kleertjes voor mijn kleine meid

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
JoyceJan
Berichten: 0
Lid geworden op: vr okt 16, 2009 2:22 pm

Berichtdoor JoyceJan » vr okt 16, 2009 2:33 pm

Hallo,

Ik heb een terminaal zieke fret, mijn Gizmo. Het gaat nog heel goed met haar momenteel, nog heel fit maar ze is kaal geworden. En om haar resterende tijd zo comfortabel mogelijk te maken ben ik op zoek naar kleding voor fretten. Want met de winter dat in aankomst is, vrees ik dat het wat fris zal zijn ook al zit ze binnen.
Kennen jullie niemand dat frettenkleding maakt of truitjes breid? Alvast bedankt.
Mijn meiden, mijn wereld, mijn bijouxkes. Diamonds are forever.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr okt 16, 2009 3:07 pm

heb ooit eens gezien dat ze van een kous het gedeelte waar de voet inzit afknippen
daar aande tenen 3 gaatjes gemaakt hebben (2voor de pootjes en 1 voor staartje) en dan die zo het fretjes aangedaan hebben
maarof dat Gizmo dat ga willen aanhouden... das een ander vraag

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr okt 16, 2009 3:48 pm

Er bestaan sites waar je kledij kan kopen voor fretjes . Ik kan/wil ze niet aanraden want hoogstwaarschijnlijk zullen de prijzen hoger liggen dan je verwacht !
Mààr zoals je zegt Steven kan je de kledij zelf maken uit kousen of sokken . Dat is goedkoop én je kan de best zittende kledij zelf maken . Ik zal eens kijken of ik Carine kan inschakelen , zij kan je best helpen én ze zou zulke kledij ook zelf maken . Ik zelf ben handiger als het op leder en zo aankomt .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr okt 16, 2009 5:01 pm

Hej Joyce! welkom hier
wat erg van je fretje :(
ik weet een hele leuke site, wel prijzig

www.ferretcouture.com ;)

succes!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr okt 16, 2009 5:28 pm

Hey joyce ook ik maak soms wel eens kledij voor fretjes. ik zit momenteel ni echt in hombeek maar ik kan dat wel doen voor je maar dan zou je toch met je fretje eens moeten langskomen. volgende week van maandag tot vrijdag zit ik alle namiddagen in hombeek.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

JoyceJan
Berichten: 0
Lid geworden op: vr okt 16, 2009 2:22 pm

Berichtdoor JoyceJan » vr okt 16, 2009 5:58 pm

Bedankt allemaal.
De kous heb ik al geprobeert maar ons madammeke wil dat niet aanhouden. Dus zoeken we iets dat echt aangepast is aan haar lichaam.
Ik ben eens gaan kijken op ferretcouture.com maar het is wel te prijzig. Helaas.
Angelke, ik zou zeer graag eens willen langskomen, dat zal dan waarschijnlijk volgende week vrijdag zijn. En waar moet ik dan zijn om tot bij je te geraken?
Mijn meiden, mijn wereld, mijn bijouxkes. Diamonds are forever.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr okt 16, 2009 6:05 pm

Ik heb je een privéberichtje gestuurd
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr okt 16, 2009 8:22 pm

Ik brei ook frettentruitjes dus bij mij mag je ook altijd langs komen.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 16, 2009 9:35 pm

Houden die die truitjes aan?

JoyceJan
Berichten: 0
Lid geworden op: vr okt 16, 2009 2:22 pm

Berichtdoor JoyceJan » vr okt 16, 2009 10:16 pm

Ik hoop dat ze de truitjes aanhoud, ik denk wel dat het lukt maar ze zal het gewoon moeten worden.
Dorinda, woon je ver van zemst? Anders wil ik ook wel eens tot bij jou komen.
Mijn meiden, mijn wereld, mijn bijouxkes. Diamonds are forever.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za okt 17, 2009 4:07 am

Hallo, welkom op ons forum. Je fretje is terminaal zeg je, heeft ze een bijniertumor of komt er nog wat anders bij kijken? Ik vraag dit even omdat ons Mieke ook volledig kaal werd, ondanks de behandeling met Lupron die ze maandelijks kreeg, maar ze heeft het zo toch nog bijna 18 maanden volgehouden. Ons pruts, een opvangertje, afgestaan op de leeftijd van 7.5 jaar, is overleden net een weekje voor ze 10 werd, dus de ouderdom zal ook wel meegespeeld hebben. Maar ik vraag het dus alleen maar voor 't geval je niet zou weten dat bepaalde terminale ziektes toch behandeld kunnen zodat het afscheid een hele tijd uitgesteld kan.

Maar ons Mieke was dus ook kaal op een gegeven moment en ik legde altijd maar extra dekentjes bij in de kooi, ook bang dat ons muis kou zou hebben. Tot mijn grote verbazing lag ze zeer regelmatig gewoon op de dekentjes, was het er te warm onder en voelde haar lijfje altijd even warm aan. Je kan natuurlijk beginnen prutsen met truitjes enzo, maar een fret die nog actief is, zie ik dat echt niet met plezier aanhouden. Ik heb enkele leuke truitjes op de kop kunnen tikken in Amerika, besteld via een vriendin die er toen op vakantie was en natuurlijk moest ik hen die dingen passen zodra ze arriveerden, hé!! :) Wel, al heb ik het een keer of 3 opnieuw geprobeerd, alleen al maar om er een geweldig leuke foto van te maken, geen van mijn fretsels wil "kleding" aan zijn/haar lijfje hoor. Ze krabben, trekken en wringen zich er wel uit, gaat het niet vanzelf dan met moeite, desnoods tot die spullen het begeven ook!! Een fret wil "vrij" zijn, hé, overal op, onder en in geraken waar hij wil, dan stoort dat idd ook volgens mij.

Moest jouw fret het nu wel leuk vinden en het niet te warm krijgen, is er geen probleem natuurlijk, maar toch, zelfs een kaal fretje vind ik mooier dan het mooiste truitje!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za okt 17, 2009 1:56 pm

Ik woon in Kuringen, dat is vlakbij Hasselt en mijn Leilah krijgt haar trui toch niet makkelijk uit hoor! Die is dan ook zo passend gemaakt dat die redelijk goed vast rond haar lichaam zit. Hier ook 2 foto's van Leilah in haar trui.

Hier probeert ze eruit te geraken maar het lukt haar niet.
Afbeelding

En eentje van wat dichterbij.
Afbeelding

[Gewijzigd door Dorinda op 2009-10-17 17:57:37]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za okt 17, 2009 8:49 pm

Tis wel SUPER schattig enal :D mo... da beestje eeft volgens ik al zo'n dikke vacht en ton krijgt em nog zo'n dikke pull erbovenop. Is wel tof voor in de sneeuw te gaan wandelen.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za okt 17, 2009 9:24 pm

Even ter verduidelijking, dit is de enigste keer geweest dat Leilah die pull heeft aangehad. Ik had al hondentruitjes gemaakt en ik wou gewoon eens proberen of ik dat ook kon voor een fret en dat was dus het resultaat! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 18, 2009 12:30 am

Tis echt een mooi resultaat Doortje :D
en zoals ik al zei, super schattig :)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo okt 18, 2009 10:09 am

Thx K8tje, ja soms denk ik zo eens van "zou ik haar eens niet ff het truitje aan doen?" maar het is echt dat ze het absoluut niet leuk vind dus pest ik haar er niet mee. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 30 gasten