Furet Tower

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » vr nov 02, 2007 2:00 pm

heejz ^^
Eindelijk heb ik het geld bijeen om mijn fretje een groot en ruim huisje te geven,
maar mijn vraag was, heeft er iemand deze kooi?
en is deze goed enz?
en hoeveel fretjes kunnen erin?
want ik wil nog een vriendje of mischien wel 2 voor mijn ximie gaan halen ^^
Natuurlijk van de opvang,
waarvoor ik zometeen even ga horen ;)
maar in ieder geval .. Iemand reacties op deze kooi?
x

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr nov 02, 2007 5:00 pm

Hoi Marieke,

Wij hebben ondertussen 5,5 jaar fretseltjes, maar toen bestond enkel de gewone Ferplast XL voor fretjes, nog niet de dubbele dus. Maar ons Dominootje woont er al al die tijd in, eerst samen met onze Mike (die een vandaal was wat zijn kooi betrof want hij haatte vastzitten) en nu met onze Iago, die weliswaar niet bijt aan de tralies maar met zijn volle gewicht (zie foto bij "overgewicht") dagelijks op de leggertjes gaat slapen. Stevig materiaal dus :P want er is nog totaal niets aan, de deurtjes sluiten nog perfect en de bak vanonder is nog steeds in prima staat, niks aangekoekt van verkeerd geplaatste drolletjes of plasjes dus. De enige kooi die ik tot nu toe beter vind dan de Ferplast XL is de Ferret Nation, maar die is dan ook een behoorlijk stuk duurder en als je niet zeker weet of je je levenlang fretjes gaat houden, is de investering volgens mij echt wel te groot.

Wat de grootte van de kooi betreft kan je in een gewone XL gerust 2 tot 3 fretjes laten wonen, dus ik denk dat je in de Tower wel een deugniet of 5/6 kan huisvesten. Op voorwaarde natuurlijk dat ze elk de mogelijkheid hebben om apart te slapen als ze willen, dus met genoeg hangmatjes, dekentjes of zelfs een (of 2) huisje(s) met een fleece-je in waar ze zich gezellig in kunnen terugtrekken. Wij hebben in 1 kooi van die iglootjes in plastic staan, de beide fretjes daarin werden in de opvang binnengebracht en waren die iglootjes dus gewend, maar onze fretten slapen liever in zo 'n houten (konijnen-) huisje, dat is én groter én warmer denk ik. In onze Ferret Nation staan 2 van die bungalowtjes en het is een heel gedoe geweest vóór er duidelijk gemaakt was wie zo 'n huisje mocht bewonen en wie niet!! Ons Minney en onze Mickey hebben er zich elk één toegeëigend en de rest mag er naar kijken, maar aankomen dus duidelijk NIET!! Dan is het "kot" letterlijk te klein!! :P :P Dat onze Mickey met zijn overgewicht baas zou worden van een huisje betwijfelde ik niet, maar ons Minney met haar ganse 496gr is zo mogelijk nog veel fanatieker. Er komt gewoon geen andere fretsel in, ze krijst hen er wel uit of maakt zo 'n kabaal om mij te verwittigen dat de andere gegadigde allang lopen gaat!! Delen??? Nooit van gehoord!! :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » vr nov 02, 2007 5:32 pm

Oké het is dan toch geschikt ^^
Omdat ik had gehoord dat je met een kooi had dat ze vast konde komen zitten enz..
Wel ga ik in het midden van de kooi een grote hangmat vastmaken met mss een buis,
voor als ze moesten vallen enz... ik zou ni willen dat er eentje zijn beentjes breekt ofso.
Als huisje, Ik heb nu zo'n super groot konijnenhok, wel zonder verdiepen met een huisje,
Maar dat huisje kan ik niet mee verhuizen denk ik omdat het vastgemaakt moet worden,
Nu dacht ik ik heb een soort rieten opbergdoos met aan de zijkant een gat in.. Dat ik dat mischien als huisje kan gebruiken met enorm veel dekentjes in... :D
en dan als het moest lukken dat huisje van het konijnenhok mischien, Als dit gaat (de bak moet dan evengroot zijn als de mijne en de hoek enz..)

Heb ook al de informatie gehad van knorry ^^
Kzie er zo naar uit voor een vriendje (of mss wel 2 (a)) voor ons ximie,
maar eerst afwachten tot alles hier in zijn plooi valt voor er meer komen :D
(dus pas over een week of 2 :D ) achja ^^ Kzie er naar uit :D
Bedankt ^^ :D

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za nov 03, 2007 11:39 am

hey marieke ik zie da je van zoersel bent als je is gewoon wilt komen
kijken dan ben je altijd welkom he lekker wa tetteren over fretten.
ik kan er altijd maar over blijven door babbelen.

al die zotte streken da ze al uitgehaalt hebben.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za nov 03, 2007 3:12 pm

Alléé nu Anneke, blijven babbelen over FRETTEN ???? Da's toch nie waar zeker :D :D :D :D :D :D :D :D :D ????

Btw : wie niet??? :) :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » za nov 03, 2007 6:03 pm

héhé ^^
Ja bedankt,
Mogen fretten eigelijk op de bus?
Achja het zal wel moeten ;)
Jha ik zal over 2 weken zeker eens met jullie afspreken
alé als we beiden tijd hebben ^^
Maar klaat je volgende week vast iets weten ^^ :D
maandag ga ik zien voor het kot :D
x

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za nov 03, 2007 6:39 pm

Ik gebruik de kooi Ferplast XL(enkel niet de tower) ,het enige waar je goed moet voor oppassen is als een rammetje klimt hij niet met zijn piemeltje blijft vastzitten.
Een doek over de deur en bovenop de kooi helpt wel. Heb dit met Tootsie al meerdere keren gehad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za nov 03, 2007 7:12 pm

yep fretjes mogen mee op de bus wel in een carrier. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » za nov 03, 2007 7:42 pm

en mogen ze aan de les in de bus? :D

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » za nov 03, 2007 10:27 pm

Eigenlijk wel é,
Want een hond mag toch ook aan de les?:D
achja, We zullen de bus wel onveilig maken als we richting hoogstraten gaan :)
& bedankt voor de tip ^^ Ik zal eraan denken moest de nieuwe een manneke zijn ^^
X

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma nov 05, 2007 11:46 am

nee ik denk het ni da ze los aan de leiband mogen.
want heb ooit van een buschauffeur onder mijn voeten gehad omdat ons nicka aan de leiband in de zak mee ging op de bus :(
best in de carrier is ook het veiligste he.

en weet je da je als je een trein neemt voor je fretje moet betalen...... ~0 ~0 ~0
vind ik schandalig precies of die fret gaat op de zetel liggen.
pppfffff vind ik echt ni kunnen.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma nov 05, 2007 12:27 pm

Xcuseer???!! Betalen??! euh sorry ze ma n fretje is ook n dier zoals n hond en een kat misschien? :@

***domme, kan ik niet mee lachen. De mensen vergelijken fretjes met een rat ofzo! :?

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » ma nov 05, 2007 2:23 pm

In Hasselt zijn er verschillende die de bus nemen met hun fretje en die zijn altijd aan een leibandje, daar zeggen ze hier niets van.
En betalen moeten ze ook niet. Oeps was vergeten dat de bus gratis is in Hasselt :D :D
Maar echt ik denk niet dat je moet betalen voor zo'n klein diertje.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma nov 05, 2007 2:23 pm

Het is idd uitbuiterij, laten betalen voor een carrier, want daar komt het op neer hé??? Anders stak je je deugniet toch gewoon in je jas ofzo?? Maar als ik me niet vergis moet je voor je hond of kat ook betalen hoor, Ollike. %) %)

Ze slaan uit alles munt , je moet toch ook voor je fiets betalen, niet?? :@
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma nov 05, 2007 2:25 pm

Oh sorry, op de bus mag het mss inderdaad zo wel, 't is op de trein dat je voor alles en nog wat moet betalen!!

Ah ja hé Renée, daar is 't HASSELT voor hé??!! :P :P :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma nov 05, 2007 2:48 pm

Ah ja hé Renée, daar is 't HASSELT voor hé??!!


de limburgse buschauffeurs worden dar te moe van om de prijs te zeggen
het is daarom da ge in hasselt gratis mocht rijden. :D :D :D :D

(sorry ben in mijne plaag dag vandaag) (@) #) :P :D :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » ma nov 05, 2007 2:57 pm

Anneke gij deugd niet vandaag :P :P :P
Wij hebben alleen maar een goede burgemeester en jullie niet :P :P :P

Ik moet niet betalen op de trein voor mijn vervoer !!! die mag gratis mee. ~0 ~0 ~0
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma nov 05, 2007 3:13 pm

sorry kan er niks aan doen.
zaterdag avond heeft onze tv het begeven allee was juist een tijdbom.
en nu zit ik al 2 dagen zonder tv ~_~
ik denk da da is hoor.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » di nov 06, 2007 9:18 pm

Ik heb mn kooi ^^
Ik kei blij da da ding ineen zat,
ge moet maar ne vriend hebbe die in die kooi kruipt,
Om uw platookes (die ge om t moeilijk te doen pas dr insteeks als de kooi ineenzit) Op te hangen :D
En ja, mijn kamer is ook iets te klein voor die kooi, dus na 4x in en uitschuiven van mijn kamer.
Mocht ons ximie erin... Die blijkt de buizen eerst raar te vinden, Dan weer keii leuk...
Maar die trapkes, Da vind ze onnodig.. Waarom ne trap gebruiken, Als ge langst de stijlen kunt klimmen...
oh ja, Vergeet ons ximie alleen da ze achterpoten heeft, Waarbij die zo keii grappige koprollen maakt,
of is da eum, bij meerdere?

En dan nu het kl*te aan heel het verhaal..
Ik mag GEEN fretje meer :s Ze zegt 'als ge u laat doen.. Ist ier ne dierentuin, Nee ik heb u dr al een toe gelate geen 2de' en zelfs als ge probeert uit te legge da ximie zich verveeld zonder & da da geen extra ding is, Denkte da da mag ? Oh néé ze... Pff :( en ons papa smeken om een is ook uitgesloten, Omda diene nog altij ni weet da da hier zit.. en daar mag ik helemaal geen diertje meer mee. volgens hem is ne fret een stinkdier da bijt...
Hij zou moeten weten :(
Maarja, Ik kan nogaltijd richting hoogstraten komen.. &t stiekem doen :D
& als ze het dan ziet (jha aangezien ze elke dag voor de kooi tegen ximie loopt te praten,
maar als ze los loopt, Oei dan ze.. dan rent ze weg :s
Moeders é ^^
& als ze het dan ziet zeggen van Huh 2de fret? Hoe komt DAT daar nu weer ? ^^
of ik kan wa 'samen' spelen met mn schoonzusjj.. maar mn broer ga da weer dwarsbomen...
pff :) Ik vind wel iets, Maar een 2de komt er... :D
X

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di nov 06, 2007 10:21 pm

Marieke ,

Als je er een 2e fretje bijneemt kan je ze mischien wijsmaken dat fretjes
op zeer korte tijd plotseling volwassen jongskens kunnen bijkrijgen :D :D :D :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » di nov 06, 2007 10:38 pm

Haha^^
of zegge dat het in de winkel was & die zo zielig keek, da ik ni anders kon.
Of
Mama het stond hier aan de deur... & ximie was daar meteeeeen verliefd op... :s
kan daar toch ook nx aan doen :(
x

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » di nov 06, 2007 10:40 pm

Haha, ja marieke, over moeders ---> mijn mama: hij ga mij bijten ze!! ikke: manee, tis ne schat (bij mij toch:D) ziede ziede ! hij had mij bijna vast si ! ma mama toch, ... enz , enz,... (k snap haar angst wel, want onze yoshi amai zenne :~ , alst hard is ist ook HARD) ma bij mij is het bijten vervangen door likjes;)

over de kooi : lijkt me echt zaaaalig om deze kooi te hebbe! Mijn stiekem plan is: aquarium verkopen ( zitten bijna geen visjes meer in) en de Furet Tower aanschaffen:) Hoeveel dagen zaten ertussen voor je ze kreeg?

Greettzzzz

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » di nov 06, 2007 10:53 pm

Heej,
Bedoel je de fret of het kooi?
voor de fret hebk ongeveer een jaar gezaagt. En den dag da ze zei jaja oké, ge moogt er ene ma wel ne puppy,
Eum.. paar uur :D en dan hadk gene fret, Ma ne bunzing of marter achtig ding :s Twas totaal geen fret, en die werd gebruikt voor de jacht (heb het woord frunzing horen vallen, mss was het dat wel) Het was een agresief beest, alé toen ik het haalde was het lief, Maar erg groot... en ja, Twas ne pup.. ons ximie is nu al veel gegroeit en kon in da beest 2x :s
Voor da kot, heb da in de winkel gehaalt, Ja heel dom.. maarja :s Theeft me 250 euro gekost.
ma mocht van fretten.nl van ons mama nix kopen, Omda ze het ni 'vertrouwde'.
Maarja.. :D kben blij dak het heb, en voor mn klein meisjj is 't nix te veel ^^

Ma ximie heeft ons mama KEI maar dan ook KEI hard gebeten... en da's een litteken op ons mama haar been enal... :s Maja.. Ze was hier 1dag, En had gevonden da boven mn boeken draden lagen (ma das zo ja, een opening daar nog boven ma ge ziet da ni & mijn kabels lope daardoor.. die had ze na beneje gesleurd en hing vast... os mama maakt die los enal.. & ja, die draait zich om.. & ximie Hap in die haar been... ma mn schoonzus is daarstraks hier geweest, en die had daar gene bang van (mn broer & mama wel) en die heeft die gepakt & aan ons mama gegeven.. dus mss komt het nog goe ;) Ons mama beweert als ze met blote benen in mn kamer komt, Da ximie 'kwaad' naar haar benen kijkt.. Of haar tanden laat zien (geeuwen dus :D:P) Ma mij heeft die nog nooit gebeten ofso dus ja...

Kvind de kooi ook wel goe ze :) Ma kvond ze leeg.. kheb ze aangekleed met de oude bad tapijten enal.. :D
en natuurlijk hare speelgoedwinkel :D
Maar een vraagje, soms als ik ximie pak, of gewoon in haar kot zit, Bibbert die helemaal...
Kan da omda het in mijn kamer fris is, Omdat het raam open sta ?
x

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo nov 07, 2007 12:03 am

Ge moogt blij zijn da u fretje al in u kamer mag ! t zou hier ni waar zijn dus moet ik mijne schat altijd buiten gaan halen. t zit zo; hij heeft buiten een grote voliere die verbonden is met een buis aan ons tuinhuis. Die buis loopt tot in zijn kooi. Ma tis zo alleentjes daar ~_~ kga der echt elke dag naar toe en khou me der toch n tweetal uur mee bezig. Een tweede fretje mag ik ook ni ze. Ma kwou gwn da hij wa dichter bij mij zat.. !@#$

ps marieke: hebt ge toevallig geen foto van Ximie? kwil haar wel is zien :P
ik heb fotos van Yoshi gepost bij : Fotos op forum. enkele topics onder Furet Tower

[Gewijzigd door Ollike op 2007-11-07 00:04:31]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo nov 07, 2007 10:56 am

of zegge dat het in de winkel was & die zo zielig keek, da ik ni anders kon.
Of
Mama het stond hier aan de deur... & ximie was daar meteeeeen verliefd op... :s
kan daar toch ook nx aan doen


hihi deed ik vroeger ook altijd,ons mama stond er vroeger ni voor te springen tot ze het echt zag en kost knuffelen, ze heeft zelfs traantjes gelaten als ons nicka heb moeten laten inslapen.
ik doe dit nu nog van da hebben we gekregen of die had jongskes en we hebben da gekregen en ze trappen daar toch in ok ik woon nu samen
das wel een verschil als je thuis woont he
je moet wel zien da echt wel mag want anders heeft het geen zin.
dan moet je hem misschien terug weg doen en das ni wa het is he!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.



Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten