roxy en loekie

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo mei 06, 2012 9:57 am

tijd voor een nieuw tijdperk en dus ook een nieuw topic :D
roxy heeft het allemaal heel goed doorstaan denk ik
ze eet heel goed van haarvloeibaar papje van waltham en gemixte hartjes xp
het ziet er niet uit hahah maar ze eet het graag.
ik neem haar wel appart in de keuken,dicht bij mij,ze geniet wel van de extra aandacht zie ik.
ons klein ding loekie ,die eet dus alles he :) als die zo verder doet gaat hij nog eens ontploffen .
hij probeert toch niet meer te drinken bij zijn mama,al wil hij er wel dolgraag mee spelen,maar roxy is nog niet zo in form daarvoor.
al doet ze haar best om het toch heel ff te doen.
hoe zwak ze ook is ging ze daarnet terug kippehartjes bij loekie gaan leggen.....
waarom wil ze dat toch blijven doen? hij weet perfectie waar zijn eten staat.ook als hij heeft rond huppeld ,en gespeelt met "woef"
weet hij zijn kooitje ,eten,drinken en nestje terug te vinden om te slapen.
ik heb deze morgen aan "woef" de snee van roxy ff getoond,daarna was hij superlief voor haar.hij gaf haar zelfs een klein duwtje onder haar kont met zijn grote neus,zodat ze makkelijker op zijn mat kon.waar madam een uurtje heeft geslapen dan.
ook pluch heb ik moeten uitleggen dat hij mag spelen met loekie maar zachtjes,want hij kan nogal gweldig uit de hoek komen.roxy vind dat tof maar loekie verschiet daar nog van.
alles komt goed ...ik voel het aan mijn eksteroog :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » zo mei 06, 2012 12:07 pm

Ik denk dat moeder haar mamagevoel nog niet helemaal kwijt is en ze Loeki nog wat wil bijmesten. ;) Blijft Roxy mooi van de draadjes af?
Afbeelding

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Claudia » zo mei 06, 2012 3:27 pm

En waar blijven de foto's van roxy en loekie :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » zo mei 06, 2012 10:57 pm

Tja, waarom blijven sommige moeren voor sommige "pups" zorgen en voor anderen niet? Ik denk dat ze zelf gewoon meer "voelen" dan wij denken, hoor ...

Ons Nouky heeft nu 2x een nestje gehad en bij de 2 laatste was het na 5 weken telkens hetzelfde patroon : ze wou terug naar de kooi van haar groep, waar haar zoon en dochter uit het eerste nestje in zaten. Moustacheke is op 2 maart dit jaar overleden en nu mag ik Lilo nog als haar zoon beschouwen, voor haar is het ineens één van de anderen geworden. Fijn als ze erbij is, ook fijn als ze er niet bij is ... Gek!!

Moustacheke was nu idd ook een fretje zonder oogjes dus volgens mij had ze in mama's gedachten extra zorg nodig, al kon de kleine meid alles net zo goed als de andere fretten en had ze van haar blindheid compleet geen last. Zolang Moustache er was moesten zij en Lilo echter ook luisteren naar Nouky, als het haar niet aanstond liet ze het snel merken. En dat is dus nu het rare, die mama-rol heeft ze blijkbaar gewoon naast zich gelegd want Lilo kan doen en laten wat hij wil, ze reageert er niet meer op als "moeder" ...

Geef Roxy (en jezelf) die extra momentjes met jou maar, die hebben jullie wel verdiend na zo 'n ferme prestatie!! ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo mei 06, 2012 11:00 pm

En waar blijven de foto's van roxy en loekie :p
die volgen nog,maar ik denk eerder filmen want die zitten geen 2 seconden stil.ik denk dat ze wat last hebben van adhd :)



roxy is onderhuids genaaid dus kan ze niet aan de draadjes.
ze eet nu hel goed deze avond een papje waltham met en eitje :)
maar ze was vandaag heemaal aan het rillen
ik heb een kersenpitje opgewarmd en bij haar in haar mandje gelegd en ze ging er mooi dicht tegen liggen.
ik weet bij een mens (vooral bij mezelf) dat ik de eerste dagen na een operatie gelijk een ijsklop voel, ik heb het dan heel koud en kan me moeilijk verwarmen
ik denk dat roxy ook dat gevoel heeft.want ze eet en drinkt goed,ze speelt met loekie,enz....maar ze rilt.
ik hou het in de gaten want dat mag ook niet te lang duren toch????

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo mei 06, 2012 11:06 pm

het is heel gek ,en anderzijds heel normaal wat die beestjes doen (en laten)
ze zijn veel slimmer dan wij denken.maar ik heb geleerd om naar roxy te luisteren.haar wil is wet
als zij met loekie wilt rondsleuren..... hoe erg ik het vond als ik het zie,(maar soms ook echt grappig) als loekie volwassen genoeg is gaat hij wel rebeleren
ik laat het aan de natuur over.ik heb in die weken zo ontzettend veel over hen geleerd.... dat ik haar wel moet vertrouwen

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » zo mei 06, 2012 11:11 pm

... ze eet en drinkt goed,ze speelt met loekie,enz....maar ze rilt.
ik hou het in de gaten want dat mag ook niet te lang duren toch????

Krijgt ze nog pijnstillers, Vicky?

Als je Métacam voor de kat in huis zou hebben, kan dat eventueel helpen als ze pijn zou hebben. Als ze echter al pijnstilling krijgt kan het rillen ook daarvan komen.

Onze Da is over het algemeen absoluut tegen pijnstillers bij fretten, ze spuit iets in vlak na de operatie en dan gedaan, een fret zou daar niet goed tegen kunnen ...
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo mei 06, 2012 11:35 pm

ze krijgt idd nu nog pijnstillers,en antibiothica
het kan daar ook van zijn zeker? of niet?
ik moet die antibiothica nog 2 dagen geven en die pijnstiller ga ik ook stoppen nu.
alleen de eeste dag,daarna denk ik niet dat dat nog nodig is ook.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » ma mei 07, 2012 10:29 am

Van die antibiotica zie ik dat nu niet snel gebeuren, tenzij ze die niet verdragen zou. Welke heb je meegekregen? Synulox (roze tabletjes)?

Pijnstillers zou ik dan toch ook stoppen, ja, die hebben meestal al als bijwerking dat hun temperatuur zakt ook, net als bij ons ...

Is het spontaan rillen gestopt ondertussen?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » ma mei 07, 2012 12:21 pm

het rillen is helemaal over,ze heeft al de meest zotte kuren uutgehaald deze morgen.
om eerlijk te zijn,ik heb dat van har nog nooit echt gezien,dat was de eerste keer.
een speelse ,op en top frettestreken!!
ze speelde net zoals loekie doet,hollen ,springen,en zot ronddansen hahah ik heb er echt van genoten om mijn meisje nu zo gelukkig te zien
die antibiothica is een soort doorzichtige siroop,de DA heeft er wat van in een potje gedaan die ik moet geven met een spuitje
ik weet dus niet wat het is.ze heeft die vandaag nog niet gekregen,maar ga dat straks wel nog doen,dat ze nu eens van die verkoudheid vanaf is
die rose pilletjes hebben geholpen toen maar sederd een paar dagen was ze terug aan het snotteren nu.
ik zal zien of ze dan terug begint te rillen of niet he,dan weet ik vanwat het is,en anders zal het door die verdoving en pijnstillers zijn.
ik ben in ieder geval blij dat ze haar eindelijk terug in de eerste plaats fret voet voelt en de 2 de plaats mama ....
die kleine deugeniet is potverdikke bijna even groot dan zijn mama.zijn kop is 2 keer zo dik als die van roxy :)))

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » ma mei 07, 2012 3:10 pm

Nee, van die antibiotica zal het, denk ik, toch wel niet zijn en idd, kuur uitgeven zoals de Da gezegd heeft is het beste. Ik veronderstel dat het een combinatie van pijn/pijnstillers en vermoeidheid kan geweest zijn ook, belangrijkste is dat ze weer op en top oké lijkt nu!! :domhoog:

Tja, streken die je nog nooit gezien hebt? Logisch, hé, mamzelleke zat met 12 kleintjes in haar buik toen ze bij jou aankwam, dan springen wij ook een stuk minder, schat ik! :rol:
(Lukt me zo al niet meer, laat staan met zoveel extra "gewicht" xp )

Geniet van je poppemie, ze zal je nog grijze haren bezorgen samen met haar zoon, maar de ontelbare fijne momenten maken het allemaal méér dan goed!! :wub:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » ma mei 07, 2012 3:26 pm

vrijdag mogen ze dus mee op wekend naar brugge, ik heb frettjes "met standing" :lol: :lol: :lol:
ik heb mijn "oude" kooi daar gezet en geinstaleerd
vrijdag mogen ze dan mee met de trein.
is er iets waar ik moet op letten tijdens de treinreis? we zijn toch een uurtje onderweg
en moeten 1 keer overstappen.ik heb een nieuwe transportbox gehaald met kleinere tralies.dat ze zeker niet kunnen ontsnappen.
ik hoop dat ze niet te veel schrik gaan hebben op het perron dan,want eens in de trein denk ik niet dat ze daar problemen gaan mee hebben.
die kooi daar kent roxy wel maar loekie heeft er nog nooit ingezeten.die is ook pakken kleiner dan deze thuis.
maar ja,ze mogen toch ook rondcrossen in huis daar :) ,en als ik de lotto eens win koop ik wel een grote voor daar ook :rol:
het zal wel lukken zeker? het is alleen de reis waar ik mij een beetje zorgen om maak.
pfff een mens heeft dan een splinternieuwe auto in de garage staan he :evil:

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor a3ke » ma mei 07, 2012 4:03 pm

Misschien om de drukte wat te mijden iets over de carrier houden ?

Anders ga je geheid interresse van zowel mens en dier hebben en oh dit en bah dat en vingerkes die wijzen en fretjes die heel de reis hypernerveus dan misschien zijn

Rest wat eten en drinken , poepbak , hangmat en ready to go zeker ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JajaChu » di mei 08, 2012 6:50 am

Mijn vriend zit elk weekend op bus of trein met de fretten en ze zijn dat snel gewoon hoor.
Joeki en Moseby lagen eigenlijk vanaf het begin te slapen tijdens de reis, alleen Duvel die deed de eerste keren bijna niet anders dan krabben aan het deurtje en er zelfs in bijten. Maar dat probleem werd opgelost door de carrier te laten uitkijken op iets saai. Dus niet op baasje en ook niet op alle andere mensen in de bus/trein, gewoon op de wand of de rug van de bank. Verder negeren van dit gedrag heeft het vanzelf laten ophouden, ondertussen liggen ze met drie heerlijk te snoezelen op de bus/trein en kan hij de carrier zelfs laten uitkijken op wat hij wil.

De reacties van mensen die zijn inderdaad heel verschillend. Maar goed, je volgt gewoon de sociale codes zoals elke reiziger. Indien het erg druk is, carrier op schoot of tussen/onder je benen zodat anderen kunnen zitten. En verder denk ik dat het ook helpt wanneer je zelf (bijna) geen aandacht aan de fretten besteed. Dat geeft de fretten zowieso al rust en dat vestigt ook minder aandacht op de fretten voor medereizigers.

Dus geen zorgen maken, open dan er geen anaalluchtjes aan te pas komen... hebben wij nog niet voor gehad maar ik kan me voorstellen dat dat geen lachertje is :mrgreen:
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JVR » di mei 08, 2012 10:13 am

Super dat alles heel goed verlopen is ! :domhoog:
Geniet nog van kleine Loekie want als ik hier zie hoe onze Diesel groter en groter word met de dag, amai ze dat ga nogal vooruit :rol:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » di mei 08, 2012 6:49 pm

bedank voor de tip maar de carrier met de tralies naar een saaie plaats te zetten
als het niet aantrekkelijk is buiten de kooi,gaan ze ook geen moeite doen om eruit te geraken

en idd loekie groeit hier ook zo snel
hij is bijna even groot als zijn mama
ik ga morgens eens proberen om dat gangsterke eens op de weegschaal en de foto te krijgen he :D

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 9:15 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JVR » wo mei 09, 2012 9:19 am

Zie de wel dat het lukt om foto's te nemen, niet makkelijk hé :p

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JVR » wo mei 09, 2012 9:32 am

Trouwens nu ik de kooi zie de onze komt eind deze week aan :domhoog:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 9:45 am

heb je die dan toch uiteindelijk ook besteld?
het is wel een makkelijke kooi moet ik zeggen
van die negatieve reacties op die site heb ik nog niets ondervonden
hij is makkelijk in onderhoud en ze kunnen er nogal in spelen
alleen grappig als ze aan het spelen zijn ,en er heeft er eentje het trapgaatje niet gezien,schuift hij zo langs het trapje naar beneden,dan zie je dat kopje zo "dwaas" kijken ...
het voordeel met vediepingen is ook,beneden is eten ,drinken en poepbakje,de rest is speln en slapen
als roxy op het eerste verdiep aan het slapen is gaat loekie een verdiep hoger om te spelen ,dan maakt hij mama niet wakker :lol: :lol: :lol:

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor JVR » wo mei 09, 2012 10:16 am

Laat ons hopen hé dat ik evenveel geluk heb als jij met de kooi :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » wo mei 09, 2012 10:17 am

De kleine zal zijn plaats leren kennen. Alles goed met Roxy?
Afbeelding

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Chloë » wo mei 09, 2012 12:59 pm

Heel leuk om mijn kooi (die nu voor ratjes gebruikt wordt en ik heb ze in het wit met zwarte plateau's) ingericht te zien met fretjes er in!
Dat is bij mij ook het plan als mijn huidige diertjes mij in de steek laten om naar de hemel te vertrekken :(
Ik vind het bij de ratjes niet zo'n gebruiksvriendelijke kooi... vooral tussen de plateau's kruipt veel vuil, maar dit zal je bij fretjes niet hebben aangezien die zindelijker zijn en minder zaadjes en toestanden in hun eten hebben :D Mijn vingers liggen ook open telkens ik die plateau's er uit moet klikken!
Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die er aan zijn vind ik ^^
Het zien er leuke fretjes uit!!
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 4:05 pm

De kleine zal zijn plaats leren kennen. Alles goed met Roxy?
met roxy is alles ok hoor
de snee is zo goed als helemaal dicht ,en ze spreekt er al niet meer over
erg he,als een mens zo een operatie moet hebben,is hij 2-3 weken buiten strijd
een fretje is dat al na 5dagen vergeten ,alleen het haar moet nog wat teruggroeien :D

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 09, 2012 4:44 pm

ons madammeke
Afbeelding
haar mooie snee :domhoog:
Afbeelding
samen spelen
Afbeelding
Afbeelding
ons loekie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dze is niet zo scherp maar super schattig
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten