. Daarom dat ik zei dat ik compassie heb met die moedertjes. Ik weet dat Dai de pups ook voeding bijgeeft maar niet wanneer ze dit opstart. Ik denk dat ze toch al wat ouder zijn dan. Ze eten ook vlees met het ouder worden. Maar Margiet en Dai zijn deze die voldoende ervaring hebben met pups groot krijgen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor nielsvl » do mar 29, 2012 10:12 pm

Het zijn geen mensen he, de pups bijvoeden omdat mama zou kunnen slapen is niet bepaald een goede reden...

Je moet de natuur zijn gang laten gaan, en zolang alles goed gaat moet daar niet teveel in gemoeid worden ;) Als de moeder te weinig melk zou geven kan je altijd maatregelen treffen, maar dit is volgens ik zo hoor nog niet echt het geval...

Vanwaar kom je op het idee van lactosevrije melk? Pups verdragen lactose hoor, ze drinken immers nog melk bij de moeder. Het is pas daarna dat ze lactose-intolerant worden.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » vr mar 30, 2012 3:02 am

Kittenmelk (Babycat is de juiste naam) van Royal Canin is echt niet hetzelfde als lactose-vrije melk, kittens worden er nl ook op in leven gehouden als bv de moeder overleden is of zonder melk zit. Het benadert gewoon de moedermelk veel meer dan bv Waltham, wat echt wel een krachtvoeding is voor oa zieke, zwangere, oudere enfin, alle mogelijke katten, honden en fretten die het echt nodig hebben.

Ik geef hier op een bepaald moment een eerste potje Waltham als de kleintjes echt zelf op zoek gaan naar eten (en met een veel te grote brok liggen te sukkelen die ze ergens gevonden hebben in de kooi) om hen te "verleiden" tot eten uit een potje. Zodra ze dat eerste bakje ontdekt hebben en zo heerlijk vuil de eerste likjes genomen hebben, krijgen ze baby-brokjes geweekt in zeer dunne Walthampap, zodat het zoete van de Waltham hen doet beginnen aan die brokjes. Maar dan zijn ze de 4 weken gepasseerd normaal gezien en hebben ze vaak al enkele dagen eerder gewoon (rauw) vlees gekregen, wat nog altijd veel natuurlijker is dan de brokken.

Vorig jaar had ik ons Nouky hier zitten met 10 pups en ze had maar 5 tepeltjes die het deden (en eentje dat blijkbaar niet gestimuleerd werd door de pups) maar toch heb ik, hoe moeilijk ook, geredeneerd van "als de pups sterk genoeg zijn, overleven ze het wel". Er zat eentje tussen waar niemand iets om verwedde, ik heb het je gezegd, ze zag er ook echt niet uit en als je die kleine deugniet nu ziet ...

Ik heb deze foto's nooit durven posten ...

Afbeelding :bow: 5,5 week was Mojo hier ...

Echt een "achterblijvertje" ... Afbeelding

Afbeelding ;) Op 6 maanden ... :wub:

Als je de mama alles geeft wat ze moet hebben, de Waltham (desnoods met venkelthee als je denkt dat ze melk tekort heeft), ook baby-brokken, wat rauw vlees, eventueel wat geel van ei (koffielepeltje, nu 2x per week zolang ze zoogt), kan ze het echt aan, hoor en zal zij je wel aangeven wanneer het tijd is bij te voeden. Als ze jou de pups komt brengen, als ze met een pup in haar mondje voor de tralies staat te springen, dan is er wat, maar zolang ze hen lekker zelf wil voeden zal je ook wel zien dat ze regelmatig heerlijk ligt te maffen terwijl die kleintjes aan 't eten zijn. :wub: Een extra "geruststelling" voor jou is mss de pups regelmatig (om de dag) wegen en zolang je merkt dat er geen enkele daalt in gewicht, is alles ok, wees gerust. En hoelang die zoogtijd duurt? Zelfs als ze zelf beginnen te eten halen ze nog extra lekkers bij mama, hoor, tenzij de mama het zelf niet meer zou toelaten.

De pups van Nouky ben ik vorig jaar uiteindelijk ook gaan bijvoeden vanaf 5 weken omdat Nouky het echt niet meer alleen gedaan kreeg maar zoals ik al zei, ze nam ze in haar muiltje en bracht de pups gewoon aan het deurtje, dat hebben hier heel wat mensen kunnen zien. ;) Maar de antistoffen en de vitamientjes van de mama zijn en blijven te belangrijk om door om het even welk poedermelkje te vervangen als het niet echt nodig is. En het grote nadeel van "eens" bijvoeden is dat de melkproductie van mama ook gaat dalen (vermits de vraag kleiner wordt) en dan word je met wat pech nog verplicht hen bij te gaan voeden, waarbij buikkrampen en diarree veel makkelijker op de loer liggen dan wanneer je idd de natuur zijn gang laat gaan.

Je doet natuurlijk wat je wil, hé Vicky, dit is mijn mening mss alleen, maar ik zeg dit enkel omdat dat volgens mij het beste is voor Roxy en haar kids én om het jou niet nog drukker te maken dan het zo al worden zal ... :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » vr mar 30, 2012 7:58 am

Margiet, dat achterblijvertje is een mooi fretje geworden :wub:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 40 gasten