stad in met buda en baileys! :p

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo okt 11, 2009 3:03 pm

Gisteren zijn buda en baileys met baasjes het stad is ingetrokken :D
khad NOOIT zoveel reactie's verwacht van mensen :~
vooral zoveel verschillende :/
is dat 'n rat, hamster, konijn, hond, wezel, otter??? :P
hier en daar trok ik toch maar eens 'n wenkbrauw op terwijl ik me inhield voor 'n proestbui :P

toen we in 'n straatje stonden dat uitkwam op 'n winkel kwam er 'n madam afgewandeld die vrij histerisch aan't doen was :~
en zei dat wij met baileys en buda aan de ene kant tegen de muur moesten gaan staan met de lijn kort terwijl zij met haar rug tegen de muur geplakt aan de andere kant van de straat ons passeerde ~0 ~0 ~0 ~0 ~0
de straat was toch 'n vijf a zes meter breed ze :~
dus waren ze ineens gedoopt tot tijger :D

dan heb je van die nieuwsgierigen die vragen wat het is met van die blinkende oogjes en als je zegt 'n fretje, zie je hun neus drie cm stijgen %)
of je zit op 'n terrasje voor de ruit van het restaurantje waar je besteld en achter je staat er zo'n tien man door de ruit op m'n schoot te kijken!! whahahahaha

of ge gaat in de c&a binnen n ge draait u om en d'r ligt zo'n schoon keutelke te wachten :D
niet te vergeten dat hij tien mins ervoor in de h&m hetzelfde lapte :P :D hahaha

kdenk ook dak stemmen in m'n hoofd had want 'k hoorde heel de tijd 'fretje, fretje' :P
kwas af en toe wel bang dak 'n oog ging verliezen :~ :P
dieje vinger vliegt in de lucht, recht vooruit KIIJJJKK 'n fretjeeeuuhhh

en in alle richtingen kijken om te zien of niemand plots zijn hand zou uitsteken om hem te aaien voor ze 'n beet kregen ~0
een hond aai je ook niet zomaar zonder het baasje te vragen of hij bijt. maar hij was braaf :P

kzei toch tegen mensen die vroegen of ze hem mochten aaien en ik zei dat hij meestal bijt en krijg dan zo'n opmerking 'doe hem 'n muilbandje aan'...
maak maar is eentje op die maat!!! :?

we hebben wel gelachen met zo'n klein kindje :z die trouwens 'n niet zo happy moeder had :P
dat kindje was 'n jaar of vier, vijf denk'k SUPERSCHATTIG!!!!
mama kijk 'n beestje, wat is da? ik poeslief, das 'n klein tijgertje :P
da kindje 'kijk mama 'n tijgertje' ZOOOO schattig!!!!
en mama vrij geirriteerd, nee schatje, das nie waar, die mevrouw maakt u iets wijs :z
oei oei, rap dervantussen :P
ma da kindje zei da nu nekeer zooooo grappig he :D

of zo iemand die zegt, oh kijk 'n beest en dan zo wijst en ik en alex springen dan zo op 'een beest, waar?? ~0 aaaaaaah' (@) hilarisch!!
ne mens moet is kunnen lachen ook he.

voor de kindjes die dan wel al wat vrstonden die van tien jaar ofzo en mensen met hun neus op de originele plaats hebben we ff tijd gnomen om wat te vertellen. maaaaaar je hebt altijd van die mensen die ervan overtuigd zijn dat ze de fret gecrëeerd hebben :P
die lieten we dan eens kijken en muizen er ons vanonder :P

al bij al 'n fun dagje geweest, hier en daar ferm gelachen!! :P
beestjes moe en voldaan :D
twas eig maar 1 ding jammer, baileys werd in de buideltrui gefriemeld en bleef zitten, buda zat gene second stil! :P
hij heeft dan ook het meest van de tijd gelopen of in mijn nek gezeten, waardoor iedereen hem direct zag staan :P
en kilometers gewandeld!! en gedragen, da word op d'n duur wel warm op uwn arm zo'n harig schepseltje :P
en ik denk dak met 700 mensen gesproken heb :P

en toch zijn er die het de max vonden :P of nog nooit 'n fret gezien hadden zoals het russische madamke,
man wat keek die verwonderd :o
zo'n lang lijfje, oooh zo tanden, kijk die neus, oh en da ruikt zo :P:D
fun fun fun :P
foto's bevestigen dat ik 'n zeer moe maar voldaan budatje had die uiteindelijk toch 3 minuten in de buidel zat :D

Afbeelding jaah, kheb gesmost op mijnen trui ja! :P
Afbeelding da smoelke toch!
Afbeelding knur knur :P
zoooo liefffff :D

[Gewijzigd door Buda op 2009-10-11 15:03:54]


[Gewijzigd door Buda op 2009-10-11 15:15:23]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 4:03 pm

Origineel gepost door Buda

toen we in 'n straatje stonden dat uitkwam op 'n winkel kwam er 'n madam afgewandeld die vrij histerisch aan't doen was :~
en zei dat wij met baileys en buda aan de ene kant tegen de muur moesten gaan staan met de lijn kort terwijl zij met haar rug tegen de muur geplakt aan de andere kant van de straat ons passeerde ~0 ~0 ~0 ~0 ~0
de straat was toch 'n vijf a zes meter breed ze :~
dus waren ze ineens gedoopt tot tijger :D

kzei toch tegen mensen die vroegen of ze hem mochten aaien en ik zei dat hij meestal bijt en krijg dan zo'n opmerking 'doe hem 'n muilbandje aan'...
maak maar is eentje op die maat!!! :?

en toch zijn er die het de max vonden of nog nooit 'n fret gezien hadden zoals het russische madamke,
man wat keek die verwonderd :o
Muilbandjes bestaan voor uwe buda!

fretten muilbandje link

Misschien een tip voor U :P

Wetende dat Russiche fretten tot 2 maal zwaarder en groter hunnen worden dan de gemiddelde Europese fret.... en dat zwijgen we nog over de KHONORIK en ware agressieveling waarbij de agressiviteit van de bunzing of frunzing in’t niet vallen. Dit is namelijk een kruising tussen een bunzing en een nerts!
De KHONORIK als vertalend woord dan ook goed trekt op de vertaling van “HORJOK” “kohhosik” “kolonok”

KHONORIK link

Dit ter info!
:P ;)

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo okt 11, 2009 4:04 pm

Wat deed je dan met dat kakje in de C&A :? ?
Laat je ze gewoon rondlopen in winkels?


[Gewijzigd door Lauralieke op 2009-10-11 16:05:11]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo okt 11, 2009 4:07 pm

Cynthia , ik kom dat bijna dagelijks tegen . Ik ben heel blij dat ik niet meer de enige ben die met een fretje gaat wandelen . Mischien komen we elkaar wel eens tegen in Gent . Dan kunnen onze kerels samen de stad op stelten zetten .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 4:15 pm

Ik ga ook 1 a 2 keer per week wandelen met mijn 3 rakkers... altijd in’t groen... park, bos of natuur reservaat rondom Antw. Maar nooit in’ stad en zeker nooit in winkels :?

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo okt 11, 2009 4:21 pm

Origineel gepost door Raven

Ik ga ook 1 a 2 keer per week wandelen met mijn 3 rakkers... altijd in’t groen... park, bos of natuur reservaat rondom Antw. Maar nooit in’ stad en zeker nooit in winkels :?
Ik ga heeeeeeeel soms een winkel binnen, maar altijd met Ilana op de arm, nooit op de grond!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 4:50 pm

Origineel gepost door Raven

Wetende dat Russiche fretten tot 2 maal zwaarder en groter hunnen worden dan de gemiddelde Europese fret.... en dat zwijgen we nog over de KHONORIK en ware agressieveling waarbij de agressiviteit van de bunzing of frunzing in’t niet vallen. Dit is namelijk een kruising tussen een bunzing en een nerts!
De KHONORIK als vertalend woord dan ook goed trekt op de vertaling van “HORJOK” “kohhosik” “kolonok”

KHONORIK link

Dit ter info!
:P ;)
Hihi, er woonde één bij ons op de zolder, en beet 's nachts onze kippen en konijnen dood.

En die “kolonok” (Mustela sibirica) lk da je zegt is een super schattig ding, ik zal ooit ééntje gaan halen maar ze zijn een stuk kleiner of de fretjes

Afbeelding


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-11 16:55:56]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 5:00 pm

Klopt, het zijn meer wezels dan fret;)
Kolonok vs Fret

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 5:05 pm

Hihi die fret wordt volledig afgemaakt :D zijn staart heel dik
Ik vroeg me net af of ze tope mochten gehouden worden, I'm so getting one :D
maar hij is veel levendiger dan de fret zie ik %)
en nat schijnt ruikt hij niet zo straf als een fret

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 5:35 pm

Moeilijk binnen te houden dacht ik ergens gelezen te hebben.... weinig info over en de meeste die je ziet zijn 2de of 3de generatie in gevangenschap :?
Te weinig info ~_~

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 5:43 pm

Ah ik vind anders genoeg info over hoe je hem binnen moet houden (niet in een taal dat gij zal kunne lezen denk ik)
en daar staat het dat als je hem van zijn pups af aan hebt dan kan je hem perfect thuis houden. maar hij graaft wel heel graag , veel liever of een fret en kan zelfs je zeten kapot graven, hij heeft ook heel graag water voor erin te spelen, unlike some ferrets :)

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo okt 11, 2009 5:45 pm

Mag ik even met een overtuigd " oooooooooooohhhhhhhh , wat een schattig/schoon/lief smoeleke !!! " ?
Zo een lief smoeleke wil ik wel in huis halen !!! Ik zou dat diertje elke dag gewoon platknuffelen !!!
Raven , een tamme wolf is ook een wolf van de 6de of 7de generatie in gevangenschap leeft . Alhoewel , ik geloof dat je een wilde wolf toch ook gemakkelijk aan de mens kan doen wennen én zelfs de mens verdragen . Alleen moet je dan wel rekening houden met het feit dat de 1ste generatie wolf terug wild zal worden en minder tolerant tegenover de mens word . ( Heb ik ooit eens gezien op een franstalige zender op tv . )
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 5:47 pm

Vertaling is geen probleem daar hebben we Google of Babel Fish voor zolang dat het maar een Hoofdtaal is en geen onder taal of dialect is ;)

Dus laat maar komen... ik kan altijd eens proberen he? lol


[Gewijzigd door Raven op 2009-10-11 17:49:59]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 5:49 pm

Origineel gepost door asocialleke

Mag ik even met een overtuigd " oooooooooooohhhhhhhh , wat een schattig/schoon/lief smoeleke !!! " ?
Zo een lief smoeleke wil ik wel in huis halen !!! Ik zou dat diertje elke dag gewoon platknuffelen !!!
Raven , een tamme wolf is ook een wolf van de 6de of 7de generatie in gevangenschap leeft . Alhoewel , ik geloof dat je een wilde wolf toch ook gemakkelijk aan de mens kan doen wennen én zelfs de mens verdragen . Alleen moet je dan wel rekening houden met het feit dat de 1ste generatie wolf terug wild zal worden en minder tolerant tegenover de mens word . ( Heb ik ooit eens gezien op een franstalige zender op tv . )
Het gaat niet over wennen aan de mens! Het sterke en wild karakter zwakt moeilijk af en het binnen houden :) ;)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 5:55 pm

[url]http://www.kolonok-*****.ru/care.html[/url] (a n i m a l)
dat eerste is gewoon over de kolonok thuis

[url]http://www.kolonok-*****.ru/literature02.html[/url] (a n i m a l)
en dat tweede zou moeten zijn over een madam die er gevangen had omdat ze in heel hun straat alle kippen opgegeten hebben, en uiteindelijk heeft ze ze thuis gehouden

Grrr me junder stomme sterretjes :@

Mo hier zeggen ze dat ge ze op stro moet zetten en in't wc houtschilfers :?

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-11 18:00:47]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 5:57 pm

Post die als url... uw volledige tekst link gaat verloren vanwege banned words :?
Lukt niet gedomme :?

[Gewijzigd door Raven op 2009-10-11 18:00:50]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo okt 11, 2009 5:58 pm

zij er iemand sterretjes?
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 11, 2009 6:00 pm

hmmmm, er zijn vele manieren om sterretjes te zien :P lol

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo okt 11, 2009 6:15 pm

Hi, dat filmpje van Raven...t gaat toch redelijk gelijk op?
Het lijkt wat op mn dames versus meneer...(op hun erg speelse momenten) zij weten heel goed dat ze kleiner en sneller zijn, ook al is hij sterker, maar dan steken ze zich weer weg ergens onder ofzo en op hun beste momenten zijn ze echt onvermoeibaar. Onze man is bijna 3 maal zo zwaar en echt wel sterker, maar hij apprecieerd hun als "baasjes" en let dus wel op wat hij mag en niet mag (ook al kan hij met geweld het eerste koekje dat ik uitdeel veroveren, dat zal hij nooit doen, wanneer hij merkt dat hij een van hen per ongeluk opzij heeft geduwd gaat meneer heel beleefd een stapje opzij... Ik denk dus wel dat dit diertje kan samenleven met een fret, natuurlijk enkel als zij dit ook vinden, want zelfs twee fretjes samen geeft soms al problemen, en natuurlijk heb ik ook geen ervaring...
Ik vind het ook wel n leuk dietje, ik hou wel van dat kleine, vinnige (ik heb ook n voorliefde voor de frettendames...alhoewel onze man steeds onze lieve man blijft en wij (twee fertejs en ik) hem platknuffelen) maar ik vind t vinnige wel tof aan die kolonok...
@K8 als je naar Rusland gaat wil k wel mee...gedeelde kosten he :D
@k8 kan jij russisch? Want als dat t probleem is ken ik wel iemand die t kan vertalen..


[Gewijzigd door sah op 2009-10-11 18:24:33]

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 6:38 pm

Neen neen voor mij hoeft dat niet vertaalt te worden danku :D
Het was voor Raven
en pff in de komende jaar zal ik niet gaan zuh ;)


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-11 18:39:11]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo okt 11, 2009 6:47 pm

haha raven :D

lauralieke, opkuisen met 'n zakdoekje en buiten in de vuilbak smijten natuurlijk.
hij liep aan de leiband op de grond ja, iedereen was er dol op :P

lauralieke, buda zit niet op de arm, hij wil niet, heb'k gezegd in m'n verhaal, hij wou niet gedragen worden..dus moest'k hem wel laten lopen he, alex haar fretj liep trouwens ook rond.
buda loopt trouwens altijd mee, precies 'n hondje :P achter mij trippelen.

we liepen in baudelohof en kreeg 'n smsje van 'n vriendin die in't stad was, dus gingen we ff langs.
goed?
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo okt 11, 2009 7:00 pm

Mooi dier, de fret lijkt mij in het nadeel te zijn. Je kan zien in het begin gaat alles nog vrij goed. Eenmaal de kolonok de overhand krijgt lijkt de fret er genoeg van te hebben en slaat de stemming precies om. Bij de wildkleur duidelijk een pluimstaart, kan nog van opwinding zijn. Bij de sandy in de zak denk ik deze te zien blazen om met rust gelaten te worden. Dat is mijn idee van dit filmpje;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo okt 11, 2009 7:45 pm

Origineel gepost door Buda

haha raven :D

lauralieke, opkuisen met 'n zakdoekje en buiten in de vuilbak smijten natuurlijk.
hij liep aan de leiband op de grond ja, iedereen was er dol op :P

lauralieke, buda zit niet op de arm, hij wil niet, heb'k gezegd in m'n verhaal, hij wou niet gedragen worden..dus moest'k hem wel laten lopen he, alex haar fretj liep trouwens ook rond.
buda loopt trouwens altijd mee, precies 'n hondje :P achter mij trippelen.

we liepen in baudelohof en kreeg 'n smsje van 'n vriendin die in't stad was, dus gingen we ff langs.
goed?
Jaja kweet het wel, ma ergens is da wel onrespectvol tegenover die winkels! En ik zou me doodschamen!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 11, 2009 7:48 pm

Ik zou de mijne ook alleen in't park of bos durven uitlaten, al is't alleen om zoiets te vermijden :P
Ik zou lk ni gek komen met een fret in een winkel of resto, zou echt geen seconde kunnen ontspannen (tenzij me fretlief in een carrier zit :D )

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » zo okt 11, 2009 8:10 pm

Origineel gepost door _K8_

Ik zou de mijne ook alleen in't park of bos durven uitlaten, al is't alleen om zoiets te vermijden :P
Ik zou lk ni gek komen met een fret in een winkel of resto, zou echt geen seconde kunnen ontspannen (tenzij me fretlief in een carrier zit :D )
En ik denk dat de fret dat ook niet zoooooo fijn vindt, zoooo int stad...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten