Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 29, 2012 4:57 pm

nu ons loekie( en roxy )terug zijn van de DA en terug aan de panacure is :( heb ik hem een nieuw mandje in elkaar gestoken deze namiddag
een klein beetje een troosthokje
hopelijk voelt hij zich snel weer een beetje beter,mijn sukkeltje :cry:

ik vraag mij alleen af hoeveel ronde hoeken er in een piramide zitten,want op die tekeningen is dat altijd kaarsrecht,tot je dat zelf maakt ...
al zit het er dik in dat het wel eens aan mijn handigheid ligt :rol: :rol: :rol:
in ieder geval,mijn engeltjes vinden het super
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor a3ke » ma okt 29, 2012 5:11 pm

Precies beke groter gemogen :)

PS : matjes ontvangen ! gaan er is in duiken ergens deze week om gepaste voor de kooien eruit te halen

rest maken we wel pakketjes van voor in de shop dan

nog is dikke merci !
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor Margiet » ma okt 29, 2012 5:35 pm

Het fijne aan beestjes is dat ze je altijd laten zien hoe blij ze met iets zijn, hé, Vicky? Rond, kaarsrecht, scheef of ondersteboven, als ze er gezellig in kunnen liggen is het allemaal prima! :domhoog:

Ma ikke wil da ook kunnen, verd ... !!! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » ma okt 29, 2012 6:30 pm

Is toch wel goed bevonden :domhoog: :domhoog: Vraag me af hoe je het flikt om dit rechtop te laten staan. Groot genoeg volgens mij, hier kruipen ze met z'n drieën in een toch te kleine slaapzak, knusjes bij elkaar en lekker warm. ;)
Weer een opstoot van coccidiose bij Loukie?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 29, 2012 6:50 pm

idd terug die coccidiose,het is blijkbaar een stresbeestje.....ofwel rotverwent,hij wil zijn baasje met geen enkele fret (uitgezonderd mama roxy) delen

de hangmatjes... dave,das graag gedaan !! alleen kon ik maar werken met de stof die ik gekregen had he :s
de meeste stof was dan ook al versneden,zodat ik geen grotere kon maken..... maar kom... hang er dan maar 2 he :)

en margiet en jeanine... als ik die kan maken ,kunnen jullie dat zeker!!
ik knoei ook maar wat hoor .... maar idd aan doende leert men (en vooral uit zijn eigen fouten)
om dat rechtop te laten staan ... wel,je hebt zo van die dekentjes licht gewateerd (die ze soms gratis bij damart uitdelen ).... die trekken kwa stof ,want dat is meestal zo'n satijn,nergens op ,het bloemetjes motief erop maakt het al helemaal niet bruikbaar ..... of je moet ze gebruiken om mandjes te maken :D
ook gebruik ik soms die vulling voor een dampkap.dat naai je gewoon mee tussen 2 flecejes...

om het rekken van flece te voorkomen naai je ook tussen de flece in een lap stevig katoen ,of je legt de 2 stukken flece geschrankt met de rek-richting
zo voorkom je bv dat je hangmatje die je volledig op maat gemaakt hebt ,zo doorhangen dat je lieveling toch terug op het schap ligt :euh:
ik spreek uit ervaring met mijn megafret ....

alles is mooi uitgelegt "voor dummy's" :mrgreen: zoals ik op volgende site
http://www.jollyrats.nl/piramide
gewoon goed lezen en dan lukt het wel...en lukt het niet helemaal.... dat vind niemand erg hoor
een flece kost in de zeeman 3,99 (denk ik) .... daarmee maak je mooie dingen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » ma okt 29, 2012 8:00 pm

Bedankt voor die link, als ik even tijd krijg probeer ik het misschien ook wel. Toch wel wat werk aan denk ik.
Verzorg die kleine daar maar goed weer, je kent het ondertussen wel hoe het moet. Stress kan vele oorzaken hebben, zelfs de geur van een andere fret is soms al voldoende. Vervelende parasiet is het wel om uit te roeien. Ze zijn er behoorlijk ziek van als het uitbreekt :(
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 29, 2012 8:19 pm

er is een aktie in de zeeman,4 artikels kopen,1gratis
dus 4 fecjes +1 gratis ,dat is een hele nieuw interieur :)))

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor daikiri » ma okt 29, 2012 9:31 pm

hey snoesje; panacur...ken ik niet
voor coccidiose gebruiken wij s-mez... altijd goede resultaten met had..mss dat es proberen???
gr
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor Margiet » ma okt 29, 2012 9:40 pm

Panacur is een speciaal doeltreffend AB voor dat soort darmproblemen.

Meestal 5 dagen geven, dan 5 dagen niet, dan weer 5 dagen en tot nu toe is Loekie ocharme de eerste fretsel waarvan ik hoor dat ie hervalt ...

Mss hadden die 2 fretjes die tijdelijk bij jou kwamen er wel mee te maken, Vicky want normaal helpt dat spul echt prima. Niet dat ik het al heb moeten geven als medicatie, alleen 1x ter preventie omdat ik wist dat de ellende in huis had gezeten. Ondertussen hoor ik het echter regelmatig en de meeste asielcentra werken er ook mee, net omdat het zo goed werkt.

Stress bij fretten is echt nog wel een grotere miserie dan bij sommige andere dieren, hé ... :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » ma okt 29, 2012 9:52 pm

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... bletten-kh
Is een middel om te ontwormen volgens de bijsluiter. ;)
Bij coccidiose geef ik ook de s mez als eerste behandeling. http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NAMOOOL1HL2o.php
Toen deze bij Tootsie niet aansloeg kreeg hij Baycox van de da en dat werkte wel. http://edepot.wur.nl/111823
Tootsie kreeg bij stress telkens een aanval ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 29, 2012 10:22 pm

het is idd mij fout om nog 2 fretten erbij te willen nemen.... :(
ik denk dat loekie... en dat is ook zo geen andere frett :( en bij mij wil zien
zolang da het andere baasje erbij is ...geen probleem...
vanaf het moment dat hij mij moet delen gaat h,et fout....
nu,ik heb mij lesje wel geleerd...... er komen geen andere fretten meer bij,al wou ik enkel een paar vriendjes erbij voor hem
die panacure werkt heel goed hoor,toch de vorige keer,en nu is hij ook weer aan het spelen dus..... het komt wel goed
tussen de soep en de patatten wil ik ook eens vermelden dat ik net het nieuws heb ontvangen dat mijn dochter verloofd is......
wel te verstaan dat ze na haar school gaat trouwen dus.......... een heerlijk warm gevooel geeft dat,als je weet dat het met de juiste vriend is

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » ma okt 29, 2012 11:05 pm

Proficiat met de verloving daar :domhoog:
Je kan het pas weten dat je fret er geen andere in de buurt wil dan door het te proberen. Soms bedoel je het goed en valt het resultaat tegen. ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » di okt 30, 2012 8:56 am

ik had eerlijk gezegd niet veel schrik voor loekie toen ik die frettjes ging halen
hij heeft in de speeltuin met zoveel andere fretten gespeeld,en met die van kim ook regelmatig ...
maar dat was ook niet hier in huis.ik zou het nog eens willen uittesten als kim hier is om hem eens te laten spelen met isimo bv
misschien legt loekie dan de link wel ,dat het fretje hier niet blijft,enkel komt spelen
en als het mislukt zitten we weer aan de panacure he :s :s
ik had meer schrik van roxy,dat is zo'n madammeke met veel streken zo lol
en ik had wel gelijk,het eerste kwartier vond ze het leuk en dan was het vechten
maar roxy heeft wel geen last van die stres zoals loekie
om eerlijk te zijn had ik daar nooit meer aan gedacht dat hij opnieuw zou ziek worden ervan :(

eten wou loekie daarnet nog niet veel doen,maar hiij neemt mooi braaf zijn medicatie in
ik ga hem nog niet te veel forceren om te eten nu,morgen probeer ik wel
maar hij speelt wel al hoor,hij is er net in geslaagd om zijn (veel te grote)bal in flece in zijn kooi te krijgen lol
na maanden ermee rond te hebben gezeult ,en tot het besef te hebben gekomen dat die niet achter of onder de kasten of zetels kan

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » wo nov 21, 2012 5:26 am

het prototype was wat te klein,en nu is het toch wat groot uitgevallen, :rol: maar ze vinden het wel leuk dus.... een tip als er iemand die ook wilt maken,flece is wat zwaar en "rekt",misschien eens proberen ik katoen en een vlakke vulling ook (zoals van een dampkap)ik heb losse vulling genomen ,maar doordat de flece ook "rekt" krijg je nooit de juiste vorm


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » wo nov 21, 2012 7:02 am

Snoesje, de titel dekt de lading niet. ;) Ik vind het een leuk topic voor de doe het zelvers onder ons, met handige tips :domhoog:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » wo nov 21, 2012 7:15 am

deze heb ik ook al klaar :D :D
daar dienen oude tafelkleedjes nog voor lol
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor snoesje53 » wo nov 21, 2012 7:22 am

idd jeanine,het zou leuk zijn mocht iedereen zijn kunstwerkjes hierop zetten,dat staat alles hier een beetje bijeen :D
en we kunnen maar van elkaar leren vind ik
tips en truks zijn altijd welkom
wat de een niet weet ,kan de andere misschien wel
wie nog geen ervaring heeft kan het leren ,wie het kan,heeft nieuwe ideeen ......
al bij al zijn het ons klein duiveltjes die er veel speelgenot aan beleven
aléé hupla,iedereen achter zijn stikmachien lol

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: knoeiwerkjes

Berichtdoor jeanine » wo nov 21, 2012 7:31 am

Vorige week ook aan de naaimachine gezeten.
2 grote winterhangmatten gemaakt van een dikke stof met aan de keerzijde namaak schapenvacht. 4 winterslaapzakken van dezelfde stof met als extra lussen van velcro. Zo kan ik de slaapzakken aan de kooi bevestigen. Voordien belanden de fretten met Buster als dader een verdieping lager. :do:
2 dubbele hangmatten in Fleece
1 zomerhangmat van puur katoen als lussen gebruikte ik dubbel gestikt plooilint voor gordijnen, rekt niet mee.
1 kraakbuisje in de hoop dat Buster het niet verwoest. Als materiaal van een oude Fleecejas de mouwen afgesneden. Het breedste deel aan elkaar gestikt en dubbel gekeerd. Opgevuld met luchtkussentjes en plastic zakjes. De polsbandjes daarna samen gestikt. De interesse was van korte duur. :(
Ik maak er wel eens een foto van om te plaatsen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor Margiet » wo nov 21, 2012 8:01 am

De titel heb ik alvast een beetje aangepast! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor jeanine » vr nov 30, 2012 4:25 pm

Set hangmatjes om de schaapjes te tellen als de slaap niet komt.
Groot inkruipmodel is 49cm op 49 cm dubbele fleece met een katoentje.
Klein model met een zomer en winterkant 49cm op 30 cm.
Afbeelding
Warme slaapzak namaakschaap met velcro om aan de tralies vast te maken
Afbeelding
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor snoesje53 » za dec 01, 2012 10:38 am

zijn die hartjes gaten om door te kruipen of gewoon opgenaaid als fantasie?
ik gebruik ook meestal 1 kant flece en 1 kant katoen (of een andere stof)
zo voorkom ik ook dat mijn grote loebassen ,,door het gewicht ,met hun kont terug op de plateau liggen xp
ik heb net mooie flece meegebracht van de carrefour een aktie 2 voor 10 euro.....
verschillende kleuren en motieven,en het is van die mooi dikke flece
mooi gedaan trouwens die hangmatjes :domhoog:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor snoesje53 » za dec 01, 2012 10:41 am

ik ben trouwens bezig met bandanas :rol: :rol:
zo een prutswerk zeg :(
die zijn voor de shop ,en heb ook al een dubbeldekker (hangmat) of 4 klaar
wel volledig in katoen ook voor de shop of voor de opvangers

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor jeanine » za dec 01, 2012 1:20 pm

De grote hangmat heeft een hartje waar men door kan kruipen. Onderaan is fleece en bovenaan fleece met een katoentje er op, dus dubbel daar.
De andere hangmatjes zijn om er bovenop te liggen, hartjes die van de grote hangmat uitgeknipt werden worden er op genaaid. Een kant fleece en de andere katoen. Deze hangmatjes moeten ook dienst doen als extra vangmatje voor de fretjes. Zo opgehangen dat ze nooit echt naar beneden tuimelen tussen de plateau's door. ;)
De stof koop ik in een stoffenwinkel, de fleece aan €5 en het katoentje aan €7 en gaan echt heel lang mee.Kleurtjes en tekeningen naar keuze daar.
Soms gebruik ik fleecedekentjes die door het vele wassen wat dun geworden zijn en gebruik ik meerdere lagen om tot 1 winterhangmatje of slaapzak te komen. Een niet meer gedragen fleecepull kan ook nog dienst doen als stof voor een hangmatje, van recycleren gesproken. ;)
Dat zulke kleine dingentjes als bandana's prutswerk zijn hoef je me niet uit te leggen. Idem met poppen kleedjes, de naaimachiene en naaister heeft het daar moeilijker mee :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor Jamjam » za dec 01, 2012 7:51 pm

De stof koop ik in een stoffenwinkel, de fleece aan €5 en het katoentje aan €7 en gaan echt heel lang mee.Kleurtjes en tekeningen naar keuze daar.
Mag ik dan vragen in welke stofwinkel? Want nu ga ik telkens bij een turkse winkel, maar niet altijd goede kwaliteit van stof.
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Knoei - en échte kunstwerkjes!!

Berichtdoor jeanine » za dec 01, 2012 8:17 pm

De strik op Ledeberg. Dat is in de straat die op het Kerkplein uitkomt. Veel keuze en niet duur, er komen daar dan ook veel naaisters op af en soms het kan druk zijn. De vader is niet altijd de vriendelijkheid zelve, maar daar moet je je niet aan storen. De jongere man daar valt echt wel beter mee. Sommige van die stoffen kan je inderdaad in de turkse winkels ook vinden.
Wat ook eens leuk is om te doen is het stoffenspektakel . Volgend jaar weer in Gent Flanders expo.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 30 gasten