verbod op verkoop honden en katten in de dierenwinkels

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » wo jan 31, 2007 8:13 am

Jawel,

belgië gaat erop vooruit, vanaf nu kunnen deze dieren enkel nog bij fokkers of asielen aangekocht worden en niet meer in dierenwinkels, aan wie dienen we ons te richten om dit op onze blote knieën te vragen voor de fretjes ook????

we zoeken het op en eens we het juiste e-mailadres hebben kunnen we deze persoon gaan spammen, fretjes, chincila's, .... er zijn meer dieren dan honden en katten die deze bescherming verdienen, enkel zullen er dan erkende kwekers moeten voorradig zijn denk ik om die wet naar fretten en zo door te trekken, aangezien er anders een verbod is zonder alternatieven...

met groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » wo jan 31, 2007 8:19 am

http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... 00&LANG=nl

dit wetsvoorstel is dus al van 4 mei 2006 onder de baan om goedgekeurd te worden....

dit was ingedient door ludwig vandenhove burgemeester@sint-truiden.be

hopelijk klopt dit e-mailadres ondertussen nog aangezien er overal bestuurswissels zijn gebeurd ondertussen....
maar een mailtje om info kan nooit kwaad he, ik kan hieruit enkel aan m'n hotmailadres welke veel achter de spamfilter blijft steken, dus ik zal pas vanavond kunnen mailen, dit mag echter de rest niet tegen houden he :P :P

met groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » wo jan 31, 2007 8:26 am

http://www.agris.be/infodoc/land/SB24.5.97.1.html

dit is de wet waarop voorgaande wetswijziging van toepassing is...

lang leve onze doorzichtige bureaucratie die deze opzoekingen zo makkelijk maakt ~0 :@ ~0

met groeten
Hostekes

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » wo jan 31, 2007 8:41 pm

De Kamer moet ook nog goed keuren dacht ik...
We zijn wel op de goede weg, maar het is nog niet volledig in dienst denk ik.

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di feb 06, 2007 8:55 am

Weet je ergens vind ik dit toch niet zo goed hoor, er gaan meer en meer dieren verkocht worden op de "zwarte markten". En daar zullen ze het wel nog slechter hebben hoor dan in sommige winkels. Het heeft allemaal weer zijn voordelen en zijn nadelen.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di feb 06, 2007 8:12 pm

Ik ben absoluut tegen broodkweek van huisdieren , maar door deze zaken nu
blindelings te sluiten giet men het kind met het badwater weg !
Alleen de zwarte markt vaart er wel bij .
De wantoestanden die nu gezien worden zijn alleen maar het topje v/d ijsberg.
Dat de overheid haar werk eens deed en strenge controles uitvoerde i.p.v
cafehouders te pesten op rokers !
En zoals altijd is er geen overleg geweest tussen de betrokken partijen.
De consument is ook zwaar in de fout door impulsieve aankopen .
Hoe vaak zie je niet dat mensen een puppy kopen voor hun kinderen ,
maar vergeten dat die puppy gaat uitgroeien tot een volwassen hond.
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » wo feb 07, 2007 8:30 am

Ja weazel, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo denk. Je hebt eigenlijk verwoord wat ik al had willen zeggen.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

maxi

Berichtdoor maxi » wo feb 07, 2007 9:40 am

Zoals het in Belgie de regel is , worden er weer maar eens halve maatregelen getroffen .
Het verbod op verkoop in winkels ( en markten e.d. ) van honden en katten , zou moeten
gelden voor ALLE dieren. Je hebt hier te maken met levende wezens !!!!!!!!
Laat de mensen " geregistreerd" een huisdier kopen bij een "erkende en geregistreerde"
kweker en je hebt al een pak dierenleed minder.
Mensen koop je toch ook niet in de supermarkt :@ En eer ik weer mag lezen dat de mens
superieur is aan een dier : alle leven dient met respect behandelt te worden !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo feb 07, 2007 9:47 am

Je bent echt de enige niet die er zo over denkt hoor Karlien!! Het is idd triest om te zien hoe ze hier met een "goedbedoelde" actie weer meer kwaad dan goed gaan doen!! Enerzijds is het natuurlijk idd af te raden van een dier in de winkel te verkopen, maar waar gaan ze die schaapjes nu gaan halen?? In van die geweldige "kennels" waar ze alles kweken wat tussen muis en dromedaris inzit verdorie!!! Ik heb één van onze hondjes nu in zo 'n kennel gehaald, niet wetende dat dat er zo eentje was. Maar ik was op zoek naar een Malthezertje of een wit poedeltje, dus alles aan 't afbellen om toch maar niet de eerste de beste pup te halen en zo achteraf met een doodongelukkige dochter en hond te zitten als het beestje ziek en of overkweekt zou blijken te zijn.

Ik heb dus echt heel wat adressen afgebeld en op 1 plaats ben ik er dus op uitgekomen dat ik met 5 verschillende nummers op dezelfde plaats uitkwam. Ik heb het te laat doorgekregen, enfin te laat, ons hondje was inmiddels ook daar gereserveerd maar we hebben er echt nooit een negatieve ervaring mee gehad, dus oef, maar tegen de tijd dat ik het doorhad dat ik uiteindelijk 5x op dezelfde plaats was uitgekomen ben ik eens gaan kijken wat die zoal verkochten daar. Wel 30 hondenrassen, dat is toch niet meer normaal hé???? Van elk hondje dat op dat moment populair was hadden ze pups!! En ja, dat soort "kwekerijen" gaat er nu wel bij varen!! Nog meer van dat aub, als ze maar niet meer in de winkel verkocht mogen worden zijn alle problemen weer van de baan!!!

Ze zouden zich echt wel meer mogen bezig houden met de controle op de kwekers zelf. Zelfs erkende kwekers zijn niet altijd te betrouwen, heb ik tot mijn grote spijt moeten vaststellen. We hadden 10 jaar geleden een koningspoedel (eigenlijk beer want ze werd nooit in model geschoren ofzo, ze was nog echt "hond") besteld bij door de St. Hubertusvereniging erkende kweker. Onze hond werd echter na 2 jaar ziek, heel ziek en het bleek dus dat het om een erfelijke aandoening ging. We zijn die mensen gaan inlichten, vonden dat onze plicht, zodat ze de eigenaren van de andere honden uit datzelfde nest en uit diezelfde ouders konden nagaan. Maar nee hoor, dat bleek teveel gevraagd. Waar wij ons mee moeiden enz... . Uiteindelijk stierf ons Nala na een half jaar ziek zijn, en zijn we via onze Da die er wel achter ging zoeken, te weten gekomen dat die desbetreffende kwekers idd willens en wetens de fout waren ingegaan door inteelt. Ze blijken ondertussen gestopt te zijn met de kweek van hun zwarte koningspoedels gelijk ons Nala, maar doen vlotjes door met de witte exemplaren. Is dat niet om te janken???

Ja, controle en nog eens controle, tot in den treure, dat doet ge best op die dingen die redelijk onschuldig zijn en bij die mensen waarbij ge het minst weerstand verwacht. Val de onschuldige sukkelaar maar lastig die een sigaretje opsteekt in een restaurant maar laat toch vooral die ******** lopen die 50 pups in zijne achtertuin heeft zitten en "liquideert" wat hij tegen het eind van het seizoen, aan het begin van de grote vakantie, teveel heeft zitten!!! :@
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo feb 07, 2007 10:28 am

Laat de mensen " geregistreerd" een huisdier kopen bij een "erkende en geregistreerde"
kweker en je hebt al een pak dierenleed minder


tja herkent, wij hebben zo onze puppy boxer gekocht bij een herkende kweker.
daar zijn we dus ook leleijk mee gevaren.
voor we het wisten hebben we een hondje gekocht da uit polen komt,
ok alles is nu in orde met haar maar hebben haar gekocht in oktober en hebben tot december elke week ùmet haar bij de DA gezeten.
ze is nu speels en kerngezond maar je ziet je wordt ook bij echt kwekers in het zak gezet. de dierenbescherming is daar binnen gevallen en zoals jeverwacht niks van gecoupeerde honden of niks.
daar wordt ik woest van.

dan heeft ze nog het verkeerde eten mee ipv puppy gaf ze junior mee.
we vragen een deel van ons geld terug wilt ze da ni doen.
ik wil da da allemaal stopt het is ni wij da daar van afzien maar de dieren.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » wo feb 07, 2007 1:08 pm

Ze zouden beter eens een politieke partij oprichten voor het welzijn van dieren. Dan kunnen alle mensen die niet willen stemmen op de huidige partijen, op de "dierenwelzijn"partij stemmen.

In de tijd van de verkiezingen was er zo een partij ergens in vlaanderen. Ik weet niet meer waar, dat waren mensen die niet wouden stemmen op de huidige partijen. Maar ongeldig stemmen doet ook niet veel uit en daarmee hebben ze die partij opgericht en al wie niet wou kon daar op stemmen, dan was je stem toch niet verloren.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do feb 08, 2007 1:41 am

Dat heb ik hier bij de vorige verkiezingen al voorgesteld!!! :P :P Wat mij betreft : graag!!! :D

En ja Knorry, bij een erkende kweker heb je idd niet altijd zekerheid, ik kwam toch net hetzelfde te vertellen, maar het is toch een feit dat gesjoemel bij de "betere kweker" sneller ontdekt zal worden en zeker sneller en harder aangepakt zal worden, al is het door de "klanten", wij dus, zelf. Ik heb het echt niet gelaten om de kweker van ons Nala in een slecht daglicht te zetten hoor. Ze werd vroeger als zéér betrouwbaar en zeer goed wetend wat ze deed aangeraden door 2 Dierenartsenpraktijken hier in Hasselt. Sins 2000, na de dood van ons Nala, wordt ze van hieruit al niet meer gesteund. Het is misschien maar een pleister op een wonde, maar zo kwekers moeten het vooral hebben van de erkenning die zij van Da's enzo krijgen, en als ze die beginnen tegenkrijgen is hun rijk uit. Komt erbij dat die normaal gezien toch ook véél hogere prijzen vragen dan die kweekhuizen zoals die waar ons ander hondje vandaan kwam, dus dat houdt dan toch ook weer een beetje de impulsaankopen tegen. Al die factoren samen gaan er toch voor zorgen dat je na een tijdje resultaat zou moeten zien op gebied van eerlijker en beter kweken.

Als je de dieren niet meer -letterlijk soms- voor het oprapen hebt, en je moet er flink voor gaan betalen, en je moet gaan wachten tot die en die hond samen geweest zijn voor een nestje (want inteelt zou dan ook meer gecontroleerd kunnen), als je dan ook weer een genoeg aantal weken moet wachten op je pup en ga zo maar verder, dan kom je automatisch uit bij "betere" dieren. Beter in de zin van gezonder, zowel lichamelijk als geestelijk, niet zozeer qua uiterlijk, daar trek ik me persoonlijk ook niet zo heel veel van aan. De schoonheid van een dier zit net als bij ons van binnen, dat heeft niets met "beter" te maken.

Volgens mij gaan die mensen die gauw naar zo'n dierenzaak of -markt trekken om voor een goed rapport in juni nog gauw een hondje te halen voor ze op verlof vertrekken en dergelijke wantoestanden, dan toch flink ingedijkt kunnen. Je gaat het, als je het niet echt goed voorhebt, niet beginnen uitkienen in januari hoe en wanneer de nieuwe hond komt als je niet echt van plan bent geduld te hebben tot dan om dan te hond (of ander dier) van je keuze te halen. Door winkels, markten, broodfokkers en alles aan te pakken zou het de goede kant kunnen uitgaan, maar om te beginnen, zit er 1 iemand in die hele regering die het lef heeft om daar voor te vechten en te streven tot het eindelijk allemaal juist zit, of zo goed mogelijk?? Ik denk het niet, daarvoor is er , ook in "de dierenindustrie" teveel geld mee gemoeid voor sommige ellendelingen :@ :@ !!!!!

Ach, hoop doet leven zeker??? Hoop op nog meer idealisten zoals wij, zodat we hopelijk samen ooit iets bereiken kunnen!!
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 47 gasten