Worden mannetjes kleiner na castratie?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di jan 04, 2005 10:41 pm

Ik heb ergens op internet gelezen dat mannetjes kleiner worden na de castratie. Weet iemand hier iets van? Ik vind het juist wel leuk zo'n flinke fret. Scoob is zeker 2x zo zwaar dan Sandy is.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo jan 05, 2005 12:54 am

Hoi,
kleiner zullen ze niet worden hoor,ze kunnen moeilijk krimpen eh :P
Ze kunnen wel wat gewicht verliezen en magerder worden maar dan blijven het nog flinke fretten hoor.
Groetjes

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » wo jan 05, 2005 1:09 am

hey kheb nog een vraagje, hun kliertjes geven met momenten een stank af zoals jullie weten en kheb er niet veel last van maar men vriendin klaagt er wel over !!! maar kan men er iets aan doen zonder dat men 2 deugenietjes er last van hebben ? Groetjes :)

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » wo jan 05, 2005 11:25 am

Sommige da verwijderen de anaalklieren maar ik zou dat toch niet laten doen, dat is trouwens illegaal als ik me niet vergis.
Dat ze soms hun anaalklieren lossen daar kan je weinig of niets aan veranderen, gewoon ff wachten en de slechte geur trekt vanzelf wel weg. Gisteren lag ik met mijn kleine pruts in de zetel, ze lag voor de eerste keer lekker te genieten van gestreeld te worden als ze ineens haar klieren leegknijpt. Ik kan je zeggen, zo recht in je neus is echt om ongezond van te worden. Wel, ik ben me gaan verfrissen en herkleden en tegen dat ik terug in de living was, was die vieze geur volledig verdwenen.
Als je vriendin echt niet tegen die geur kan stel ik voor dat ze een zakdoek besprenkeld met wat reuk voor haar neus houd tot de geur verdwenen is, olivier deed dat in het begin ook.

Groetjes Kelly

Bella
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 03, 2004 1:52 pm

Berichtdoor Bella » wo jan 05, 2005 12:29 pm

Ik denk ook dat die zakdoek de beste oplossing is. Na een tijdje riek je dat niet meer.
Groetjes Bella

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo jan 05, 2005 2:53 pm

hoi
het weghalen van de geurklieren is verboden in Belgie, als dit niet is voor hun gezondheid.
Daarbij is dit een manier (het lossen van de geurklieren)van communiceren met elkaar en met ons. Ze doen dit omdat ze bang zijn, boos zijn, of heerlijk ontspannen zijn bvb. op onze schoot(dit is dan eigenlijk een compliment )
en ook zo zonder reden worden elke maand de klieren 1 keer gewoon gelost.
dus houden die klieren, dat went wel!!
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ZiZou'tje
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:10 am

Berichtdoor ZiZou'tje » wo jan 05, 2005 3:20 pm

Ze doen dit omdat ze bang zijn, boos zijn, of heerlijk ontspannen zijn bvb. op onze schoot(dit is dan eigenlijk een compliment )


Dus toen ze haar geurtje verpreide als ze bij me op schoot lag was dat een complimentje?
Gelukkig trekt de geur snel weg, anders was het wel geen pretje hoor. :P
Maar inderdaad, die geur went na verloop van tijd.

Groetjes Kelly

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo jan 05, 2005 3:23 pm

denk eens na, klagen over hun geurtje.
wij mensen stinken misschien ook in hun oogjes en laten ook scheten vliegen, of niet soms???
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo jan 05, 2005 8:05 pm

Hahaha, goed gezegd Bull!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » wo jan 05, 2005 10:38 pm

ruik liever een fret!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » wo jan 05, 2005 10:41 pm

Ik vind een fret niet stinken, maar de anaalklieren is gewoon echt vies.

Als je fret zijn anaalklieren zomaar leegt zonder reden dan kunnen de anaalklieren ook verstopt of ontstoken zijn.
De dierenarts kan deze dan wel leegknijpen.

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » za jan 08, 2005 12:40 am

kvind ook dat je dat maar ff ruikt ma het was maar een vraagje want kheb er geen last van ma sommige mensen kunnen wel zagen over die schatjes amaai !!! :@ was ma een vraagje want anders stopt iemand niet met zagen dat ik het niet gevraagd heb snap je BULL ? %)

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za jan 08, 2005 9:42 am

daar dient het hier ook voor he dave!
da beterd wel hoor.
mijn vriendin klaagde vroeger ook over de geur, die ik dan weer ni rook, maar nu heeft ze alleen nog last als de anaalkliertjes worden gelost!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » za jan 08, 2005 11:39 pm

khoop het voor haar want ik ruik het ook niet meer en die anaalkliertjes moet ze maar gewoon worden !

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jan 09, 2005 12:06 pm

Ik geloof niet dat je de anaalklieren gewoon wordt. Dat is echt een gigastank.
Maar ik vind het niet normaal als ze de anaalklieren heel vaak laten lopen.
Ik denk dan eerder aan een ontsteking. Zou ze eens leeg laten knijpen en kijken of het dan minder is.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » zo jan 09, 2005 5:07 pm

ik had hier 1 dame zitten die niet goed met de rest overweg kon en die deed dat nogal is geregeld
nu bijna niet meer!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » zo jan 09, 2005 9:03 pm

thanks voor de tip !!! als ik ze ga laten inenten zal ik het laten controleren !!!! geluk dat ik jullie hier toch heb he ! :D

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten