Speeltijd

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
SkyRox
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 25, 2012 12:30 pm

Speeltijd

Berichtdoor SkyRox » za jul 28, 2012 12:38 pm

Hoi, ik heb hier wat zitten rondsnuffelen op het forum,
maar niet gevonden wat ik zocht, de kans is denkik wel groot dat mijn vraag hier al ergens op het forum zal staan,

Ik ben namelijk op zoek naar wat inspiratie voor speeltjes en doe-dingen voor de fretjes
mijn jongste fret is bijna niet moe te krijgen, hij is ongeveer een 8-9 weken, het
enige waar hij aan denkt is spelen, spelen, spelen :) in tegenstelling tot mn oudste (1.5 jaar) die 20/24 uur slaapt.

Hier heb ik speeltunnels, een ballenbad, van die balletjes waar je snoepjes in kan steken, ze zijn zot van kleine plushen beertjes en
van die kattenmuizekes, die ze maar al te graag gaan verstoppen.
mijn oude teenslippers waar ze zot op gaan, kousen, ... verstopplaatjes, een eenvoudige plastic zak,.. een natte dweil, veel om me te spelen dus,
zelfs na een lange wandeling of een graafpartij in het bos is die kleine niet moe :)

ik ben dus op zoek naar iets anders waar ze zich in of mee kunnen uitleven zodat er wat variatie in zit :) tips?

Groetjes,

Sky

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd

Berichtdoor jeanine » za jul 28, 2012 2:21 pm

De kleine tijdig in bed stoppen ;) Pups lijken soms onvermoeibaar te zijn maar hebben toch hun dutje ook erg nodig. Verder niet alle speelgoed gelijktijdig geven maar afwisselen. De wasbare stukken vaak wassen zodat het een nieuwere geur krijgt. Geurtjes aanbrengen zoals wat olie van sardienen, appelsienschil, komkommer, bloed van een biefstukje kan ook zorgen voor vernieuwing aan de speeltjes. Kartonnen dozen met gaten in. Een graafbak met zand uit de doe het zelf zaak of grof schelpenzand voor vogels.
Steeds dezelfde geur op speeltjes vinden ze minder interessant om lang mee door te gaan.
Hier merk ik dat elke fret toch wel een eigen lievelingsspeeltje heeft. Onze Tootsie wou de echte bontmuizen. :oops: Ons Freebee heeft haar konijnenrammelaar. Thirza een kleine Kong, Milo de eendjes, Louisa en de twee kleine dametjes hadden van die stoffen balletjes voor in een zwembad.Daar spelen ze elke dag weer mee, ook al is het soms maar kort.
Wat hier nooit ontbreekt en dagelijks voor afwisseling zorgt is deze buis wel met verlengstukken aan hier.http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... els/218476 Ik leg daar 1 of meer knopen in zodat het op een roetsbaan gaat gelijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Speeltijd

Berichtdoor LcKe » za jul 28, 2012 3:14 pm

Die buis vinden ze hier ook allemaal geweldig. In de winter kunnen mijn rammen er niet door, in de zomer des te meer plezier :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd

Berichtdoor jeanine » za jul 28, 2012 7:23 pm

Zo grote rammen is ook niet gemakkelijk, ze passen minder in de speeltjes :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Speeltijd

Berichtdoor Margiet » zo jul 29, 2012 1:03 pm

Zo grote rammen is ook niet gemakkelijk, ze passen minder in de speeltjes :rol:
Oké, ik zal er in 't vervolg een stukje afdoen voor ik ze meegeef !! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Speeltijd

Berichtdoor daikiri » ma jul 30, 2012 9:34 pm

jep onze mannen hebben hier ook dat probleem alex past in weinig zakken en buizen..
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Speeltijd

Berichtdoor LcKe » ma jul 30, 2012 9:52 pm

Zo grote rammen is ook niet gemakkelijk, ze passen minder in de speeltjes :rol:
Oké, ik zal er in 't vervolg een stukje afdoen voor ik ze meegeef !! :rol:
Haha Margiet, ik dacht het niet :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Speeltijd

Berichtdoor Margiet » wo aug 01, 2012 4:25 am

Zolang ze maar in Oma haar sacoche kunnen is er niks aan de hand!! :rol:
jep onze mannen hebben hier ook dat probleem alex past in weinig zakken en buizen..
Vanessa, ik heb horen zeggen dat het helpt om hen geen eten te geven en in een klein doosje te laten slapen ... :rol:

Ik heb geen kleine doosjes .... xp

:rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd

Berichtdoor jeanine » wo aug 01, 2012 8:21 am

Vanessa, ik heb horen zeggen dat het helpt om hen geen eten te geven en in een klein doosje te laten slapen ... :rol:
Dat ruikt naar vergaande mishandeling :do: :p
Laat ze liever wat pak hebben ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 16 gasten