krantenartikel

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Hoi,
Heeft iemand het krantenartikel gelezen van de *********** vorige vrijdag? Ik vond persoonlijk dat fretjes nogal in een negatief daglicht gesteld werden :? er werden te weinig positieve dingen gezegd. En vooral de vergelijking met een cavia vond ik nogal belachelijk :?

Groetjes Citric,Luna,Joyce,Eddy,Gio en momenteel nog anoniempje :D

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Niet gelezen, zal wel een Belgische krant geweest zijn. IK weet dus ook niet precies wat erin stond. Maar is het niet goed dan, dat we niet te positief over de fret doen? Als we overal maar verkondigen hoe geweldig de fret is dan krijg je impulsaankopen. Dat moeten we toch niet hebben?

Zal misschien wel bewust zo gedaan zijn.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Ik heb het artikel nu wel gelezen. Dit vind ik nu echt een top-artikel. Ze waarschuwen alleen maar dat mensen deze fret niet te rooskleurig moeten zien. Zo krijg je dat mensen een fret aanschaffen, valt tegen en fret moet weer weg. Zo komen de opvangen weer vol te zitten. Er zijn niet zoveel mensen die eerst informatie lezen voordat ze tot aankoop overgaan. Dat K3 met fretten op gaat treden vind ik helemaal ronduit belachelijk. Ten eerste hoe moeten die diertjes zich voelen. Mijn fret heeft al helicobacter opgelopen door het logeren in een frettenopvang tijdens onze vakantie. Dit door stress. Hoe moet het dan met deze diertjes gaan. Verder krijg je heel veel kinderen die een fret willen hebben, want als K3 ermee optreedt dan is het cool. Ik vrees hier dus echt voor. Ik hoop ook dat de frettenark, als stichting, hier iets tegen kan doen of dit tenminste probeert.Ik loop al een tijdje in de frettenwereld mee en heb ook al heel wat ellende bij fretten gezien. Zelf hebben we ook 2 fretten, deze waren vorig jaar gedumpt in het bos als puppy. Nu zitten ze bij ons. Ze zijn nu nog hartstikke bang dus wat deze fretten meegemaakt hebben, joost mag het weten. Ik wil alleen maar zoveel mogelijk ellende met fretten voorkomen. Als jullie als stichting hier iets tegen proberen te doen dan is dat toch weer het topje van de ijsberg. Ik neem aan dat een frettenstichting hier ook voor staat.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Ik heb begrepen dat dit november 2003 al gebeurd is.

Tja dan kunnen we er niet meer veel aan veranderen.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Hoi,
ben het volledig eens met jou hoor,heb zelf ookal genoeg gezien en gehoord over fretten-ellende. Dus ik begrijp heel goed wat ze willen voorkomen. Maar als mensen nu niet de verdere moeite doen om het artikel volledig te lezen denken ze mss dat een fret een gevaarlijk knaagdier is. Heb zelf al verschillende negatieve reacties gehad omdat ik fretten heb als huisdier door dit artikel daarmee. !@#$
Groetjes Citric en Luna,Joyce,Eddy,Gio en Viper.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo mei 12, 2004 10:42 pm

Op zich vind ik het niet meer erg dat mensen mijn fretjes namen geven zoals grote ratten, eekhoorn, muis, knaagdier. En mensen die mijn fretje eng vinden ik vind het prima ik gaat ze niet eens meer vertellen dat het anders is en dat ze heel erg lief zijn .ik heb zoiets van beter die mensen hoeven en krijgen nooit fretjes
maar de mensen die zich er serieus voor intreseren weten wat een fret is en dat vind ik wel belangrijk meestal blijven de fretjes een heel frettenleven bij deze mensen. En mensen die we tegen komen die geintreseerd zijn vertel ik honderd uit over mijn lievelingen
dat K3 met fretjes optreed ben ik niet echt vrolijk van wat ik wel leuk vind is dat ze in hun tv show een fretje had en hier over vertelde ( fretje was van een kindje daar) en daar sta ik wel weer achter ze hebben ook chincilla's gehad en andere dieren maar dat was eenmalig.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

nessa

Berichtdoor nessa » wo aug 04, 2004 5:59 pm

ik vind het erg als je er mee gaat wandelen .
dat mensen zo negatief kunnen doen naar zo'n lief diertje.

da bijt en da stinkt ed...

wat weten zij er van .
ze hebben er geen

daar kan ik van rotten

weet je wat
wij weten iets wat de meeste niet weten
wij weten dat het lieve diertjes zijn
en ook ik kan ronduit over mijn spookjes vertellen
dat word ik niet moe.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do aug 05, 2004 12:10 pm

Mensen hebben heel vaak oordelen over de fret. Lekker laten denken.
Wij weten wel beter. Mensen die oprecht in de fret geinteresseerd zijn nemen wel de moeite om er meer over te weten.
Andere mensen laat ik het liefst denken dat het stinkmuizen zijn die bijten. Nemen ze ze ook niet impulsief in huis. Ik probeer er nooit te positief over te praten.

nessa

Berichtdoor nessa » do aug 05, 2004 8:08 pm

hoi helga

je zei dat je noot te positief praat over fretjes
wel ik heb hier een straf verhaal (echt gebeurd )
mijn vriend is overvol van de fretjes .
dus hij praat veel over de beestjes op zijn werk .
nu heeft zijn collega ook een fret gekocht .
een vrouwtje (albino)
maar hij weet niks van fretjes .
hij is ook zo iemand van das nieuw ik moet da ook

ik hoop voor da beestje dat hij het vol houd
want hij staat gekend "het nieuwe er af , fretje weg "
ik hoop dat hij het vol houd
anders zal ik het wel nemen

maar een probleem
ik ben bang van albino ogen
hopelijk moet het zo ver niet komen
wou dit ff kwijt
zo zie je maar hoe roekeloos sommige mensen kunnen zijn

greets nessa en co

bob de bouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do jun 24, 2004 2:13 pm

Berichtdoor bob de bouwer » vr aug 06, 2004 9:40 am

Allez bang van albino ogen, ik vind juist dat het iets mooi en liefs heeft. Wij hebben 2 albino's en ik vind deze mooier dan ene met zwarte oogjes
Liefhebbende kusjes: Balou

nessa

Berichtdoor nessa » vr aug 06, 2004 3:43 pm

ik krijg de kriebels van rode ogen
eender van wat een konijnen

brrrrrrrrrrrrrr

ze zijn even lief als de andere maar ik krijg iets van die ogen
het zit in mijn hoofd

greets nessa

nessa

Berichtdoor nessa » vr aug 06, 2004 8:17 pm

ik vind het jammer dat ik het artikel niet gelezen heb

in welke krant

greets nessa en co

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » do jan 06, 2005 12:00 am

ken dat toen ik men ouders zei dat ik een fretje of 2 in huis heb genomen was hun reactie van , jij bent zot maar men vader is bijgedraaid maar men moeder geen denken aan !!!!! en andere mensen zeggen amaai dat stinkt . klaat ze gewoon zeveren ik zie ze graag en als ze er anders over denken hun probleem dan pech voor hen ze weten niet wat ze missen !!!!!! :P :P :P

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do jan 06, 2005 12:54 am

Ik vind albino's net van die schattige ijsbeetjes.

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » do jan 06, 2005 12:57 am

Wat is er eng aan rode oogjes? Leuk toch? Ik heb verschillende dieren gehad met rode oogjes, zelfs een beige cavia.(Dacht dat rode oogjes bij wit hoorde) Vind scherpe tandjes enger dan rode oogjes......
Het is trouwens niet alleen bij fretjes dat mensen iets willen hebben om het vervolgens weer weg te doen. Denk eens aan al die kittens en jonge honden. Die mensen zouden gerigistreerd moeten staan zodat ze na 2 x beestje kopen, beestje wegdoen, geen beesten meer aan zouden mogen schaffen. Baal zo van die lui. Al mijn beesten die ik koop sterven hier, alhoewel ik heb een hamster aan mijn nichtje gegevens omdat onze kinderen er niet goed voor zorgden en zij wilde hem heel graag. Ze zorgt er ook goed voor, want anders moest ze hem weer terug geven. Vind dit toch iets anders.
Groetjes,
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

nessa

Berichtdoor nessa » do jan 06, 2005 6:46 am

zeg mensen

ik heb een drie maand geleden mijn mening herzien
ons inca is een keilieve en schattige albino

dus voor zo ver mijn rode oogjes schrik .

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » do jan 06, 2005 11:53 am

Dan zal ze een ontzettend leuk/lief meidje zijn :D
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

nessa

Berichtdoor nessa » do jan 06, 2005 4:08 pm

een echt mama kindje lol

ze had tot voor ze bij ons kwam had ze maanden in een donkere garage gezeten
ze was mensen en fretten schuw .
nu zorgt ze goed voor haar 4 mannetjes en beduveld ze haar baasje vaak .

een echte schat .

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » ma jul 11, 2005 7:33 pm

hoi iedereen,

ik wil iets corrigeren. het is in verband met de opnames van de wereld van K3. het fretje dat daar in voorkwam is niet van 1 van die kinderen. het is onze twister die daar in voorkwam. voor een een kind en kathleen van was het een slechte ervaring. hij heeft toen een kind en kathleen gebeten, wat ik wel positief vind van kathleen en het kind. het kind kwam af en zei dat het stoute fret was maar geen schrik meer had. kathleen wist goed genoeg wat een fret is omdat haar nicht er ook eentje had zodat ze wist dat het kon bijten. ik vind dat mensen ombewust een fretje kopen zonder dat ze er iets vanaf weten. op kapaza staat op dit moment een advertentie van een kind van 12 dat zo graag een fretje wil, zo graag dat ze zelf haar hamstertjes wil verkopen. ik probeer ze dat af te raden maar blijkbaar hebben ze genoeg informatie over fretten gelezen. ik hoop dat ze weten waar ze aan beginnen. ik heb ook 8 fretten maar ik hou toch bewust het petekind van mijn vriend ervan weg, hoe lief ook onze fretten zijn. een dier is altijd vol met verrassingen. een fret bijt maar ook een hond kan onverwacht aanvallen.
dan verschieten ze daarvan en dan moet het beestje weg omdat het ene keer heeft gebeten. sorry als dit wat negatief mocht lijken, ik zie mijn fretten heel graag maar ik wil mensen ervan bewust maken dat een fret geen alledaags dier is. er bestaat een spreuk; iedereen zal die wel kennen. a dog is for life not just for christmas. ik vind dat ook telt voor alle andere dieren die gedumpt worden in een asiel of frettenopvang

groetjes van inge en onze 8 fretjes

Guido Van Hemel

Re: krantenartikel

Berichtdoor Guido Van Hemel » ma mei 10, 2010 10:18 am

IN verband met het gebruik van fretten door K3 heb ik al een paar keer Gaia aangeschreven doch van die vereniging niet het minste antwoord gekregen...
Niet interessant genoeg om mee in de krant te komen? Die krijgen van mij niet de minste steun in de toekomst!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: krantenartikel

Berichtdoor Angelke » ma mei 10, 2010 10:23 am

IN verband met het gebruik van fretten door K3 heb ik al een paar keer Gaia aangeschreven doch van die vereniging niet het minste antwoord gekregen...
Niet interessant genoeg om mee in de krant te komen? Die krijgen van mij niet de minste steun in de toekomst!
Even ter verduidelijking dit is een postje van 2004
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten