Stinkdier

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do mar 10, 2005 2:14 pm

Heeft er iemand een stinkdier? En hoe gaat dat met fretjes samen?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » do mar 10, 2005 2:24 pm

Ik heb geen stinkdier, maar ben wel een site op internet tegen gekomen van mensen die ze wel hadden, + fretten + poezen en nog een heleboel andere dieren volgens mij ging dit wel goed samen. Hoezo? Zit je te denken om een echt stinkbeestje erbij te nemen :D
groetjes van ninke en haar fretjes amy en twister

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 2:29 pm

ik denk dat dat gaat ik heb nog op een forum gezeten waar mensen zaten die ze samenhielden. maar het forum gaat ni meer.

heb wel een foto en een site gevonden kijk hier eens op of contacteer de mensen.
[img]http://www.geocities.com/diereninenomhethuis/aaliyahpup.jpg[/img]
als het gaat ten minste

http://www.geocities.com/diereninenomhethuis/InaenJonh02751.html
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 2:31 pm

[img]http://www.geocities.com/diereninenomhethuis/105-0518_IMG__WinCE_.jpg[/img]

lijken wel nog lieve diertjes he ma weet ni of je ze in belgie mag houden

[img]http://www.geocities.com/diereninenomhethuis/102-0221_IMG__WinCE_.jpg[/img]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 10, 2005 3:00 pm

Zien er echt heel lieve beestjes uit, maar ben ook niet zeker of je die in België
mag houden.
Worden hun anaalklieren niet verwijderd? Ik kan mij voorstellen dat die beestjes
nu wel heel hard kunnen stinken.
Ik weet dat het bij fretten verboden is.

Groetjes

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 3:04 pm

is gelijk een fret he die gebruikt zijn anaal kleiren ook alleen maar in extreme gevallen
ook het stinkdier is ni anders

en trouwens als die dieren u gewoon zijn en tam zijn denk ik ni da ze die gaan gebruiken

heb overlaatst nog naar een programma op discoverychannel zitten zien waar ze een stikdier wouden doen sproeien en datwaren wilde en 1 vande 5 heeft maar gesproeid en enkel nadat ze het serieus hadden zitten opjagen.
natuurijk als het sproeit heb je pech. dan moet je je wassen en kuisen met water bakingsoda en afwasmiddel daar een mengeling mee maken en daarmee kuisen. (da was der reden da ze een deden sproeien om da te testen wa et best hielp tegen de stank het waren de mith busters.)

[Gewijzigd door Peewee op 2005-03-10 15:11:10]
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do mar 10, 2005 4:44 pm

Ik vind die stinkdieren geweldig en je mag ze inderdaad in Nederland wel hebben, maar de anaalklieren mogen niet verwijderd worden of zijn, want dan ben je strafbaar. Maar goed ook. Het schijnt dat ze alleen sproeien als ze al een aantal keren gewaarschuwd hebben, want ze hebben zelf ook een hekel aan die geur. Ze schijnen ook geen lijflucht bij zich te hebben, wat fretten dus wel hebben. Dus eigenlijk heb ik al twee stinkdieren!!! ;) Het schijnen wel eigenwijze dieren te zijn, die heel leuk op te voeden zijn. Ik hoorde dat iemand zo'n beestje opgevangen had (want vaak is het hebben van de zaak het einde van het vermaak, dus als het puppie-af is worden ze gedumpd!) dat die 3/4 stuk van haar topje van haar vinger had afgebeten. Als ik er één zou aanschaffen, zou het wel een pup zijn. Je kunt ze wel alleen houden, en zowel binnen als buiten. Mijn man is er niet zo gek op, ook niet op de fretjes, maar de kinderen en ik zouden het wel leuk vinden. Nou, jullie horen het wel als het zover is........Misschien wel nooit :?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 10, 2005 5:24 pm

ik vind het ook leuke dieren maar zou ze toch zelf ni willen houden denk ik, heb er wel nog geen in het echt gezien hoor maar vind ze grappig uitzien. hihi pepe le pew
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

katty
Berichten: 69
Lid geworden op: za jul 12, 2003 7:10 pm

Berichtdoor katty » do mar 10, 2005 6:22 pm

hoi
een vriend in Nerderland heeft een stinkdiertje als huisdier . onze jongste zoon heeft hem zelfs op zijn schoot gehad en daat viel best mee Anders moet je eens ff zien op www.denerts.com daar staat wel wat info over zulke beestjes groetjes katty

nessa

Berichtdoor nessa » do mar 10, 2005 7:04 pm

ik wist bij god niet dat je stinkdiertjes kon houden is wel een kei schoon diertje

wat eet zo een diertje ?

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do mar 10, 2005 7:08 pm

ik weet eigenlijk niet goed wat ik daarvan moet denken. het zijn toch wilde, niet gedomesticeerde dieren, toch wat anders dan een fretje...
mja ik heb toch wat morele en ethische bezwaren denk ik.

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do mar 10, 2005 8:11 pm

Ik wist niet dat je stinkdieren kon houden als huisdieren? Ik ben er niet direct weg van om er eentje in huis te halen maar het viel me precies wel op dat dat heeeel grote beestjes zijn. Bijna zo groot of zelfs groter dan een kat (op de foto's te zien dan toch)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » do mar 10, 2005 9:12 pm

he, dat fretje lijkt heel hard op mijn buffy!
en da stinkdier is idd wel groot jamaar wel schattig!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Hope

Berichtdoor Hope » vr mar 11, 2005 8:10 am

Ik zou wel heel graag zo'n beestje hebben.
Maar ja, ik zou dan ook eenderd welk beest in huis nemen.
Ik dacht ook wel dat ze alleen in het wild voorkwamen en dan ben ik er toch niet
zeker van of het wel verantwoord is om zo'n beestje in huis te nemen.

Ik kan me voorstellen dat ze liever in hun natuurlijke omgeving zitten.

Wel heel schattig....en vele groter dan een fret (wat ik ook wel geweldig vind)
Nog meer om te knuffelen :D

Groetjes

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr mar 11, 2005 8:55 am

Ik zou het niet durven, als ze af en toe toch hun kliertjes moeten ledigen (zoals de fret....) wie weet...... Dan mag je gans je interieur veranderen zeker??? Ik zou het echt niet durven riskeren......
Wel een mooi diertje natuurlijk, gek dat die ook op te voeden zijn, hé.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr mar 11, 2005 11:08 am

Scoob heeft zijn kliertjes nog nooit geleegd, Sandy 1x toen stond mijn dochter op haar. Dus daar had ze alle reden toe. Ze zeggen dat stinkdieren hun klieren ook bijna nooit gebruiken.......
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » vr mar 11, 2005 11:55 am

hoi,

het zijn inderdaad mooie dieren. maar ik denk niet echt dat het dieren zijn om in huis te leven.ze hebben hun vrijheid nodig. hun natuurlijke omgeving

groetjes

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » vr mar 11, 2005 12:46 pm

ja dan vind ik dat je dat van veel dieren kunt zeggen.
hadden ze de voorouders van onze lieve fretjes/hond/kat ..... niet dedomesticeerd dan waren wij nu degene die wilde dieren houden. tis maar een voorbeeld he. dan kun je hetzelfde ook zeggen van een vogeltje gelijk een kanarie of zo en op een vis die in een aquarium word gehouden elk dier was ooit vrij en wij (de mens) maken er gezelschaps dieren van. of dan kun je op mij ook commentaar hebben omdat ik slangen heb. voor hetzelfde geld binnen 100 of 200 jaar worden stinkdieren gehouden gelijk wij onze fretjes hebben en kijkt er niemand meer raar op ik denk dat het in het begin met elk dier zo was een deel voor en een deel tegen en hadden degene die er voor waren naar degene geluisterd die er tegen waren hadden wij onze fretjes niet.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr mar 11, 2005 4:56 pm

De stinkdieren die je nu thuis kunt houden zijn al vele generaties gehouden als huisdier. Ik denk inderdaad dat als je pup van een wild stinkdier in huis neemt, dat je verkeerd bezig bent. Er zijn nu al zoveel 'tamme'stinkdieren die in 'gevangenschap' geboren zijn, dat het al een hel eind een huisdier genoemd mag worden, al is het een ander dier dan een hond of kat, maar ja, ik vind dat je een fret daar ook niet mee mag vergelijken. En een fret kan ook verrekte hard bijten en als die niet goed opvoedt dan heb je ook een wilddier in huis. Ik vind het wel leuk dat jullie zo je best doen om mij info te geven. Dankjewel!!!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » vr mar 11, 2005 6:27 pm

ik vergelijk de fret ook niet met een stinkdier het was gewoon een voorbeeldje he :)
en wat je zegt is ook juist er zijn veel stinkdieren in gevangenschap geboren en er hangt zeker ook veel af aan de opvoeding.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr mar 11, 2005 6:41 pm

Ik denk idd ook dat als een stinkdiertje door mensen gekweekt pups heeft dat die pups idd beter bij mensen ook terecht komen, volgens mij kunnen die dan niet zo goed in het wild overleven omdat ze het niet meer in hen hebben. Peewee, heb jij slangen???? Brrrr, dat vind ik griezelig hoor, krijg je daar ook affectie van? Ik heb daar een panische angst voor, heb nog nooit een slang durven aanraken zelfs ~0
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » vr mar 11, 2005 7:11 pm

ba da valt nog mee van een vis heb je toch ook geen affectie?

het is gewoon mooi om te zien vind ik en met vastnemen heb ik geen probleem behalve met mijn albino die moet ni van mij weten en heeft al geprobeerd mijn vinger op te eten
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr mar 11, 2005 8:34 pm

toen ik nog in de videotheek werkte kwam er eens een klant binnen met een slang om haar nek, ik dacht eerst dat ze een sjaaltje aanhad ofzo :) was zo een fluoscerend groen slangetje precies.. ze had hem op mijn toog gelegd zodat ik hem kon bekijken, vond het wel akelig hoe die slang mij zat aan te staren maar vond het wel een mooi beestje :)

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » vr mar 11, 2005 8:51 pm

Hoi,
ik heb normaal binnen een maand ook een stinkdier,zijn naam is Borre.
Het staat al vast dat ik hem adopteer alleen nog een datum!
Hij leeft daar in de opvang nu al samen met fretjes.
Zijn anaalklieren zijn wel verwijderd,dat is een standaardoperatie bij skunks en is in België niet verboden.
Als je in België een stinkdier wil houden kan je een vergunning aanvragen,dan is alles wettelijk.
Het zijn wel geen goedkope dieren,ik betaal voor de mijne 170€ maar hij is tip top in orde,gechipt,gecastreerd,ontwormt en ingeënt.
Het zijn ook echte alles eters en worden snel te vet,daarom moet je hun eten door huis of verblijf verstoppen.
Zo hebben ze wat bezigheid en krijgen ze geen steriotyp gedrag.
Ik zal de site geven van de opvang,staat ook veel info op.
www.mustelidae.nl
Groetjes Stefanie

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » za mar 12, 2005 11:32 am

Ook leuke pagina's om te kijken:

www.stichtinghetstinkdier.nl

http://home.wanadoo.nl/hennie-hans/
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 43 gasten