Partner vindt fretten niks

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr dec 31, 2004 12:43 am

Mijn man is niet zo'n dierengek. Ik wel. Hij vindt de fretjes maar vieze dingen en ze stinken. Ik ben er wel gek op. Ja ze ruiken, maar hopelijk is dat na de castratie een stuk minder. Volgens mij vindt hij ze stiekem wel leuk, maar wil hij dat niet toegeven. Ik denk dat hij er een beetje bang voor is. Hij vindt het wel leuk dat ze zo aan mij gewend zijn. Als ik ze binnen rond laat lopen in de woonkamer, gaat hij altijd met zijn benen op de bank liggen. En roept: wat stinken die dingen. Ik vind het eigenlijk wel lachen. Hoe vinden jullie partners de fretten? ZIjn ze er net zo gek op als jullie of komt mijn verhaal jullie bekend voor? Mijn moeder is ook wel een dierengek, maar de allereerste keer dat ik scoob meenam naar hun huis (hij was toen 8 weken) heeft hij mij moeder hard gebeten. Ze had net vleeswaren uit de koelkast gehaald en haar handen roken ernaar. Ja, instinct...maar voor mijn moeder hebben de fretten toch een beetje afgedaan. Ze vindt ze gewoon eng, zeker nadat ik haar die hoektanden had laten zien. Allebei mijn fretten bijten niet hard door, maar met spelen voel ik de tandjes weleens. Ik zeg dan weleens NEE of ZACHTJES en dan doen ze het ook veel zachter. Het doet dan niet zeer. De nageltjes kunnen veel zeerder doen. Vooral bij het vrouwtje, Sandy. Ze vindt het lekker als ik haar een beetje wild op haar buik aai. Zet ze haar klauwtjes in mijn handen. Het wordt weer tijd om haar nagels te knippen.....

Groetjes,

Sandra, Scoob en Sandy

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » vr dec 31, 2004 4:18 am

Hoi,
een partner heb ik niet maar wel een stiefvader :P en hij heeft een hekel aan die "stinkbeesten"
mijn moeder vind ze wel heel leuk.
Dus zal iets mannelijks zijn :D
Groetjes

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-31 04:19:17]

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » vr dec 31, 2004 10:11 am

Hallo,

jou verhaal past bij mij ook een beetje. Toen ik in het begin (zo'n 2maand geleden) ons ZiZou ben gaan halen was mijn vriend er ook niet erg voor te vinden. Hij vond ook dat fretjes stonken en gemene beestjes waren ... tot hij ZiZou wat beter leerde kennen. Hij is nog steeds niet zo gek van fretjes als ik, maar ik heb hem toch kunnen overhalen er nog eentje bij te nemen.
Wat mijn vriend eigelijk het meest stoort is dat ZiZou steeds naar de voeten bijt, hij legt dan juist zoals je man zijn voeten hoog op tafel op zetel en zegt dan "haal ze bij mijn voeten weg, ze bijt steeds" . Mijn moeder en grootmoeder hebben ook schrik van ZiZou, mijn stiefvader niet dus denk niet dat het aan de mannen ligt, gewoon aan de persoon. Geef je man af en toe eens een fretje in zijn handen, vraag of hij er ook wat tijd wil insteken, na verloop van tijd is hij ook gek van je fretje(s). Wat betreft tandjes en nageltjes; als ze te hard bijten bij nekvel nemen, FOEI roepen en in gezichtje blazen begint hier vruchten af te werpen, nageltjes om de 2 à 3 weken bijknippen.

Frettige feesten
Groetjes Kelly

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » vr dec 31, 2004 3:06 pm

Hier zijn wij gelukkig beide gek op de fretten.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr dec 31, 2004 5:41 pm

Hallo,

Ik herken dit verhaal volledig! Mijn vriend vindt Oscar wel nog meevallen maar hij was er compleet tegen dat ik er nog een tweede bij wou nemen, ik heb het toch gedaan: Charlotje, en mijn vriend moet er niets van hebben, hij vond een fret ook al een stinkebeest en nu ik er twee heb, moet ik constant aanhoren dat mijn appartement en zelfs mijn meubels naar fret stinken...... :( Dat kwetst me wel een beetje, ik doe nogthans heel hard mijn best om het hier heel proper te houden, en de kooien kuis ik volledig uit elk weekend en als bodenmbedekking neem ik een soort van pamperdoekjes die ik elke dag vervang, de kakkebakjes ledig ik twee keer per dag, de slaapzakjes en doekjes worden elke week gewassen en de fretjes zelf één à twee keer per maand, wat meer kan ik nog doen?????!!!!!!! Volgens mij doen mannen gewoon graag moeilijk (behalve degenen die hier ook op het forum babbelen, hé.... ;) )
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr dec 31, 2004 10:59 pm

Origineel gepost door Annick

Hallo,

en de fretjes zelf één à twee keer per maand, wat meer kan ik nog doen?????!!!!!!! Volgens mij doen mannen gewoon graag moeilijk (behalve degenen die hier ook op het forum babbelen, hé.... ;) )
hoe meer je een fret wast hoe harder hij gaat ruiken , ik was mijn fretten enkel als het nodig is
de huidvetten van de fret hangen aan hun hangmatjes en dekentjes en als je die 1 a 2 maal per week ververst (wast) dan heb je geen last van geurtjes
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jan 01, 2005 12:51 pm

Als je je doekjes enz. ook nog eens wast met lekkere wasverzachter, dan ruiken ze daarnaar.

hans
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 1:26 pm

Berichtdoor hans » za jan 01, 2005 5:31 pm

mijn vriendin is ook zo een dierengek.Heeft al vijftien jaar een kat,waar ik uiteindelijk meer last van heb dan zij (last is nogal sterk uitgedrukt,maar ik ben diegene die s'nachts wakker wordt als de kat op mij in bed springt).Dit maar effen gezegd zijnde.
t' is eigenlijk mijn schuld dat ze haar allereertse fret kocht anderhalf jaar geleden. Het was dat of een hangbuikvarken. Toen we op de markt op heist op den berg (jja,ik weet het ,niet kopen op de markt,maar toen wisten we dat niet),iemand met fretjes zagen staan,heb ik mijn mond opengedaan ,met als resultaat:fret in huis.
Later zijn er nog twee bijgekomen: weer mijn fout. Alhoewel ik helemaal niet de dierenliefhebber ben. éen van onze fretten stinkt ook. Maar ja, t'zijn al bij al lieve en knotsgekke diertjes,waar je veel plezier van hebt (ook partner zijnde van).
beste nieuwjaarsgroeten aan iedereen.

Chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 4:24 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chris » za jan 01, 2005 9:30 pm

Hoi

Onze 8 fretjes zitten allemaal binnen in de veranda die vlak aan de living paalt, en ze lopen praktisch constant los.
Voor de deur staat een kinderhekje met daarvoor een plank waar ze niet over kunnen.

Ze spelen wel gescheiden want Marieke kan bv. Polleke niet luchten, maar ik moet zeggen, nu ze allemaal gecastreerd zijn dat wij ze amper ruiken.

Ze ruiken niet harder als toen onze honden nog leefden en die binnen zaten. En ik vraag soms ook aan de mensen of ze de fretten ruiken, maar ze reageren allemaal verwonderd als je dan zegt dat er 8 van die nozems rondlopen.

Regelmatig doeken verschonen, bakjes 2x per dag minstens schoonscheppen en zorgen dat Marieke Polleke niet ontmoet ~0 zorgen ervoor dat je ze eigenlijk amper ruikt.

Ik zou ze binnen niet willen missen, voor geen geld. En dat ze op de veranda zitten maakt het schoonmaken ook makkelijk omdat alles daar betegeld is. Dus als er een ongelukje gebeurd of er iets naar de bak ligt, dan is het zo opgekuist.

Groetjes, Chris.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » za jan 01, 2005 9:52 pm

Wat leuk om zo je fretjes te kunnen houden. Onze fretjes zitten buiten en in de zomer is het natuurlijk veel leuker, want dan zie je ze als je thuis bent. Nu haal ik ze wel regelmatig naar binnen, maar het is toch anders. Ik heb ze ook nog niet laten castreren. Het zijn een mannetje en een vrouwtje van 8 maanden. Voor het mannetje ga ik vandeweek een afspraak maken en het vrouwtje laat is pas castreren als ze loops wordt. Met welke leeftijd zijn jouw fretjes gecastreerd?

Groetjes,
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 4:24 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chris » za jan 01, 2005 9:59 pm

Onze Laura hebben wij eigenlijk vrij vroeg laten doen, op net geen 6 maanden omdat we veranderingen merkten in haar gedrag en ze begon te markeren. Ze werd ook bijterig en onze Laura had nog NOOIT gebeten.

Marieke is over 3 weken gedaan en die was dan net geen 9 maanden.

Fons die is over 2 weken gedaan en die was dan 6 maanden. Ook zijn hormoontjes begonnen duidelijk aanwezig te zijn.

Mijn dierenarts opereert ze niet als ze loops zijn.
Alles is dan veel te veel doorbloed en uitgezet en de kans op complicaties en bloedingen is dan groter.
Beter is het voor de loopsheid te laten doen.

Groetjes, Chris.
The Little Furry Dragons

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » za jan 01, 2005 10:36 pm

hoi

ik heb nog geluk op dit vlak. mijn vriend is ook verzot op de fretten. hij heeft er op sommige vlakken wel meer schrik van maar hij vind niet dat ze weg moeten hoor. hij heeft gewoon schrik om serieus gebeten te worden. één van de fretten heeft dit ooit gedaan en nu past hij gewoon meer op.

groetjes marijke en de fretjes socks, gizmo, kiara en quinta

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » zo jan 02, 2005 10:07 am

Bedankt Chris, ik maak gelijk een afspraak om ze volgende week alletwee te laten doen, dan zijn ze er vanaf.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » zo jan 02, 2005 11:46 am

Origineel gepost door Pleuntje

Als je je doekjes enz. ook nog eens wast met lekkere wasverzachter, dan ruiken ze daarnaar.
Fretjes kunnen toch niet tegen wasverzachter?????
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo jan 02, 2005 12:50 pm

Origineel gepost door Pleuntje

Als je je doekjes enz. ook nog eens wast met lekkere wasverzachter, dan ruiken ze daarnaar.
Origineel gepost door Annick

Fretjes kunnen toch niet tegen wasverzachter?????
sommige fretjes kunnen inderdaad niet tegen wasverzachter maar ik heb er geen èèn dat daar last van heeft gelukkig
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo jan 02, 2005 1:32 pm

Mijn dierenarts opereert ze niet als ze loops zijn.
Alles is dan veel te veel doorbloed en uitgezet en de kans op complicaties en bloedingen is dan groter.
Beter is het voor de loopsheid te laten doen.


Mijn DA doet het liever als ze wel al loops zijn :?
Pleuntje (een echte kenner :P ), weet jij mss hoe dit komt?
Groetjes

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jan 02, 2005 3:02 pm

Een echte kenner? Dat valt best mee hoor. Er zijn wel meer mensen op dit forum die veel van fretten weten. ;)

Ze kunnen geholpen worden als ze loops zijn of niet. De meeste dierenartsen geven de voorkeur aan een fret die loops is omdat alles dan beter te zien is. Alles is dan wat opgezet e.d. Bij fretten is alles schijnbaar moeilijk te zien dus alleen een ervaren frettendierenarts wil castreren bij een fret die niet loops is.
Je hebt anders ook een risico dat ze een stukje eierstok laten zitten en dat je fret weer gewoon loops wordt. Je zou de eerste niet zijn waar dat bij gebeurt. Niet bij jou maar bij je fret natuurlijk he :P .
Ik zou ook niet te vroeg laten helpen. Pas bij de loopsheid of daarvoor met gedragsproblemen. Maar niet zomaar omdat het je goed uit zou komen. Hoe langer je wacht hoe beter. Maar hier zijn de meningen ook over verdeeld.

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » zo jan 02, 2005 3:19 pm

Origineel gepost door Pleuntje

Als je je doekjes enz. ook nog eens wast met lekkere wasverzachter, dan ruiken ze daarnaar.
Origineel gepost door Annick

Fretjes kunnen toch niet tegen wasverzachter?????
Origineel gepost door ufo

sommige fretjes kunnen inderdaad niet tegen wasverzachter maar ik heb er geen èèn dat daar last van heeft gelukkig
Als er een fretje niet tegen kan en je wilt graag zachte doeken gebruiken is er een wasverzachter (en wasmiddel) te koop zonder kleur en geur stoffen (Neutral heet het hier in NL)
Mijn ratten (die graag ook doekjes hebben) gaan vaak erop plassen (markeren) als ik wasverzachter gebruik, dus om ze zachte doeken te geven, gebruik ik een wasverzahter/middel zonder geurstoffen.


[Gewijzigd door San op 2005-01-02 15:20:12]
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » zo jan 02, 2005 3:23 pm

Over partners :

Het is zijn "schuld"dat we fretten hebben (hij wilde ze in eerste instantie)
Nu ben ik net zo gek op ze :P
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo jan 02, 2005 7:27 pm

Ah dat weet ik dan ook weer :D
en heb nog een vraagje over de castratie,
ik heb hier al een paar keer gelezen dat fretjes nadien de hele dag bij de DA moeten blijven en ook nog redelijk suf zijn als ze dan opgehaald worden.
Nu bij de mijne mag ik hen 2u later al ophalen en zijn ze al superactief??
Hoe komt dit?
Groetjes

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » zo jan 02, 2005 9:09 pm

'k denk da het nog suf zijn te wijten is aan 't anestheticum da gebruikt wordt, 't ene eeft het voordeel van na het ontwaken onmiddellijk klaar wakker te zijn terwijl 't ander andere voordelen zal ebn é

wrm daze nen gansen dag moeten blijven: den ene dierenarts eeft graag controle over de beestjes en zal ze daarom wa langer oudn en de ervaring... denk 'k

ma der kunnen ook nog andere redenen zijn ze, ik typ gewoon wa ik denk :)

groetjes sofie, ayko en zoë

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jan 02, 2005 10:43 pm

Ze moeten iig goed op temperatuur zijn als ze naar huis mogen.
BIj mij mochten ze na 4 uur weer opgehaald worden.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di jan 04, 2005 10:27 am

ik heb er vroeger 1 gekocht en m'n vriendin moest er niets van weten.
nu dik 2 jaar later hebben we er 5 rondlopen en vind ze het keischattige beestjes.
sommige mensen moeten gewoon even de tijdkrijgen om het onbekende gewoon te worden denk ik.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

ilseandco
Berichten: 10
Lid geworden op: zo nov 28, 2004 8:37 pm

Berichtdoor ilseandco » di jan 04, 2005 12:44 pm

hoi,

Toen mijn vriend (ondertussen al ex-vriend) zes jaar geleden aankwam om voor mij een fret te kopen verklaarde ik hem ook voor zot. Mijn nonkel had vroeger een fret om te jagen en daar mochten we toen niet aankomen. "anders bijt hij uw vingerkes eraf" was het dan. Maar ik heb me dan toch maar laten overtuigen en heb er geen minuut spijt van gehad. Het was trouwens mijn idee om er toen een tweede en derde fretje bij te nemen.
Ik zou echt niet meer zonder fretjes kunnen.

groetjes,

Ilse

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » di jan 04, 2005 2:37 pm

Mijn nonkel had vroeger een fret om te jagen en daar mochten we toen niet aankomen. "anders bijt hij uw vingerkes eraf" was het dan


dat heb ik ook al veel gehoord. Mijn meter haar broer heeft vroeger ook fretten gehad om mee op konijnen te jagen, toen ik zei dat ik nu ook een fretje heb was het direct "zie dat ze je vingers niet afbijt". Die reactie krijg ik trouwens van vrij veel mensen. Als ik met ZiZou ga wandelen zijn er ook altijd mensen die blijven staan of die naar me toekomen en vragen "bijt ze niet?, durf je dat opnemen, dat stinkt toch, enz" Veel mensen hebben nog steeds een negatief beeld over de fret, hopelijk met de juiste info veranderen veel mensen van mening en leren ze de fret te accepteren als huisdier.
Ik zou inderdaad ook niet meer zonder mijn pruts kunnen, het is zo'n schatje.

Groetjes Kelly


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten