fluffy tail syndrome

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » zo aug 28, 2005 10:52 pm

Hier zijn we dus weer met nog maar eens een vraag (en wij dachten dat we alles zo ongeveer wel wisten :) )

Bij Igor staat het haar op haar staart soms helemaal recht... wat wil dit zeggen? angst? blij? ...?

Het is in ieder geval een erg komisch zicht , ze heeft zoweizo al weinig haar op haar staart en als dat zo recht is is het net alsof ze vol statische electriciteit zit...
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » zo aug 28, 2005 11:33 pm

dan is het tijd om de drinkfles te poetsen :D

Nee, grapje.

Dat is een teken dat er iets is in haar omgeving dat ze niet vertrouwd.
Reageert ze ook schichtig?
Als ze het vaak doet, kan haar haar op de staart uitvallen (kale punt) maar das nie erg, komt vanzelf terug.

Doet ze het continue als ze rondloopt? of alleen op bepaalde plaatsen? op de foto's/filmpje zag ik dat je tegels hebt. Doet ze het nadat er gepoetst is?...(ik zoek maar wat hoor, naar een oorzaak, een geur,...) eventueel andere huisdieren?(poes/kat/hond?)

maxi

Berichtdoor maxi » ma aug 29, 2005 10:44 am

Ons Molly heeft ook regelmatig een 'plumeauke' :P
Voor ons een komisch zicht , maar voor hun zal dat best wel
stresserend zijn (@)
Hier gebeurt dat vooral als ze ergens van schrikt of als
ze boos is op Maxi .

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » ma aug 29, 2005 11:00 am

Hier hebben ze dat ook, als we effe gaan wandelen.
Dan is t niet te verwonderen dat ander mensen het raar beestjes vinden hé, met zo een staartje, hihi :D

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma aug 29, 2005 12:07 pm

Ons Consequence heeft dat heel vaak en voor allerlei redenen: angst, iets onbekend, een superleuk speeltje, lekker spelen met Cthuhlu, humeurtje, blote tenen in zicht, ...

DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » ma aug 29, 2005 2:55 pm

Aha... we zagen het haar de eerste keer doen toen we ze voor het eerst aan de leiband buiten in de hof lieten , ... dus dat verklaart al veel.

Later op die dag deed ze het ook binnen even... maar toen was Max waarschijnlijk irritant aan het doen.

Maar het is dus zeker geen positief teken?
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » ma aug 29, 2005 6:48 pm

Ik denk dat het best een positief teken kan zijn. Bij mij doen ze het alle vier als ze aan het spelen zijn, iets aan het onderzoeken zijn, met elkaar aan het ravotten zijn of als ik ze aan het riempje in het gras laat spelen. Ik heb niet het idee dat ze dan bang zijn. Eerder positief opgewonden! :D
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

nessa

Berichtdoor nessa » ma aug 29, 2005 7:29 pm

hier is het a/ uit zottigheid tijdens het spelen
b/ uit woede ( tijdens ruzie)
c/ uit schrik
dus zou zeggen vul zelf in
bij the way toffe naam Igor
lol

DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » ma aug 29, 2005 9:01 pm

Igor is wel een toffe naam ja , ware het niet dat ze een moertje is :)

Maar ze blijken er een beetje op te reageren dus we houden het maar bij die namen... En mijn vrouw had vroeger een hond die Igor noemde dus dat geeft al direkt een band heh.

Ik zou ze steevast Boba en Jango Frett genoemd hebben , maar dat mocht dus niet ;)
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

Hope

Berichtdoor Hope » di aug 30, 2005 7:30 pm

Freya doet dit elke keer als ze uit de kooi mag en elke keer als ze mijn vriend ziet.
Dan zet ze ook de rest van haar haren recht.
Als ze snoepjes krijgen,doen ze dit allemaal.

nessa

Berichtdoor nessa » di aug 30, 2005 10:34 pm

mijne igor is gelukkig een ventje
maar toch het is en blijft een mooie naam
lol ;)

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo aug 31, 2005 7:58 am

Boyke doet dit ook. Maar alleen als hij het naar zijn zin heeft. Daar aan zie ik ook dat hij wilt spelen of dat hij iets van plan is dat eigenlijk niet mag.
Ook als mijn zoon binnen komt dan heeft hij ook zo'n staart, want dan weet hij dat die bij hem gaat spelen en zijn spelletje die hij het liefst met hem doet is door het huis crossen van de keuken tot in zijn slaapkamer en dat is voor het snelst.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » wo aug 31, 2005 9:29 am

wij noemen het inderdaad ook plee borstels hahaha.

vaak als we buiten gaan wandelen ploef gaat de staart
als ze kattenkwaad uit willen halen ploef gaat de staart
als ze ruzie ( echte ruzie) maken ploef gaat de staart
als ze heel erg schrikken ploef gaat de staart
als ze een luchtje ruiken van een konijn, rat of iets ploef gaat de staart

oh ja en als de kooi van schoene doeken is voorzien ook dan doet de staart er uit zien als een plee borstel ;)
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » wo aug 31, 2005 9:33 am

De mijne doen dat als er ruzie is tussen de fretten: ze zijn niet op hun gemak en klaar om zichzelf te verdedigen.... ( Oscar is nogal ne moeillijke.... ~0 )
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

nessa

Berichtdoor nessa » wo aug 31, 2005 2:16 pm

nog steeds een moeilijk
den oscar
al een geluk dat charlotje een vriendinneke heeft
de arme meid heeft al genoeg afgezien

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » vr sep 02, 2005 7:43 am

hier zijn beide tjoepkes van de staarten nogal redelijk kaal geworden... inderdaad... reden: heel de zomer hebben de fretten bij me thuis in Ieper gestaan en daar kwam de poes van buren steeds langs... nu ja... Basiel die jaagde de kat wel weg, maar in volle opwinding kon het wel niet laten zijn borstelke boven te halen... ;)
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr sep 02, 2005 9:31 pm

Hehe,

idd Nessa, nu is Charlotje niet meer alleen.....

en voor de eerste keer zie ik hier ook een beetje een kaal wordende staart.....bij Oscar, raar zicht zenne!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » di sep 06, 2005 9:01 am

Heb hier een leuke foto van Hutch teruggevonden die voor de allereerste keer ons nieuw huis verkent, over "fluffy tail" gesproken... Afbeelding

En daar ik fotos leuk vind, laat ik jullie maar meegenieten :D

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » di sep 06, 2005 9:29 am

handig om het stof af te doen haha :D

Wel mooie fretjes, vooral hutch'ke. Wat voor kleurtekening heeft hij eigenlijk? Grijzig, dat kan ik zien, maar wat voor iets is hij?

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » di sep 06, 2005 9:35 am

Hij is een sandyfretje euh... en hij is schattig ... en meer weet ik er niet van :D

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di sep 06, 2005 6:50 pm

Hahaaa, zo een staart herken ik helemaal..... :P
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di sep 06, 2005 8:00 pm

hoi
onze sirocco doet dat als je hem stevig op zijn schouders streelt en dat is van behaaglijkheid
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 29 gasten