nieuw

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
antoin@zeelandnet.nl

nieuw

Berichtdoor antoin@zeelandnet.nl » do jan 03, 2013 3:34 pm

hoi allemaal ik ben nieuw hier op dit forum ik kom uit nederland. uit zeeland ik ben 40 jaar en heb al 15 jaar fretten . wij hebben 10 fretten en fretteren ermee voor het werk en de jacht.

Gebruikersavatar
diocletian
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mei 06, 2012 9:23 am

Re: nieuw

Berichtdoor diocletian » do jan 03, 2013 3:45 pm

Hoi Antoin, ik ben Diocletian en woon met mijn kleine terroristje Amos in Assenede (net over de grens vlak bij Sas van Gent). Welkom en heel veel plezier bij De Fretten-Ark, echt een leuke, leerzame vereniging. Kom je ook op de frettenspeeldag op 13 januari?

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » do jan 03, 2013 4:23 pm

Hey Antoin

Ook welkom hier :) :) :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw

Berichtdoor jeanine » do jan 03, 2013 5:57 pm

Hey, ook van hier een welkom. :D
Fretteerders zijn hier zeldzaam, maar niet ongewenst ;) Van een goede fretteerder die zijn dieren verzorgt kunnen we misschien ook nog wat opsteken. Mocht ik zo bang niet zijn om een fret kwijt te geraken zou ik dat wel zien zitten zo een werkende fret. Het moet voor die diertjes en baas wel leuk zijn als ze gezond en wel terug naar huis gaan. Onze huisfretjes zijn eigenlijk heel erg verwend. :oops:
Afbeelding

antoin@zeelandnet.nl

Re: nieuw

Berichtdoor antoin@zeelandnet.nl » do jan 03, 2013 6:23 pm

goede avond wij doen noch wat meer dan alleen fretteren. we vangen fretjes op die we dan ook weer herplaatsen.ook bijtfretten broberen we te heropvoeden. wij herplaatsen alleen als de fretjes bijtvrij zijn ook advies en de goede voeding vinden wij belangerijk. mijn zus komt uit westdorpe dus assenede ken ik wel. ik ben benieuwd naar de mensen hier op het forum als je wat wil weten vraag maar raak grt

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: nieuw

Berichtdoor a3ke » do jan 03, 2013 6:27 pm

alles wat de frettenark dus ook doet :) (behalve fretteren dan :p )
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
diocletian
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mei 06, 2012 9:23 am

Re: @jeanine

Berichtdoor diocletian » do jan 03, 2013 9:36 pm

Huisfretten verwend? Waarom voel ik me dan altijd zo schuldig? Amosje zit overdag in zijn hok/frettenren (jammer dat ik niet direct met 2 fretten begonnen ben!). 's avonds mag hij 1 tot 1,5 uur gezellig bij mij in mijn werkkamer - doen en laten wat hij wil - maakt er altijd een puinhoop van. Liever verwende ik hem echt door hem de hele dag bij me te hebben. Maar hij kan wel al aardig computeren (rent als een dwaas op en neer over het klavier).
Over bijten gesproken, amos bijt - maar zonder enige agressie. Als ik hem knuffel dan begint het met uitgebreid likken maar daarna komt er toch een klein bijtje (niet hard). Als ik hem wild heb gemaakt bijt hij ook - niet gemeen hard maar wel iets harder - het bijtje meestal direct over in likken.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: @jeanine

Berichtdoor Fretlife » do jan 03, 2013 9:46 pm

Huisfretten verwend? Waarom voel ik me dan altijd zo schuldig? Amosje zit overdag in zijn hok/frettenren (jammer dat ik niet direct met 2 fretten begonnen ben!). 's avonds mag hij 1 tot 1,5 uur gezellig bij mij in mijn werkkamer - doen en laten wat hij wil - maakt er altijd een puinhoop van. Liever verwende ik hem echt door hem de hele dag bij me te hebben. Maar hij kan wel al aardig computeren (rent als een dwaas op en neer over het klavier).
Over bijten gesproken, amos bijt - maar zonder enige agressie. Als ik hem knuffel dan begint het met uitgebreid likken maar daarna komt er toch een klein bijtje (niet hard). Als ik hem wild heb gemaakt bijt hij ook - niet gemeen hard maar wel iets harder - het bijtje meestal direct over in likken.
Ik wil even in haken op het "jammer dat ik niet direct met 2 fretten begonnen ben". Op een ander frettenforum waar ik zit is nou een hele nieuwe wind over dat fretten ook goed alleen kunnen geplaatst worden mits jij zelf er voldoende aandacht aan besteed. Je moet als het ware een ander fretje voor hem zijn. Dit nav een fokker die pups terugkreeg omdat ze niet overeen kwamen met broer/zus. Ik sta hier wel achter.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw

Berichtdoor jeanine » do jan 03, 2013 10:19 pm

De kennis neemt toe met de ervaringen. Hier had ik een ram van 5J die het met niemand kon vinden. Op een gegeven moment dus met 3 groepen. De oudjes die het jonge geweld niet wilden. Tootsie heeft op enkele probeer maanden na alleen in zijn kooi gezeten. Ik speelde voor fret met hem en dat beviel hem uitstekend, voor mij nogal vermoeiend om meer dan een uur op de knieën te kruipen en te dollen. Telkens er een nieuwe in huis kwam kreeg Tootsie problemen tot hij hun geur gewend was en er niet mee samen moest. Zo heeft hij de kaap van acht gehaald als een gelukkig fretje.

Verwend zijn mijn fretten wel een beetje. Mogen een deel van de avond gewoon in de living doorbrengen. s'Morgens een klein half uurtje los op de frettenkamer terwijl ik de kooi proper maak en ze van eten voorzie. Zijn ze ziek dan zit ik naast hun ziekbedje en als het heel erg ernstig is slapen ze in de carrier naast mijn bed. Zo krijgen ze om de 2 u dwangvoeding naar binnen indien ze niet zelfstandig eten. Wat doen de meeste huisfretten terug, je plezier en soms zorgen geven. Een werkende fret moet iets meer doen om zijn kostje te verdienen. ;)
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » do jan 03, 2013 10:25 pm

Onze fretten zijn hier ook verwend. De dames lopen een halve dag (of meer) los in de zadelkamer. En Draak (die niet bij de dames kan wegens sexuele intimidatie :rol: ) loopt soms hele dagen los in de keuken en slaapkamer. Hij is net een hondje volgt je overal :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuw

Berichtdoor Margiet » do jan 03, 2013 10:32 pm

We gaan eens beginnen, hé, ben een paar uur niet komen kijken en er staat hier al vanalles interessants!! :domhoog:
hoi allemaal ik ben nieuw hier op dit forum
Welkom, welkom!!

In Nederland zijn ze over 't algemeen al wat langer bezig met fretten dan hier, niet altijd even naar mijn zin maar dat geldt in België zeer zeker ook maar het is altijd leuk om eens "anderlanders" te hebben om mee van gedachten te wisselen. Het verbaast me vaak hoe vóór ze met veel dingen zijn bij jullie maar hoe weinig er dan weer op andere manieren gedaan wordt aan sommige problemen omdat het in Nederland precies nogal helemààl de pan uitswingt wat betreft de Da-kosten.
heel veel plezier bij De Fretten-Ark, echt een leuke, leerzame vereniging. Kom je ook op de frettenspeeldag op 13 januari?
Dank u, dank u!! :p Altijd fijn om te lezen! ;) En idd, binnenkort Frettenspeelnamiddag ... :domhoog:
Fretteerders zijn hier zeldzaam, maar niet ongewenst ;)
Idd, iedereen welkom zolang iedereen de mening van iedereen maar respecteert! :) (Al moet je het daarom niet eens zijn, natuurlijk ... :D )
Onze huisfretjes zijn eigenlijk heel erg verwend. :oops:
Ach, wat heet?? Verwend ... nee ... :rol: Hooguit "in de watten gelegd", Jeanine!! ;)
Ik wil even in haken op het "jammer dat ik niet direct met 2 fretten begonnen ben". Op een ander frettenforum waar ik zit is nou een hele nieuwe wind over dat fretten ook goed alleen kunnen geplaatst worden mits jij zelf er voldoende aandacht aan besteed. Je moet als het ware een ander fretje voor hem zijn. Dit nav een fokker die pups terugkreeg omdat ze niet overeen kwamen met broer/zus. Ik sta hier wel achter.
Dat zeg ik al jaren en ik denk dat we dat hier ook al vaak herhaald hebben. Het is heel fijn voor een fret als ie een vriendje heeft ALS het prima gaat tussen die 2 of meerdere fretten. Gaat het echter niet en heb je een fret die meer mensgericht is (en die zijn er, dat merk ik vaak genoeg) is het enkel een extra bron van stress als je hen verplicht samen te leven met een andere fret. Probleem is echter ook dat heel wat mensen de tijd niet blijven hebben om met hun fret het zotteke uit te hangen of gewoon de interesse erin verliezen als fretlief niet meer "nieuw" is ... :(
Ook welkom hier :) :) :)
Zie je nu Linda waarom ik je postje ivm fretteerfretten niet gesloten had?? ;)
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » do jan 03, 2013 11:20 pm

Margiet,

Helemaal toppie :) Ik had al contact met antoin via een ander forum. Het is een complete verrassing dat hij nu ook op dit forum zit. Ik vind het erg leuk! Ik was al heen en meer aan het mailen voor een leuke ram voor Tsukai :) :) :) Het is wel anderhalf uur rijden daarom was ik benieuwd of ik iets dichter bij huis iets geschikts kon vinden maar tot nu toe heb ik niet echt resultaat. Maargoed Tsukai is nog niet loops dus we hoeven nog niet op de koffie in zeeland :p

Tazz is wel nog steeds loops :) :) :)

antoin@zeelandnet.nl

Re: nieuw

Berichtdoor antoin@zeelandnet.nl » do jan 03, 2013 11:37 pm

leuk reactie onze fretten leven in groepen kale staarten of eet broblemen kennen we niet. ik kan alle freten samen plaatsen zonder probleem alleen de mannen niet.ik denk dat het er aan licht wat de fret gewend is of hij in een groep kan.de fretten leven bij ons buiten als we pups hebben geven we ze heel veel aandacht. ook word er iedere dag aandacht aan ze gegeven door mij of mijn oudste dochter. de rennen veranderen we regelmatig. ook krijgen de fretten hier altijd verse prooi. we kweeken hier met fretten op karakter.dwz actief maar sociaal naar ons en elkaar dat al 15 jaar. de kleur maakt niets uit voor ons .als we opvang fretten krijgen proberen we ze de zorg te geven die ze nodig hebben en ook een passend maatje te geven.ze gaan hier pas weg als ze bijt vrij zijn dit is een klein stukje over ons

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuw

Berichtdoor Margiet » vr jan 04, 2013 12:04 am

Margiet,

Helemaal toppie :) Ik had al contact met antoin via een ander forum. Het is een complete verrassing dat hij nu ook op dit forum zit. Ik vind het erg leuk! Ik was al heen en meer aan het mailen voor een leuke ram voor Tsukai :) :) :) Het is wel anderhalf uur rijden daarom was ik benieuwd of ik iets dichter bij huis iets geschikts kon vinden maar tot nu toe heb ik niet echt resultaat. Maargoed Tsukai is nog niet loops dus we hoeven nog niet op de koffie in zeeland :p

Tazz is wel nog steeds loops :) :) :)
Oh snorry, je mailtje helemaal vergeten te beantwoorden met alle drukte ... :oops:

Ik zal er eens proberen aan te beginnen, als die 2 (schandààààlig verwende :rol: ) snuiterkes hier me ff met rust willen laten! ;) ;)
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » vr jan 04, 2013 12:05 am

hahaaaa geweldig!!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuw

Berichtdoor Margiet » vr jan 04, 2013 12:11 am

Vind je??? :oops:
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » vr jan 04, 2013 12:12 am

ja lol. Je bent hierin net als mij , ik vind het helemaal cool :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuw

Berichtdoor Margiet » vr jan 04, 2013 1:08 am

Tis gelukt!!!! Mail verzonden en fretten nog even gek!! :rol:
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » vr jan 04, 2013 12:54 pm

Hier is de hele bups vanmorgen naar de DA geweest voor 2e inenting en ze waren erg boos op de dierenarts.. Nu zijn ze los en ze zijn ook lekker gek!!!!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: nieuw

Berichtdoor snoesje53 » za jan 05, 2013 10:30 am

:ttiwwp:

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: nieuw

Berichtdoor Fretlife » za jan 05, 2013 12:21 pm

Helemaal met snoesje eens!

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: nieuw

Berichtdoor antoin » za jan 05, 2013 1:37 pm

ik zal mijn dochter om fotos vragen


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten