Stinkdier

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za mar 12, 2005 1:43 pm

Ik persoonlijk ben tegen het houden van stinkdieren. Ten eerste waarom moeten we nog meer dieren uit de natuur halen? Oke, er zijn heus wel dieren die al jarenlang als huisdier gehouden worden. Maar er zijn ook veel gevallen bekend dat als de vraag maar groot genoeg is deze ook gewoon in het wild gevangen worden.
Ook schijnt het dat fretten schaapjes zijn t.o.v. het stinkdier. Ik heb er ook weleens wat over gelezen.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za mar 12, 2005 5:56 pm

Origineel gepost door tientje

toen ik nog in de videotheek werkte kwam er eens een klant binnen met een slang om haar nek, ik dacht eerst dat ze een sjaaltje aanhad ofzo :) was zo een fluoscerend groen slangetje precies.. ze had hem op mijn toog gelegd zodat ik hem kon bekijken, vond het wel akelig hoe die slang mij zat aan te staren maar vond het wel een mooi beestje :)
dit vind ik niet kunnen om met een slang buiten te komen en ht mag denk ik trouwens ook niet. het is goed om u slang ziek te maken zo een beest leeft normaal in een warm klimaat en hier is het veels te koud ik kom nooit met de mijn buiten het brengt ook veel stress mee ze zijn zeer stress gevoelig
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr mar 18, 2005 1:05 am

is niet recent gebeurd hoor, ik werkte toen nog in lommel en ben daar al meer als een jaar weg. kan rond zomer vorig jaar geweest zijn en dan vond
die eigenares het misschien warm genoeg? :) mja ik weet niks over slangen, vond het wel leuk om eens tegen te komen, had nog nooit een slang van dichtbij gezien (@)

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » vr mar 18, 2005 4:15 am

hoi!
voor een stinkdier in belgië heb je inderdaad een vergunning nodig, maar het vergt wel tijd en inspanning om die te verkrijgen...
in nederland hoef je dan weer geen vergunning.

ik heb thuis 2 wasbeertjes, daar hebben we ook papieren voor.
je kan ze een beetje vergelijken met een stinkdier, qua grootte en voeding enzo.

ik vind dat je zo'n dieren mag houden als je het op een correcte manier doet.
wij hebben voor onze 2 beertjes ook een groot en aangepast verblijf moeten bouwen, maar dat is dan maar zo, je kiest er tenslotte zelf voor en dan moet je er ook alles aan doen om hen het leven zo angenaam mogelijk te maken.
de onze gingen ofwel doodgaan (verstoten door de moeder) ofwel naar een dierentuin gaan, dusja, bij ons krijgen ze veel liefde en ze zijn echt heel lief, ze komen me zelfs knuffelen en in mijn nek zitten enzo.

het zijn echte bolletjes.

groetjes

Hope

Berichtdoor Hope » vr mar 18, 2005 8:27 am

@Citric, Cyrielle en Peewee: ik ga bij jullie thuis eens langskomen :)
Ik vind al die beestjes geweldig. Slangen vind ik ook akelig, maar zou ze toch eens willen vast houden.
Ik vind het nog altijd vreemd hoe tam je zo'n beesten kunt krijgen.
Nu weet je niet meer wie de wilde dieren zijn en wie de tamme.
Zo stonden er op kapaza baby wallabee's te koop, zijn mooie beesten, maar komen die ook niet alleen in het wild voor.
Blijkbaar niet, maar toch....

Groetjes

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » vr mar 18, 2005 12:02 pm

wallaby's vind je wel meer in de mensen hun uin terug...
in Australië kom je ze in het wild tegen maar ook bij de mensen thuis, trouwens, sommige wilde komen in je tuin zoeken naar iets lekkers en zoeken dan ook contact met de bewoners...
daar heb je zelfs geen papieren voor nodig dacht ik...

vreemd hé,
en je bent altijd welkom hope!!!

Hope

Berichtdoor Hope » vr mar 18, 2005 12:17 pm

Dat wist ik dus niet.
Bij ons in de buurt is er wel iemand en die heeft struisvogels en bambi's (hertjes dus)

@Peewee: Wat voor slangen heb je? Ik heb ooit één gezien met een platte blauwe tong....die vond ik wel leuk. Sorry ik weet absoluut niets van slangen af.

Heeft iemand hier spinnen (tarantula's enz)? Ik ben ongelofelijk bang van spinnen, maar zo één zou ik graag eens vast houden (om van mijn schrik af te geraken)

Cyrielle, bedankt hè


[Gewijzigd door Hope op 2005-03-18 12:17:58]

nessa

Berichtdoor nessa » vr mar 18, 2005 1:19 pm

hope ik kan je verhalen over mijn fobi voor spinnen

Hope

Berichtdoor Hope » vr mar 18, 2005 1:29 pm

Weer een nieuw clubje :P

Ik ben ooit een week bij mijn grootmoeder gaan slapen, omdat er een dikke spin in mijn kamer zat en ik had ze niet kunnen doodslaan. (@)

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » vr mar 18, 2005 3:44 pm

brrrrrrrrr spinnen en slangen zou ze zelfs nog niet durven pakken
erg hé
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » vr mar 18, 2005 6:25 pm

@ Hope,
hier ben je ook altijd welkom als hij er is hoor :D
Heb ook een slang gehad maar die is helaas onthoofd door één van de fretjes!!
Dus dat weet ik dan ook al weer fret + slang gaat niet!
@ Cyrielle,
kan je me mss wat meer info geven over die vergunning? Waar ik moet langsgaan om ze te verkrijgen enz?
Zou wel willen dat hier alles wettelijk in orde is dan kan niemand me iets verwijten.
Groetjes Stefanie

nessa

Berichtdoor nessa » vr mar 18, 2005 10:37 pm

ik heb ooit eens met mijn zuur verdiende zakgeld een lederen jasje gekocht .
een week later zette een vriend van mij ( die hield tarantula's in zijn huis)
zo een spinnebeest op mijn schouder
ik heb die jas uitgedaan en op de grond gegooid en nooit meer aangedaan
ik heb sinds dien een echte fobie als ik een spin zie ( hoe klein ook ) verstijf ik en begin ik te schreeuwen
da het niet meer schoon is
zo erg is het nu

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » za mar 19, 2005 10:48 am

ik moe ook niets van spinnen weten ze!!!! brrrrrrrrrrr!!
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za mar 19, 2005 3:37 pm

@hope we hebben 2 korenslangen een windkleur en een snowcorn (een koppel en ze zijn weer aant paren :D)
dan ook nog een koningspython.
een spin hebben we ook gehad maar die is dood gegaan (ben ik eigenlijk ni kwaad vorr moet erniks van hebben)

@ciril idd die geen ni samen daarom zitten er bij ons sloten op de glazen
:D

[img]http://www.reptilekeeper.co.uk/CornSnake.gif[/img]
zoe een (dit is niet de onze) wildkleur

[img]http://www.snakemuseum.com/photos/snowcorn.jpg[/img]
(ook ni de onze) snowcorn

[img]http://viart.vrn.ru/zoo/piton1.jpg[/img]
een regius

zal eens foto's meebrengen van de onze deze heb ik van google heb je toch al een gedacht
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

nessa

Berichtdoor nessa » za mar 19, 2005 4:14 pm

peewee jij hebt heel schone slangen
ben ik wel blij dat die achter slot zitten
anders kom ik niet zenne

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za mar 19, 2005 4:22 pm

ge moogt gerust zijn de slotjes zullen erop zitten en ze zullen vast zijn :D
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » za mar 19, 2005 6:31 pm

Hoi,
ik had ook een koningspython helaas was het slot hier niet sterk genoeg en was de slang uitgebroken.
Ze is recht in een frettenkooi gekropen en dat was dus haar einde ~_~
Heb toen alle spullen verkocht en beslist dat ik het maar bij de zoogdieren ging houden :)
Ik vind wel niet dat er iets eng is aan slangen,ze zijn niet glibberig zoals de meeste denken en zijn zelfs echt handtam.
@Peewee,hoe voer je uw slangen? Daar had ik het altijd moeilijk mee.
Groetjes Stefanie

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za mar 19, 2005 6:45 pm

bij de python gaan we een rat halen en zetten die in het terrarium kijken tot ze ze pakt en daarmee basta juist nog eens schekken of ze hem goed binnen krijgt.

bij de korenslangen geef ik ze met de hand eten omdat ze met 2 in een ter zitten dat ze niet dezelfde muis pakken voor de rest hetzelfde als bij de python

het zijn ook levend dieren geen diepvries

weet het klinkt voor de meesten hier waarschijnlijk cru maar ja de beestje moeten ook een hebben en ik zieze ook ni als dierenmar ans voer omda ik er anders zelf ook moeite zou mee hebben
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » za mar 19, 2005 7:39 pm

Ah ik gaf altijd diepvries muizen :) ik hield deze dan bij de staart vast tot de slang ze pakte.
Soms trok ik dan wel snel men hand terug uit reflex (@)

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » za mar 19, 2005 7:51 pm

@ citric

waren uw fretjes nie bang van die slang?
of koelbloedig tov de slang?
ze moeten toch verschoten hebben!!
ik heb deze zomer in tunesie een wurgslang in mijn
nek gehad... ze woog wel héél zwaar miljard!! kben
ervan verschoten!!
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » za mar 19, 2005 8:39 pm

nee de fret doet er niks aan het onderste ter staat tot aan de grond en hij loopt er gewoon voobij geen interesse juist als het voedertijd is ja dan in de ratten en de muizen
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » za mar 19, 2005 11:48 pm

Ik heb ratten als huisdieren gehad en weet je wel hoe ontzettend lief die zijn, ik vind ze te vergelijken met een fret. Geweldige huisdieren. Ik heb nu een muis, maar daar is niet zoveel aan. Sorrij dat ik het zeg, maar ik vind het verschrikkelijk om zo'n intelligent dier als een rat levend te voeren aan een slang. ik ben een echte dierenliefhebber, maar een slang zou ik nooit willen als ze alleen maar levende ratten eten. Wat moet zo'n beestje een angst hebben in zijn laatste minuten. Ik ben ervan overtuigd dat een rat een zeer intelligent beest is en 1 van de geweldigste huisdieren die je je maar kunt voorstellen. Ik zou ze niet in een slangenbek moeten zien verdwijnen en dan zeker niet levend! Vind het echt zielig!
Eten slangen geen fretten in plaats van andersom? Of was het een kleine slang?
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » zo mar 20, 2005 12:26 am

heb ook ratjes gehad, 6 jaar lang .. zijn ongelooflijk lieve beestjes en idd heel slim ook. krijg hier ook wel beetje krop van in mijn keel.
dit was stefke.. 1 van mijn ratjes, was een opvangertje uit NL. kijk eens hoe schattig...
[img]http://usera.imagecave.com/martine/stefke.jpg[/img]

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo mar 20, 2005 3:14 am

Hoi,
mijn fretjes waren absoluut niet bang van de slang,ze grepen haar direct vast.
Het is 2 keer gebeurd,eenmaal zag ik een van mijn fretjes de slang verder slepen en toen was ik nog op tijd.
De 2de keer was ik te laat,klinkt mss onverantwoordelijk maar zo'n slang is echt sterk en breekt makkelijk iets open.
Heb ook heel lang tamme ratjes gehad,heb ze nu moeten wegdoen omdat de andere dieren hier hen aanvielen ~_~
Daarom gaf ik enkel diepvries muizen omdat ik het niet over men hart kreeg iets levend te geven!
Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » zo mar 20, 2005 10:42 am

tientje
als da geen kinderhandje is ( en ik denk het ook niet )
dan is uw ratje wel groot he
ziet er echt wel een schatje uit
was die heel tam ?


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 36 gasten