Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Dit forum staat open voor al wat met onze activiteiten te maken heeft. Zowel de eigen initiatieven alsook onze externe deelnames aan andere evenementen. Hier kan je zowel met een evaluatie terecht, als met vragen over de komende events. Ook zal er op dit forum regelmatig de vraag naar medewerkers gesteld worden.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » za nov 02, 2013 9:37 am

Afbeelding

Voilà, nog iemand uitleg nodig of zijn jullie allemaal de carriers en de nodige tassen al aan 't maken om mee te komen???

Afbeelding

Neenee, ff serieus, we zullen eens beginnen aan alle nodige uitleg en uiteraard aan alle noodzakelijke vragen van onze kant! ;)

Zoals jullie zien kunnen, op vrijdag 29 november 2013 start het Dierenfeest maar ja, geen Beurs als er geen (grote) stand van ons staat, hé?? :D
Bedoeling is dus dat zoveel mogelijk vrijwilligers zich naar Genk begeven op woensdag 27 november 2013 om ons te helpen met de Opbouw van onze inmiddels bekende prachtstand!! Er moet een speeltuinomheining gezet (groot!!), er moet een TUIN gecreëerd worden, er moet SPEELgoed gelegd, er moeten tenten gezet voor Shop, rustruimte voor de fretten, fotostand & keuken, er moeten (veel) tafels gezet enz, enz, enz...
Op donderdag 28 november 2013 gaan we uiteraard verder met opbouwen maar die eerste dag is er toch net iets meer werk te verzetten dus alsjeblieft, wie kan, kom ons een handje toesteken!!

Ik zei het al, op donderdag 28 november 2013 hebben we dan nog héél graag hulp om alles af te werken en startklaar te maken en enkele (grote) hulpen om onze shop mooi te zetten. De shop zelf zet ik grotendeels samen met Sabine maar alles errond, eraan (ahja, we werken ook in de hoogte, hé! ;) ) en ertegen, daar zijn enkele extra handjes zeer welkom! :rol:

Dan tenslotte ... DE BEURS zelf natuurlijk!! Zo 'n grote speeltuin, met zoveel wroetende, wriemelende, crossende en springende fretsels in ... dat heeft toezicht nodig, hé!! De bedoeling is dus een continuïteit van 4 of liever 5 medewerkers te kunnen verzekeren die, terwijl ze dat klein geweld in de gaten houden, ook de mensen rond de speeltuin een woordje uitleg geven of de kinderen eens laten "voelen" hoe zacht zo 'n frettenvachtje wel niet is. ;) Uiteraard is hier voorzichtigheid geboden, we zullen NOOIT de voorkant van een fret aanbieden om te strelen, enkel de rug terwijl het snoetje van frettemans in kwestie naar ons gericht is!! :bow:

Verder geef ik toe dat ik graag en veel in de shop sta, maar alle uren van alle dagen, nee, dat is erover ;) , ik ga ook graag en veel zélf shoppen op zo 'n beurs :D . Ook voor de Shop- en infostand zijn er dus vrijwilligers nodig, het publiek moet zich ook hier komen bevragen over adoptie, donatie, problemen met eigen fretten enz... dus liefst, zoals eigenlijk meestal wel het geval is, staan hier ook mensen die al enkele jaartjes meedraaien samen met enkele nieuwe snoeten, die zo de kneepjes van het "vak" ook onder de knie kunnen krijgen. :p

Tot slot, na 5 zware dagen, rest er ons die zondag 1 december 2013 enkel het trieste gevoel dat alles weer voorbij is én een stand die 48u opbouw nodig had en nu in 2u opgeruimd moet geraken! :bow: Ja, idd, hard doorwerken dus, georganiseerd en vlot, we hebben enkele vaste medewerkers die hun vaste "plaats" ook hebben bij de opruim (ik denk bv aan Niels die de camionette geweldig kan voltasten! :rol: ) maar hoe meer hulp, hoe liever uiteraard. De nieuwkomers van vorig jaar weten blijkbaar al goed wat er na zo 'n Afbraak nog komt, ik had dit jaar nl eerder kandidaten voor de Afbraak dan voor de Opbouw!! Als alles goed en veilig in de camionette en de naar de garage rijdende auto's zit, gaan we immers altijd nog doodop maar happy over een toffe 5-daagse nog samen eten! Meestal eindigen we na het Dierenfeest in de Cara, Steakhouse in Genk, als dat nog goed is voor iedereen, laat het dan op tijd weten zodat er vroeg genoeg gereserveerd kan worden. Zo 'n grote bende tegelijk zien ze anders niet graag komen, denk ik! ;)

Ziezo, ik denk dat ik het meeste gezegd en uitgelegd heb en dus hieronder nog even een kleine samenvatting van de dagen en de uren dat we in Genk present zijn. Aub, het is mss hard werken maar ook reuze-leuk, kom ons een handje toesteken, het moet een supertof Dierenfeest worden, in de eerste plaats voor onze fretten!! :domhoog:

Planning Dierenfeest 2013

* woensdag 27 november 2013 : Opbouw vanaf 10 à 11u tot 18u - veel én sterke hulp gevraagd!!
* donderdag 28 november 2013 : Opbouw vanaf 10 à 11u tot 18 of 19u - afwerking - hulp gevraagd!!

* vrijdag 29 november 2013 : Beurs van 10u tot 18u - medewerkers gevraagd
* zaterdag 30 november 2013 : Beurs van 10u tot 18u - veel medewerkers gevraagd!!
* zondag 1 december 2013 : Beurs van 10u tot 18u - veel medewerkers gevraagd!!


* zondag 1 december 2013 : 18u : Afbraak : help, help, help!! ;)

Kleine mededeling voor iedereen : op de Beursdagen wordt iedereen om 9u40 aan de Exposanteningang verwacht zodat we de toegangsbandjes en badges voor de Beurs zelf nog kunnen uitdelen voor de Beurs begint. Medewerkers die een ganse dag helpen komen moeten uiteraard geen inkom betalen. :)

Voor méér informatie over het Dierenfeest zelf : http://www.dierenfeest.be/

En tot slot van het slot : We all wish you a Fantastic Ferret-event !! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » zo nov 03, 2013 11:29 pm

Nog een geluk dat ik hier en daar al persoonlijk antwoord ontving of ik zou nog gaan denken dat niemand zin heeft in de Beurs!!?? xp
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor jonalies » ma nov 04, 2013 5:55 am

je mag 1 dag op me rekenen , dag zelf uit te kiezen :D

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor TessaCornelis » ma nov 04, 2013 10:10 pm

Dus Omaatje!

voor alle duidelijkheid hier even:

Ik wil zaterdag & zondag helpen, ook met de afbraak yes! :domhoog: Reken dus ook mijn wederhelft maar mee. Maar helaas met het werk zal woensdag en donderdag zeker niet gaan. Eventueel vrijdag wel, als ik een dagje verlof ertussen kan wringen. :bow: edit: we staan met te weinig volk in de winkel dus helaas geen dagje voor mij :(

Thomas geef je best geen klusjes met veel buigen, die jongen is nogal groot en zijn rug kan dat niet zo goed af :s Dus kindjes frettenpoepkes tonen is al een goede klus, oefent die ineens ook voor later ;) haha! En die weet ondertussen ook al veel van onze poepsies af en van adoptie zijn we zelf graag een enthousiasteling. Onze Vector is nu eenmaal zo'n schattepetatje!

En voor mij is het allemaal eender, zolang het niet de hele dag hetzelfde is eh :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » di nov 05, 2013 12:57 pm

Tessa, zoals ik je ook al persoonlijk schreef, de Opbouw wordt een ramp met en grote "R" als dat zo door gaat. Niemand kan, al moeten de enkelingen die er wel gaan zijn ook verlof nemen maar dus die hele mooie stand zetten (waar iedereen het unaniem over eens is), is meer werk dan goed is voor 2 personen. De tijd is in dat geval ook tekort om alles gezet te krijgen, ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie ergens toch die woensdag nog geregeld krijgen. Desnoods gaan Bien en ik toch opbouwen maar wie dan in 't weekend alles gaat regelen en de uitleg mag gaan geven als wij plat liggen ... ??? Geen idee dus :(

Echt jammer hoe we jaar na jaar merken dat de vaste Crew verder uit mekaar valt, ik denk dat de meesten na een tijdje datzelfde jobke stilaan beu worden. Waar iedereen enkele jaren geleden nog met veel plezier verlof nam voor de Beurzen, komen nu allerlei excuses boven en ach, we werken nog steeds enkel met vrijwilligers, je kan niemand dwingen, hé! :roll:

Ik hoop echter dat er toch een paar van jullie gaan zijn die wél een dagje verlof willen/kunnen inlassen om ons die woensdag te komen helpen, als we er met een echte mooie stand willen blijven staan lukt het gewoon niet met enkel hulp op zaterdag en/of zondag ... En hoe we het ook draaien of keren, als we er niet staan verliezen we één van de weinige inkomsten waar we jaarlijks op overleven moeten, het gevolg voor de Opvang gaat heel snel voelbaar zijn ...
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor alika » di nov 05, 2013 6:52 pm

hey Margiet

ik ken mijn planning voor die week nog niet, maar als ik toevallig in Genk sta die week kan ik misschien enkele uurtjes voor of na mijn shift komen helpen met de opbouw. Verder kan ik voorlopig alleen vrijdag, zaterdag en zondag (ook afbraak en eten).
Ik zal zien wat ik voor de rest nog geregeld krijg, maar als ik nog een dagje verlof kan pakken zal het donderdag worden. I'll keep you posted :D

Groetjes
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor nielsvl » wo nov 06, 2013 8:16 pm

Ik denk toch ook dat zich nog wat volk gaat mogen melden voor woensdag en donderdag want anders zal er voor volgend jaar nog niet teveel vastgelegd moeten worden...

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor jonalies » do nov 07, 2013 5:59 am

ik kan op donderdag nog extra komen !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » do nov 07, 2013 7:50 am

Chrisje, ge zijt ne schat (maar dat wist ge al, hé? ;) ) !!

Dan hoop ik echt dat we wat mensen samen krijgen voor de Opbouw (woensdag) zelf zodat jij ons hier thuis wat kan komen bijstaan in onze georganiseerde chaos van de laatste dag en met ons 3 de shop gaan opzetten zou ook prima zijn, zeker met 2 "grote" hulpen voor ikke die nergens aan kan! :p

Tja Niels, ik probeer en bel en vraag en smeek en mail maar tot nu toe lukt het niet al te goed. De jongere generatie is of pas aan 't werk (zodat er geen verlofdagen genomen kunnen worden) of woont te ver af om "ff" op te komen bouwen of ... of ... :( Enfin, straks nog eens een zeer belangrijk telefoontje doen, kruis uw vingers al maar!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor nielsvl » do nov 07, 2013 9:40 am

Ik denk dat er weer gekeken gaat worden om daar ergens te overnachten, dus "te ver" hoeft niet noodzakelijk een excuus te zijn...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor nielsvl » do nov 07, 2013 4:22 pm

Studenten zijn trouwens ook welkom hoor, ik rij van Gent over Brussel, passeer wel meerdere studentensteden...

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor TessaCornelis » do nov 07, 2013 5:47 pm

Studenten zijn trouwens ook welkom hoor, ik rij van Gent over Brussel, passeer wel meerdere studentensteden...
als ik mijn dagje kan nemen, kan jij dan zottegem passeren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor nielsvl » do nov 07, 2013 6:48 pm

Ik moest er misschien wel bijzeggen dat ik waarschijnlijk niet meer terugkeer voor zondagavond of maandagmiddag? :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » do nov 07, 2013 7:15 pm

Euhm Tessa, anders moet je de rest van het weekje nemen?? :rol: Dan kan je 's avonds mee tot hier komen!! :D

Als ik me niet vergis was dat ook Freya's plan ... :king:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor TessaCornelis » do nov 07, 2013 8:05 pm

Euhm Tessa, anders moet je de rest van het weekje nemen?? :rol: Dan kan je 's avonds mee tot hier komen!! :D

Als ik me niet vergis was dat ook Freya's plan ... :king:
misschien moet je mijn bazin dan maar eens bij haar nekvel grijpen en haar verplichten om mij EINDELIJK verlof te geven :P Ik wil zo graag alle dagen! Grrrrr :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor TessaCornelis » do nov 07, 2013 8:05 pm

Ik moest er misschien wel bijzeggen dat ik waarschijnlijk niet meer terugkeer voor zondagavond of maandagmiddag? :p
het zou handig zijn als ik al gewoon geen twee keer die stomme trein moet nemen :P Maar ugh - dan hopen dat ik vanalles kan verschuiven en foefelen
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor nielsvl » vr nov 08, 2013 9:44 am

Mochten er hier nog zijn die ook rond Genk willen overnachten, we gaan waarschijnlijk terug een huisje huren en zijn aan het zoeken wat nu juist de beste optie is... We zijn momenteel al met 7 personen...

Als er nog zijn die enkele nachten zouden willen blijven, laat dan zo snel mogelijk iets weten....





PS: bij ons moet je 's avonds niet meer werken :mrgreen:

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor a3ke » vr nov 08, 2013 10:10 pm

Enkel oppassen voor de houten lepels en vorken :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » za nov 09, 2013 12:24 am

Euhm Tessa, anders moet je de rest van het weekje nemen?? :rol: Dan kan je 's avonds mee tot hier komen!! :D

Als ik me niet vergis was dat ook Freya's plan ... :king:
misschien moet je mijn bazin dan maar eens bij haar nekvel grijpen en haar verplichten om mij EINDELIJK verlof te geven :P Ik wil zo graag alle dagen! Grrrrr :hammer:
Geef die haar adres eens door, Tessa!! :rol:

Als ge héél braaf zijt allebei moogt ge zaterdag blijven slapen ;) , maar wij (Bien en ik) zetten iedereen aan 't werk, hoor, wees gerust! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » zo nov 10, 2013 4:57 pm

De Beurs komt stilaan dichterbij, nietwaar, tijd dus om aan de volgende stappen te denken ...

Eerst en vooral zou ik willen vragen dat IEDEREEN die ons helpen komt gewoon nog even de juiste dag(en) dat hij/zij komt naar mij doorstuurt, zodat ik volgende week aan de uurroosters kan beginnen en niet moet denken wie heeft nu wat weer gezegd?? :p Sommige afspraken zijn inmiddels al verzet, al dan niet op mijn vraag verzet naar een andere dag dus even samenvatting van iedereen is voor ikke gemakkelijker! ;)

Ten tweede even een vraagje wat de "keuken" tijdens de beursdagen betreft : De afgelopen jaren verzorgden Davy & Leen de makkelijke, snelle hapjes voor tussendoor (crocqueskes, soep met balletjes, hot-dog) maar dit jaar kunnen zij er dus op vrijdag niet bij zijn. Mag uiteraard geen probleem zijn voor ons, wij zijn nogal flexibel dus dat willen we graag opvangen tot Davy & Leen zaterdag wél kunnen maar ik vind het te gek om een "keuken" in stand te houden als niemand er happy mee is en/of gebruik van gaat maken ...

Bedoeling van de "Keuken" is dus dat we niet het hele weekend gedoemd zijn om bv peperdure frietjes te gaan eten op de Beurs maar jullie voorzien van lekkere, ietsjes gezondere, veel minder prijzige maaltijdjes voor tussendoor. Ook de drank, zijnde Cola, Cola Zero, Fanta, Ice Tea en Spa Bruis als ik me niet vergis, voorzien wij voor alle medewerkers tegen een democratisch prijsje. Het is niet de bedoeling hier de vereniging meer inkomsten mee te bezorgen (vandaar onze zeer lage vraagprijsjes), gewoon iedereen ter hulp te komen bij knaagjes in de maagjes en de daarbij horende dorstjes!! :D

Dus : laat ook hierover even jullie mening weten aub : wordt het geapprecieerd als we ook nu de "Keuken" in ons programma opnemen of gaan jullie liever op de beurs zelf eten en drinken halen overdag?

Wat het ook worden gaat, ikke is wel streng : eten en drinken mag NIET in de shop, NIET in de speeltuin en mag enkel gehaald in de pauzes tussen jullie speeltuin- en shopuurtjes in!! :euh: Heb je hoge nood aan een slokje omdat je het met hand en tand hebt staan uitleggen aan het publiek, dan mag je uiteraard wel even "bijtanken" om vervolgens te herbeginnen! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor a3ke » zo nov 10, 2013 5:43 pm

Vorige edities was het inderdaad dranken eten aan 1 € per consumptie

Blikjes cola , light , fanta Ice Tea etc , water en warme dranken

Hot dog's

Croq's uit het vuistje

Verse soep met brood

Of verrassing ...

Klinkt het interresant ? Laat het weten aub !

De "oudere" medewerkers werd het geliefd en gesmaakt , alsook zoals al gezegd , om niet alle dagen van de beurs oftewel "bokes" oftewel peperdure beurskost te moeten eten

Maar of de nieuwe generatie beursmedewerkers dit ziet zitten horen we dus graag !!!
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor alika » zo nov 10, 2013 7:09 pm

Mailtje is verstuurd :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

incroyable4
Berichten: 0
Lid geworden op: do sep 26, 2013 3:57 pm

Pieps

Berichtdoor incroyable4 » wo nov 13, 2013 7:45 pm

Wij komen zeker een kijkje nemen met ons Bina' tje ( voor de 1ste keer). We kijken er zeker naar uit. GreetZ *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Margiet » wo nov 13, 2013 7:48 pm

:domhoog:

Kom je dan aan onze shop/Info-stand even bekend maken, anders weten we nog niet wie wie is, hé! ;)
Afbeelding

Chris10tje
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 06, 2013 9:25 pm

Re: Dierenfeest (ex-Dierenhappening) 2013 !!

Berichtdoor Chris10tje » do nov 14, 2013 11:27 pm

Food? Yes please :domhoog:

Wat een vraag :D


Terug naar “Activiteiten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten