Twijfel over welke poepbak

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor Jamjam » zo apr 08, 2012 3:15 pm

Ik heb thuis al 2 van die marshall high back litter boxen staan. Nu zou ik een derde erbij willen, maar twijfel welk eik zo nemen.
Foto van zo een poepbak:
http://www.google.be/search?client=safa ... OSOszc6O4G


Ik ben op zich heel content van die poepbakken, maar ze verschuiven ze constant, de ene heb ik vastgemaakt met 2 koortjes (maar dat is niet echt optimaal vind ik). Nu heb ik er een gevonden die je kan vastmaken:

Foto:
http://www.google.be/search?client=safa ... LoOfXz9YsH

Nu heeft mijn allerliefste Zarco vrij veel kracht :p en ik vraag me af of dit stevig genoeg zou zijn? Ik vermoed dat het zo een draaisysteem is. :s
Iemand ervaring met zo een poepbak.

Groetjes
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor ufo » zo apr 08, 2012 3:49 pm

Ik heb alle twee de bakken , ik maak mijn bakken nu niet meer vast maar vroeger wel
De schroef bak is handig maar niet bestand tegen sterke fretten :rol:
Je kan zo'n bak met schroefdraad nemen en als het breekt kan je het nog altijd op de andere manier vast maken

Ik maakte deze vroeger vast met twee gaten te boren en dan lange schoenveter erdoor
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor JajaChu » zo apr 08, 2012 4:09 pm

Hier hebben we 4verschillende soorten poepbakken... En het handigste blijft tot hiertoe toch echt wel zelf vasthangen met stevige touwtjes/veters...
Saantje heeft ook zo van die sterke verhuizers en zij heeft de poepbak gewoon met echte ijzeren moeren, bouten en rondellen vastgezet ;) Bij haar breken ze dat plastiek systeem ook gewoon af.
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor JajaChu » zo apr 08, 2012 4:19 pm

Dit hebben wij los in huis staan... Maar daar verhuizen ze heel vrolijk mee...
Afbeelding

Deze zoals u zelf heeft heb ik in twee kooien vast staan door een gat in de rugzijde te boren en vast te maken met stevig touw of ijzerdraad.
Als ze gewoon zijn van te verhuizen gaan ze er in het begin heel veel aan proberen maar eenmaal ze door hebben dat het nu niet meer lukt laten ze hem ook gewoon met rust heb ik hier al gemerkt. Het is dus de uidaging om in begin iets te vinden waar ze echt geen weg mee kunnen volgens mij.
Afbeelding

Deze laatste is een heel goedkope en eenvoudige kattenbak die qua afmetingen heel goed uitkomt op een tussenplateau in de ferret nation. Die staat ook gewoon met koordjes vast... En biedt wat extra ruimte aan onze nogal grote fretten :oops:
Afbeelding
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor JajaChu » zo apr 08, 2012 4:26 pm

Owja, daarnaast heb ik in de transportbox nog deze staan... Schandalig lastig vast te maken, omslachtig om uit te kuisen, eigenlijk lomp groot voor wat het eigenlijk maar is (al is het wel een heel grote bak voor een hoekbak, was namelijk voorwaarde omdat onze flinke rammen in geen enkele andere hoekbak inpassen :oops: )... Maar er komt wel geen korrel vulling uit... Dat maakt hem wel heel aangenaam voor transport maar ik zou hem niet graag alle dagen in de kooi hebben...
Afbeelding
Afbeelding

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor Saantje » zo apr 08, 2012 6:37 pm

Heb er zo een in de binnenkooi op een tussenplateau:
Afbeelding
Lichte poepbak die ze kunnen schuiven en zelfs omklikken, deze heb ik dan ook met een stevig touwtje vast gemaakt.
Verder wel een leuk formaat en makkelijk te onderhouden poepbak die niet al teveel vulling verliest door het randje.


In de binnen en buitenkooi heb ik beneden er zo een:
Afbeelding
In de binnenkooi schuiven ze ermee maar hij kan niet klikken, ze zijn ook heel zindelijk dus zelfs al schuiven ze hem weg ze gaan er nog steeds netjes in.
In de buitenkooi staat deze wel vast met een stevig touwtje, is iets handiger i.v.m. de deuren in deze kooi.
Ook schitterend formaat, verliest een beetje inhoud maar niet teveel door het randje.


Binnenhuis en buiten in de speelpen heb ik er zo een:
Afbeelding
Ze zijn niet te groot maar van redelijke afmeting, ze kunnen er wel mee schuiven maar verliezen geen inhoud.


In de Carrier heb ik er zo een:
Afbeelding
Een kleine poepbak voor hierin maar toch net groot genoeg voor onze frets. Al vertrouw ik de schroef niet, mijn fretten zijn echt wel sterke kerels en breken het zo af, ik heb deze met een bout, rondellen en vlindermoer vast gemaakt.
Het kan aan transport liggen maar vind deze best vrij veel inhoud verliezen en is voor mijn fretten enkel geschikt qua grote voor korte peroides in de carrier.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor Jamjam » zo apr 08, 2012 7:17 pm

Merciekes voor de tips, uitleg en meningen :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor jeanine » zo apr 08, 2012 8:22 pm

Hier zo een afgeronde driehoek en gewoon een platte kattenbak er naast, zit bijna klem zo. Foto 2 van Saantje. Milo verschuift dit zonder problemen en gaat op zijn krantje in de hoek. :euh:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor nielsvl » zo apr 08, 2012 10:50 pm

Hier staan de bakken in de kooi dubbel... 1 bak maak je goed vast zodat ze er niet mee wegkunnen, en daarin zet je identiek dezelfde bak (passen mooi in elkaar) die je er dus kan uitnemen om te verversen...

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor skiwi » ma apr 09, 2012 8:22 am

Hier staan de bakken in de kooi dubbel... 1 bak maak je goed vast zodat ze er niet mee wegkunnen, en daarin zet je identiek dezelfde bak (passen mooi in elkaar) die je er dus kan uitnemen om te verversen...
lol, das goed gevonden, hierzelf nog niet aangedacht :p
maar hebben er nooit echt veel problemen mee gehad om die op de bak te laten gaan ... en anders maakt het toch niet uit of de bak nu vastzat of nie :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor Claudia » ma apr 09, 2012 1:51 pm

Ik heb die bak met schroefdraad ook en ons zynia presteerd het omdat eruit te krijgen nu hebben we naast de schroefdraad en aan de zijkant 2 gaten gemaakt en een boutje met een vleugelmoertje opgezet probleem opgelost nu :) tblijft vasthangen en ze kan het ni afbreken

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Twijfel over welke poepbak

Berichtdoor Furby&Barry » ma apr 09, 2012 9:19 pm

Amaai, dan mag ik niet klagen over ons quintet.
We hebben die met een schroefdraad. Bubu gaat soms tussen zijkant poepbak en kooi wel spelen om ze weg te krijgen, maar het houdt stand.
Misschien heeft die gewoon weinig kracht? Of doet hij dat enkel als wij er zijn, zodat we hem kunnen corrigeren (en dus ook aandacht geven?)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten