Enquète en stof tot discussie

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » za aug 27, 2005 7:24 pm

De Fretten-Ark merkt op dat er meer en meer mensen hun Fretjes laten chippen.

Zouden jullie bereid zijn om € 145,- te betalen voor een opvangfretje dat ...

1. gevaccineerd is (minimum kost = € 33,-)
2. gecastreerd is (minimum kost ram = € 50,-. Moer = € 100,-)
3. gechipt is (minimum kost = € 40,-)
4. voor 90% handtam is
5. voor 90% zindelijk is

gelet op het feit dat een fretje normaal gezien in de winkel minimum € 50,- kost, brengt dit het totaal op € 183,-

Dit omdat we eventueel overwegen om binnenkort ALLE opvangfretjes te plaatsen MET chip.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » za aug 27, 2005 7:52 pm

Ik ga het hier nu heel "cru" verwoorden , maar als je het over de prijs van iets hebt is dat de gemakkelijkste manier om het uit drukken...
Dus ik zeg al maar op voorhand dat ik onze tapijthaaien zeker niet als "product" beschouw... Ik gebruik die verwoording alleen maar om het punt duidelijk te maken :)

Economie leert ons dat er bij elke prijsstijging minder verkocht word.
Je krijgt voor de meerprijs natuurlijk ook een "beter/completer" product , maar niet iedereen wilt dit of heeft dit nodig.
Dus misschien zal het er tot leiden dat de fretjes minder gemakkelijk geplaatst geraken.

Maar daar zullen jullie natuurlijk al wel aan gedacht hebben veronderstel ik
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » za aug 27, 2005 8:34 pm

Hallo met de jo,

-Ik heb 150€ betaald voor mijn fretje. (hand tam&zindelijk in zijn hok)
-36€ voor de DA eerste inspuiting, volgt nog de 2de inspuiting 36€
-castratie +/- 75€
-hok en toebehoren +/- 200€
-de tenen van mijn vrouw (is ie zot van) onbetaalbaar.
-Ik had al overwogen om hem te laten chippen. Dus 40€

TOTAAL= 537€ en dat dus zonder de tenen van de vrouw in rekening gebracht
Dus laat maar komen.

nessa

Berichtdoor nessa » za aug 27, 2005 8:52 pm

wat kost een opvanger nu ?
ik zou er geen probleem mee hebben ...

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » za aug 27, 2005 10:40 pm

Ik dacht dat opvangers nu 105 ofzo kostten?!
het kan ook 97 zijn ;)

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » za aug 27, 2005 10:41 pm

105 :)

nessa

Berichtdoor nessa » za aug 27, 2005 11:33 pm

dat is dan niet zoveel meer he
heb het ook net gevonden ;)

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo aug 28, 2005 11:06 am

@ Dominic Sedrani

Wees gerust, ik ben de laatste om onze lievelingen te reduceren tot ordinaire koopwaar. We spreken bij De Fretten-Ark dan ook ALTIJD over herplaatsing of plaatsing, en nooit over verkoop. Maar of je het nu hebt over het één of het ander, een andere benaming dan "betalen" kon ik niet gelijk vinden.

Ik ben in ieder geval blij dat wat dat betreft er gelijkgezinde zielen op dit forum zitten :P

De vraag is eigenlijk eenvoudig;

Zijn we als rechtgeaarde Frettenliefhebbers bereid om meer te geven aan een gechipt Fretje

(PS. al opgevallen dat ik Fretje ALTIJD met hoodletter schrijf? dat is het minste wat die donderstenen verdienen)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » zo aug 28, 2005 11:28 am

Origineel gepost door nessa

dat is dan niet zoveel meer he
heb het ook net gevonden ;)
ik was eeeerst :P

DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » zo aug 28, 2005 12:15 pm

Ik insinueerde niet dat jij het als koopwaar beschouwde hoor chuckie...

Ik wou alleen vermijden dat ik die opmerking over mijn post zou krijgen :)
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » zo aug 28, 2005 1:50 pm

't zou mss een idee zijn om te wachten met chippen, en als er iemand komt om e sloeberke mee te nemen, te vragen als ze dit willen of niet, en zelf zien als je het ze aanraad of niet he. dan kan je over de prijs praten met de eventuele 'koper'. greetz
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo aug 28, 2005 2:01 pm

Ik sluit me aan bij rebel.

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » zo aug 28, 2005 2:12 pm

ik vind da ook een goe ideetje van Rebel... mijn fretje hebben da tot nu toe ook nog niet nodig gehad een chip...
denk nie daze kunnen ontsnappen.. (enkel onder mijn schat zijne parket :s )
40 euro om te chippen is mss niet zo veel, maar op het moment dat je beslist om een fretje te houden komt er zoveel
bij kijken... (kooi, carrier, het Fretje zelf, eten, nagelschaartje en noem maar op...) dat het niet voor iedereen goed uitkomt om
het fretje direct te laten chippen...
het zou kunnen dat ik mijn fretjes in de toekomst ook nog laat chippen, maar dan zijn de kosten wat 'gespreid', dit is mss niet
voor iedereen nodig, maar voor een arm studentje wel geloof me ;)
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

nessa

Berichtdoor nessa » zo aug 28, 2005 2:29 pm

verdorie juju
jij hebt een slim ventje gekozen

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » zo aug 28, 2005 2:31 pm

da weet ik ;)
hihi
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Hope

Berichtdoor Hope » zo aug 28, 2005 4:52 pm

Ik ben van mening dat het een goed idee is om ze te laten chippen.
145€ is nog geen geld vergeleken met fretjes uit een dierenwinkel.

Het lijkt veel in één keer, maar anders betaal je nog altijd meer.
In een dierenwinkel kost een fretje vaak meer dan 50€, vaak zelfs 150€
dus...
Ik vind het wel een goed idee.
Aan de andere kant zit je dan wel met het probleem de beginners.
Zij zijn verplicht om twee fretjes te nemen en dat kost dan direct 290 €

Als je het doet met oog op wat het beste is voor de beestje zelf, zou ik direct zeggen laten chippen.

't is moeilijk zene !!

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » zo aug 28, 2005 4:58 pm

Is het in België allemaal veel duurder?? Hier kon je, aan het begin van het seizoen, een fretje kopen voor 45 euro, aan het eind van het seizoen kossten ze 20 euro. Chippen kkost hier 25 euro en de castratie was ook goedkoper dan bij jullie. Het gaat me niet om het geld, maar het viel me gewoon op....
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

maxi

Berichtdoor maxi » zo aug 28, 2005 5:19 pm

Zelf vind ik het niet onmiddelijk noodzakelijk om mijn fretsels te
laten chippen . De kans op ontsnappen is zogoed als nihil , gezien
ik geen oog van hen kan afhouden , als ze loslopen :) .
Over de prijs valt te disciuseren . Persoonlijk ben ik van mening
dat ze vooral niet 'goedkoop' mogen worden .(dat geldt trouwens
voor ieder huisdier ). Enkel op deze mannier vermijd je impulsieve
aankopen , en een hoop dierenellende achteraf ~_~ .

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo aug 28, 2005 7:17 pm

hoi
ik vin dat een goed idee, mare als je nu een hele bende opvangers in een keer laat chippen kan dat de prijs dan niet wat naar beneden trekken??
ene wat gebeurt er met de opvangers die langer dan 1 maand bij ons zitten ?
dan is een 2de enting toch nodig ! en die kan niet uit de "kas" blijven komen toch?
bij mij is een fret die volledig in orde is 140€ hoor( castratie en 2 entingen)
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » zo aug 28, 2005 7:39 pm

ben akkoord dat de prijs laag is en dat het het allemaal wel waard is, maar denk dat we spijtig genoeg iets over het hoofd zien. Een hond wordt normaal ook gechipt, maar als zo een dier wegloopt is de kans groter dat het gevonden wordt. Ik heb eigenlijk nog nooit, buiten 1keer, gehoord dat er een fretje gevonden is. Het is een klein diertje, en soms moeilijk te vangen, en zeer kwetsbaar voor het verkeer en andere roofdieren. De kans lijkt me zo klein da ze je verloren sloeberke terug vinden' en het komen melden', dat het me een beetje weggesmeten geld lijkt. Is mijn mening. greetz
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo aug 28, 2005 7:57 pm

er worden regelmatig fretjes gevonden maar door dat ze geen chip dragen is heel moeilijk te achterhalen wie de eigenaar is , natuurlijk gebeurt het ook dat mensen een fretje vinden en gewoon houden en als er bij de dierenarts niet gecontroleerd word of ze gechipt zijn weet niemand het ook niet de vinder
zelf heb ik ook fretjes laten chippen ,en eerlijk gezegd vind het een beetje zielig zo'n grote naald voor zo'n klein diertje

het idee van rebel om de nieuwe eigenaar de keuze te laten vind ik geen slecht idee
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma aug 29, 2005 4:16 pm

ik ben geen voorstander van het chippen, zou het zelf niet snel (zeg nooit nooit) bij de fretten laten doen.
ook bij de paarden is het tegenwoordig een hekel punt (ze willen dit verplicht maken, en ik hoop echt dat dit nooit gebeurd). bij paarden (weet niet of dit bij fretten ook mogelijk is?) gebeurt het wel eens dat zo'n chip een eigen leven krijgt in het lichaam, en dus verloren geraakt, met alle gevolgen vandien.
daarbij vind ik, zoals hierboven ook vermeldt, dat een fret zo'n klein diertje is, ik zie het grote voordeel van een chip echt niet in.
zou het ook niet kunnen dat veel mensen, die eigenlijk wel van gedacht waren fretjes te adopteren, zich ineens verschieten van de prijs, terwijl ze het (met de beste bedoelingen) uiteindelijk véél goedkoper bij de winkel om de hoek kunnen krijgen?
mijn mening rond dat hele chipgedoe (en niet enkel bij fretten maar vooral bij paarden) is de (toekomstige) eigenaar weer wat lichter te maken in zijn portefeuille.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma aug 29, 2005 4:37 pm

De mijne hebben een chip, maar alleen maar omdat het verplicht was omdat ik er mee naar het buitenland wou gaan. Anders zou ik het niet gedaan hebben, zeker niet nu ik weet hoe stresserend het is voor de beestjes. Bij twee van hen hebben ze de chip moeten zetten onder verdoving omdat de naald zo groot is en het vel zo sterk. Echt vreselijk om te zien!
En de chip migreert inderdaad doorheen het lichaam wat een miserie is op zich. Bij onze Cthuhlu was de chip zelfs verdwenen (waarschijnlijk niet goed ingestoken, weeral door dat dikke vel) waardoor hij twee keer de stress moest doorstaan (één keer zonder verdoving, één keer met). En voor baasje is het ook allemaal best stresserend!!
Misschien dat ze er ooit in slagen het gedaan te krijgen met een kleinere naald??
Ik zou de keuze aan de nieuwe eigenaar laten zolang het geen wettelijke verplichting is. Ieder heeft zijn reden om het al dan niet te laten doen.

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma aug 29, 2005 4:42 pm

in eerste instantie zou ik ook enthousiast zijn, maar ik sluit me aan bij rebel. Vraag even of de mensen het wel willen, want als je twee fretjes adopteert dan ben je gelijk 80 euro meer kwijt.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die 105 euro al veel vinden, maar hetgeen je ervoor 'krijgt' moet op termijn toch gebeuren dus de meeste mensen kan je wel doen inzien dat een fretje adopteren meer voordelen heeft, vooral dan voor beginners. Chippen is niet echt noodzakelijk, en zelf niet verplicht dacht ik? dus ik kan me voorstellen dat men hier op zou willen besparen bij de aankoop.
Als je de prijs gaat verhogen, vrees ik dat er veel mensen naar Kapaza zullen surfen of ergens in een dierenwinkel een fretje gaan aanschaffen omdat het daar tenslotte een stuk goedkoper is, en als het fretje bijt 'zullen ze het wel afgeleerd krijgen'.

Ik vermoed dat je de opvangproblematiek hier mee gaat verhogen zelfs, mensen vinden het waarschijnlijk te duur 15a20 euro op kapaza, 50 euro dierenwinkel, ... tegenover 145 euro bij adoptie. Er gaan er veel denken 'dat ze het zelf wel kunnen', fretje blijft bijten, moet weg en waar komt hij/zij hopelijk terecht?

Een adoptiefretje is opgevoed, zindelijk (of toch merendeels :D ), in orde met zijn spuitjes en al wat je wil, als je alles bij elkaar telt willen de meesten nog wel 105 euro neertellen, maar 145 euro.... das een hele hap uit het budget, ik vrees dat er veel mensen kortzichtig gaan zijn en voor de goedkopere weg kiezen ....

Ps: ik wil ook even zeggen dat ik fretjes niet als handelwaar wil behandelen ofzo, maar ik hoop dat ik toch een beetje helder mijn mening heb kunnen verwoorden?

Doke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 11:21 pm
Contacteer:

Berichtdoor Doke » di sep 13, 2005 1:37 pm

ook al ben ik dan vrijwilligster bij de frettenark, als de fretjes al gechipt zijn, zou ik zeker ergens anders gaan om n fretje te adopteren waar ze niet gechipt zijn.

Waarom??
Awel, een chip kost idd 40€, heb die van mij ook allemaal laten chippen. Maar als je ze laat chippen, moet je papieren invullen, ook allemaal goed en wel, je krijgt die papieren opgestuurd en datis heel handig, dat steekt in je brievenbus een weekje later en alles is in orde.

Als jullie ze laten chippen, op welke naam komt dat dan en als mensen dan zo'n fretje adopteren moeten ze allerlei papieren invullen en op tijd op sturen, want dan moieten ze de naam van de fret veranderen of de fret nog n naam geven(want niet alle fretjes in het saiel hebben n naam, ik kan het weten, want heb momenteel 2 pupjes zitten in asiel), de naam van de eigenaar, diegenen die ze adopteren moet veranderd worden, adresweijziging...
Een hele rompslomp en dat duurt echt wel weken, tot maanden(bij mn nichtje duurde het 6 maand eer alles in orde was; tja, als je verhuist heb je die hele rompslomp ook al, dus als dat ook al gaat zijn als je er eentje adopteert... pffff).

Nieje, dan ga ik liever zelf ermee naar de da, maak ik daar alles zelf in orde, allé, ik ben dan toch bij de da, die vraagt alle gegevens en een week later(nadat de fret gechipt is) steken de papieren in mn bus.

Ok, chippen wordt wel verplicht, en de mensen moeten zich er wel bewust van zijn; maar of je nu zelf naar de da moet rijden ervoor of je moet die hele paperassen door... ik weet wel wat kiezen.
Enne, zelf naar de da rijden, bespaart me heel wat telefoontjes(om te vragen waar nu die papieren blijven)en postwerk.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten