Fretjes in de zomer...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do jun 16, 2005 10:10 pm

Het zomerse weer komt er weer aan.Zeer warme dagen en nachten...Heel fijn maar vind het toch een beetje vervelend voor fretjes.Op de kamer waar de mijne zitten word het redelijk warm..En als ik zie dat ze warm hebben maak ik mij toch altijd zorgen.. :(
Wat doen jullie om de fretjes toch een beetje koelte te geven en de zomerse temperaturen te laten doorstaan??

Groetjes Vanessa


[Gewijzigd door Vanessa op 2005-06-16 22:10:47]

IceCooly
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 10, 2004 3:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor IceCooly » vr jun 17, 2005 1:25 am

ik sprenkel ze af en toe is nat met zo een plantenverstuiver #) en da vinden ze dan wel leuk, ze kennen het al goed als ik met de spuit rond loop :D en 'k zet er ook wel ne ventilator bij zodat ze wa frisse wind hebben op de warmer momenten.. En vorige maand een aircosysteem gekocht dus nu blijft het hier al heel wa koeler! :)

Die van mij moest juist bevallen toen het zo warm geweest is , toen was ik der ook ni gerust in :~ ma 't is allemaal goed gekomen :)

(Als ge een goedkope oplossing zoekt kunt ge ook de zon proberen buiten te houden, dan blijft uw kamer ook koeler)

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » vr jun 17, 2005 10:30 am

natte doeken in de kooi, bak met water in de kooi. Katoenen hangmatjes. Plastic flesje met water vullen, niet helemaal vol anders barst het, in de diepvries. Als het bevroren is in een sok doen, sok dichtknopen en in de kooi leggen. De mijne gaan daar op liggen of tegenaan liggen. Wel een sok omheen doen, anders kunnen ze bevriezingswonden krijgen (brandwonden). Succes!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr jun 17, 2005 11:00 am

op fretten.nl kun je ook verkoelende matjes kopen als je dit liever hebt. (de halsbandjes zou ik niet nemen, daar kunnen ze mee blijven haken)
ik heb hier zelf wel geen ervaring mee maar ik denk wel dat dit ook een goede oplossing kan zijn

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » ma jul 11, 2005 2:30 pm

grote extra bak met water zetten, waarin ze kunnen spelen... ik heb het gevoel dat drinkbussen te traag lopen met zo'n warm weer... mijn fretten willen gewoon sneller drinken dan druppel per druppel... en basiel, die speelt graag in het water... dus, probleem is zo opgelost... bovendien zet ik ze dan in de garage, daar is het lekker fris bij ons...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » do jul 14, 2005 3:54 pm

Hoi allen,

Wij plaatsen een ventilator voor de kooien, sprenkelen ze geregeld nat met de plantenspuit en plaatsen ze even in het bad... Da laatste vinden ze wel leuk als't maar voor heel even is...
Vulcanferrets
Piper & Cato
Twister; Lucky; Snowy; Mina; Spike; Witteke; Manon; Zohra; Gizmo; Bambam, Pebbles en Damien

RIP
Zarah (+05/2004) - Stitch (+20/11/2006) - Bieke - Roxy (+20/06/2008) - Tinneke(+30/06/2008)

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do jul 14, 2005 4:22 pm

Ik heb ze nu al sinds enkele weken in de garage gezet.Ze zitten er lekker koel.'s avonds mogen ze dan wat in de kamer spelen.Het is dan al terug wat koeler buiten zodat ik het raam open kan zetten.
Dus ze hebben hier geen last van de hitte.

Ik heb gelezen dat ventilators niet helpen.De warme lucht die in de kamer hangt word gewoon geblazen in koelere wind door de ventilator.Voor ons is dat afkoelend en aangenaam maar voor fretjes zou dat helemaal niets helpen.Zij voelen die koude lucht niet...

Groetjes

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr jul 15, 2005 8:51 am

Ik verplaats mijn fretjes ook naar de hal als het te warm wordt in de keuken (zon zit 's morgens in de keuken!)
En anders vinden ze het heerlijk als ik met zo een bus bronwater naar ze spuit, dan komen ze op hun achterpootjes met hun snuit voor die bus staan: fantastisch en een heel grappig zicht is dat!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten