ouderdom ?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
maxi

Berichtdoor maxi » za jan 14, 2006 10:01 am

Het valt mij op dat onze Maxi de laatste tijd aan 't veranderen
is.'t Is altijd een hevige geweest , maar nu is hij opvallend rustiger.
Ook zijn vacht is niet meer wat het moet zijn . Ze is dof en stekelig .
Kan dat zijn met ouder worden(hij is 4 jaar geworden) of is er meer aan de hand ?
Mijn bezorgdheid steekt weer de kop op en ik hoop dat het deze keer
loos alarm is ~_~

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za jan 14, 2006 10:57 am

Als het op korte tijd een grote verandering is, zou ik er toch maar eens mee naar de DA gaan....
Mijne Oscar is nu ook 4,5 ongeveer, en hij heeft ook sneller kwaaltjes.... Ik ben deze week naar de DA gehold omdat hij niesde en hoestte, met een slijm-geluidje..... En hij heeft door de DA een spuitje met anti-biotica gekregen, en hij moet nu ook 's morgens en 's avonds een pilleke eten gedurende een week... Ik ben nu toch ook meer op mijn hoede hoor, ik heb al zoveel trieste verhalen op het forum gelezen, beter voor niets naar de DA dan te lang te wachten tot het te laat is..... ~0


[Gewijzigd door Annick op 2006-01-14 10:57:30]
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » za jan 14, 2006 7:15 pm

mijn cleoke is er ook 4, en ook haar vacht is niet zo mooi meer (zeker niet als ik haar vergelijk met tommy). haar vacht is dunner, niet zo zacht en je kan het idd een beetje stekelig noemen. ik vind dit wel jammer ~_~ maar zo is het leven he.
gelukkig heeft ze tot op heden nog nooit last gehad van kwalen of zo, dus ik hou mijn vingers gekruist!!!
ik zou me er niet te veel zorgen om maken, maar het wel goed in de gaten houden. zeker met de aankomende ruiperiode, vraagt dat veel energie van de diertjes.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » zo jan 15, 2006 12:56 pm

Hoi,

Als hij ook veel meer slaapt, kun je toch best even bij de da langsgaan. Hebben het hier pas ook meegemaakt, bleek een bijniertumor in beginnen de staat te zijn. Helaas wilde de fret niet meer eten en is ze overleden. ook zij was slechts 4 jaar geworden.

een doffe vacht is bijna altijd een teken dat een dier ziek is, dus best van de week maar eens binnenspringen bij de DA

groetjes,
Alwin

maxi

Berichtdoor maxi » zo jan 15, 2006 1:03 pm

't Is niet dat hij veel slaapt , maar hij is gewoon veel rustiger.
Eten doet hij ook nog goed ( hij is zelfs nog nooit zo zwaar geweest
als nu ) .
Maar ik ga idd het zekere voor het onzekere nemen en morgen
een afspraak maken bij Hanneke :(

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jan 22, 2006 10:26 pm

hoi, hoe is het nu met Maxi? Ben je bij de Da geweest? Wat zei die? Ik hoop dat ie ondertussen een beetje beter is, laat je iets weten?
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » ma jan 23, 2006 11:43 am

Onze Maxi zat gewoon in een dipje (@)
Weeral eens zorgen om niets , maar beter 10 keer te veel
dan 1 keer te weinig hé ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 30, 2006 1:11 am

;) Inderdaad, ik heb mijn veearts ook al wel eens een slapeloze nacht bezorgd om (gelukkig) niets. Onze Mikado eet dolgraag gewone droge rijstkoek (Domino ook hoor, maar die slokt zo niet) en daar krijgt hij dus ook elke avond een stukje van. Nu had ik hem dat op zekere avond pas gegeven toen hij zijn huisje terug in moest en hij had dus echt géén zin in slapen gaan. Maar ja, soms moet het gewoon en hij was dus zo aant wroeten en doen dat hij zich verslikte. Een gekuch van jewelste,maar even later was het over. Dachten we ... 's Nachts begint die dus rare geluiden te maken, ik dus ongerust naar de kooi en hij bleef maar hoesten. Telefoontje naar de DA, kom maar dadelijk af zei die na de rijstkoekstory. Een heel onderzoek, een foto en heel wat euros armer bleek dat er niets gaande was, waarschijnlijk had hij gewoon een schorre keel, mss wel door dat verslikken maar zeker niets ergs. Hij heeft als troost de ganse nacht op mijn schouder mogen slapen, zo opgelucht was ik!! :D
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 40 gasten