Snapt er iemand dees nu?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do okt 29, 2009 1:57 pm

Hoihoi,

zoals jullie wel weten ga ik elke dag met de flupkes wandelen.
Vroeger (toen ik joske enkel had), ging ik tijdens de koudste wintermaanden wandelen tot in de verre velden, zonder dat joske ook maar even naar achteren keek, om te tonen dat het genoeg geweest was. Nene, flink vooruit wandelen in de vrieskou. (Dit was ook het geval toen Trenneke der al bijgekomen was) De laatste maanden is dees dus enorm veranderd. Ik kan nog niet eens met die twee tot aan onze oprit, of ze smeken al om terug te gaan, ik kan ze ook niet dwingen, ze blijven gewn stokstijf aan de grond genageld. Maar Sinds het terug kouder wordt, steken ze de oprit en straat over alsof ze dit nooit anders gekend hebben, gewoontjes, tot aan het verste eind, maakt hun niet uit tot hoever...
Is dit nu te wijten aan de temp buiten? Heb ik fretten die omgekeerd in elkaar zitten? Die denken: hmmm, tis koud....: Wanna go outsiiiiiide

%) :D SNAP DIT NIET

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do okt 29, 2009 3:11 pm

Jawel, mijn fretten "lopen" los nu en ipv te spelen doen ze hun middag dutje. Tracht een fret en het waarom niet te begrijpen, is verloren moeite :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 30, 2009 12:32 am

Ach Olijfje, die lopen gewoon verder en verder in de hoop een huisje tegen te komen waar ze lekker warm binnen mogen slapen ;) !!! Kom maar eens tot Rotselaar gewandeld, die gaan daarna slapen als roosjes!! :P :P

Hier zijn ze ook weer geweldig hoor!! Als ik de katten of honden uit ga laten, sprint er van elke groep wel eentje mee naar de veranda-deur, hopend op het scheppen van een luchtje. Tot enkele dagen terug was dat ook een groot succes, maar ineens zie je hen sinds eergisteren achteruit deinzen, m'n vestje onderkruipen en bibberen!! Echte woesies, schattig!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr okt 30, 2009 1:18 am

Origineel gepost door margit

Ach Olijfje, die lopen gewoon verder en verder in de hoop een huisje tegen te komen waar ze lekker warm binnen mogen slapen ;) !!! Kom maar eens tot Rotselaar gewandeld, die gaan daarna slapen als roosjes!! :P :P
Ach, hun tuinhuis is echt hun huisje geworden, ge moet het zien margiet, die spurten er gewoon heen, echt grappig om te zien
:P , tis echt zo trippel trippel cross cross om ter eerst naar binnen! En dan mag het nog vriezen, joske die ligt liever eerst op de hangmat ipv in de heerlijk warme met 3 dekens volgepropte hangmat :P

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr okt 30, 2009 1:21 am

ochere die beestjes :( kkrijg al rillingen in hun plaats :( :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 30, 2009 8:45 am

Ach Niels, wacht maar, het wordt nog erger!! :( Binnenkort bevriezen de drinkflesjes weer .... !@#$

;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr okt 30, 2009 10:53 am

Ela ela! fretjes kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte zenne. Ok ja, de drinkflesjes die bevriezen, maar ons joske die likt (hebbk gemerkt), druppels regenwater op die op het gaas van de voliere vallen. En die flesjes worden zeer snel onder handen genomen wanneer het water erin bevriest. Mijn fretjes komen niks tekort ;)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 11:05 am

Waarom heb je ervoor gekozen om ze buiten te steken?
mijn ma probeert me al heel de tijd een tuinhuis aan te smeren voor me beesten erin te steken mo ik zou da niet willen dat ze buiten in de koude zitten en ik binnen in de warmte, en zo kan ik meer aandacht aan ze besteden als ze binne nzijn


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 11:07:29]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 30, 2009 11:20 am

Origineel gepost door _K8_

Waarom heb je ervoor gekozen om ze buiten te steken?
mijn ma probeert me al heel de tijd een tuinhuis aan te smeren voor me beesten erin te steken mo ik zou da niet willen dat ze buiten in de koude zitten en ik binnen in de warmte, en zo kan ik meer aandacht aan ze besteden als ze binne nzijn

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 11:07:29]
Als mama en/of papa er echt niet voor zijn heb je soms niet veel keuze!
Gelukkig is dat hier niet het geval, ik vind het super dat ze dicht bij mij in mijn kamer slapen!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 11:24 am

Origineel gepost door Lauralieke

Als mama en/of papa er echt niet voor zijn heb je soms niet veel keuze!
Gelukkig is dat hier niet het geval, ik vind het super dat ze dicht bij mij in mijn kamer slapen!
Mijn mama was er ECHT niet blij mee en papa is er radicaal tegen!!!
Krijg nogaltijd elke dag gezaag over "huis ver#####" "stank" "geen huis maar een stal"

but heeeey who cares? zolang me beestjes goe zitten en alles hebben


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 11:24:21]

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 30, 2009 11:26 am

Origineel gepost door Lauralieke

Als mama en/of papa er echt niet voor zijn heb je soms niet veel keuze!
Gelukkig is dat hier niet het geval, ik vind het super dat ze dicht bij mij in mijn kamer slapen!
Origineel gepost door _K8_

Mijn mama was er ECHT niet blij mee en papa is er radicaal tegen!!!
Krijg nogaltijd elke dag gezaag over "huis ver#####" "stank" "geen huis maar een stal"

but heeeey who cares? zolang me beestjes goe zitten en alles hebben

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 11:24:21]
Bij Ollike zitten ze ook goed ze!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 11:28 am

Ik heb nooit gezegd dat ze niet goed zaten, ik vroeg me gewoon af waarom buiten als het binnen ook kan.
Ik zou dat bv nooit doen.

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 30, 2009 11:38 am

Origineel gepost door _K8_

Ik heb nooit gezegd dat ze niet goed zaten, ik vroeg me gewoon af waarom buiten als het binnen ook kan.
Ik zou dat bv nooit doen.
Omdat het bij haar niet binnen kan!

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr okt 30, 2009 12:40 pm

Die van mij zitten nu wel binnen maar vroeger toen ik er nog maar 1 had zat die ook in het tuinhuis omdat da ni binnen mocht staan van mijn pa.
Nu woon ik dus samen met mijn vriend en mogen ze wel binnen.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 12:44 pm

Moh! Wat is dat nu met al die ouders?
Negeren is de beste oplossing!
Bij mij werkt het altijd!
Wat geen fretjes binnen? Ok fretjes binne dus :D

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » vr okt 30, 2009 12:46 pm

Wie heeft da toch uitgevonden: OUDERS :D

Binnen of buiten maakt niet uit als de fretjes maar gelukkig zijn en niks tekort komen en ik ben er zeker van dat de fretjes bij jullie allemaal super goe verzorgd worden
:)

[Gewijzigd door Veronique op 2009-10-30 12:48:03]
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 12:48 pm

Bwoa, ouders kunnen tof en handig zijn :P maar het zijn die "zagende ouders" waar ik niet echt voor ben :P

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr okt 30, 2009 12:55 pm

indd kate, mijn fretjes zitten buiten omdat mama het zo wou, en geloof mij, als ik mijn fretjes binnenneem (wat soms gebeurt), kijken ze al snel weer naar buiten, en zetten ze hun pootjes op het raam omdat ze nu eenmaal heel graag buiten zitten. Joske is niet anders gewend en ons muis die heeft er ook snel aan zitten wennen. Kom anders maar is af ;)

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr okt 30, 2009 1:14 pm

En ik denk dat het negeren van de ouders zoals jij voorstelt K8 zeker niet overal werkt hoor!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr okt 30, 2009 1:15 pm

Kant wel geloven dat ze gelukkig zijn :) een heel kot voor hen alleen!

Mss is dat zelfs beter, in de natuur zit een fret ook niet hele dagen binnen maar ik zou dat gewoon niet durven, ik zou altijd bang zijn dat ze op 1 of andere manier zouden uitbreken en hier is er overal bos dus ik zou ze zeker nooit meer terugzien.
En hier binnen moeten ze eerst 3 deuren opendoen voor ze buiten zijn :) als is het mijn ma al 1 keer gelukt om Fury buiten te laten, maar hij kwam na 10min gewoon terug binnen gewandeld :D
En ik denk dat het negeren van de ouders zoals jij voorstelt K8 zeker niet overal werkt hoor!


I Know :D mijn ouders zn feitelijk wel nog super schatjes! Ze zagen veel maar uiteindelijk krijg ik toch altijd mijn zin :D

[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-30 13:16:19]

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr okt 30, 2009 1:59 pm

Hihihi K8tje, ik ken dat gevoel meid! Ik zou het ook niet over mijn hart krijgen om mijn lievelingetjes buiten te zetten maar ja er zijn mensen zoals Olivia die nu eenmaal geen keus hebben. Geloof mij, Olivia's fretjes hebben héééééééél veel ruimte en tis absoluut ferret proof. Ik denk dat er daar nog wel een stuk of 5 zeer zeker extra zouden kunnen wonen. Een grote voliere, een tuinhuis voor hun zelf... Ik zou dat wel willen als fretje zoveel ruimte! :D En ze hebben door het buiten zitten in de winter de zachtste pels en daarom knuffel ik Joske en Trenneke zo graag! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr okt 30, 2009 5:46 pm

Maar Ollike heeft zo wel hele mooie toverbollen he!
Net omdat ze altijd buitenzitten maken ze een hele andere zomer en wintervacht!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr okt 30, 2009 7:59 pm

Origineel gepost door Dorinda

Hihihi K8tje, ik ken dat gevoel meid! Ik zou het ook niet over mijn hart krijgen om mijn lievelingetjes buiten te zetten maar ja er zijn mensen zoals Olivia die nu eenmaal geen keus hebben. Geloof mij, Olivia's fretjes hebben héééééééél veel ruimte en tis absoluut ferret proof. Ik denk dat er daar nog wel een stuk of 5 zeer zeker extra zouden kunnen wonen. Een grote voliere, een tuinhuis voor hun zelf... Ik zou dat wel willen als fretje zoveel ruimte! :D En ze hebben door het buiten zitten in de winter de zachtste pels en daarom knuffel ik Joske en Trenneke zo graag! ;)
Thanks dorinda, das lief! :P Iedereen bedankt ivm de complimentjes over hun vacht. Want soms denk ik ook van : goh, kwou dat ze binnen bij mij zaten, maarja, het gaat nu eenmaal niet en ik maak er het beste van!;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 30, 2009 8:43 pm

Een buitenfret is echt niet slechter af dan ons binnenbeesten ;) Voorwaarde is wel dat ze tocht vrij zitten en tegen zon of vrieskou beschermd worden. Een buiten fret zit beter in z'n vacht dan de meeste binnen fretten. Ook hebben ze geen last van kunstlicht die de hormonen huishouding op hol jaagt. Zo zal een moertje later loops worden als ze met de natuur mee kan leven dan binnenshuis in de woonkamer gehouden. Een fret verdraagt temperaturen van rond +27° tot -5° zonder problemen. Het zijn de plotse temperatuur schommelingen waar ze meer problemen mee hebben.
Veel pleit in het voordeel van je fret buiten, op voorwaarde dat ze steeds alles vinden wat er nodig is. Ollike haalde het al aan water is een probleem waar je moet aan denken. Ollike is ook elke dag met haar fretjes bezig, ik weet niet of iedereen het kan opbrengen om in de kou naar buiten te gaan bij z'n fret.
Binnenshuis is puur luxe voor de baas :D
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma nov 02, 2009 1:04 pm

Bij mij zitten ze binnen. Ik wou dat persoonlijk zo.
Waarom? Wel omdat ik mezelf ken en ik beestjes die buiten zitten minder aandacht geef dan beestjes die binnen zitten.
Ik heb dus heel lang moeten zagen voor ik fretjes mocht houden. Buiten was geen probleem, maar binnen mocht niet. Pas toen ze door hadden dat ik alleen wou gaan wonen omdat ik echt fretjes wou (was niet de enige reden, maar toch een grote) mocht ik opeens 2 fretjes binnen houden :D
Mijn mama en mijn zusje zijn er al even gek van als ik en mijn stiefvader... ja die ziet ze wel graag, zolang ze niet te dicht in zijn buurt komen he ;)
Een fretje kan je volgens mij heel goed buiten houden, maar dat is ieder zijn keuze. Zolang ze goed verzorgd worden en genoeg aandacht krijgen is er niets aan de hand.
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten