castratie van een fret

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
mammon

Berichtdoor mammon » za dec 25, 2004 3:31 pm

hey ik heb onlangs van mijn vriendin gehoord dat haar fret gestorven was 2 dagen na de castratie
nu heb ik zelf schrikom mijn fretten te laten opereren
kan dit echt te maken hebben met de operatie of zou iets anders de oorzaak zijn.

ik heb echt schrik nu hoor :(

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za dec 25, 2004 3:35 pm

kende haar da genoeg van fretjes om zo een ingreep te doen want ik denk toch wel dat je hier ervaring mee moet hebben.
ons buffy is begin dit jaar ook gecastreerd en liep de volgende dag al vrolijk terug rond.
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Chris
Berichten: 4
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 4:24 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chris » za dec 25, 2004 4:58 pm

Hoi

Wat sneu voor je vriendin en haar fretje.

Wij hebben onlangs 3 van onze fretjes laten doen, 2 vrouwtjes en vorige week nog 1 man en alles is picobello verlopen.

Onze DA drukt wel 100x op het hart om o.a. te zorgen dat de fretjes het warm genoeg blijven hebben, en zij legt al van voor de operatie met warm water gevulde handschoenen onder een doek om de diertjes warm te houden. Een fretje koelt met zijn lange lijfje snel af.

Voor de rest zaten ze de dag erna al gewoon lekker mee terug in de groep.
En 200% staat vast dat als er nu nog "moesten bijkomen" (want we hebben nu 8 van die snodaards) dan worden die zeker en vast ook gecastreerd, net als al de anderen.

Groetjes, Chris & The Furry Little Dragons.

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 26, 2004 2:21 am

Hoi,
ik heb al 7 fretjes laten castreren en dit zonder enige problemen.
Een vriendin van mij haar fretje is ook vlak na de castratie gestorven maar dit komt dan meestal door onderliggende problemen,bv iets erfelijks ofzo.
Normaal weet een goede DA welke nazorg hij moet geven dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik mag mijn fretjes een uur na de castratie al gaan ophalen en dan moet je ze wel goed warm houden.
De meeste DA houden de fretjes wel wat langer bij hun denk ik maar ik woon niet ver weg dus ben steeds op tijd terug als er iets moest schelen.
Groetjes

[Gewijzigd door Citric op 2004-12-26 02:22:13]

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » zo dec 26, 2004 9:58 am

De da van mij wilde die van mij niet terug geven tot ze zeker was dat hij in orde was.
Hij is 's morgens rond een uur of 9 gecastreerd maar kon hem pas gaan halen om half 6. Zolang moest hij onder de lamp blijven liggen in een soort van couveuse.

Als we hem terug kregen lag hij in een speciaal dekentje dat hem warm hield. Kreeg van haar ook de raad van hem in het dekentje aan de verwarming te leggen.
Ik heb hem dan maar in het dekentje en een donsdeken gelegd aan de verwarming.
De dag erna zag je al niets meer aan hem, hij speelde alsof er niets gebeurd was.

Renée en Boyke

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 26, 2004 2:22 pm

Hoi,
dat is wel heel lang dat ze hem daar gehouden hebben.
Was hij nog steeds moe als je hem terug kreeg,Picka?
Want de mijn lopen na 2u al gewoon terug rond.
Ik breng hen meestal binnen rond half 9 en mag hen om 10u ophalen.
Dan loopt mijn DA altijd met dat fretje in zen armen rond,hij houd ze dus zo warm aangezien zijn zituren dan over zijn.
Maar hij heeft dan ook zo een speciaal kussentje in het kooitje liggen voor als hij ze toch eens neer legt.
Groetjes

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » zo dec 26, 2004 3:36 pm

Boyke was nog onder de indruk toen wij hem gingen halen en stond nog niet goed op zijn voetjes.
Ik vond hem zielig.
De da zei ik houd hem liever iets langer hier, dat ik zeker ben dat alles in orde met hem is.
Ik mocht wel rond de middag eens bellen om te zien hoe het met gegaan was.

Renée

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 26, 2004 3:52 pm

Hoi Picka,
dat is wel heel lang hoor,volgens mij een beetje te zwaar verdoofd.
Dat heb ik nog niet meegemaakt dat ze na die tijd nog niet tegoei op de pootjes stonden.
Had jou DA voordien al veel fretjes gedaan?
Groetjes

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » zo dec 26, 2004 4:20 pm

Je kent mijn Boyke niet, hij word graag rond gedragen.
En hij hangt graag het zielepootje uit. Als hij iets niet mag dan gaat hij liggen en kijkt ons aan alsof hij ik weet niet wat voor straf gekregen heeft. Hij blijft daar ook liggen tot ik hem terug oppak en hem knuffel.
Nadat we hem thuis neergelegd hadden heeft het niet lang geduurd of hij wilde eten en toen kon hij wel naar zijn kooitje lopen.
Ik weet niet of ze al veel fretjes gedaan had, maar ze zei wel dat hij er lang over doet om terug gewoon te doen.
Toen wij hem binnenbrachten heeft ze hem eerst gewogen om te weten hoeveelheid verdoving ze moest gebruiken.

Als Boyke hierin huis kwam wist ik niet veel van frejtes af, dat geef ik eerlijk toe, ik had hem niet in huis gehaald maar mijn oudste zoon.
Ik heb zijn verzorging overgenomen van mijn zoon toen deze ziek werd ( ga hier wel niet verder op in gaan ), dit was nog maar een paar maanden nadat hij Boyke in huis kwam.

Ik heb altijd het beste met hem voor en mijn dierenarts weet misschien niet zoveel van fretjes af maar ze is wel zo als ze het niet weet dat ze het gaat opzoeken en daardoor vertrouw ik haar dan ook voor 100 %.

Vorr zijn castratie heb ik met verschillende dierenartsen contact opgenomen en zei heeft mij goed opgevangen en probeerde mij ook niet veel geld uit mijn zakken te slaan.
Ik heb voor zijn castratie 30 € betaald, op andere plaatsen hier zijn er die tot 100 € vragen.
Ik moet ook een dierenarts kiezen die niet te ver woont daar ik zelf in een rolstoel zit.

Renée en Boyke

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 26, 2004 4:27 pm

Hoi,
natuurlijk heeft jou DA het met de beste bedoelingen gedaan,
ik heb hier ook zo'n flauwerd hoor,na zijn castratie deed hij alsof hij niet meer zonder hulp onder zen dekentje kon kruipen en idd eten ging dan wel :)
Ik zeg ook niet dat het slecht gedaan is ofzo eh maar vond het alleen heel lang dat hij suf bleef.
Dan wel goed dat ze hem zo lang daar gehouden heeft en niet zomaar meegegeven.
Sommige DA die vragen idd schandalig veel.
De mijne vraagt 40€ voor een ventje.
Groetjes

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » zo dec 26, 2004 4:51 pm

Mijn da is gewoon fantastisch met hem, als ik langs ga dan moet ze eerst een tijdje met kunnen knuffelen voor ze hem onderzoekt en meneertje laat dit dan ook goed toe.
Zij vind hem een echt knuffeltje, als ze hem zijn spuitje geeft dan zal hij ook nooit proberen te bijten, hij gaat haar dan likjes geven.

Dit had ze nog niet dikwijls mee gemaakt meestal proberen ze te bijten.

Ze vind hem een schatje, zoals zo veel mensen die hier over de vloer komen.

Renée en Boyke

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » zo dec 26, 2004 5:00 pm

Ja de mijne knuffelt ze ook zo graag,is wel tof zo.
Ik heb juist gehoord dat je ze meestal zo lang moet daar laten,ik ga eens aan mijn DA vragen waarom mijn fretjes altijd zo rap wakker zijn.
Groetjes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten