eindelijk !!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

eindelijk !!!

Berichtdoor jonalies » do jun 20, 2013 7:22 am

Mijn zoon is geweest voor het terras "ontsnappingsproof" te maken ! Wat een verkenning deze morgend :rol:
maar zag toch iets wat me verontrustte????? eerst kwam er 1 raaf zitten in de buurt en op 2 minuten zeker 20 ! die kwamen rondvliegen !!!!! was er niet gerust in en heb ze naar binnen genomen ! wat moet ik daar van denken ???

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jeanine » do jun 20, 2013 8:36 am

Fijn dat je ze buiten kan laten. :domhoog:
Dat van die kraaien of kauwen, raven zijn vrij groot, heb ik op andere fora ook al gelezen. Vaak kan je kraaien zelfs buizerds te lijf zien gaan. Ik zou ze er niet alleen laten spelen. ;)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jonalies » do jun 20, 2013 11:40 am

hey Jeanine, ben al gaan lezen over dit onderwerp en moet inderdaad oppassen voor die vogels .Ik heb ook een mail gestuurd naar Natuurpunt en een Valkenier voor meer uitleg maar ik vrees dat het allemaal op hetzelfde neerkomt !Verdorie toch!!!!! ben nu aan het kijken of ik een net kan spannen voor de tijd dat ze buiten zijn ????

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor sd reptiles » do jun 20, 2013 1:43 pm

Kans dat het een raaf is is heel heel klein omdat die hier bijna niet voor komen.
Zal wel een kauw of kraai zijn en die kunnen een fret niet veel doen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jeanine » do jun 20, 2013 3:58 pm

Inderdaad raven komen hier nog zelden voor. Een kraai is een vrij agressieve vogel mijn inziens, maar tevens poets hij de plaat als de mens te dicht komt.
Wat denk je van een vlieger of windmolentjes op je terras als afschrikking?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor Margiet » do jun 20, 2013 5:05 pm

Kans dat het een raaf is is heel heel klein omdat die hier bijna niet voor komen.
Zal wel een kauw of kraai zijn en die kunnen een fret niet veel doen.

"Niet veel "is nog teveel, hoor! :hammer:

Ja Chris, je hele terrasje onder de kleine draaiertjes, dat lijkt me idd een super-oplossing en nog een leuk zicht ook! :domhoog:
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jonalies » vr jun 21, 2013 5:43 am

Dit is het antwoord van een valkenier , gisteren ontvangen !


Dag,

Kraaien in groep vallen roofdieren aan.

(uil, buizerd, vos, marter, bunzing, wezel, fret, hond, ...)

Dus de fretjes niet alleen laten lopen



Groeten,

Dirk.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor sah » ma jun 24, 2013 7:25 pm

Ik ben ook altijd heel voorzichtig ivm 'vogels' als ik de fretten hier buiten laat spelen. Als kind heb ik eens in de Ardennen meegemaakt dat onze kat een nestje muizen had gevonden. Toen werd zij aangevallen door 'kraaien' (kunnen andere vogels geweest zijn, gewoon grote zwarte en ik weet niet veel van vogels) Ik ben daar toen naartoe gerend om onze kat te helpen (want ze was niet alleen haar nestje muizen kwijt, ze werd ook erg aangevallen) en toen ik met haar wegliep (ik was toen 10 ofzo, mr toch al behoorlijk groot tov die vogels) hebben die mij ook aangevallen. De kat en ik hebben er niets aan overgehouden, mr sindsdien moet ik echt niets meer weten van 'vogels'. Bah, als ik kon zou ik ook een netje spannen zodat ze er niet meer bij zouden kunnen.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor Raven » di jun 25, 2013 10:20 am

Als je regelmatig gaat wandelen in parken of bos dan ziet men soms dat je gevolgd word door deze kraaien.. 4 a 5 of meer volgen je en zitten ergen op een tak, grond etc... te gluren. Soms lijken ze verdwenen maar als men goed oplet vind je ze vlug weer.
Dit is of lijk niet altijd zo te zijn... lijkt meer periodiek of plaats gebonden?

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jonalies » wo jun 26, 2013 6:40 am

als ik ze 's morgens buiten laat,zijn de kraaien er altijd !! in groep en heel bedreigend ! in de namiddag valt het beter mee maar durf ze niet alleen te laten

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor sah » do jul 18, 2013 9:51 pm

Heb jij nu een oplossing? Want ik heb maar een heel klein ommuurd koertje midden in de stad en er zat vandaag toch een lelijke roofvogel op de muur. t was een groot beest, ik weet niets van vogels, misschien was hij ergens ontsnapt ofzo, mr hij of zij moet uit onze buurt blijven! Heb jij n oplossing?

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jonalies » vr jul 19, 2013 7:51 am

ik heb de raad gehad van een valkenier om ze niet alleen te laten buiten maar moet eerlijk zeggen dat het probleem zichzelf heeft opgelost , ze hebben geen intresse meer in de fretjes ,ik denk dat ze beseffen dat ze niet verder gaan dan mijn terrasje !ik blijf steeds waakzaam en ben de meeste tijd gelijk buiten met hen ! ik zou dat bij jou ook doen ! en een vliegemepper meenemen (of dergelijk ) om ze eventueel weg te jagen .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jeanine » vr jul 19, 2013 8:55 am

Sah, zwart met een witte vlek op de kop? In de buurt zitten veel aalscholvers die op vis jagen nu ze hongerige jongen hebben. Dat is zo ongeveer de grootste hier nu te vinden. Zitten vaak aan de vaart te drogen op een paal. Buizerd kan ook maar ik denk niet dat die zo dicht zouden komen op je koer. Kraai is ook nog vrij groot en mogelijk.In elk geval voorkomen is beter dan genezen, in de buurt blijven als ze buiten zijn kan geen kwaad ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor sah » vr jul 19, 2013 2:01 pm

Hoi, ik heb wat foto's opgezocht, het was geen aalscholver, het was grijs-bruin en erg groot, buizerd zou kunnen maar ik dacht dat het beest groter was. Ondertussen heb ik wel bedacht dat het misschien een soort van huisdier/vogel was, die ontsnapt is, want ik kon redelijk dichtbij komen zonder dat het wegvloog.

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor SuzyNL » za jul 20, 2013 2:22 am

Ik heb begrepen dat ze dit doen in de periode dat ze zelf kleintjes hebben, buiten die periode heb ik er ook geen last van...

Maar je moet dan idd uitkijken voor die beesten...:(
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor jeanine » za jul 20, 2013 11:23 am

Ik heb begrepen dat ze dit doen in de periode dat ze zelf kleintjes hebben, buiten die periode heb ik er ook geen last van...
Kleintjes moeten ook gevoed worden, ongeacht wat ze te pakken kunnen krijgen voor hun jongen. Maar van onze fretten kunnen ze beter weg gehouden worden ;)
Afbeelding

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: eindelijk !!!

Berichtdoor SuzyNL » za jul 20, 2013 10:19 pm

Het is meer “het verdedigen“ dan “het voeden“ van de jonge...;)

Maar ze zijn soms echt te bizar voor woorden, moet er nix van hebben...:(

Gewoon helemaal achtervolgen hè, wanneer ik met één van de fretten naar de markt ging...:(

Maar eerlijk is eerlijk, vind het wél stoer van die vogels...;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten