Het virus is weer toegeslagen.....

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di aug 16, 2005 11:19 pm

Ja, we hebben een grote kooi en daar passen gemakkelijk 4 fretjes in. Dus gisteren toch maar dat fretje gekocht dat al een tweetal weken alleen in de kooi bij een goede dierenwinkel zat. Ik heb het dus over het welbekende frettenvirus! (Eerst 2, dan 3 en nu 4 fretten :D ;) )
Het is een wildkleur moertje en heel erg lief. Ze heeft nog niet gebeten. In de winkel haalden ze haar ook veel uit de kooi om haar tam te maken en aan mensen te laten wennen.
Ik heb ze gelijk in de kooi gezet en er werd kennis gemaakt. Daarna heb ik ze los in de kamer laten lopen. Er werd veel gemokt en ze speelde lekker mee.
Nu 'kwettert' ze veel. Vooral Scoob pakt haar vaak in het nekvel. Ik vermoed dat er uitgemaakt wordt wie de baas is. Er vloeit geen bloed, dus ik hoop dat ik er goed aan doe om ze bij elkaar te laten zitten. Ze is wel een beetje bang voor Scoob geworden, maar probeert toch wel te spelen met de andere 3 fretjes.
Hopelijk krijg ik wat reacties of ik het wel of niet goed doe. (Ik heb wel het idee dat ik veel gelezen en geleerd heb over fretjes de laatste jaren, maar ik sta open voor suggesties. Zeker van mensen die al veel langer met het virus besmet zijn!!!!)
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

lore
Berichten: 6
Lid geworden op: za jul 23, 2005 6:28 pm
Contacteer:

Berichtdoor lore » wo aug 17, 2005 9:28 am

foto's
lol :) :) :) :)
greetz lorenzo
siamese poesen sparky minoes pluisje
turtle en angel de schildpadden

lieve flip ik mis je

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » wo aug 17, 2005 9:47 am

Zolang er geen bloed vloeit en na een tijdje blijkt dat ze goed met elkaar overeen komen, zie ik geen enkel probleem.
Wees blij dat het zo gemakkelijk ging :D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » wo aug 17, 2005 10:03 am

veel succes met je nieuwe fretje :)

mammon

Berichtdoor mammon » wo aug 17, 2005 2:54 pm

ik ken da virus :D
ik akn me ook niet laten om er eentje te kopen
we hebben er intussen ook al vier
en zou er graag meer willen ,maar mijn man zegt dat ik mmaar moet beginnen met 4

zal er achteraf wel nog hebben :D

Hope

Berichtdoor Hope » do aug 18, 2005 9:22 am

Veel succes met je nieuwe aanwinst!

Slapen zij allemaal al samen in dezelfde kooi?

Het best om fretjes aan elkaar te laten wennen, is op neutraal gebied.
Waar ze allebei nog nooit zijn geweest.
En ze dan laten wennen aan elkaars geur en ze nog een tijdje apart houden.

Maar als het van de eerste keer zo goed ging, heb je veel geluk gehad.
Tja dat trekken en sleuren zal nog wel meer voorkomen. Maar zoals je zegt; zolang er geen bloed bij te pas komt zou ik ze laten doen. Ze moet natuurlijk ook niet zitten schreeuwen.

Laat je ons weten hoe het verder verloopt??

Groetjes

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do aug 18, 2005 11:03 am

Als ze alle vier loslopen in de kamer, dan wordt er gespeeld en gemokt, dan zijn ze helemaal gek. Er wordt totaal niet 'gekwettert' en gevochten. Pepper blijft ook de andere 3 gewoon opzoeken.
Ik de kooi 'kwettert' ze veel. Scoob (mannetje) pakt haar vaak in haar nek en dan begint ze al. Ik heb ook het idee dat ze wel eens begint te kwetteren als ze hem ziet. Er vloeit geen bloed, ze heeft geen wondjes dus laat ik ze maar. Ze slapen in dezelfde kooi, maar er zijn verschillende slaapplaatsen: het nachthok (hier slapen ze in deze tijd van het jaar bijna niet in), de grote hangmat en een tentje. Mijn kooi is groot:2,8 meter bij 1,10 bij 0,65. Dus ze kunnnen elkaar best ontlopen. Er zit ook nog een verdieping in. Gisteren lag ze samen met Belle ( 5 maanden) te slapen. Ze speelt ook wel, maar is wel afwachtender geworden. Als het gekwetter te veel wordt (waarschijnlijk voor mij) spuit ik degene die Pepper lastig valt nat met een plantenspuitstraal. Helpt wel even. Ik hoop dat het gekwetter steeds minder zal worden. Ben al blij dat er geen bloed vloeit!! %)

BEDANKT VOOR DE BELANGSTELLING!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten