Stinkdier

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » zo mar 20, 2005 11:49 am

En kun je dan zo'n beestje met die geweldige ogen aan een slang voeren???? DACHT HET NIET!
Dus......ik moet echt niets van slangen hebben!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » zo mar 20, 2005 3:53 pm

nee dat is geen kinderhandje, dat is mijn hand. hij was op die foto zelfs nog niet helemaal volgroeid. enja supertam waren ze, allemaal. die beestjes kunnen heel hoog knuffelgehalte hebben :) maar ze leven jammer genoeg niet zo lang en deed me teveel pijn altijd om ze zo snel te moeten afgeven.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo mar 20, 2005 11:04 pm

hoi
heb ook nog ratten had zo'n 150 stuks
ik kweekte ook he
Het zijn idd hele lieve dieren, en geven ook likjes en spelen ook met mensen.
Ze zijn de max
nu heb ik er geen meer en soms kriebelt het maarja met al mijn rat etende lieverds hier wil ik die arme ratten geen nachtmerrie's bezorgen
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma mar 21, 2005 12:11 am

150 amai.. ik heb er 16 gehad op 6 jaar tijd, 8 tegelijk was het max. aantal maar altijd wel alleen mannekes gehad en bijna allemaal opvangertjes, maar ze waren ook zo gevoelig voor ziektes, vond ik ook wel jammer.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » ma mar 21, 2005 2:43 pm

Ik heb een ratje gehad en toen ze twee was hing ze de hele tijd aan de tralies van haar kooi. Ik moest haar er wel uithalen. Ze ging in mijn handen liggen en werd even helemaal onrustig en toen was ze dood. Ze had dus de hele tijd gewacht totdat ze in mijn handen was. Ik vond het wel verschrikkelijk en dat beeld kan ik nog zo voor mijn ogen halen dat ze doodging al is het nu zo'n 10 jaar geleden.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » ma mar 21, 2005 4:38 pm

Hey,
heb ik ook meegemaakt met één van mijn ratjes,zal iets eigen aan ratten zijn dat ze willen sterven in gezelschap...

Hope

Berichtdoor Hope » di mar 22, 2005 8:36 am

Ik heb nooit ratjes gehad, mocht niet van mijn ouders (ze waren er bang van).
Ik heb alleen een hamstertje, vissen en een hondje gehad.
Ik weet wel dat ratjes onzettend lief kunnen zijn.
Maar die slangen moeten nu spijtig genoeg ook eten.
En of je nu muizen of ratten geeft, er zal wel altijd iemand zijn dat er tegen is.
Zelfs als je bevroren muizen geeft, die hebben ook ooit geleefd.

Ik had eerlijk gezegd ook wel gedacht dat een slang een fret zou aanvallen en niet omgekeerd.
Daar kruipt toch veel tijd in om zo'n slang te onderhouden??

Groetjes

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » di mar 22, 2005 1:02 pm

hoi,

wauw al die rattenliefhebbers hier, ik heb vroeger nog zo'n 20-tal gerbils gehad, woestijnratjes hé. maar daar had ik ook niet veel aan, en muizen, daar heb ik er ook nog veel van gehad. maarja die tijden zijn voorbij, en ik ben veel blijer met mijn fretjes nu.

@ citric: ik zal eens kijken tussen mijn papieren waar je het moet aanvragen en wat je weer allemaal moet doen...

Ondertussen denken we dat ons mientje (wasbeertje) zwanger is!!! was eigenlijk niet de bedoeling maar ze zijn welkom, en ze zijn zo schattig. ik hou jullie op d hoogte, groetjes!

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » di mar 22, 2005 3:34 pm

@ Cyrielle
bedankt dat je me wil helpen.
@ Hope
Ik heb spijtig genoeg men slang niet lang genoeg gehad om te ondervinden hoeveel onderhoud er juist inkruipt.
Groetjes

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo mar 23, 2005 8:38 am

Ik leer hier weer een hoop bij amaai, ik wist niet dat je wasbeertjes kon houden als huisdier (doe mij er maar 2, ik zou ze 'was en strijk' of robijntje noemen LOL :D ). Echt wel tof denk ik zo'n wasbeertje. Foto's die je met ons wil delen?
Groetjes

Suzandng
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 12:00 am
Contacteer:

Berichtdoor Suzandng » zo mei 31, 2009 12:07 am

hallo,

kwam je bericht online tegen, en wil toch even reageren.
Ik heb zelf al enkele jaren een stinkdier, en al een jaar of 7 fretjes.
Gaat prima samen hoor.

Wel enkele dingen waar je op moet passen:
Mijn stinkie eet constant alle fretten brokjes op, dus aan te raden je fretten en stinkie toch zo nu en dan te scheiden (anders vreet stinkie zich helemaal rond... haha)
-in het voorjaar probeert mijn stinkdier de fretjes nog wel eens aan te randen (lees dekken). Ze bijten dan wel van zich af (stinkie soms wat plekjes in zijn nek van het bijten).
voor de rest spelen ze met elkaar, en is het leven en laten leven.
Ik ervaar het als een pirma combi.

enneh, ik lees hier ook wat over wasbeertje. Lijkt me enig, maar heb wel gehoord dat het echte slopers zijn, dat je een ontzettend goede kooi / ruimte voor ze moet hebben, en ze hebben wel wat ruimte nodig, en moeten eigenlijk toch de beschikking hebben over stromend water (en verse vis haahaa)


Mocht je nog meer info willen over skunks of mijn Binki eens live willen zien, dan kan dat natuurlijk!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo mei 31, 2009 1:43 am

Ik ben echt super jaloers zuh!
ik wil zelf een skunk maar moet er nog eff mee wachten, met veel zal ik volgend jaar 1tje hebben.
Mag je dat zomaar in nederland hebben? weet nu niet percies hoe het in belgie zit maar volgens mij moet je nogaltijd een vergunning hebben.
heeft hij nog nooit gesproeid naar de fretjes of iemand anders?
waar slaapt hij? heeft hij een kooi ofzo?
ik wou de mijne Sniffy noemen :P

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo mei 31, 2009 12:29 pm

dit postje is al eeuwen oud maar het is leuk om te weten dat he samen gaat
veel succes met grote familie.
mij zegt het zo niks wel een wasbeertje of hoe noemen ze nu weer
de mascotte van planckendael?zoiets ja zie ik wel zitten. :P ;) :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


lunaatje

Berichtdoor lunaatje » zo mei 31, 2009 4:14 pm

ohja die ziet er wel heel lief uit, maar of hij dat ook wel is??? :P

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo mei 31, 2009 4:45 pm

knorry heb je het niet op die van de zoo van antwerpen? de kleine panda?

Afbeelding

lunaatje

Berichtdoor lunaatje » ma jun 01, 2009 10:57 am

(@) superlief


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten