dekentjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » wo jan 12, 2005 3:21 pm

Twister gaat het liefst in mijn bed onder de donzen dekbed liggen. Nu had ik bedacht dat ik er een zelf zou gaan maken en daaroverheen weer een kussen sloop. Maar ja hoe was je dit kan een donzen dekbed hier wel tegen. Het is wel super lekker voor twister maar het moet ook praktisch zijn. Voor de rest vinden ze alles lekker liggen truien, oude handdoeken, slaapzakjes, en ik heb zelf een soort kraakhangzak gemaakt met een gat erin hierin vinden ze het ook lekker liggen een soorthangmat trapje hmmmm wat nog meer.

Trouwens allemaal bedankt nog voor de tips goed idee van de fleecedekens en de pijp van de broek.

Als iemand een tip heeft voor donzendekbed te wassen laat het me weten
ik was trouwens alles twee keer in de week. Aangezien ze bij mij in de kamer staan. (waar ik ook slaap)

Hope

Berichtdoor Hope » wo jan 12, 2005 4:03 pm

Hoi,

een ganzeveren dekbed kan je wel in het wasmachine steken (als ze groot genoeg is)
Het duurt wel super lang vooraleer ze droog is.
En wordt hier veel platter door, verliest een beetje zijn dons.
Dus eigenlijk heb ik geen idee.....misschien met de hand wassen???

Staat dit normaal ook niet op het dekbed zelf; hoe je het kan wassen?

Groetjes

frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » wo jan 12, 2005 4:36 pm

ja ik zal eens kijken toch nog bedankt :D

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo jan 12, 2005 7:39 pm

Hoi frankie,
even over dat ze op je slaapkamer staan.
Bij mij is dat ook zo.
Maar ze houden me zo dikwijls wakker is dat bij jullie ook?
Groetjes

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo jan 12, 2005 8:45 pm

Toen OScar nog alleen was en ik woonde nog bij mijn moeder, hield ik hem ook bij mij in de slaapkamer, zijn kooi stond altijd open en 's nanachts kwam hij soms bij mij in bed slapen, gezellig hoor, maar af en toe kreeg hij de kriebels en sprong hij plots op om te krabben en toen schrok ik me telkens een bult, voor de rest hield hij me soms wakker door kusjes te geven op mijn wang of voet, lief, hé..... Nu ik alleen woon, staan de kooien in de keuken en slapen Oscar of Charlotje enkele nog bij mij als ik in de livng een dutje in de zetel doe.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » wo jan 12, 2005 8:54 pm

Oh hoe schattig!
Nu ik kan moeilijk alle kooien laten openstaan %)
Maar hier houden ze wakker door ruzie te maken enzo.
Groetjes

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo jan 12, 2005 8:59 pm

Aha, dus bij u is er ook ruzie tussen de fretjes! Hopelijk niet zo erg als bij mij.....
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

nessa

Berichtdoor nessa » do jan 13, 2005 5:02 pm

hier gebeurd da ook heel soms nog
als inca haar zin ni krijgt is het ambras
ze is baas in huis en het moet haar zin zijn anders ...

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » vr jan 14, 2005 2:11 am

Hoi,
denk dat het hier de driftperiode is hoor,de ongecastreerde mannekes zijn niet te stoppen en de anderen vinden dat eigelijk niet zo leuk :D
Bij hen moet ik nu ook zeker elke dag nieuwe dekentjes leggen want ze stinken nu wel hoor!
Groetjes

nessa

Berichtdoor nessa » vr jan 14, 2005 7:20 pm

ik heb wel geen ongecastreerde fretten maar ons madam laat zich wel merken

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr jan 14, 2005 8:59 pm

Origineel gepost door Hope

Hoi,

een ganzeveren dekbed kan je wel in het wasmachine steken (als ze groot genoeg is)
Het duurt wel super lang vooraleer ze droog is.
En wordt hier veel platter door, verliest een beetje zijn dons.
Dus eigenlijk heb ik geen idee.....misschien met de hand wassen???

Staat dit normaal ook niet op het dekbed zelf; hoe je het kan wassen?

Groetjes
als je een dekbed wast en je steekt een paar tennisballen mee in de wasmachine dan blijft je dekbed lekker dik
deze tip heb ik ooit in de winkel gekregen toen ik donsen winterjas kocht
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Hope

Berichtdoor Hope » vr jan 14, 2005 9:10 pm

Origineel gepost door Annick

Toen OScar nog alleen was en ik woonde nog bij mijn moeder, hield ik hem ook bij mij in de slaapkamer, zijn kooi stond altijd open en 's nanachts kwam hij soms bij mij in bed slapen, gezellig hoor, maar af en toe kreeg hij de kriebels en sprong hij plots op om te krabben en toen schrok ik me telkens een bult, voor de rest hield hij me soms wakker door kusjes te geven op mijn wang of voet, lief, hé..... Nu ik alleen woon, staan de kooien in de keuken en slapen Oscar of Charlotje enkele nog bij mij als ik in de livng een dutje in de zetel doe.....
Hoi,

even hier iets op zeggen; je moet ermee oppassen met het slapen met de fretten.
Iemand dat ik ken heeft dit ook gedaan, tot hij een dag wakker werd en had zijn fretje vermoord ~_~
Hij was er snachts gaan opliggen en had het zo versmacht.
Toch wel erg eigenlijk....sindsdien wil hij nooit meer fretjes want hij zag hem zo graag en kan er gewoon geen ander meer nemen ~_~

Ik zou niet willen dat dit nog iemand overkomt

Groetjes

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za jan 15, 2005 2:53 am

ocharme! ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

frankie864
Berichten: 73
Lid geworden op: za jan 08, 2005 10:18 am

Berichtdoor frankie864 » za jan 15, 2005 10:33 am

O dat is wel heel erg ja, maar het is gewoon een dekentje voor de fretten zelf in de kooi. Een kleine versie. En ze klimt alleen stiekem in mijn bed als ik wakker ben en in de kamer andere dingen aan het doen ben. Ufo nog bedankt voor de tip ik zal eraan denken

groetjes frankie en haar fretten amy en twister

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jan 15, 2005 12:02 pm

Hoi,
denk dat het hier de driftperiode is hoor,de ongecastreerde mannekes zijn niet te stoppen en de anderen vinden dat eigelijk niet zo leuk
Bij hen moet ik nu ook zeker elke dag nieuwe dekentjes leggen want ze stinken nu wel hoor!


Kom ik weer hoor. ;)

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om ongecastreerde mannen in de groep te laten zitten als ze vervelend gaan worden. Je hebt geen idee hoeveel stress dat met zich meebrengt. Ik zou de ongecastreerde mannen iig scheiden van de rest van de groep.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » za jan 15, 2005 1:00 pm

Origineel gepost door Hope

Hoi,

even hier iets op zeggen; je moet ermee oppassen met het slapen met de fretten.
Iemand dat ik ken heeft dit ook gedaan, tot hij een dag wakker werd en had zijn fretje vermoord ~_~
Hij was er snachts gaan opliggen en had het zo versmacht.
Toch wel erg eigenlijk....sindsdien wil hij nooit meer fretjes want hij zag hem zo graag en kan er gewoon geen ander meer nemen ~_~

Ik zou niet willen dat dit nog iemand overkomt

Groetjes
Hallo,

Ik heb er toen ook aan gedacht maar ik slaap niet vast en weet waar Oscar ligt als hij bij mij komt in de zetel en als ik me draai ofzo, word ik altijd even wakker en check ik of hem niet verpletter...... Nog nooit gebeurd hoor! Gelukkig!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Citric
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 08, 2004 4:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor Citric » za jan 15, 2005 8:26 pm

Hoi,
als het echt te erg word castreer ik mijn ventjes hoor.
De 3 die nu nog niet gecastreerd zijn vind ik heel kalm,ze laten de andere meestal gerust zo af en toe krijgen ze is een kuur maar dat duurt dan maar 5min ofzo en dan zijn ze de hele dag kalm.
De andere die ik had bleven echt de hele dag door irritant doen,daarom hebben ze nu niks meer :D

Toen als mijn nertsje nog heel klein was sliep hij ook altijd bij mij in bed anders kefte hij de hele nacht door.
Hij was dan nog heel mini en ik had ook een beetje bang om hem te verpletteren maar je let daar onbewust toch wel op hoor.
Nu is hij groot en vind hij het niet erg meer om alleen te slapen.

[Gewijzigd door Citric op 2005-01-15 20:30:00]

nessa

Berichtdoor nessa » zo jan 16, 2005 1:59 pm

als ik met flash in de zetel lig te slapen
dan lig ik op mijn rug en hij op mij

maar als hij bij mij ligt dan slaap ik ook zo vast ni als in bed hoor

in bed komt bij ons geen fret

ik hoop dat dat nooit bij ons gebeurt hoor


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten