hey ben er weer

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » di jun 14, 2005 11:44 am

hey,

Ik ben er weer!
Na veel probs met de computer en de modem. Kunnen we nog altijd niet op het internet dus ga we maar via de pc in de bib.
We hebben zo langs met onze Gizmo wat meegemaakt.
Fish en gizmo waren aan het spelen, maar fish was een beetje té enthousiast en had gizmo gebeten. het was een klein wondje en de da zei dat we er een beetje zalf moesten aan doen.
we deden dat en als gevolg.... Het wondje begon te ontsteken en heel zijn rugje was een open wonde.
Dus weer naar de da.
Die gaf ons een andere zalf met uierzalf in en een soort antibiotica.
Gizmo kon bewegen en had geen pijn tot we de zalf er voorzichtig aan smeerden . Hij begon te krijsen en te vriemelen en te happen (wat hij normaal nooit doet) . als we hem weer los lieten was hij weer rustig.
Het ging in beter nadat we het wondje eerst ontsmette en dan de zalf op doen wat we van de da niet mochten doen.
de wond verdween in 1week en gizmo zijn pels kwam weer terug in 2weken.
Hij heeft er geen litteken aan over gehouden.
hij is nu weer in zijn normale doen (wat je normaal kan noemen) en springt weer van de ene kant van de kamer naar de andere
met de twee andere fretjes gaat alles goed.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di jun 14, 2005 12:04 pm

Gelukkig goed afgelopen!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Hope

Berichtdoor Hope » di jun 14, 2005 1:15 pm

Hoi,

jij hebt precies een goede DA?!
Ik zou vlug een andere zoeken als ik van jou was.
Ocharme de kleine pruts.
Al een geluk dat alles in orde gekomen is.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jun 14, 2005 2:54 pm

hoi
goed dat het genezen is !
alle wondjes moeten eerst goed ontsmet worden voor je er iets anders aan doet , Zalf houd het vuil buiten maar als de wond nog vuil is zit het vast in de wond . Met alle gevolgen vandien
groetjes aan de pech (vogel)fret?!??
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » do jun 23, 2005 6:37 pm

Eerst en vooral bedankt voor de groetjes :D .
en ten tweede hebben we inderdaad een andere DA gezocht

Maar ik heb nog een vraagje:
Als het zo warm is als nu, mogen ze dan in koel water zwemmen nadat ze hebben gewandeld? want ik heb gehoord dat schadelijk kan zijn

Hope

Berichtdoor Hope » vr jun 24, 2005 8:32 am

Steek ze wel niet in het water voor ze gaan wandelen.
Da kan slecht aflopen.
Erna da weet ik ni, da's de eerste keer da ik dit hoor.
Ben benieuwd wa de rest zegt.

Met dit weer zou ik gewoon niet met de fretjes gaan wandelen.
Het is veel te warm.

Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » vr jun 24, 2005 9:07 am

de mijne komen zelfs niet hun kooi
ze hebben liever die coolmat met zo een weer dan hun speel uurtje
ja se kooi staat open als altijd
die wil spele, kan er uit

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » vr jun 24, 2005 2:34 pm

of het veel kwaad kan om ze meteen int water te stoppen na een wandeling weet ik niet. wel moet je zorgen dat ze niet teveel afkoelen; en temperatuur is een relatief begrip, wat het moeilijk in te schatten maakt.
ik weet wel dat we bij de paarden 's zomers ook goed moeten uitkijken: als ze na het rijden enorm hard gezweet hebben, worden ze ook afgespoten, maar dan moeten we dus ook oppassen dat ze niet té fel afkoelen. maar ik denk dat dit voor elk dier zo is hoor.

edit: beste is dus om géén ijskoud water te gebruiken!!!!

[Gewijzigd door Cooky op 2005-06-24 14:35:06]
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Lisbeth

Berichtdoor Lisbeth » ma jun 27, 2005 5:11 pm

Ja, het zou handig zijn als ze niet uit hun kooi willen in zo'n warm weer, maar dat is het dus niet die kleine deugenieten willen met dit weer er zeker uit.
Maar ik heb wel iets gevonden (denk ik). Ik lege er een natte handdoek en wat natte groten stenen op, daarop gaan ze gaan liggen. Met ijskoud water denk ik ook dat dat niet goed kan gaan.

groetjes


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten