dekentjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » zo jan 09, 2005 11:25 pm

hey , kheb een vraagje ! kheb in men 2 schatjes hun huisje overtrekken gelegd van een donsdeken want die mensen vanwaar ik ze heb gehaald deden dat ! nu men vraag is of dat er nog mensen zijn die dat doen en wat ik moet doen i.v.m. het wasssen ervan en welk materiaal het beste is ervoor ??

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma jan 10, 2005 12:08 am

fleece dekentjes hebben ze hier het liefst
lekker zacht :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 12:45 am

super bedankt voor de tip !!! kzal ze er morgen is gaan halen se !!! :D :D

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Hope

Berichtdoor Hope » ma jan 10, 2005 10:20 am

Hoi,

mijn fretjes krijgen in de winter een fleece dekentje, zoals gezegd zijn ze er gek van.
Freya slaapt graag in een zelf gehaakt dekentje.
En in de zomer krijgen ze vaak een kussensloop.

Elke week wordt dit vervangen; dan worden ze wel niet direct gewassen.
Effe wachten tot er meer frettenwas is.

Zo'n fleece dekentjes zijn vrij goedkoop in de blokker. Slechts 5€, vond ik goedkoop.

Groetjes

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 11:46 am

bedankt vo de tip !!!!

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma jan 10, 2005 6:01 pm

hoi
in een kringloopcenter verkopen ze soms zo slaapzakjes voor baby's , daar zijn de mijn gek op !!
dat is heerlijk zacht en warm , ze kunnen erin kruipen en erop en het is gemakkelijk om te wassen
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

nessa

Berichtdoor nessa » ma jan 10, 2005 6:19 pm

ik heb hier een soort kussen me wol van binnen zijn ze kei zot van
verder word alles hier gehaakt
en een kussensloop dat we als souvenier uit griekenland voor hen meebrachten

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma jan 10, 2005 7:15 pm

hier hebben ze oude t-shirts en daar zijn ze ook dol op.
die sleuren ze zelf mee in hun hangmatjes die dan weer van fleece zijn of in de huisjes die in hun hok staan!!
wat een lol als ik ze daar mee bezig zie! :P
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

nessa

Berichtdoor nessa » ma jan 10, 2005 8:46 pm

en oude bad handdoeken die we van de bomma krijgen want ze mogen gene kou hemmen

die is zoooooooooooooooo zot van de beestjes

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 8:58 pm

ja das wel lief ! da moet ik van niemand verwachten zene !!! %) maar men schatjes komen niks tekort , daar zal ik wel voor zorgen !!!! :)

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

nessa

Berichtdoor nessa » ma jan 10, 2005 9:25 pm

de beestje hebben niet meer nodig dan uw liefde geloof me
wat een ander hier doet voor hen word niet altijd in dank afgenomen
ze trekken alles in een hoekje als er iemand vreemd komt ook al krijgen ze er veel van

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 9:31 pm

ja het zijn karakterkes he !! en liefde krijgen ze zeker zene !

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

nessa

Berichtdoor nessa » ma jan 10, 2005 9:33 pm

das het belangrijkste

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma jan 10, 2005 9:42 pm

De mijnen slapen in een oude winterpyama van mij, de één heeft de broek, de ander de vest en in het midden van de week "changer", zodat ze aan elkaars geur wennen (nog altijd na anderhalf jaar). De pyama en de hangmatjes worden samen met peluchen speelgoed ook één keer per week gewassen..... Maar zo een fleece dekentje van bij blokker ga ik me ook aanschaffen, die kan ik in stukken knippen en misschien zelfs twee reserve hangmatjes maken enzo, hmmmmm...... %)
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 9:43 pm

ja das waar en dan wetende dat er zoveel zijn die dat niet hebben he ! ~_~

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma jan 10, 2005 9:56 pm

Tja, daar mag je niet teveel aan denken, hé, je kan niet meer doen dan zelf goed voor je beestjes te zorgen, en af en verder steun ik de dierenbescherming enzo...... en als ik dierenleed zie, meld ik het aan de frettenark..... Zo leveren we toch ook onze bijdrage, niet?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » ma jan 10, 2005 10:19 pm

ja dat is waar !! de schatjes mogen van geluk spreken dat er toch mensen zijn die echt om ze geven !!!

GROETJES dave , TAZZIE en BALOU

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma jan 10, 2005 10:39 pm

Inderdaad, we zijn in de minderheid, maar er zijn gelukkig ook nog echte dierenvrienden...... zelf ben ik zelfs vegetariër, al die beelden van gaia hebben me te diep geraakt....... !@#$
Ik veroordeel hierbij geen vleeseters, hoor, ik zelf eet het niet meer maar dat is mijn keuze, hé.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » di jan 11, 2005 12:10 am

ja dat is waar en ik heb veel respect voor mensen voor jou visie !!!!

groetjes Dave , TAZZIE en BALOU

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » di jan 11, 2005 12:19 am

ja je kan niet meer doen dan steunen en goed voor je eigen beestjes zorgen.
wat betreft de dekentjes moet je is proberen zo een poezen-kussen (mandje) uit stof (zo'n dik opgevuld)
in een flanelle kussensloop te steken daar zijn ze ook zot op!
Hier hebben ze alles in flanel is heel warm en blijft langer fris ruiken!
Maar ik leg wel alle dagen nieuwe dekens of toch zeker om de 2 dagen.
Groetjes

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » di jan 11, 2005 12:24 am

dat is ook een goeie tip !! en ja we doen wat we kunnen he want anders had ik nu nen dierentuin ! kheb nu al 2 fretseltjes en 3 honden maar kheb het ingericht met een kinderdeurtje en dan plexiglas ertegen ! en iedereen loopt los !

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » di jan 11, 2005 12:31 am

Hier vinden ze alles lekker en verschilt ook nog van fret tot fret.
Diesel is de hangmatfreak. Balou wil graag in de slaapzak. De rest vind alles goed.
Ik heb eens fleecedekentjes gekocht bij de Zeeman. Daar heb ik er meteen een stuk of 10 van ingeslagen. Gebruik dat gewoon voor op de bodem te leggen. Daar gaat dan nogeens van alles overheen. T-shirts, oude truien, pyamabroeken en noem maar op.

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » di jan 11, 2005 1:03 pm

Hangmatjes (van die dubbelgeslagen zodat ze erin kunnen kruipen) slaapzakjes en lappen stof (van de markt)
Verder wollen truien, t-shirts en de pijpen van een broek (mooie verstopplaatsen)

Ik ga (samen met een vriendin) proberen nog meer hangmatjes/slaapzakjes proberen te maken met zelf uitgekozen stof.

Ik was het met neutral waspoeder en verzachter samen met de rattenspullen (deze hebben ook hangmatjes en doekjes -> alleen met iets meer gaten :P)

Ook heb ik een gedeelte van het hok dichtgemaakt zodat ze een heel donker holletje hebben en dan wil ik ook nog een nestbox maken zodat ze echt rustig kunnen slapen
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di jan 11, 2005 2:16 pm

Mijn fretten zitten buiten en die hebben ook een gedeelte dat afgeschermd is en daar zit ook een nachthok in. Het is een vogelhuisje voor een hele grote vogel, ooit bij een dierenwinkel gekocht. De zijkant kan ook open en dat is maar goed ook, want scoob pas niet meer door het gat. Dat vogelhuisje ligt op z'n zij en ze slepen er doeken en speeltjes in. Het liefste liggen ze in dat hokje te slapen. als ik ze eruit haal zijn ze helemaal lekker warm, zelfs toen het 's nachts zo vroor. Dus ik ben niet bang dat ze bevriezen, want ze houden zich lekker warm in die wollen dekens en dat vogelhuisje.
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

dave
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 4:44 pm

Berichtdoor dave » di jan 11, 2005 3:07 pm

bedankt idereen ! weet weeral waar winkelen !!!

GROETJES Dave , TAZZIE en BALOU


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 25 gasten