prooi

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » ma jan 07, 2013 9:01 pm

Hoe laat de fret het zien als er ratten zijn?
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » ma jan 07, 2013 9:07 pm

dan wil de ervaren fret heel erg graag in de ratten gang of onder een container als hij niet thuis is heeft de fret geen intresse jonge fretjes wel die zijn nog te speels.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » ma jan 07, 2013 9:18 pm

Toen ik deze zomer met Buster op wandel was wou die plots dieper de bosjes induiken. Hij was niet op andere gedachten te brengen, mijn lichtje ging pas branden toen ik een konijn zag wegspurten. Ik wist niet eens dat daar konijntjes zaten.
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » ma jan 07, 2013 9:22 pm

kun je zien hoe snel ze zoiets leren als hij erachteraan mag en later iets ervan mag eten . dan snapt hij het helemaal

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » ma jan 07, 2013 9:34 pm

Ik zou mijn fret nooit durven lossen. Veel te bang om hem kwijt te geraken. Ik vraag me dikwijls af hoe jullie het doen dat de fret niet wegloopt. Mijn Tootsie is zo eens op een wandeling erg beginnen sprinten. Ik wist niet dat die zo snel kon zijn, ik moest echt wel in looppas mee. In de verte zag ik allemaal witte staartjes huppelen, dus ook die had nog het instinct om te jagen. Dat kereltje was al de vijf voorbij toen.
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » ma jan 07, 2013 9:43 pm

vertrouwen in je diertje we roepen ze altijd als we ze voeren en als ze uit de pijp komen dan krijgen ze altijd een kroel. als ze onder blijven gedult hebben

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » ma jan 07, 2013 10:18 pm

Ik woon in een stad en als we uit wandelen gaan lopen er daar kinderen, honden en zo veel meer rond. Een wandelpad midden een woonwijk met afsluitingen en hekkens waar je zo maar niet door kan lopen. In parken of natuurdomein duld men ook niet dat ze niet aangelijnd zouden zijn. Zo zijn fretten niet welkom in Het Leen, te gevaarlijk voor hun wilde dieren :euh: Dan is er nog de jachtwet waar je zo ook maar niet omheen kunt.
Hier krijgen ze aangeleerd om te komen als ik ze roep, met een beloning als ze komen. Bij Tootsie was dat met een speeltje waar hij goed op reageerde. Ons Freebee hoef ik maar te roepen en ze komt. De enige keer dat het mij niet lukte was toen er een muis de frettenkamer onveilig maakte. Er was geen beginnen aan, tot ik de muis voor haar zag uitlopen. Dan wist ik waarom ze niet wou komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: prooi

Berichtdoor daikiri » di jan 08, 2013 9:19 pm

zwijg van muizen...
heb er al een hele hoop verhalen van...
hier kunnen ze in ieder geval jagen...lol
en ja bij mij lopen ze als een troep honden achter me aan...maar of ze echt in de buurt blijven buiten...geen idee...testen doe ik liever niet..
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » di jan 08, 2013 10:33 pm

muizen en huisdieren gaan niet samen de wilde dan ivm over brengen van ziektes ed dus pas op. ik heb redelijk ervaring ik werk als ongedierte bestrijder.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » wo jan 09, 2013 10:05 am

Ik heb alles gedaan wat mogelijk was om de muizen uit huis te krijgen. Uiteindelijk er 2 gevangen en buiten gezet.Behalve het feit dat het ongedierte is dat je beter kan uitroeien, was mijn grootste schrik dat ze die zouden opeten of ziekten overbrengen.
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... ilit=Jerry
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » wo jan 09, 2013 5:19 pm

het geen wat u het beste kan doen is tot 1 meter hoog alle gaten af te dichten grooter dan 5mm voom kieren af te dichten kunt u staal spons gebruiken grt

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooi

Berichtdoor jeanine » wo jan 09, 2013 6:53 pm

Geen muizen meer, voor het moment :domhoog:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: prooi

Berichtdoor antoin » wo jan 09, 2013 7:25 pm

Dat is nog beter


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten