hond en fret

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
eifeltorentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor eifeltorentje » di aug 16, 2005 4:49 pm

hallo ik ben hier wer
ik heb zulke probleme
ik heb al een week geleden bacardi gekocht ne fretje 2 maanden uit
maar mijn ouders hebben een hond
ik mag bacardi niet uit zijn kooi halen of de hond blaft en doet voor te
bijten
( de hond is normaal altijd lief aar heeft al twee keer flink gebeten naar mij
ik moot bacardi om hoog houden anders zou de hond bijten want hij springt om hoog
als bacardi beweegt of wandelt heb ik het zitten
als hij slaapt op mijn schoot doet hij niet
maar het is wel ambetant dat beestje kan niet veel loslopen en heb meedeleiden met bacardi

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di aug 16, 2005 5:07 pm

kan je de hond niet in een andere kamer zetten als de fret rondloopt of het fretje in een andere kamer,dan waar de hond gewoon is van te komen
wat voor hond is het ? (ras)
als je fret in zijn kooi zit hoe reageerd de hond dan ?
je moet zeker iets ondernemen nu het fretje nog jong is ,want beweging heeft elk fretje nodig maar als ze jong zijn is het zeker van belang dat ze een goede inprenting hebben
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » di aug 16, 2005 5:28 pm

ik ga akkoord met hetgeen ufo zegt: zet de hond even buiten als je het fretje wil laten loslopen.
beweging is niet alleen voor jonge fretjes belangrijk, maar voor elk fretje én elk dier in het algemeen.
het is ook niet eerlijk tegenover je fretje om hem te kopen, en hem vervolgens altijd maar alleen in zijn kooi te laten zitten.
denk je ook niet dat je hier eerder bij had moeten stilstaan? of alles wel haalbaar is (hond vs fret en verzorging enzo). want persoonlijk ben ik van mening dat je zo'n dingen goed overdenkt VOORDAT je tot de aankoop overgaat.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » di aug 16, 2005 10:34 pm

AAAHHHHHH ;) nu ik dit lees, wordt me al heel wat meer duidelijk. (zie ook je andere topic "zindelijk" )
Niet alleen je fret is/heeft een probleem, maar ook je hond. en het één hangt samen met het ander.

a.) wat voor één is het? (ras, leeftijd, geslacht,...)
b.) is het uit angst dat hij aanvalt, jachtinstinct of ruw spelen? maw. omschrijf uitgebreid hoe je hond reageert op de fret (kwispelen, grommen, staart omlaag/omhoog,....

Blijkbaar moet je hond wennen aan dat nieuwe cq rare huisgenootje.

Blijf volhouden, veel geduld hebben en er veel mee bezig zijn.

Houd in het begin bv de hond aan de lijn in dezelfde kamer als dat de fret rondloopt. zet de hond onder appèl als de fret speelt en leer ze met elkaar omgaan. Geduld en cordaat optreden is hier de boodschap

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » di aug 16, 2005 11:06 pm

@Cooky : Jammer dat je altijd zo negatief oordeelt.

Mss is er wel heel goed over nagedacht en omdat de hond normaal rustig is, werd dit gedrag niet verwacht. Mijn honden zijn ook razend enthousiast als ze de fretten zien. Ze willen ze aflikken en ermee spelen. Dit gaat veel te hard voor de fretten, dus gaat het hier ook niet goed samen met de honden en de fretten, weliswaar op een andere manier. Dit houdt niet in dat ik er niet over nagedacht heb voordat ik fretten kocht! Ik zal ze gewoon apart vrij moeten laten en dat lukt goed. Dus het is belangrijker om nu een goede oplossing te vinden .....
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo aug 17, 2005 1:42 pm

hoi
hier heb ik ook een grote wilde hond en als het tijd is voor de fretten, vliegt de hond met een bot de andere kamer in . Ik zou het me nooit vergeven als er ongelukken zouden gebeuren.
Ik vin da toch gevaarlijk als de hond naar u bijt!
toch heel voorzichtig zijn daarmee, kan de fret niet in u slaapkamer spelen???
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

eifeltorentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor eifeltorentje » wo aug 17, 2005 4:44 pm

de hond reageert kwispelelt en antosiast naar de kooi als hij bacardi hoort
en lekken hij zou het lekken hij lekte en probeerde dan te bijten ik trok bacardi juist weg maar de hond is zeer jarlouse
of ziet bewegen ik vind het jammer van cookie zijn reactie
ik ben er door geraakt want ik he al meer dan een jaar erover nagedacht
ik heb daar over nagedacht maar
mijn gedacht mag niet van mijn ouders
mijn gedacht was zoals daikiri
in mijn slaapkamerspelen maar het mag niet altijd de hoçnd in een ander gedeelte van het huis zetten mag ook niet de hond is van mijn moeder
ze zegt ik wil de hond niet verstoten maar ze doet dat wel met bacardi
vind ik ik ga nu gaan wanden nar buiten dicht bij is er park
de hond is tussen poedel en laborador

eifeltorentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor eifeltorentje » wo aug 17, 2005 4:45 pm

de hond reageert kwispelelt en antosiast naar de kooi als hij bacardi hoort
en lekken hij zou het lekken hij lekte en probeerde dan te bijten ik trok bacardi juist weg maar de hond is zeer jarlouse
of ziet bewegen ik vind het jammer van cookie zijn reactie
ik ben er door geraakt want ik he al meer dan een jaar erover nagedacht
ik heb daar over nagedacht maar
mijn gedacht mag niet van mijn ouders
mijn gedacht was zoals daikiri
in mijn slaapkamerspelen maar het mag niet altijd de hoçnd in een ander gedeelte van het huis zetten mag ook niet de hond is van mijn moeder
ze zegt ik wil de hond niet verstoten maar ze doet dat wel met bacardi
vind ik ik ga nu gaan wanden nar buiten dicht bij is er park
de hond is tussen poedel en laborador

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo aug 17, 2005 5:06 pm

Hoi Eifeltorentje,

Zo te lezen is je hond enerzijds bang, anderzijds nieuwsgierig en wil ze spelen. Ik verwacht dat dit mettertijd zal overgaan omdat de fret dan een stukje van het huis wordt. samen loslopen en spelen gaat denk ik niet daar er wat "rattenvangerbloed" in de hond zal zitten. Vandaar zijn/haar reactie. Maan de hond met "zachtjes!" en "Foei!" als hij hapt naar de fret en beloon hem ( goed zo!) als hij braaf is. Let er wel op dat je de hond niet teveel opjut met je stem als je met ze bezigbent omdat hij het dan als een spel gaat zien. Het moet een opvoeding zijn. Jij bent de baas over de hond en jij bepaalt wat hij mag en wat niet. Lief zijn mag, happen niet.

Succes ermee en geef je fretje veel tijd om los te lopen.

Welk bezwaar heeft je moeder om Bacardi niet op je slaapkamer los te laten als hij daarna terug in zijn kooi gaat? Je bent er tenslotte toch steeds bij en een poepbakje is zo neergezet.

Groetjes,

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » wo aug 17, 2005 5:24 pm

@eifeltorentje,

Een fretje heeft echt veel behoefte aan veel rond lopen.
Wat cooky bedoelde (cooky verbeter me als ik mis ben) is dat je je opvoorhand dat probleem moet voorstellen,
van gaat dat wel lukken met de hond? Heb ik genoeg tijd om het fretje te laten rondlopen?
Aangezien dat dit probleem zich zo vaak voor doet (dat er problemen zijn na de aankoop waar de koper helemaal niet bij had stilgestaan.)
En leg je moeder ook rustig uit dat een fretje heel veel beweging nodig heeft, maar dat dit niet wilt zeggen dat hond verstoten word. Hij kan toch eventjes buiten in de tuin spelen, of je moeder kan er mee gaan wandelen...

maxi

Berichtdoor maxi » wo aug 17, 2005 7:25 pm

Onze hond was aanvankelijk ook heeeel uitgelaten als de fretsels
uit hun kooi kwamen.Daar is even snel verandering in gekomen
toen onze terrorist (Maxi)zijn tandjes gebruikte ;)
Sindsdien zoek Tommy hogere sferen op als de fretten de vrijheid hebben .
Hoog en droog op de zetel :D

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » wo aug 17, 2005 8:41 pm

uwe tommy leek mij anders ook wel een terrorist hihi
zo een zot geval

eifeltorentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor eifeltorentje » wo aug 17, 2005 8:58 pm

lady wolf ik hab dat gedaan maar hij reageert zo iet met al mijn andere dieren
de rui mijn moeder is een kuis madam alles moet goed mooi zijn en ruiken

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo aug 17, 2005 10:12 pm

da kuisvirus zal het zwaar te verduren krijgen met een fretsel in huis :D :D :D uitgegraven kamerplanten, leeggehaalde kasten,.... :D :D :D
is er een andere plaats in huis waar je Bacardi veilig en vrij kunt laten spelen (garage, waskot,...) bv een kleine speeltuin met panelen opzetten waarbinnen je fret kan spelen en ravotten en niet het gevoel heeft "opgesloten" te zitten, desnoods buiten op het terras (als dat er is) koud zullen ze het er niet hebben. is zelfs beter, hoe meer buiten, hoe beter

Hope

Berichtdoor Hope » do aug 18, 2005 10:13 am

Als ik alles zo nalees, moet ik cooky toch gelijk geven.
Jij hebt er mss goed over nagedacht, maar je hebt blijkbaar geen rekening gehouden met je moeder. Dus je hebt niet over alles nagedacht.

Het zou spijtig zijn dat het fretje benadeelt wordt. Gewoon omdat de hond moet rondlopen.

Hopelijk komen ze overeen en kan het fretje meer uit zijn kooi. Want hem in een kooi laten zitten is ook geen oplossing.
Sommige honden komen nu eenmaal niet overeen met fretjes, kun je niets aan veranderen.
Wat gebeurt er dan met baccardi? (leuke naam trouwens, mijn hamster noemde ook zo. :P )

Veel succes in elk geval!!

Groetjes

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do aug 18, 2005 1:57 pm

Wat cooky bedoelde (cooky verbeter me als ik mis ben) is dat je je opvoorhand dat probleem moet voorstellen,
van gaat dat wel lukken met de hond? Heb ik genoeg tijd om het fretje te laten rondlopen?

inderdaad, dat bedoelde ik.
net zoals hope al zei: het is enorm belangrijk om alles op voorhand goed te overdenken, en om er rekening mee te houden dat er zich verschillende scenario's kunnen voordoen.

ik vind het trouwens ook jammer dat men hier tegenwoordig schijnbaar zijn mening niet meer mag zeggen en dat kritiek altijd als een aanval wordt opgenomen. ik ben van mening dat je, wanneer je weet waar je mee bezig bent, je geen reden hebt om je aangevallen te voelen.
ter verduidelijking: ook dit is naar niemand persoonlijk bedoeld.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » do aug 18, 2005 5:19 pm

hoi,

ik heb ook 2 kleine honden, een west highland white terrier Piper en een schotse terrier Cato.
in het begin dat we 2 fretjes hadden, dan had piper schrik dat ze haar eten zouden pikken ook al zaten ze in hun kooi. Maar ons Cato, dat is een ander verhaal. die is verzot op de fretjes. ze is 1 keer gebeten door een puppie fretje in haar tong met als gevolg dat ze nu een gespleten tong heeft. maar toch ziet ze de fretjes even graag en heeft er totaal geen schrik van. als er een fretje rondloopt, dan speelt ze er gewoon mee en het fretje doet heel graag mee. het is echt een grappig gezicht. :D de fretjes mogen bijna alles bij haar. bijten naar haar doen ze nu niet meer. ik zal ze ook niet apart houden.

groetjes
black&white en de fretjes

eifeltorentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 11, 2005 7:30 pm
Contacteer:

Berichtdoor eifeltorentje » za aug 20, 2005 7:27 pm

ik zou dat ook graag hebben
hond en fret samen spelen
zonder bijten


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten