Daar is dat gebijt weer :(

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » zo sep 22, 2013 9:22 pm

*Zucht* ... ze was al zo veel veranderd mijn kleine meid... oke, het bleef een fretje die je duidelijk moest blijven maken dat jij toch echt wel het laatste woord hebt en je echt geen tandjes willen voelen in je kuiten :p
Maar sinds Zarco is overleden verslecht ze met de dag :( Ik heb haar afscheid laten nemen van haar vriend, maar op dat moment trok ze er haar eigenlijk niet veel van aan... pas daarna liep ze hem te zoeken..
Ze krijgt nu extra veel aandacht en speeltijd, maar ze steekt allerlei frettenkwaad uit en bijt... KEIHARD :s Iets wat ze eigenlijk nooit gedaan heeft. Ik heb alvast weer de handschoen eventjes bovengehaald.
Ik snap dat ze Zarco mist en ze zal waarschijnlijk wel aanvoelen dat ook ik dit nog niet verwerkt heb om hem zo vlug en machteloos te verliezen, maar heeft er iemand tips om haar dat harde bijten weer wat af te leren... Blazen en neen zeggen helpen alvast absoluut niet. Het is precies of ze kwaad is op mij dat ik haar Zarco heb afgenomen en dat ze nu lekker wraak neemt op mij (al zal dit wel mijn fantasie zijn), maar het doet pijn...
Gelukkig eet en drinkt ze nog goed en is ze ook nog speels. Ze trekt alleen heel graag de negatieve aandacht naar zich :(
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Margiet » ma sep 23, 2013 11:08 am

Ze zal Zarco idd wel missen, of ze nu "weet" dat hij dood is of niet (meestal weten zij al een hele tijd eerder dan wij dat het fout loopt), maakt niet uit dat ze haar vriendje kwijt is. Ze heeft niemand anders meer om zich op te concentreren, ze "verveelt" zich waarschijnlijk alleen ook en zoekt dus idd net als een kind aandacht en dan is negatieve aandacht desnoods ook goed ... :(

Als het idd uit "verveling" is dat ze bijt, weet ik eigenlijk geen methode die kan helpen, alleen haar lege momenten weer opvullen gaat dan helpen, vrees ik. Als ze zich kan bezig houden met iets of iemand anders, zal dat bijten dan logischerwijze ook weer minderen. Haar straffen (nekvel, tik tegen de neus enz...) maakt het vaak alleen maar erger plus, ik ben daar dus absoluut geen voorstander van, ik zou dat ook echt niet aanraden. Je kan proberen met haar af te zonderen in een lege carrier (zodat ze zich nog meer gaat vervelen dus) in de hoop dat ze door krijgt dat het daar nog erger is dus dat ze beter iets braver wordt maar het is blijkbaar een muis met karakter, geen idee of het dan helpen gaat. :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » ma sep 23, 2013 11:34 am

Jamjam, ons Thirza was ons Thirza niet meer na Milo. Twee maanden heb ik het aangekeken, ik wou nog geen nieuwe fret er bij. Thirza was een schaduw van de leuke speelse fret geworden, slapen en nog meer slapen. Meer aandacht en met haar spelen bracht ook geen soelaas. Zo besloten wij om Buster in huis te halen. Thirza werd opnieuw de kleine speelse meid van weleer. Ik denk dat Flobbe behoefte heeft aan een nieuwe en gepaste speelmaat. Vermoedelijk is ze niet graag alleen en laat je dat dan ook letterlijk voelen.
Straffen lijkt mij hier ook geen oplossing te worden voor haar probleem.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » ma sep 23, 2013 7:32 pm

Ik straf haar ook niet graag, dus vaak krijgt ze inderdaad een time out in haar carrier...maar dan zit ze doodleuk de carrier af te breken :p Het is de kleinste fret die ik al gehad heb, maar met het grootste karaktertje! :)
Ik vrees inderdaad dat ze zich echt te pletter verveelt en dat het dus niet gaat opgelost raken zolang ze alleen zit :(
Maar daar zit mijn dilemma... waar stopt het dan he :(
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » ma sep 23, 2013 8:10 pm

Jamjam, toen Milo stierf dacht ik van eerst ons Freebee met Thirza alleen te houden. Zo kon ik later misschien eens met pups van gelijke leeftijd opnieuw opstarten. Hoef je geen rekening te houden met oude gewoontes en voedingen. Zou ik echt graag proberen. Ook hier stellen we ons de vraag hoe stop je ooit als je er telkens nieuwe bij de ouderen moet steken.
Je moet al "geluk" hebben dat je eentje treft dat wel voldoende heeft aan menselijk gezelschap tot het einde van hun dagen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Margiet » di sep 24, 2013 10:58 am

Ik ken mezelf, ik stop toch niet, zou toch niet zonder fretten kunnen, dat is al één probleem minder! :p
Afbeelding

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor sd reptiles » di sep 24, 2013 5:22 pm

Pupje erbij of pleeggezin zoeken.
Als ze dan toch je laatste fret zal zijn kun je haar mischien afstaan aan iemand anders met fretjes om haar laatste jaren te slijten.
Mischien iemand die je kent zodat je contact kan houden.

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » wo sep 25, 2013 8:47 pm

We gaan dit weekend eerst eens kijken hoe ze op mijn vriend reageert. Hij gaat haar eens alleen laten spelen zonder dat ik in de kamer ben en kijken of ze ook zo 'beu' naar hem doet of ze het enkel op mij gemunt heeft. Ik hoop dat ergens dat het enkel tegen mij is en dat Flobbe mijn Flobbeke is tegenover Nathan :) en zo niet, dan gaat het goed verleggen hier zijn wat we gaan doen... of eerder... dan moet ik mijn vriend overtuigen om toch nog een 2de fret erbij te nemen. Ik denk niet dat ik ze zou kunnen afstaan :( Alleen nu al van de gedachte krampt mijn maag samen, maar langs de andere kant...als de vriend niet mee wil,zal ik wel moeten....want haar ongelukkig zien willen zowel mijn vriend als ik niet.
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » do sep 26, 2013 8:30 am

want haar ongelukkig zien willen zowel mijn vriend als ik niet.
Ik vrees dat Flobbe niet gelukkiger zal worden met nog een nieuwe aanpassing er boven op. :(
Eerst vriendje kwijt en dan nog nieuwe baasjes krijgen. Flobbe is bij jou goed verzorgd, bij een nieuw gezin is ook dat af te wachten. Voor een bijtertje staat men ook niet in de rij.
Probeer eens met Flobbe uit wandel te gaan, ze doet dat graag en kan voor afleiding zorgen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » za sep 28, 2013 9:01 am

Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of niet...maar het is dus enkel naar mij gericht dat bijten... Ze was inderdaad weer wat meer kapoen en heeft hem ook proberen nepen geven, maar neit echt bijten en als hij neen zei stopte ze ook effectief... bij mij bijt ze door en stopt ze niet...of ik nu neen zeg of niet (wat ze vroeger wel deed)
Ik ben ergens wel blij dat het enkel naar mij gericht is, ik denk (en verbeter me maar gerust :) ) dat ze dan toch niet zo ongelukkig is, maar alleen maar kwaad op mij?
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » za sep 28, 2013 11:46 am

Of ze kwaad is zou ik niet durven zeggen, ik denk het niet. Ben je zelf misschien andere verzorgingsproducten gaan gebruiken dan vroeger? Er is nog hoop voor Flobbe ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » za sep 28, 2013 3:43 pm

Of ze kwaad is zou ik niet durven zeggen, ik denk het niet. Ben je zelf misschien andere verzorgingsproducten gaan gebruiken dan vroeger? Er is nog hoop voor Flobbe ;)
Neen, ik gebruik nog alles hetzelfde... het is echt begonnen na het overlijden van Zarco... maar er inderdaad nog hoop he :D
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Margiet » ma sep 30, 2013 12:55 pm

Ik denk eigenlijk dat ze eerder jouw aandacht zoekt of je iets duidelijk wilt maken ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » ma sep 30, 2013 10:05 pm

Ik denk eigenlijk dat ze eerder jouw aandacht zoekt of je iets duidelijk wilt maken ...
Ik denk dat ze mij eens goed door elkaar wou rammelen...dat ik verder moet, dat zij er nog is en al de andere dieren in huis. Ik heb nog eens goed afscheid genomen van mijn grote jongen en dat ook aan haar verteld 's avonds en ik moet zeggen... het gaat sindsdien al wat beter. Ze wil nog wel eens nijpen, maar da deed ze ervoor ook...het echte bijten is momenteel weer verdwenen en ik hoop dat het zo blijft.
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Margiet » di okt 01, 2013 12:26 am

Verder gaan is niet altijd evident, hé, ook niet voor hun ...

Ik hoop mee dat het ook bij jullie alleen maar beteren mag! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » di okt 01, 2013 5:50 am

Jamjam, mijn ervaring is dat de fretten de stemming van hun baasje heel erg goed aanvoelen.
Na Tootsie zag ik het ook even niet meer zitten. Het verlies van onze nr.1, niet het eerste fretje maar ons favorietje van de bende. Goh.. wat hebben we die kerel erg gemist. De overblijvende fretjes hebben me ook duidelijk gemaakt dat zij er nog waren. Ik gaf hen wel de nodige verzorging, maar ze waren duidelijk niet tevreden over een treurend baasje. Meer oog voor het verdriet dan voor de vreugde die ze kunnen brengen. Toen ik mezelf dwong om vrolijker met ze om te gaan werden ze zoals voordien.
Het komt wel nog goed met je Flobbe als jij er kan mee omgaan zoals voorheen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » ma okt 07, 2013 11:30 am

Ik maak een klein vreugdedansje! Ik zie mijn Flobbe telkens weer een beetje meer haarzelf worden :p Ze begint weer haar speelse eigenwijze zelf te worden, maar niet meer zo agressief :D Ik mag haar ook alweer strelen als ze in haar kooi zit :) Als ze rondloopt buiten de kooi heb ik dat nooit mogen doen, want dan is ze te druk bezig met spelen en allerlei spoken aan te vallen en ook mijn voeten :p

Ze neemt het zelfs weer voor me op :) Gisteren hadden mijn vriend en ik een discussie en ze is hem wel 3 keer gaan bijten (waardoor ik stiekem moest lachen, maar wat natuurlijk niet kon of mocht :p)

Ik ben gewoon erg blij dat mijn kleine meid terug aan het komen is :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Margiet » ma okt 07, 2013 12:45 pm

Inderdaad, heerlijk!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » ma okt 07, 2013 6:18 pm

:domhoog: :domhoog: Ziet ge wel, niet direct het slechtste denken. Soms is het een kwade overgang omdat het hen op dat moment niet goed gaat. Hoe moeten ze anders duidelijk maken dat ze ontevreden, ziek zijn of pijn hebben.?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor kysimoza » do dec 26, 2013 6:22 pm

Weet niet of je er nog iets aan hebt.
Maar hier is helaas kyra gestorven.
Plots begon crash te bijten. Kan u zeggen mijn neus zag er niet uit.
Ik heb hem even gerust gelaten en nu is hij weer zeemzoet... dus ik denk stress dat kyra weg was want eten ging ook even slecht.
Ik was ook redelijk ambetant (margiet) weet daar meer van en alle beesten werkte mij hier op mijn zenuwe.
Ik was zwanger , ale ben nog steeds, paar dagen ziekenhuis al een hoop stress... kom thuis kyra dezelfde dag moeten laten inslapen.
Zelf al wou ii dat niet ik reageerde dat af op mijn beesten.
Ik was ambetant, ik kon ze niet aanzien of ik was weer aan het janken als een klein kind.
Enja dat voelde ze en crash begon te bijten. Maar met ervan weg te blijven en eerst mijn gedrag aan te passen werd hij terug een schatje :) dus eigenlijk was het mijn schuld. Ik deed negatief tegen hun...

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor Jamjam » vr dec 27, 2013 2:27 pm

Hey,

Het gaat nu al stuken beter. Het bijten is verdwenen en de neepjes geven zijn teruggekomen..mijn alom bekende Flobbe is dus terug :D Maar toch bedankt!

Ik moet toegeven dat ik het wel weer even moeilijk had en dat zij dat direct aanvoelde, maar tot bijten is het niet meer gekomen :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Daar is dat gebijt weer :(

Berichtdoor jeanine » vr dec 27, 2013 4:38 pm

:domhoog: voor ons Flobbe.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten