vraagje

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
bodja
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mei 30, 2004 3:30 pm

Berichtdoor bodja » do jun 10, 2004 8:33 pm

vraagje aan iedereen als ik drie fretjes wil houden is een kooi van 60*60*170 cm dan groot genoeg ??? groetjes van bodja

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do jun 10, 2004 8:48 pm

hoi,
dat lijkt mij groot genoeg maar doordat het zo hoog is moet je wel zien dat er genoeg tussenverdiepingen zijn en hangmatjes zodat je fretjes niet naar beneden kunnen vallen als ze helemaal boven zitten want dat kan slecht aflopen
het is wel een rare maat van kooi is dat misschien een vogelkooi die je gaat ombouwen?
groetjes ufo

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do jun 10, 2004 9:18 pm

wel klinkt groot genoeg hoor. :)

gokje is een ferret king kooi zeker??:P

of maak je de kooi zelf?? zo ja ben ik heel benieuwd naar foto's. :D

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jun 14, 2004 12:17 pm

Dit is zeker groot genoeg voor 3 fretten. Nee, de ferretkingdom is 80x80x1.40m.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » ma jun 14, 2004 2:23 pm

ja dat een ferret kingdom 80*80*1.40 is weet ik die hebben wij zelf ook ;)

Afbeelding

maar er is toch ook een smallere versie deze heet bij casper ferret king ( multifloor) vandaar mijn afkorting.

maar ik ben nou toch nog steeds benieuwd naar de kooi van Bodja?? deze is geen ferret king deze 80*50*1.45
dus Bodja benieuwd naar foto's van jou kooi.. :? :) ;)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » ma jun 14, 2004 10:33 pm

wij hebben ook de ferret kingdom. Maar weer anders ingericht, dus ziet er weer anders uit. grappig.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » di jun 15, 2004 5:17 pm

wij proberen de kooi elke week hooguit elke 2 weken te veranderen
wij hebbenheel veel hangmatjes in soorten en maten en ook de plateau's doe we elke keer anders
soms delen we de kooi in twee en nu is de kooi zeg maar in een geheel

hou de fretje scherp hahahaha
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo jun 16, 2004 12:19 pm

oh jee, wat een werk.
Ik heb hem eigenlijk altijd hetzelfde. Alleen de hangmatjes en slaapzakken die wisselen we af. Ik heb hem wel in 2 gedeeltes met buizen om naar de bovenverdieping te komen. En dan plankjes met buizen. slaapzak, hangmat, slaapmandje e.d.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo jun 16, 2004 1:49 pm

hahaha :) als wij de kooi niet veranderen worden de fretten maf vooral baloe die slaapt gemiddeld 6 hoog uit 8 uur per dag en als de kooi niet veranderd wordt gaat hij de andere fretjes plagen en met ze slepen.
we zorgen altijd dat hij iets niets heeft om zijn energie in uit te laten leven maar een ding een fretje met adhd is niet altijd een pretje hij is vreselijk lief voor mensen en zal niet snel doorbijten en vind het geweldig om met je te spelen hoe gekker hoe beter, maar als je meerdere fretjes heb die "normaal" zijn dan is het best wel eens vervelend. baloe loopt eigenlijk altijd los als we thuis omdat hij toch wakker is maar als je dan aan het opruimen bent loopt hij heeeeel erg graag voor je voeten van kom nou ik wil lekker spelen ahh toenou ...
i
dus vind ik het niet erg om de kooi te veranderen ( heb ik meestal 2 dagen rust) en meestal ben ik met de kooi in een half uurtje klaar dus dat is te doen.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

veerle

Berichtdoor veerle » do jun 17, 2004 2:20 pm

wij hebben hier kitty kingdoms.. is op zich hetzelfde als de ferret kingdom, behalve dat de deurtjes groter zijn en dat vind ik wel handig om de frettebakken er door te krijgen...
oh ja maar als je deze kitty kingdoms koopt, zitten er wel minder verdiepingen in dus daarvan heb ik er nog een stel bijgekocht...
wat er ook leuk aan is , is dat je die panelen om de wanden te maken apart kunt krijgen, dus 1tje is hier nog een keer de helft hoger . (de anderen worden hopelijk binnenkort ook uitgebreid met een extra penthouse #) )
een echte aanrader vind ik hangmatjes die net zo breed en diep zijn als de kooi (met minstens 6 touwtjes eraan , anders zijn ze niet stevig genoeg): werkt perfect als opvangnet voor de iets stunteligere fretjes en vinden ze zaaalig om in te stuiteren :D , vooral als er een balletje of iets dergelijks bij ligt !
ik verander de hele kooien 1 keer per 3 a 4 weken, en dan moet je ze zien verkennen :)
groetjes, Veerle

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do jun 17, 2004 10:10 pm

Ben ik zo'n slechte frettenmoeder (@)
Ik verander de kooi nooit, help. ;)

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » vr jun 18, 2004 10:17 am

hahaha ik denk niet dat julie ( wel hopelijk niet) een ADHD fretje hebben zitten.
Baloetje is een door gefokt fretje hij is doof heeft geen testikels en slaapt vreselijk weinig.
het is in ons eigen belang om de kooi te veranderen hahaha

nee hoor jij bent zeker geeeen slechte frettenmamma :)

veerle hoe bedoel je extra wanden kan jij gewoon losse panelen er bijkopen en de kooi nog hoger maken??
foto's van je kooi(en) ben nou wel benieuwd.


[Gewijzigd door ferrets4fun op 2004-06-18 10:21:46]
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

veerle

Berichtdoor veerle » vr jun 18, 2004 10:53 am

Origineel gepost door Pleuntje

Ben ik zo'n slechte frettenmoeder (@)
Ik verander de kooi nooit, help. ;)
hahaha Helga toch... tuurlijk niet, en ze krijgen bij jullie toch ook altijd nieuwe hangmatten ... er zijn wel mensen die de hangmatten rustig een half jaar laten hangen ~_~ (had 1 keer 2 fretjes op vakantie die bijna in hun eigen vuil bleven plakken als ze hadden geslapen %) )

en ja dat bedoel ik dus, met die panelen die je er nog extra op kunt doen (kitty of ferret, past op allebei :D )
ik ga zometeen proberen of ik een foto gemaakt krijg hoor :D

groetjes, Veerle

foto is gemaakt.. die grijze dingen zijn tegen het opklimmen.. kmoet er niet aan denken dat er 1tje vanaf zou vallen !! verder hebben we nog 1 kitty kingdom van 'normale' hoogte, 1 furet XL, en de 'noodkooien' natuurlijk :D

Afbeelding

[Gewijzigd door veerle op 2004-06-18 14:21:59]

*antje

Berichtdoor *antje » vr jun 18, 2004 7:38 pm

Wel handig dat die kitty kingdom grotere deurtjes heeft dan de ferret kingdom! zou je me eventueel kunnen zeggen waar je die kooi en panelen kan kopen of bestellen? Lijkt me een heel interessante kooi maar heb tot nu toe overal alleen maar de ferret kingdom gezien! #)

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jun 19, 2004 2:14 am

Veerle, een vraagje over de kooi.
Waar haal jij die extra panelen? Heb vandaag naar Casper gebeld of ik een halve ferretkingdom kon bestellen omdat Pleun en Balou een groter onderkomen nodig hebben. Dan ik alles hetzelfde, maar helaas kon dat niet. Maar blijkbaar kan het wel. Of kun je niet aan zo'n onderbak komen.
Zelf heb ik als alternatief inderdaad de Furet XL in gedachte.

En Antje, de Kitty Kingdom kun je bij Casper bestellen, daar staat ie ook afgebeeld.
www.fretten.nl
Het enige nadeel vind ik de kleur. De Ferret kingdom is zacht blauw van kleur, de kitty kingdom fel blauw.

*antje

Berichtdoor *antje » za jun 19, 2004 9:51 am

Hartelijk bedankt pleuntje! :)

Kan iemand me ook nog zeggen hoe groot die deurtjes dan precies zijn? Ik en mijn fretjes hebben namelijk het liefst die Hi-Bac Litterpan (33cmx33cmx18cm) kan die erdoor?

Furet XL hebben wij ook trouwens, doet het niet slecht ;) Wat ik wel leuker vind aan de Ferret/Kitty Kingdom is dat je grotere verdiepingen kan maken, voor de Furet XL verkopen ze enkel van die driehoekige. Maar dat los ik dan wel weer op met hangmatjes.

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jun 19, 2004 12:18 pm

In de ferret kingdom kun je dan wel grotere verdiepingen plaatsen, maar of je daar wat aan hebt?
Bij mij gebruiken ze die alleen maar als opstapje om naar de volgende volledige verdieping te gaan. Ze zullen daar niet liggen of spelen. Maar ja, misschien heb ik wel rare fretten.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za jun 19, 2004 5:54 pm

wow veerle wat een giga kooi zeg met drie panelen maar dat wordt voor ons te groot ( het moet ook nog in ons huisje passen)

en wat een leuk idee die kartonne torentjes
bij ons is wel grappig klimmen ze dus wel op de kooi voor bandit en baloe onze kat slaapt ook op de frettenkooi in een zacht mandje en bandit gaat tussen de kooi en de muur kopwaard naar bendeden is heel grappig gezicht een zwevend fretje wat heel langzaam naar beneden glijd
en baloe de ene keer laat hij zich vallen Eerste keer schrok me rot maar hij blijft het doen ook van de eetkamer tafel en van de hoge bank leuning terwijl hij ook of via de stoel naar beneden kan of nou ja juliie weten hoe een bank er uitziet
baloe heeft gelukkig ( afkloppend) nog niets gebrokenwe hebben de kooi nu op een tafel staan en nu gaan ze wel minder snel op de kooi maar toch krijgen ze het voor elkaar en omdat als de fretjes los zijn wij er ook altijd bij zijn halen we baloe maar gewoon naar beneden

dus die kartonne torentjes vind ik een heel goed idee knutselen dus
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » ma jun 21, 2004 6:25 pm

hoi, ik heb een vraagje, hoe voegen jullie die foto's toe? %) mooie kooien trouwens, hup

Sabine en Mark
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 8:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Sabine en Mark » ma jun 21, 2004 8:16 pm

Hoi luitjes,

Op de vraag van Antje over de Hi-Bac Litterpan (33cmx33cmx18cm)
kunnen wij zeggen dat ze NET NIET door de deurtjes van de Kitty Kingdom passen. Daarom hebben wij voor onze kooi een Marsall toilet (30x35x20cm) gekocht. Die gaat net wel door die deurtjes.

Groetjes

Sabine en Mark

*antje

Berichtdoor *antje » ma jun 21, 2004 8:54 pm

Bedankt! :)

Sabine en Mark
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 8:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Sabine en Mark » di jun 22, 2004 6:10 pm

Hoi Hup,

Wij wilden ook eens proberen een foto in een berichtje te plaatsen maar het is ons niet gelukt.
Dus nog maar eens de vraag of iemand ons dat even kan uitleggen.

Reeds bedankt op voorhand voor de uitleg.

Sabine, Mark en hun bandieten

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » di jun 22, 2004 8:30 pm

Hey Hup, Mark,

Ik heb net bij forumweetjes de nodige uitleg geplaatst om een foto op het forum te plaatsen. Laat me maar iets weten als hetnog niet lukt ;)

deze is hier te vinden: http://www.defrettenark.be/cgi-bin/foru ... thread=260

groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » wo aug 04, 2004 5:51 pm

ik heb een vraag
mijn vriend is een kooi aant bouwen .
maar ik vind de grootte wat overdreven 1 m 80 hoog 1m20 breed en 80cm diep .
ben ik gek of gaan de fretten zich goed amuseren

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo aug 04, 2004 10:54 pm

hoi
zeker groot genoeg maar dat is nooit een probleem hè en misschien is dit een stille wenk van je vriend (een fretje erbij hihi ) :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten