stad in met buda en baileys! :p

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma okt 12, 2009 4:37 pm

Mjah sommige dieren pak je gewoon niet mee naar zulke drukke plaatsen, is ook stresserend voor hen, en zie dater iemand op trapt ofzo, thuis moet ik al heel de tijd onder mijn voeten uitkijken of ik sta erop.
Ge zou ook je konijn geen lisse aandoen en ermee nat stad gaan..

Is dat niet zo dat een ongecastreerde fret overal plasjes achterlaat om alles te merken? is ook onhygienisch

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma okt 12, 2009 4:43 pm

Origineel gepost door asocialleke

Ik ga even hardop nadenken zonder mensen tegen hun schenen te schoppen .

Het verschil tussen een hondendrol en een frettendrolleke is ongelooflijk groot . Toch zijn er mensen die hun hond op straat laten kakken !
Er bestaan geen zakjes om frettendrollekes in te steken ! Dan neem je gewoon een papieren zakdoekje , die papieren zakdoekjes koop je in bijna elke winkel !
Er zijn mensen die het toelaten dat hun hond geaaid word . Waarom zou een fretje niet geaaid mogen worden ?! Is een fret het dan niet waard om geaaid te worden ?
Wat de mensen denken en vinden over mijn fretje(s) , dat is hun zaak . Ik ken mijn fretje(s) .
Hondeneigenaars zeggen wanneer hun hond bijt of niet . Ook een frettenhouder heeft een mond en kan daarom ook spreken . Wat zou mij tegenhouden om te zeggen dat de mensen mijn fretje(s) bijt(en) ? Helemaal niets . Een gewaarschuwd man/(vrouw) is er 2 waard .
Als je niet met je fretje(s) de stad in durft gaan , waar steek je je fretje(s) als je naar een speelnamiddag gaat ? In een gepantserde wagen ?!

Ik denk gewoon hardop hé , dit is niet kwaad bedoeld .
Misschien wat verder zien en wat breder nadenken wat de gevolgen algemeen kunnen zijn... :P ;)

edit slaper edit ;)


[Gewijzigd door Raven op 2009-10-12 16:44:20]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma okt 12, 2009 4:43 pm

tijdens de bronst kan da, maar nu nog nie

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma okt 12, 2009 4:47 pm

Origineel gepost door nielsvl

tijdens de bronst kan da, maar nu nog nie
Dozer doet dat nu... ook constant tijdens de wandeling en zeker over mijn schoenen/sandalen/botinnnen (alle schoeisel dus) :P :P

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma okt 12, 2009 6:50 pm

Iedereen weet al jaren dat ik met mijn fretjes dikwijls de stad in trek en nooit heb ik daar mezelf voor moeten verdedigen en nu Cynthia dat ook doet word daar wél over gestruikeld .
Draaien als de wind ? Of zijn het 2 maten en 2 gewichten ?
Bovendien : er zijn meer hondendrollen te vinden op straat dan frettendrollekes .
Heeft Cynthia ook niet toegegeven dat zij met een zakdoek het kleine drolleke niet zelf heeft opgekuist ? Ik doe dat ook met papieren zakdoekjes . Trouwens trap ik liever in een frettendrolleke dan in een hondendrol .
PS Bij de mensen zijn er ook wildplassers en dat zou dan " proper " zijn ?
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » ma okt 12, 2009 7:32 pm

Origineel gepost door Ollike

Hoi buda ,
even mijn mening hier neerplanten
Ik vind wel dat het niet deftig is je fretje mee te nemen, als je weet dat hij zowiso toch zijn behoefte zal doen waar hij kan. (is tenslotte een fret)
Laat gij de mensen buda aaien wanneer ze erom vragen?
want vermits hij nog maar pas tam is, zou ik der niet direct mee onder de mensen komen..
Tenzij ge zegt dat hij durft bijten, maar dan zouden de mensen wel een verkeerd beeld krijgen van de fret. Bv: "Eikes die zijn ni zindelijk en die bijten!" Waarbij de fret weer eens in het negatieve wordt getrokken.
Ik zeg maar wat ik ervan denk he, niet kwaad bedoeld :)

[Gewijzigd door Ollike op 2009-10-12 14:25:21]
I agree!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma okt 12, 2009 7:51 pm

tjah ik heb wel al ondervonden dat buda durft nog bijten in de vingers :P
kan me al inbeelden als je daar in de c&a naar its staat te kijken en even niet naar de fret kijkt, er al een klein kind afkomt en die gebeten wordt.
Als de politie erdan bijkomt, kan het zover gaan dat je fretje mag afgeven en nooit meer terug ziet...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma okt 12, 2009 7:53 pm

jaja
een spuitje krijgen ze dan

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma okt 12, 2009 8:00 pm

hangt af van de persoon die gebeten wordt, maar bij vodden kunde u verwachten aan een boete + geneeskundige kostendekking...

aangezien fretten als kooidieren beschouwd worden zullen ze bij zoiets zelden worden ingeslapen, maar men kan uw huisdieren in beslag nemen als uw tegenpartij slechte zorg kan bewijzen (wat na een ferme bijtwonde soms niet moeilijk is)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma okt 12, 2009 8:02 pm

Jah , in beslag nemen, en dan? denk ni dat ze een "agressief" dier dan door iemand anders laten adopteren.

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma okt 12, 2009 8:52 pm

Origineel gepost door stevenn

tjah ik heb wel al ondervonden dat buda durft nog bijten in de vingers :P
kan me al inbeelden als je daar in de c&a naar its staat te kijken en even niet naar de fret kijkt, er al een klein kind afkomt en die gebeten wordt.
Als de politie erdan bijkomt, kan het zover gaan dat je fretje mag afgeven en nooit meer terug ziet...
er stonden veel kinderen te kijken en niemand heeft zomaar zijn hand uitgestoken, omdat ik op voorhand zei dat hij beet en dat ze d'r niet mochten aankomen, alsk hem laat lopen kijk'k wel naar wa dak doe ej, sta nie naar d'n plafond te koekeloeren.

omg overdrijven jullie niet wat?? ik laat mensen buda aaien als ik zijn kopje vasthou en hun zijn rugje is laat strelen,
ge doet alsof ik buda iemand ne vinger laten afbijten heb ofzo :~
en kinderen mochten er trouwens geheel niet aankomen, enkel de geintresseerde volwassenen en voor diegene die gewaarschuwd waren en niet meer durfden was er nog altijd baileys om te aaien, die momenteel zo mak als 'n lammetje is trouwens, lief beest, mama'skindje, komt heel de tijd tjiepen om gpakt te worden, om op te vreten!
d'r was gene mens waar ik mee gesproken heb die 'n negatief beeld kreeg van de fret?
er ws ook niemand die zo hyper deed over dat mini keuteltje dat daar lag als jullie doen omdat ik erover vertel :?

voor de rest, ga ik mee met wat associalleke zegt.

jeeeetjeuh

[Gewijzigd door Buda op 2009-10-12 20:57:35]


[Gewijzigd door Buda op 2009-10-12 20:59:13]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma okt 12, 2009 8:54 pm

@K8, kooidieren worden niet vaak als agressief bestempeld zoals dat bij honden het geval is...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma okt 12, 2009 9:46 pm

jajaja ik kan russisch!! net zoals ik engels kan, ik wil ook zo een snoezige kettingzaag!!
met 3 al veel goedkopen da( "da"russisch voor ja)dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma okt 12, 2009 9:55 pm

laat aub die griezel verhalen over als...als...
ikzelf ben nog nooit met mn fretjes echt in het centrum geweest, ik woon echter wel in de stad, dus ook wij komen al eens iemand tegen en meestal hebben die mensen inderdaad een zeer uitgesproken mening en vragen over fretjes (zo leuk!/ is dat zoals een konijn?/moet dat niet in het wild leven?/bijt dat?/Zou het met de kat kunnen samenleven?/Zou het met de hond kunnen samenleven?/Mooi diertje!,.Stinkt dat niet? Wat eet dat?..) Veel mensen kennen het echt niet, behalve dan degene die ik vaker tegenkom (er is vb een man met 2 grote honden, eerst was hij erg bang dat de honden mn fretjes zouden kwaaddoen, of mij wanneer ik de fretjes oppakte om hem te passeren, nu vraagt hij zich af of die fretjes zo gemeen zijn omdat zijn honden ook een grote boog rond ons maken,..) we maken wel wat vrienden ondeweg :D
En als iemand zee wil aanraken, dan zeg ik steeds "opgepast, t is zoals n katje, kan best wel bijten, en eventueel laat ik iemand bazul (maar dat is onze goeierd) aaien (hij geniet daar ook echt van) als ze dat echt willen. (de dames zijn ook heel lief, maar van te veel wreemde mensen/omstandigheden-ze zijn dan immers al aan het wandelen wat ze niet zo vaak doen- krijgen ze enkel stress, dus voor hen probeer ik aanrakingen door wreemden te vermijden)
In winkels ofzo ben ik nooit geweest, maar als ik het hier zowat lees moet ik dan continu op mn hoede zijn dat iemand zomaar gaat klagen over mn fretjes en dat ze die dan afpakken en een spuitje geven? WANT dan bijt ik terug hoor!
Maak me aub niet onnodig bang!
Ik probeer echt om niemand lastig te vallen, ga niet op de drukste uren wandelen,..
Iemand die in de stad woont en die daar gewoon met zn fretjes wandelt, die doet toch niemand kwaad?
Of vinden jullie dit dan toch verkeerd?

@dai: samen gepost denk ik...wil jij ook zo'n kolonok-ofzo? gaan we samen shopen in rusland?

[Gewijzigd door sah op 2009-10-12 22:01:21]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma okt 12, 2009 10:03 pm

dit doet nu wel eens deugd se.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » di okt 13, 2009 4:23 am

Sarah , Cynthia , ik wandel al jaren in de stad met mijn fretjes . Er is daarbij nog nooit iemand gebeten . Als er mensen waren die mijn kerels wilden strelen dan liet ik het toe of raadde ik het af naar gelang de fret . Strontjes werden met een papieren zakdoekje opgeraapt . Ik heb het ooit meegemaakt dat er flikken waren die mijn fretjes wilden aaien en zelfs meer wilden weten over onze kleine viervoetertjes .
De negatieve dingen waarover hier gezeverd word heb ik nog nooit meegemaakt ! En ik ga regelmatig wandelen met mijn fretjes . Vorige week mocht Loki zelfs mee naar de Bond Moyson waar hij iedereen charmeerde !!! NIEMAND van de werknemers daar heeft mààr één negatief woord gefluisterd !!! Den baron is zelfs mee bij de coiffeusse binnen geweest waar zelfs een hond en 2 mooie grote katers woonden én geen enkel probleem veroorzaakten ! Meisjes , ik wil voorstellen om gewoon te blijven doen wat jullie denken te moeten doen en alle negatieve ( en meestal jaloerse ) praat links te laten liggen !!! Nu zwijg ik erover want soms zijn er mensen die een errektie krijgen als ze ruzie kunnen maken , dat gedoe is verwerpelijk en hoort niet thuis in een club waar we " vrienden " zouden moeten zijn .

Amai , er zijn hier veel mensen die meerdere talen spreken . Niet dat dat afgekeurd moet worden hoor ! Ik vind dat zelfs gemakkelijk en bewonderenswaardig . Mijn vader zaliger sprak zelfs pools . Ikzelf heb nooit iets anders gesproken dan vlaams , frans , engels en duits met de hakken over de sloot . Duits met de hakken over de sloot is juist genoeg duits om verstaanbaar te zijn hé , niet een soort duits dat niet erg bekend is door het gebruik van wat moeilijkere woorden !
Vanessa , als ge zo ne kolonok hebt , mag ik dan eens komen zien ? Ik kan er niets aan doen : ik ben verliefd !!! Euh , ik ben dus verliefd op dat lieve snoetje van dat diertje daar hé !

Nu ben ik weg want ik hoor dat mijn jongste spruit al een hele poos met een plastieke zak aan het vechten is ! Ik zal eerst eens gaan kijken of er niet iets in die zak is blijven zitten . Iets eetbaars bedoel ik . Het is al lang geleden dat Loki zo intens met een zak bezig is geweest en meestal zit er nog iets in die zak !
En met deze " noot " wil ik even nog dit kwijt : ik weet nu waarom Loki zo graag op mijn bureau zit of zat ! Er lag daar nog een tutter !!! Nu deze tutter kapot is hoor ik hem ' s nachts niet zo dikwijls meer op mijn bureau rondlopen ! Rare kerel die Loki !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di okt 13, 2009 8:16 am

asocialleke: jullie fretjes zijn al volledig afgetraind
Buda (die nog pup is) had me bij de vorige speelnamiddag aangevallen en hij blijf me constant bijten terwijl ik hem bij zen nekvel had en was zeer agressief aant blazen. Deze zen training om een lief fretje te worden is nog volledig over
Baasje van Buda al zelf al toegegeven dat hij nadat ik ff bij zen nekvel dat hij niet meer gebeten heeft die dag.
Men Shaggy bijt normaal ook niet maar bij de vorige beurs had hij toch iemand neus gebeten (het bloede totzelf). waarschijnlijk beetje van de stres van het lawaai en allerlij mensen die daar lopen.
Dus we willen maar gewoon zeggen dat je toch moet een beetje opletten met (jonge) fretjes die dit nog niet gewoon zijn.

sah: dit is niet om niemand de griezels aan te jagen maar soms zijn de gevolgen daar...
niemend verbied hier iemand om met zen fretje naar stad te gaan (zelf heb ik het nog maar 1 keer gedaan) en is zeker niet verkeerd maar als er op de deur staat dat dieren niet toegelaten zijn, moeten we dit respecteren ook! want dan komen de baasjes in een slecht daglicht te staan

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di okt 13, 2009 9:12 am

Mijn voorkeur en ook die van de fretjes is om de natuur op te zoeken. Soms neem ik ze mee in de buurt om vlug bij de bakker een broodje te kopen. In het begin bleef ik aan de deur staan om brood te kopen. Tot de bakker zei kom er maar mee binnen. Ik laat ze dan wel niet op de vloer maar hou ze in de armen vast. De beenhouwerij waar ik ook het frettenvlees koop vraagt steeds hoe het met de diertjes gaat. Op een dag zei de mevrouw dat ze graag eens de fretjes wou zien. Dus als het eens paste ben ik haar op een niet druk moment daar de fretjes laten zien. Zij besefte wel met een zaak en een baby dat dit geen diertje voor haar kon zijn. Ze wou Milo(de heel brave) graag eens vasthouden en trots liep ze met Milo tot bij haar man, beiden vonden het een heerlijk diertje. Zo zie je maar, waar men van dieren houdt maakt men er zich niet druk over. Er volgde een stevige handenwasbeurt en we konden winkelen. Natuurlijk ga ik niet dagelijks of wekelijks met de dieren een voedingszaak binnen, de kerk in het midden laten ;) Op drukke plaatsen kom ik liever niet met de fretten, dat zorgt voor veel stress. Telkens opletten dat er niemand op de pootjes trapt vind ik helemaal niet leuk meer. Winkelen met een fret vind ik absoluut een moeilijke taak, fret in bedwang houden en een boodschappentas te dragen. Mijn fretten zelf genieten ook meer van putjes graven en onder struiken door snuffelen dan over de stenen bestrating te lopen.
Zo hebben we in Gent een hele poos geleden eens met meerdere fretjes op de vrijdagmarkt gaan wandelen. Dit was meer als een soort reclamestunt voor DFA bedoeld. Achteraf zijn we iets gaan drinken met de fretten op schoot.
In het geval van Buda zou ik ook voorzichtig zijn, zeker tot hij goed en bijna bijtvrij is. Tijdens Freebee haar moeilijke periode waarschuwde ik steeds dat men heel goed moest opletten daar ze beet. Men mocht haar dan ook niet aaien, niemand komt op straat aan mijn fret als ik de fret niet zelf vast hou. Zelfs al is die 99% bijtvrij.
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » di okt 13, 2009 10:30 am

Steven , Loki is ook maar een pup : hij moet nog 6 maanden worden . Ik moet hem ook nog trainen voor zover dat mogelijk is bij een fret . Goliath , mijn geweldenaar is een bijter geweest ( alhoewel ik niet graag spreek over dat " geweest ) . Zelfs met hem doe ik wat ik met Loki doe en nergens heb ik ooit klachten gehoord .
Iedere fret zijn/haar training gaat anders dan de anderen , dat geef ik grif toe . Kijk naar Tinkelbelle van Carine , die lijkt me graag te bijten . Let wel dat Tinkske haar bijten al heel wat geminderd is , maar toch schijn ik nog steeds lekker vlees te hebben . Maar ja , het is dan ook nog een pup én ik durf haar soms toch nog eens uit te dagen ( wat Carine niet graag heeft , hihihi ) . Mààr na een poosje zal ze niet meer bijten en alleen nog maar spelen . Dat zal Buda ook wel leren . Er is alleen maar tijd en zoals je zegt " training " voor nodig . Dus vraag ik je nu in alle rust en sereniteit : waar train je ze het beste ? Ik dacht op lokatie zelf . Binnenkort zal je zelf ondervinden dat Buda een lieverdje is geworden . Maar men moet het beestje de kans geven zichzelf te ontplooien tot wat het zal worden tot groot plezier van de eigenaar .

Niels , ik geef toe dat een fret overal zal kakken en dat dat niet echt proper is . Mààr daarom moet niet alleen de fret getraind worden ! Ook het baasje moet getraind worden ! Ik weet ongeveer wanneer mijn jongens moeten kakken . Dat heeft ook lang geduurd voor ik " de tekenen " herkende , maar als wij nu eens onze kennis deelden met de nieuwe frettenhouders dan kunnen deze mensen hun fretje overal meenemen zonder angst te moeten hebben dat ze ergens waar het niet mag te gaan kakken . Let wel : ik ken mijn jongens goed , mààr zal het niet vergeten om een pakje papieren zakdoekjes op zak te hebben " in geval van nood " hoor ! Je bent nooit echt zeker of het nu gebeurt of niet . Ik heb het voorgehad toen de GB Dampoort nog niet overgenomen was door den dief . Ik wandelde met volle mand door de winkel toen ik een staartje omhoog zag komen . Ik plante dan mijn mandje neer bij een kassa met de woorden " ik ben direkt terug , er is er ene die eerst iets moet doen voor de deur " . Nadat dat " iets " gedaan was gingen we terug de winkel in ( soms ) onder gelach en klaar was de fret ! Nu had je " Kees " verwacht hé ? Die heb ik nooit meegenomen naar de GB .
Maar zie je waar ik heen wil ? Herken " de tekens " die je fretje je geeft . Ook dat is een reden waarom ik mijn jongens nooit opsluit . Nu moet niemand een aanval van mij berwachten op hij/zij die zijn/haar fretjes in de kooi steekt hoor . Daar is iedereen vrij in natuurlijk .

Ja Jeanine , de natuur is de beste plek om je fretje(s) mee op wandel te nemen en ik ben de laatste om dit tegen te spreken . Ik ga ook liever wandelen op de Blaarmeersen dan in de stad . Dat wil niet zeggen dat de stad " off limits " is hé . Ik neem mijn jongens meee naar de stad om hen gewoon te maken aan die rare 2-voeters en het kabaal . Het is al zover dat we een fanfare passeren en dat mijn jongens niet eens meer opkijken ! Een brandweerwagen of ziekenwagen doet hen ook niets mee ! Zelfs vuurwerk of onweer laat hen koud ! Zo leert de fret dus ook dat angst en/of paniek nergens goed voor is als het baasje hen beschermt . En wat nog veel plezanter is : dat angstbijten niet hoeft omdat baasje de problemen wel aanpakt . Daardoor krijg je in de meeste gevallen een bijtvrije fret . Ik zeg wel " in de meeste gevallen " want ik ben natuurlijk de eeuwige bijters niet vergeten . Let wel dat ik hiermee de baasjes van deze bijters niet wil aanvallen hoor ! Ik ben er zeker van dat deze mensen hun best doen om hun schatjes te leren wat wel en niet mag : het fretje zelf moet ook willen hé .

Dan wil ik me nu nog heel even wenden tot de frettenhouders met " fragile " fretjes en/of " angstige " fretjes . Ik heb ooit een van onze dames de raad gegeven om wat zelfzekerder te worden in de omgang met haar fretjes , niet zo vlug in paniek te slaan . Zij heeft mijn raad opgevolgd en nu moet je haar én haar fretjes es zien : véél beter ! Mijn eerdere uitspraak over " porcelijnkastfretjes " was mischien ongepast en daarvoor verontschuldig ik me met alle plezier . Maar vergeet alstubelieft niet dat een dier ( eender welk dier dan ook ) zich aanpast aan het baasje : doet het baasje flauw , dan zal je een flauw beestje hebben ; doet het baasje korrekt , dan zal het beestje korrekt zijn .
Vergeet echter niet dat ik NIET alwetend ben en me dus soms ook kan vergissen hé . Ik leer nog elke dag van mijn fretjes en omgekeerd hopelijk ook .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di okt 13, 2009 11:04 am

je moet ook wel rekening houden dat je ook wel al meer ervaring hebt he ;)
en als jij of ik of iemand van dfa gebeten wordt, maken we er zo geen ramp van
maar je zal best wel weten dat vreemde mensen hier wel eens kunnen een grote ramp maken (soms zagen ze takken van de bomen voor een muggenbeet al)
en dit soort situatie's zijn nooit leuk he

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di okt 13, 2009 11:26 am

't zijn wij niet dat huisregels van winkels maken he, tenzij je zoals jeanine zei uitdrukkelijk mag die je inderdaad te luisteren naar het bord "geen dieren toegelaten"...

er is maar 1 iemand die verantwoordelijk is (of zou moeten zijn) en dat is het baasje van de fret. enkele speelnamiddagen geleden nog, had een fret die anders noooooooooooooooooit bijt toch opeens eens gehapt...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » di okt 13, 2009 11:43 am

Steven , toen ik laatst in het hospitaal lag heb ik zelfs met mijn hartspecialist gesproken over onze site én onze fretjes . Ik heb verplegend personeel verteld over onze club en waar ze ons kunnen vinden .
Op straat vertel ik iedereen wie me een vraag stelt om hier te komen lezen als ik geen echt goed antwoord kan geven . Ik geef mensen de raad om hier te komen lezen omdat ze zo meer antwoorden hebben op hun vraag . Ik stel mensen voor om ons te komen bezoeken op speeldagen of op beestjes en baasjes of zelfs op de dierenhappening . Wat denk je dat die mensen gaan denken als ze hier een bende mensen zien kappen op elkaar ? Bij die ruziemakers is het niet plezant , daar zien ze mij niet meer . Dàt is geen reklame voor de ark .
Daarom geef ik liever raad dan ruzie te maken . Let op : ik kan me soms ook boos maken op mensen die verkeerde raad geven of waarvan ik denk dat ze de bal kompleet verkeerd slagen en soms zeg ik ook domme dingen waar ik later spijt van heb . Maar als iedereen een beetje toegeeflijker is tegen de andere leden dan is er toch geen probleem ? Ik denk niet " wat voor stomiteiten hebben ze nu weer neergepend " als ik hier kom lezen of iets posten .
Ik maak me liever boos op mijn tv als ik zie en hoor wat voor domme dingen de reklamemakers nu weer laten zien . Kijk naar bij voorbeeld de reklame van " Dokter OETKER " die nu alhoewel er OETKER op het pakje staat nu EUTKER noemt als ge de tv-makers wilt geloven ! Ik ga al enkele jaartjes mee en vroeger zegde men OETKER terwijl men nu EUTKER zegt ! Als ik vroeger zeg dan bedoel ik een jaar of 30 geleden . Maar ja , nu is het zo dat men dagelijks nieuw"e woorden uitvind omdat de jeugd dat graag zo heeft of dat de jeugd zo verwrongen kan worden dat ze alles kopen en/of slikken wat men op de tv uitbraakt ! Ik brul liever naar mijn tv dan hier te komen vloeken op " verkeerde " uitleg . Als ik naar mijn tv brul dan hoort men dat hier niet , want : hier willen we het gezellig houden .
PS Mijn tv brult ook niet terug , hihihi .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di okt 13, 2009 12:02 pm

Mo Marcsje toch :) niemand maakt hier toch ruzie?
Het is niet omdat mensen van mening verschillen dat ze ruzie hebben.

Het is toch ook de bedoeling dat we hier onze mening zeggen en blijkbaar vindt niet iedereen dat oke voor je fretje mee te pakken naar een openbare plaats.
Maar voel je aub niet aangevallen ofzo, het is niet voor niks een discussie hé :P

Bij sommige mensen heb je sjanse en gaan ze niks zeggen op uw fret maar er zijn ook mensen die er niet content mee gaan zijn dat je je beest mee hebt in hun winkel of weet ik veel wat.

Tverschil is, jullie gaan ervoor en zien wat er gebeurt en wij vermijden liever die mogelijke situaties.

En als ik een wandeling in't stad wil maken pak ik zelfs me hond niet mee ( is ook te stresserend voor hem, hij loopt dan altijd tegen de kant geplakt ) dus ik kan niet voorstellen hoe stresserender het moet zijn voor een beestje dat 10keer kleiner is.

Njah, ik en me beestjes amuseren ons beiden meer als we in de tuin of bos of park gaan waar ik al mijn aandacht op hen kan richten

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » di okt 13, 2009 4:20 pm

Kate , ik voel me niet aangevallen . Het komt wel over dat iemand haar ding vertelt op het forum en plots hangt iedereen op haar hoofd . Dàt vind ik niet mooi . Ik heb ooit eens de mening gedeeld met iedereen over een ander iemand en nadien ben ik pas gaan denken . Later ben ik tot de conclusie gekomen dat ik stratenver verkeerd zat . Nu heb ik gelezen en gelezen en vond ik dat ook ik mijn mening even moest geven .

Euh , één vraagje zonder u te willen kwetsen : bent u stress-gevoelig ?
De reden daarvoor heb ik al gegeven , namelijk dat de dieren zich aan het baasje aanpassen . Hiermee wil ik zeggen dat alle fretjes die ik ooit had én nu heb niet erg veel last hebben van stress . Erger nog : ik durf zelfs te beweren dat mijn jongens bijna 99.9 % stress-vrij zijn .
Zelfs de kleine Loki is zo stress-vrij dat hij alles op straat ziet als speelgoed ! Héél af en toe blaast hij wel eens , mààr naar mij blaast dat kleine gangstertje soms ook ! Zelfs naar Goliath durft de kleine te blazen ! En nu een kleine bekentenis : ik vind het zo een lief zicht als Prins Loki blaast dat ik haast smelt ! Als hij blaast dan pak ik hem op om hem helemaal plat te knuffelen ! Waarschijnlijk vind hij dat knuffelen plezant want de laatste week blaast hij er lustig op los !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di okt 13, 2009 5:35 pm

kheb het wat overlezen en antwoorden vluchtig in 'n kladblok geplakt om te posten. dus als't 'n beetje chaotisch is, ..

buda zat in de hand als hij geaaid werd, kopje vast, kontje laten aaien, kon dus niet bijten
alsof dak hem azo voor iemand zijne neus ga steken

den bakker en d'n beenhouwer zijn GEEN plaatsen waar WIJ gaan
en twas aan de deur (of 2 meter errond) in ne klerenwinkel dus
en ik zie tekens als buda wat gaat doen, maar tegen dak hem vast heb, ligt het er al uit, ofwel laat'k een heel spoor na langswaar dak loop +)
dus twas gebeurd en stond klaar met m'n zakdoekje, twas direct weg!
buda laat nooit plasjes om iets te merken eigenlijk (nog niet mss)
ne fret is geen konijn??
als er op de deur staat dat dieren nie toegelaten zijn ga'k nie binnen ook he, kan wel lezen..
ik ga ook niet wekelijks.. twas 1 keer omdak 'n smske kreeg, we zijn begot 'n half uur int stad geweest

" porcelijnkastfretjes " (kweet niet op wie dat was dus voel je niet aangesproken)
maar kheb af en toe ook het gevoel dat er mensen zijn die fretjes porseleinen poppekes vinden :/



[Gewijzigd door Buda op 2009-10-13 17:45:36]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten