levende insekten??????

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » ma dec 13, 2004 8:49 pm

Gisteren was ik in een winkel in aartselaar. Er zat daar een fretje te koop van bijna drie maanden oud. Het voedsel dat hij kreeg was katten brokken gemengd met fretten brokken en levende insekten! Is dat normaal dat fretten levende insekten moeten eten? Volgens hun wel! Nog nooit van gehoord alleen onze hagedissen krijgen dat :? :?
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma dec 13, 2004 9:12 pm

ik kan al raden welke dierenwinkel je bedoeld !@#$
het is een schande hoe deze winkel dieren huisvest en verkoopt niet enkel dat maar ze vragen ook schandalige prijzen
ik heb het al enkele keren aan de stok gehad met de zaakvoerder ivm de huisvesting en informatie die hij de klanten durft geven
niet alleen over fretten maar ook over honden er waren mensen op zoek naar een labrador retriever en omdat hij er geen had maar wel een ander ras ( als ze pup zijn is dat niet altijd duidelijk voor een leek )
probeerde hij een ander ras te verkopen hij maakte deze mensen wijs dat de hond even groot werd en er bijna het zelfde ging uitzien
maar als je dan weet dat dit ras bijna dubbel zo groot word dan zijn deze personen wel erg bedrogen
en is de kans groot dat dit dier later in het asiel terrecht komt met als reden hij is wat groot wij hebben er geen plaats voor
natuurlijk ligt de fout ook wel bij mensen die een dier onvoorbereid gaan kopen

er zitten in deze winkel regelmatig fretten en ik betreur dat mensen die een nestje hebben hun dieren daar kunnen achterlaten !@#$ !@#$

ik maak me alleen maar kwaad verschrikkelijk :@ :@ in zo'n winkels :@
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

mieke
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 26, 2004 12:59 am

Berichtdoor mieke » ma dec 13, 2004 10:36 pm

hoi
ook ik ben gisteren in aartselaar geweest gewoonweg schandalig :@ het fretje zou zelfs al gecastreerd zijn is amper 10 weken oud zo'n klein dutske en er hong een briefke met uitleg wat je ze te eten moest geven geen enkel woord van wat daar opstond klopte :@ wat voor een leven staat da dutske te wachten~_~
kunnen we hier niks tegen doen?

groetjes

Hope

Berichtdoor Hope » di dec 14, 2004 9:19 am

Ik ga vaak naar de dierenwinkel in Groot-Bijgaarden (vooral voor eten), maar elke keer als ik er kom ga ik eens naar de fretjes kijken. Ik ben altijd heel blij als er geen zijn, maar ja enkele weken daarna is er weer een nieuw nestje.
Wat al vreemd is, heel het jaar door pups.
Ik ben daar ook eens uitleg gaan vragen over fretten (gewoon om te zien wat ze eigenlijk weten)
Ze waren 8 weken oud en al effe van hun moeder weg, ze waren al gecastreerd; en ze zeiden mij als ik een fretje wou dat ik het beestje gerust in een kleine kooi kon houden maar dat er houtschilfers in moesten. Absoluut geen doeken in de kooi leggen zei hij.

Toen heb ik gezegd hoe het echt moest, hij bleef ontkennen en zeggen dat hij gelijk had.

Hoe kun je nu een dierenwinkel open houden als je niets van dieren weet???

Als iemand interesse heeft, ze zoeken daar nog een aantal werknemers. Dan kun je toch zelf al een verschil maken.

Groetjes

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » di dec 14, 2004 11:25 am

ufo en tinneke, ik ben afkomstig van Aartselaar.
Welke winkel bedoel je?? is het De P... niet ver van cardoen??

Ken deze winkel nu niet echt hoor, alle, ben er al wel geweest, maar heb nog nooit met die mensen geklapt ofzo.
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » di dec 14, 2004 2:58 pm

Inderdaad die dierenwinkel de p... naast de verbrandingsoven. Ik wil ook wel weten of je aan zo'n toestanden niks kan doen?! Ik had het moeilijk om het fretje niet te kopen echt heel erg moeilijk maar dan moet je van je hart een steen maken hé?! Ik ga wel een e-mail naar die winkel sturen! Het is een winkel keten hé! Ik kan er met mijn verstand niet bij want ik vind het gewoon dieren verwaarlozen wat ze daar doen! Die mail gaat niet helpen dat weet ik ook wel maar niks doen is ook maar niks!!!! :@ :@ :@
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » di dec 14, 2004 3:22 pm

Heb het gevonden!!! Er valt dus iets aan te doen!! Via gaia heb ik adressen en e-mail adressen om naar te schrijven ;) Ik ga naar de minister van dierenwelzijn schrijven. Ze kunnen dan inspecteurs naar die winkels sturen om controle te doen. Tja hoop doet leven hé?!
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » di dec 14, 2004 3:26 pm

Ik hoop dat er iets aan gebeurt .
Veel succes ermee
Groetjes Bella

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di dec 14, 2004 3:53 pm

Origineel gepost door skiwi

ufo en tinneke, ik ben afkomstig van Aartselaar.
Welke winkel bedoel je?? is het De P... niet ver van cardoen??

Ken deze winkel nu niet echt hoor, alle, ben er al wel geweest, maar heb nog nooit met die mensen geklapt ofzo.
ik ben ook afkomstig van aartselaar
:) wie weet zijn we elkaar al tegen gekomen (nu woon ik in reet)
en inderdaad je hebt de juiste winkel voor
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di dec 14, 2004 3:59 pm

Origineel gepost door Tinneke

Inderdaad die dierenwinkel de p... naast de verbrandingsoven. Ik wil ook wel weten of je aan zo'n toestanden niks kan doen?! Ik had het moeilijk om het fretje niet te kopen echt heel erg moeilijk maar dan moet je van je hart een steen maken hé?! Ik ga wel een e-mail naar die winkel sturen! Het is een winkel keten hé! Ik kan er met mijn verstand niet bij want ik vind het gewoon dieren verwaarlozen wat ze daar doen! Die mail gaat niet helpen dat weet ik ook wel maar niks doen is ook maar niks!!!! :@ :@ :@
het is geen keten hoor ze hebben wel verschillende winkels maar het is een familie zaak
het zijn 2 broers en èèn zus en ieder heeft èèn winkel onder zich de moeder heeft vroeger de zaak opgestart

hier zijn dieren puur een middel om geld te verdienen anders kan ik het niet noemen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » di dec 14, 2004 4:06 pm

Ze hebben een site en omdat er meerdere winkels waren dacht ik dat het een keten is. het is een bvba ik heb hun een mail gestuurd, een heel :@ mail. Maar of ze er iets om geven dat weet ik niet en denk ik niet :? Maar ik weet wel dat ik sinds zondag steeds aan die diertjes zit te denken en dat ik er niet goed van ben! Zelfs het kindje van mijn zus die 6 is zei: 'amai die diertjes zitten vies dat is zielig hé' dan weet je genoeg hé?! De waarheid komt uit een kindermond ;)
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Vissertje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo sep 08, 2004 8:24 pm

Berichtdoor Vissertje » di dec 14, 2004 5:38 pm

Wat je ook kan doen overigens:

JE NIET MAAR DAN OOK ECHT NIET SCHROMEN ALS JE ZEKER WEET DAT DE FRETTEN (EN DIEREN IN HET ALGEMEEN) SLECHT BEHANDELD WORDEN IN EEN DW OM DAN GEWOON DIE NAMEN OPEN EN BLOOT OP INTERNET ROND TE GOOIEN!!!!!!!!!!!!!

Sorry dat ik het er zo onbeschoft groot neerzet maar dat moest ff. Maar ik vind het niet meer dan normal dat je die namen gewoon op een forum rondgooit als je zeker bent dat een dierenwinkel fouter dan fout bezig is. Helaas heb je dan natuurlijk die gevallen dat mensen anderen voor de lol zwart maken of gewoon liegen maar dat heb ik liever dan dat de naam niet gewoon openbaar gemaakt word. Dan weet nu tenminste iedereen dat ie op zijn hoede moet zijn als ie in zo'n winkel binnen stapt. En als het nu niet zo is dan let iedereen toch op en als ie er niets ziet dat verkeerd is dan is dat hier ook zo gerectificeerd zullen we maar zeggen.

Ik maak trouwens meteen het begin: De Faunaland vestiging die in Horst (Nederlands Limburg) gevestigd zit, die heeft werkelijk de ballen verstand van zowel hengelsport als dieren. Ze hebben daar gelukkig geen fretten zitten maar die zijn wel te bestellen. De dieren die daar zitten zijn niet al te slecht gehuisvest maar je kan er donder op zeggen dat als ik hen vier van de simpelste frettenvragen stel, dat ze er minstens drie verkeerd beantwoorden. Nu is dit dus wel niet zo'n ramp vergeleken met wat ik hier net lees maar het gaat om het idee.
Als jij foute omstandigheden ziet die gewoon echt niet kunnen en de ondernemer is niet voor rede vatbaar...
wat houdt je dan tegen ???

Groetjes, Rob

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di dec 14, 2004 6:36 pm

Origineel gepost door Vissertje

Wat je ook kan doen overigens:

JE NIET MAAR DAN OOK ECHT NIET SCHROMEN ALS JE ZEKER WEET DAT DE FRETTEN (EN DIEREN IN HET ALGEMEEN) SLECHT BEHANDELD WORDEN IN EEN DW OM DAN GEWOON DIE NAMEN OPEN EN BLOOT OP INTERNET ROND TE GOOIEN!!!!!!!!!!!!!

Sorry dat ik het er zo onbeschoft groot neerzet maar dat moest ff. Maar ik vind het niet meer dan normal dat je die namen gewoon op een forum rondgooit als je zeker bent dat een dierenwinkel fouter dan fout bezig is. Helaas heb je dan natuurlijk die gevallen dat mensen anderen voor de lol zwart maken of gewoon liegen maar dat heb ik liever dan dat de naam niet gewoon openbaar gemaakt word. Dan weet nu tenminste iedereen dat ie op zijn hoede moet zijn als ie in zo'n winkel binnen stapt. En als het nu niet zo is dan let iedereen toch op en als ie er niets ziet dat verkeerd is dan is dat hier ook zo gerectificeerd zullen we maar zeggen.

Ik maak trouwens meteen het begin: De Faunaland vestiging die in Horst (Nederlands Limburg) gevestigd zit, die heeft werkelijk de ballen verstand van zowel hengelsport als dieren. Ze hebben daar gelukkig geen fretten zitten maar die zijn wel te bestellen. De dieren die daar zitten zijn niet al te slecht gehuisvest maar je kan er donder op zeggen dat als ik hen vier van de simpelste frettenvragen stel, dat ze er minstens drie verkeerd beantwoorden. Nu is dit dus wel niet zo'n ramp vergeleken met wat ik hier net lees maar het gaat om het idee.
Als jij foute omstandigheden ziet die gewoon echt niet kunnen en de ondernemer is niet voor rede vatbaar...
wat houdt je dan tegen ???

Groetjes, Rob
daar heb je wel gelijk in eigenlijk mag iedereen weten over welke winkel dit gaat
DE PAUW
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » di dec 14, 2004 7:11 pm

Inderdaad DePauw bvba
Mensen koop in de winkels depauw niks meer! Zolang mensen er blijven kopen, zolang blijven er zieke, zielige,... beestjes in zo'n handels zaken! Er zijn dieren die er heel jong terecht komen en ze niet worden verkocht blijven ze soms heel lang daar in een zielig hokje zitten! Het is dikwijls moeilijk maar dan moet je van je hart een steen maken! Als iedereen dat zou doen dan zouden zo'n zaken die dieren verkopen alleen omdat ze er geld mee verdienen en niet omdat ze graag dieren zien verdwijnen! Ze kennen de ballen van dieren en ze verkopen maar aan dikke geldsommen. Ze geven de dieren verkeerde voeding. Ze geven de mensen verkeerd advies. Ze verzorgen de dieren helemaal verkeerd. De dieren zien er niet goed uit! Bv konijnen zitten met 20 in een kooi dat dient voor max 2 konijnen. enz.... Er is een zaak in aartselaar, wijnegem shoppingcenter en in antwerpen. Ga er maar eens langs en je zult je hopelijk even slecht voelen als ik vooral aartselaar is niet te doen :@
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

mieke
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 26, 2004 12:59 am

Berichtdoor mieke » di dec 14, 2004 7:27 pm

hoi tinneke
das gesproken se
nu maar hopen dat het iets uithaalt he

groetjes

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di dec 14, 2004 7:43 pm

is gaia hier ondertussen al van verwittigd?
zo ja, wat zeggen ze ervan?
zo een mensen hunne winkel mogen ze van mij direct sluiten, is echt schandalig dat dit in deze tijd nog kan bestaan!
de uitbater vanmijn dierenspeciaalzaak vertelde me vorige week ook dat hij wel fretten zou willen zetten in de winkel en vroeg aan mij om advies in verband met huisvesting enzo.
heb hem het hele verhaal met wanpraktijken verteld hieromtrend en hij beloofde me hier niet aan mee te doen en er eerst nog is heel goed over na te denken eer hij al de bijkomende zorgen voor fretten op zijn hals haalt, ken die gast van op school vroeger en denk wel dat ik hem kan geloven.
de gebruikelijke konijntjes en hamstertjes die in zo een winkel zitten zijn bij hem ook allemaal perfect verzorgt en komen nooit eten of drinken te kort dus denk wel dat ik hier een goede daad heb kunnen doen.

volgens mij moeten we echt proberen, bij de handelaars die willen luisteren natuurlijk, ze te sensibiliseren voor al het frettenonrecht dat er vandaag de dag gebeurt en zo hopen op een betere frettenwereld!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » di dec 14, 2004 8:14 pm

Op de site van gaia staat een forum waar je vragen kan plaatsen. Daar was toevallig iemand met juist dezelfde klacht als ik. Gaia reageerd daar op dat je een brief naar minister Magda Aelvoet te sturen (van dierenwelzijn) of er eindelijk eens iets aan zo'n zaken gedaan zou worden en je kan ook een brief sturen naar de heer Van tilburg die zou eventueel inspecteurs kunnen sturen naar die zaak. Ik ga nog een beetje meer informatie verzamelen over die winkel en dan naar de minister en naar de heer Van tilburg een brief sturen en ik ga ook nog contact opnemen met gaia! Eerst en vooral heb ik al een mail gestuurd naar depauw zelf! Ik vind het leuk dat je iemand kent die toch nog eerlijke zaken doet en dat hij advies vraagt aan iemand die er iets van weet! Ik ken ook iemand bij mij in de buurt die een eerlijke dieren zaak heeft! De dieren die hij verkoopt zitten heel netjes en als bv een cavia niet verkocht word dan gaat hij gewoon naar een kinderboerderij want volgens de verkoper hoort het dier niet heel zijn leven in een winkel. :D Ik wou gewoon dat er meer controle was op zo'n zaken want dieren hebben geen stem hé?! Maar ik wel! En jullie ook! Dus ik doe gewoon mijn best omdat ik zo'n dingen echt haat! Ik voel me nog steeds slecht van die beestjes daar....
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do dec 16, 2004 10:02 pm

Beste Frettenvrienden,

Maak het niet te omslachtig. Schrijven naar eender wie helpt geen fluit. Meestal worden dergelijke brieven direct vertikaal geclasseerd. GAIA doet al evenmin iets. Zij bestrijden enkel dierenleed op grote schaal, zoals mishandeling in slachthuizen, bontkwekerijen, enz ... Dit zeggen ze zelf ergens op hun site.

Wat ik jullie wel kwalijk neem is dat niemand eraan dacht om De Fretten-Ark in te schakelen. Nochtans hebben wij in het verleden altijd snel gereageerd op dergelijke klachten.

Ga dus AUB niet naar de winkel om hen "eens goed uw gedacht te zeggen", want dan zijn ze gewaarschuwd. Neem kontakt op met De Fretten-Ark, en in alle discretie gaan wij de bewuste zaak bezoeken. Indien inderdaad de klacht wordt bevestigd, worden politie en dierenbescherming ingeschakeld en worden de dieren aangeslagen en onder onze hoede geplaatst.

We beschikken hiervoor over de nodige contacten en de nodige wetteksten.

Eerstdaags zullen we deze dierenzaak (die ik trouwens zéér goed ken, heb hier vroeger nog gewerkt en weet perfect hoe "diervriendelijk" ze daar zijn) bezoeken. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

mieke
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 26, 2004 12:59 am

Berichtdoor mieke » do dec 16, 2004 11:07 pm

hoi chuckie,
sorry hoor dat we niemand op de hoogte hebben gebracht van de frettenark maar ik hoopte dat iemand van de moderators wel ging reageren langs deze weg zoals jij ondertussen hebt gedaan wat ik natuurlijk enorm op prijs stel en ik hoop echt dat je er iets aan kan doen

[Ga dus AUB niet naar de winkel om hen "eens goed uw gedacht te zeggen", want dan zijn ze gewaarschuwd. Neem kontakt op met De Fretten-Ark, en in alle discretie gaan wij de bewuste zaak bezoeken. Indien inderdaad de klacht wordt bevestigd, worden politie en dierenbescherming ingeschakeld en worden de dieren aangeslagen en onder onze hoede geplaatst.

][/QUOTE]

was eerlijk gezegd eigenlijk van plan om dat zaterdag te gaan doen (ben de vorige keer gewoon terug buiten gegaan omdat ik er opdat moment gewoon geen woorden voor had maar wou het ook niet zo laten)
maar nu jullie er iets aan gaan doen is dat dus niet meer nodig

ik wens je allesins heel veel succes met deze actie
bedankt
groetjes van ons en onze 2 fretsels Mieke en Sofieke

mieke
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 26, 2004 12:59 am

Berichtdoor mieke » do dec 16, 2004 11:10 pm

sorry mijn quote is niet goed gelukt blijkbaar sorry maar iedereen zal wel kunnen volgen zeker (@)
heb ondertussen gevonden hoe je dat wel moet doen maar kan het nu niet meer veranderen

[Gewijzigd door mieke op 2004-12-16 23:11:17]
groetjes van ons en onze 2 fretsels Mieke en Sofieke

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » do dec 16, 2004 11:10 pm

hallokes

idd de pauw vindt ik nu ook niet de ideale winkel om iets te kopen die van de stad is
van dat zelfde soort amai en over fretten moet je ook niet veel vragen want ik denk dat ik meer weet dan zij (dit dankzij frettenzrk he ;) )
Ik ben blij dat ik een goeie dierewinkel heb en die mensen kennen der heel wat van
echt wel je stelt een vraag en ze antwoorden je zonder fout

ben ik blij dat ik ons lisa en caro daar heb getroffen!!!! :P
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » vr dec 17, 2004 1:08 am

Go Chuckie :D
Zo hoor ik het graag!

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » vr dec 17, 2004 8:44 am

Veel succes Chuckie
Groetjes Bella

Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » vr dec 17, 2004 11:27 am

Sorry!
Ik wist niet dat jullie dat konden doen anders zou ik jullie als eerste gecontacteerd hebben! Ik heb in die winkel niks gezegd dus ze zijn niet verwittigd. Ik heb wel een mail gestuurd maar er staat niet in dat ik er iemand over zou aan spreken ik heb alleen gezegd dat ze niks weten van verzorging van dieren. Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt nu!
groetjes Tinneke en de fretjes Zippertje en ???,.....

Vissertje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo sep 08, 2004 8:24 pm

Berichtdoor Vissertje » ma dec 20, 2004 3:51 pm

Sorry Chuckie, ik wist ook niet dat de Fretten-Ark die macht had. Maar ik ben dan ook niet zo bekend met de Ark (@)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten