Reactie ADV

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » zo sep 02, 2007 8:12 pm

jongens, we gaan weer de verkeerde kant op.

hou de discusies beleeft en niet op elkaar toe gericht. dat telt voor iedereen.
er moet geen slot op komen zolang iedereen beschaafd blijft tegen elkaar!

en voor degenen die geband zijn op het forum, ik denk dat iedereen wel kan beseffen dat als er "3" waarschuwingen nodig zijn dat het een normale actie is die is ondernomen.

dit topic dient informatief te zijn en van het moment dat er meer nieuws is zullen ze het hier wel melden, maar dit vraagt een beetje tijd om zeker te zijn dat er geen roddels en halve waarheden meer de wereld in gaan.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 8:18 pm

Bulletje ik wil niet onbeleefd zijn maar hoe is het mogelijk dat andere verenigingen wel al weten wat er gaat gebeuren binnen de ark en de eigen donateurs in het ongewisse moeten blijven.
Dit vind ik heel oneerlijk naar alle mensen toe die het beste met de ark voor hebben of hadden.

groetjes

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » zo sep 02, 2007 8:25 pm

denk dat dat antwoord redelijk simpel ligt.
als de ark pas als laatste op de hoogte is van de hele zaak hoe kan deze dan ingrijpen eer de geruchten dan overal rond gaan.

zoals je zegt er zijn door meerdere mensen fouten gemaakt en al wat teld is dat deze nu terug worden recht gezet!

denk dat DFA nu wel het recht heeft om alle info even achter te houden om op een verantwoorde manier dit probleem op te lossen, en wat andere forums zeggen zou ik nu even in het ongewisse laten want ik denk dat iedereen gewoon blijft verder gissen.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 8:29 pm

Tja Merlijn, van mij hoeft er ook niet per se een slotje op, maar dan dreigen we opnieuw het verwijt te krijgen dat we enkel praten en niets doen, terwijl de antwoorden en ondernomen of te ondernemen acties reeds van in het begin vermeld zijn en enkel nog door laatkomers die mogelijk niet de hele discussie/alle betrokken threads gelezen hebben opnieuw aangewakkerd wordt.

Mijns inziens is alles gezegd wat kan gezegd worden wat betreft het ADV verhaal. De persoonlijke kwesties moeten ook op die manier uitgepraat worden: persoonlijk, en niet op een publiek forum.

Enfin ja, da's maar mijn mening hé.

Groetjes,

S.

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 8:32 pm

alle fretten laten testen door een belgisch labo enz. zegt dit genoeg?
en dit komt niet van een forum meer zeg ik niet en noem ook geen namen want de desbetreffende persoon die dit al naar buiten gebracht heeft weet waar ik het over heb.
ik zou alleen niet te lang meer wachten met jullie beslissingen te vertellen want het zou wel erg cru zijn als de mensen hier het via andere bronnen moeten vernemen.

groetjes

merlijn

Berichtdoor merlijn » zo sep 02, 2007 8:33 pm

@ Shayney ,

"Persoonlijk" word het tegen de éne zo gezegd en tegen de andere weer anders. Via geschreven boodschap staat het tenminste
zwart(lees groen) op wit.

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 8:34 pm

tja shawney heb ik geprobeerd maar als iemand dan weigerd de telefoon aan te nemen en haar dochter laat praten en later een pb stuurt waar ik vrede mee kon hebben en dan moet ik op het forum lezen dat het nog niet genoeg is dan wordt ik een beetje boos.

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 8:51 pm

Er is hier al meermaals wit op groen (maak het anders moeilijk ja :P ) gezegd, ook op het andere forum, dat de betrokken opvangfretten gaan getest worden. De betrokken dierenartsenpraktijk werkt samen met een labo in Utrecht en volgens mij ligt dat toch echt wel in Nederland hoor ;)

En Minoes, als die persoon is wie ik denk dat het is, kan je het haar kwalijk nemen dat haar telefoon (zowel vaste lijn als GSM) op een gewone dag al roodgloeiend staat en tijdens zo'n kwestie al helemaal en ze dus niet altijd in staat is om persoonlijk op te nemen? Ik heb gisteren ook snel even gebeld en heb wat ik te zeggen/vragen had via haar dochter moeten doorgeven omdat ze niet in staat was de telefoon aan te nemen (in de auto, ze was aan het rijden). Ze doet haar best, maar ze is ook maar een mens hé.

Zucht, en zo zie je maar dat dit draadje blijft groeien en groeien met irrelevante info omdat iedereen (inclusief ik) zich steeds in de verdediging gedrukt voelt of zich op z'n minst geroepen voelt om toch nog zijn steentje bij te dragen (wat ik overigens iedereen gun).

En ondertussen staat m'n stofzuiger nog altijd waar ik 'm een uur geleden heb klaargezet ;)

G,

S.

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 8:55 pm

sorry wederom maar ze zat achter de pc het pbtje te schrijven ondertussen en heeft 2 minuten daarna zelf 3 kwartier met sonia gebeld dus neem me niet kwalijk hoor maar er zijn een hoop dingen anders als jullie denken.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo sep 02, 2007 8:59 pm

Beste forumleden,

Zoals reeds eerder bewezen heeft het geen zin om halve informatie en resultaten naar buiten te brengen. Wat wij gaan ondernemen staat klaar en duidelijk onder de rubriek "mededelingen van de vereniging.
Wie daar voor het ogenblik geen genoegen mee kan nemen zal helaas tijdelijk op zijn / haar honger blijven zitten.

Ik zou het op prijs stellen als de kritikasters onder jullie ons de mogelijkheid zouden geven om te doen wat we moeten doen. En daar hebben we geen raadgevers of zogezegde drukkingsmiddelen bij nodig. We zijn zelf al jaren met fretten bezig, volgden de problematiek rond ADV op de voet en zijn ons terdege bewust van onze verder te nemen stappen.

Wie het toch nodig acht om zijn/haar gal te spuien kan dit doen, rechtstreeks aan mijn adres via 0495/28.63.28
Ik zal u met plezier van antwoord dienen. En nu wens IK (ja ikke) dat de rust weerkomt en er enkel over ADV wordt gedebateerd, en niet over wat wij wel of niet zouden moeten doen.

Dit geldt als een enige en algemene waarschuwing.

HET STOPT HIER EN NU !!!
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 9:02 pm

Nja, ik weet echt niet of dingen zo bijzonder anders zijn als ik ze ervaar hoor Minoes. Ik snap dat het frustrerend is als je prangende vragen hebt en je die niet meteen kan bespreken, maar ik weet hoe druk zij het heeft en als ik ook maar een kwartiertje met haar aan het bellen ben (op de vaste telefoon), is die GSM van haar al zo'n 5 keer afgegaan, soms neemt ze ook die nog op, tijdens ons gesprek, soms moet ze ze gewoon laten gaan.

Zo ook met PC-tijd, het wil niet zeggen omdat je telefoon vrij is, dat je dan ook meteen kan opnemen hé. Soms wil je ook nog andere zaken kunnen doen, zoals hier jezelf komen verantwoorden en hier de PB's beantwoorden die ze ongetwijfeld massaal heeft ontvangen.

Het is écht niet zwart/wit, zowal van haar kant niet als van Sonja's kant.

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 9:06 pm

Hans, we waren denk ik gelijktijdig aan het typen, vandaar dat dat laatste antwoord van mij er nog onder staat, sorry.

G,

S.


[Gewijzigd door Shayney op 2007-09-02 21:07:16]

minoes

Berichtdoor minoes » zo sep 02, 2007 9:12 pm

beste hans,

ik wilde alleen maar weten wat er verder stond te gebeuren ivm de bbq want we waren aan het overdenken of we vrij van het werk zouden nemen, omdat we al zolang niet meer geweest waren.
alleen ben ik wel heel eerlijk dat als er besloten was of is (want dat weet ik nog steeds niet) dat de fretten van de opvang gewoon aanwezig zouden zijn we niet kwamen want geloof het of niet ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn schatjes ziek zouden worden.
jij weet net zo goed als ik dat ik altijd heel nuchter ben geweesst ten overstaande van adv maar ik ga het risico zeker niet zelf opzoeken.
meer als een beetje duidelijkheid wilde ik niet.

groetjes.

Jeannette
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 30, 2007 2:17 pm

Berichtdoor Jeannette » zo sep 02, 2007 9:33 pm

Ik wil niet verder in deze discussie bertrokken raken,maar uiteraard ben ik wel bereid om mijn ervaringen op het gebied van ADV te delen.Ik ben ten alle tijden bereid om tekst en uitleg te geven vanuit mijn ervaring.
Die soms wel haaks staat op de reguliere opvattingen.

Verder zou ik graag willen weten hoe het met Winky gaat...
Soms is je best doen niet genoeg

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » zo sep 02, 2007 9:38 pm

Afbeelding

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » zo sep 02, 2007 10:46 pm

Ik ga mij inderdaad ook niet moeien in de discussie.
Ik zou ook graag weten hoe het nu met Winky gaat,
want het gaat uiteindelijk toch over de gezondheid van
dit prutske hé... :P
En misschien is de vraag van minoes niet zo slecht
over de bbq, ik wil dolgraag komen(zou mijn 1ste keer zijn)
maar ik wil ook niet de kans lopen dat mijn duiveltjes iets
oplopen...dit is gewoon een vraag naar wat info, geen beschuldiging hé ;)

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma sep 03, 2007 1:02 am

Origineel gepost door patatje

Ik ga mij inderdaad ook niet moeien in de discussie.
Ik zou ook graag weten hoe het nu met Winky gaat,
want het gaat uiteindelijk toch over de gezondheid van
dit prutske hé... :P
En misschien is de vraag van minoes niet zo slecht
over de bbq, ik wil dolgraag komen(zou mijn 1ste keer zijn)
maar ik wil ook niet de kans lopen dat mijn duiveltjes iets
oplopen...dit is gewoon een vraag naar wat info, geen beschuldiging hé ;)
Hier een antwoord voor Minoes en jou,

De Fretten-Ark vzw zal een speeltuin plaatsen. De twee opvangen die eerder ter sprake kwamen zijn gesloten en er zal dus vanzelfsprekend geen enkele fret aanwezig zijn uit deze opvangen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » ma sep 03, 2007 11:49 am

Bedankt voor het antwoord chuckie ;)

Ik kom sowieso toch naar de speelnamiddag ze,
ik kan het ni laten (@) ik heb er echt zin in en ben er zeker
van dat het heel gezellig gaat worden :D

Danu
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 27, 2003 8:58 pm
Contacteer:

Berichtdoor Danu » ma sep 03, 2007 8:14 pm

Ik begrijp eerlijk gezegt niet, nu zo overduidelijk is dat ADV ook in belgie speelt dat de frettenark nog steeds gebruik maakt van een frettenspeeltuin. Zeker nu zij claimen beter op de hoogte te zijn dan ieder ander. Als dit het geval is, waarom dan nog het risico nemen van een speeltuin? Dit wil er bij mij niet echt in. "t lijkt mij een beetje belangenverstrengeling dit.

gaarne uw uitleg...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di sep 04, 2007 10:13 am

Origineel gepost door Danu

Ik begrijp eerlijk gezegt niet, nu zo overduidelijk is dat ADV ook in belgie speelt
Als u een door vaccinatie beinvloede onzekere test overduidelijk noemt dan begrijp ik best dat u dergelijke vragen stelt. Gelieve onze verdere betrouwbare test af te wachten vooraleer u ook hier in België iedereen de stuipen op het lijf jaagt.

De paniek rond ADV heeft al meer frettenlevens gekost dan de ziekte zelf.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di sep 04, 2007 10:34 am

Er verscheen zojuist een update ADV onder de rubriek "Mededelingen van de vereniging".
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

dropke
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 9:48 pm

Berichtdoor dropke » di sep 04, 2007 11:34 am

ffkes een vraag.. ik ken die ziekte niet , tja leek met fretjes he. maar heb dus ffkes op google gaan zoeken wat dat nu juist was..
blijkt dus dat als je zo'n fretje hebt die aan die ziekte lijdt.. dat je die dus niet mag meenemen naar die speeltuin,wat evidend is, maar dat je zelf of je gezinsleden ook niet mogen gaan...
wat is daar van aan?
kan je dat zelf doorgeven??? als mens naar een andere fret? of is dat pure onzin..
gewoon een vraag he, geen gestook of zo zenne..

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di sep 04, 2007 1:44 pm

Rond de besmettelijkheid van ADV tast men nog steeds in het duister. Er zijn geen gestaafde onderzoeksresultaten die aangeven of besmetting snel of traag gaat, na intens of vluchtig contact, via vochtpartikels in de lucht of via speeksel, bloed of uitwerpselen.

Het enige wat men doet is een conclusie trekken uit de huidige gegevens die wel beschikbaar zijn.

ADV zou niet zo besmettelijk zijn als men in eerste instantie dacht.
ADV zou pas na intens contact overgedragen kunnen worden. (zelfs contact i/d speeltuin zou weinig risico inhouden)
ADV zou, omwille van de geringe besmettingsgraad, naar alle waarschijnlijkheid, niet overgedragen worden via vochtpartikels in de lucht, maar men veronderstelt dat het via speeksel, uitwerpselen en/of via bloed gaat.

Om dus te stellen dat je zelfs zonder fretten niet naar een speelnamiddag zou mogen is wel hééééél extreem.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Danu
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 27, 2003 8:58 pm
Contacteer:

Berichtdoor Danu » di sep 04, 2007 7:08 pm

Origineel gepost door Chuckie

Als u een door vaccinatie beinvloede onzekere test overduidelijk noemt dan begrijp ik best dat u dergelijke vragen stelt. Gelieve onze verdere betrouwbare test af te wachten vooraleer u ook hier in België iedereen de stuipen op het lijf jaagt.

De paniek rond ADV heeft al meer frettenlevens gekost dan de ziekte zelf.
Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Moet er eerst iets verschrikkelijk mis gaan voor de frettenark gaat nadenken? Je beseft dat je dan te laat bent?
Jullie zijn van de nederlandse situatie op de hoogte, het is enkel een kwestie van tijd voor jullie in de problemen komen, nederland is érg dicht bij. Ik jaag niemand de stuipen op het lijf, ik tracht enkel mensen te laten beseffen dat dit probleem serieus genomen moet worden. Er moet uit voorzorg gehandeld worden en niet achteraf. Als jij dat paniekvoetbal noemt hans, so be it... maar besef dat je alleen staat als het mis gaat.

overigens vind ik je laatste uiting erg krom, waar basseer je dat op?
marjolein

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di sep 04, 2007 7:49 pm

Jammer dat zieke fretten geen hoedje met ADV? ophebben, zou alles veel gemakkelijker maken bij aankomst in een noodsituatie.
Onmiddellijk naar het vilbeluik daarmee, die moeten we hier niet.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten