AAN ALLE FORUMLEDEN EN LEDEN

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo mar 07, 2007 9:33 pm

Bij deze wil ik aan iedereen is aantonen hoe jullie voorzitter Hans Van Gool in elkaar zit.
Dit heeft op geen enkel vlak meer te maken met FRETTEN.
Omwille dat wij van vzw de fret niet naar de pijpen van mijnheer Van Gool dansen, heeft hij dit naar de beurs allemaal beestjes gestuurd en gedreigd.
Wij gaan met onze prijs niet naar boven als het over de opvangfretten gaat!
Daarom speelt hij het spel zo.
Awel, wij spelen mee.
Tegen de tijd dat deze mail op jou forum terecht is gekomen, zijn wij al druk bezig geweest de fax door te sturen naar verschillende organisaties en forums toe.

Nu over dat vechten dat er in staat, ik denk eerder dat jij zoiets in staat bent dan eender ander slim mens met verstand.
Het zal de eerste keer niet zijn dat je mij bedreigd maar nu is de maat vol.
Zo laf je bent om dit naar de beurs toe te schrijven, zo laf zal je zijn om dit van je forum af te gooien en mij te blokkeren. (wat dan trouwens met jou ook gedaan word op ons forum.)

Voor vzw de frettenark zal de deur op een kiertje blijven staan maar voor Hans Van Gool gaat deze definitief dicht.
Bellen moet je ook niet meer en elke vorm van communicatie zal uitgesloten worden.

Afbeelding


[Gewijzigd door Hugoke op 2007-03-07 21:36:33]

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » wo mar 07, 2007 9:41 pm

Triestige situatie...wat heeft dit nog te maken met onze lieverdjes de fretjes? ~_~ :( ~_~
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo mar 07, 2007 9:43 pm

vraag dat maar aan jullie zogezegde voorzitter.
wij hadden al maanden de goedkeuring om te mogen komen en we hebben alles in het werk gezet om dit in orde te krijgen. hetzelfde heeft hij geflikt in hasselt.

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » wo mar 07, 2007 10:08 pm

Ik ken niets van de situatie en ben ook niet van plan me er mee in te mengen.
Voor mij komt de gezelligheid met onze fretjes hier op de eerste plaats.
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 07, 2007 10:33 pm

Dat wouden wij inderdaad ook niet, maar blijkbaar heeft DFA alleenrecht als het op de zorg van fretten komt.
En dit is niet meer in het voordeel van de fretten.
Wij hebben ook fretten in onze opvang zitten die medische zorg nodig hebben.
Waarom wordt hen dat dan ontzegt??
Fretten zijn toch fretten? Of ze nu bij ons in de opvang zitten of bij DFA.
En op de vergadering is er duidelijk aangetoont dat DFA meer dan genoeg inkomsten heeft om zijn
fretten de nodige zorgen te bieden.
Dus waarom moeten wij gezien worden als concurrentie?
gewoon belachelijk.
Als wij nu maar 100€ voor een fret willen vragen ipv 140€ is dat toch onze zaak.
Daarvoor organiseren wij toch onze evenementen...

Spijtig dat het weer via deze weg moet gaan, maar als iemand je klem zet door te liegen en te
dreigen, blijft er spijtig genoeg geen andere optie meer over.
Praten gaat al lang niet meer heeft Hans van Gool aangetoont.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo mar 07, 2007 10:36 pm

Geachte,

Bij deze een reactie van Hans Van Gool zelf.

Dat u al langer op zoek bent naar mijn persoon, is duidelijk. Zo probeerden jullie al verschillende malen om De Fretten-Ark vzw onderuit te halen.

Eerste poging, de voorzitter ontheffen uit zijn functie.

Hiervoor bewerkten jullie oa de andere bestuursleden. Maar omdat deze vrij trouw bleven aan de vereniging en zij het nut niet zagen om een nieuwe organisatie op te starten, werd dit plan opgeborgen.

tweede poging, tweedracht zaaien onder de harde kern.

Zo werd de provincieverantwoordelijke zwart gemaakt en in een hoekje geduwd. Hiervoor werden dan weer de medewerkers van Limburg "bewerkt". Maar uiteindelijk bleek dat het ego van sommige mensen te groot was en ze door titelgeilheid kozen om een andere vereniging op te starten.

Derde poging, Zaal Limburg overnemen voor de activiteiten.

Uiteindelijk liep ook dit plan mis want de zaaluitbaters moesten van hun zaal een woning maken voor zichzelf. Verder kozen jullie voor elke activiteit dezelfde data als DFA. Zelfs de koekjesslag en BBQ werden schaamteloos overgenomen. Hiervoor werden héél wat mensen gecontacteerd via E-mailadressen die vanop dit forum verzameld werden.

Vierde poging, Sponsors van DFA afschuimen.

Op zich geen erge zaak, ware het niet dat onze vereniging met deze winkel een overeenkomst had ondertekend. Blijkbaar ontbreekt het jullie aan creativiteit want voor het ogenblik is jullie vereniging een copie van het origineel. En dit terwijl er aan DFA niets goed was, want dat was toch de reden van jullie vertrek?

Vijfde poging , De Fretten-Ark vzw beconcurreren.

Ondanks de vraag van DFA om "samen" te werken ipv "tegen" elkaar te werken, gingen jullie DFA beconcurreren met lagere prijzen voor opvangfretjes, hoteldienst, en andere ... Zelfs dit forum werd afgeschuimd om fretjes te "verzamelen". Kijk maar naar de topic ivm het fretje uit het vogelasiel. Als verenigingen die het zelfde streefdoel nastreven DOE JE ZOIETS NIET !!!

zesde poging Medewerkers van DFA tegen elkaar opzetten.

Mensen zoals Bull en Knorry (Johan en Ann) opdraaien tegen de andere medewerkers, hen in een kwaad daglicht stellen en totaal geen eerbied hebben voor vriendschappen tussen andere mensen.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo mar 07, 2007 10:37 pm

Vervolg

zevende poging Afspraken maken en deze niet nakomen.

Jullie waren welkom op onze bestuursvergadering van DFA. Dit als buitenstaande vereniging want het ging hoofdzakelijk om de discussie tussen Dhr Goris en het bestuur van DFA. Jullie hebben in drie telefoongesprekken duidelijk aan mij verzekerd dat jullie enkel kwamen om, indien jullie vereniging ter sprake kwam, in te grijpen en jullie integriteit te verdedigen. Aangezien dit voor onze vereniging ook steeds belangrijk was hebben we toegelaten dat jullie kwamen. Een week voor de vergadering hebben jullie nogmaals, dit keer tijdens een etentje met onze bestuursleden, aangegeven om enkel maar om voorgaande reden naar de vergadering te komen. Jullie distantieerden zich zelfs openlijk op jullie eigen website van de mail die Dhr Goris heeft rondgezonden.

resultaat: Het bleek allemaal comedie. Vanaf de eerste minuten werd er door jullie voorzitter met de statuten gezwaaid dat wij zelfs het recht niet hadden om ons vzw te noemen, dat wij volgens de wet op de vzw's niet in orde zijn met ons bestuur enz. . Dhr Katarzynski heeft echter over de gehele lijn moeten inbinden. Blijkbaar kende het bestuur de wet en haar eigen statuten iets beter dan hijzelf. Verder door tijdens deze vergadering hebben jullie de vereniging meerdere malen geprobeerd onderuit te trekken, maar omdat deze pogingen steeds mislukten zijn jullie wijselijk vertrokken. Jij meneer Bom (Hugo) hebt op onze vraag tot samenwerking geroepen voor je vertrok "VZW's kunnen niet samenwerken, het zijn concurrenten !!!". Daarop zijn jullie met slaande deuren vertrokken.

Geen enkele afspraak die ooit met jullie gemaakt werd, werd nageleefd. En dan vragen jullie mijn respect en dat van DFA?

Meerdere van onze leden hebben aangegeven dat ze furieus op jullie zijn. Steeds werd door DFA de andere kaak gegeven. Ik heb zelf een paar dagen voor de vergadering nog wetteksten doorgezonden naar jullie voorzitter om jullie te helpen. Als dank werd ikzelf, mijn gezin, en ook MIJN kindje (dat nu in zeer goede handen is bij het huidige bestuur) zwaar op de korrel genomen.

Ik heb inderdaad, na het zoveelste incident (we zijn nu ondertussen al bijna een half jaar met deze kinderachtige streken bezig), beslist om onze deelname op de beurs "Allemaal Beestjes" te annuleren. Dit omdat het hier gaat om een kinder-evenement. Vele van onze medewerkers zijn diep in jullie teleugesteld en zouden het gedurende deze twee dagen extra moeilijk hebben. Wetende dat er bij jullie vereniging ook enkele heethoofden rondlopen vond ik het niet meer dan normaal om geen problemen te gaan zoeken.

De organisator van "Allemaal Beestjes" heeft echter geoordeeld dat de eerst-ingeschrevene recht had op deelname op deze beurs. NIET, ik herhaal, NIET op mijn vraag, en nog minder heb ik een eis gesteld. Ik ben niet bij machte om dit te doen. Ik heb zelfs voorgesteld om enkele telefoontjes naar andere verenigingen te doen om ons "gat" op te vullen. Nogmaals, niemand bij De Fretten-Ark vzw heeft gedreigd, of ook maar enigzins gevraagd om jullie van deze beurs te weren. Ook ik niet.

De gevolgen die jullie nu ondergaan, hebben jullie zelf veroorzaakt. De kruik gaat maar zo lang te water tot ze barst. Maanden lang werden er pogingen ondernomen om met jullie overéén te komen. Keer op keer echter kregen medewerkers en bestuur van DFA het deksel op de neus.

Het wordt tijd dat DFA zich weer ten volle kan inzetten voor De Fretjes, vuil rondstrooien en amok maken kan het kleinste kind. Maar presteren wat alle medewerkers van DFA presteren, das wat anders. In gods naam, hou jullie nu toch eens eindelijk bezig met waar jullie voor opgericht zijn. DE FRETTENGEMEENSCHAP DIENEN EN HET WELZIJN VAN FRETTEN BEVORDEREN.

Dat jullie deze reactie doorzenden naar andere fora en clubs, vertelt meer over jullie zelf dan over ons. Vele mensen op dit forum weten al genoeg over jullie gedragingen. De anderen geven er niet om en wensen niet betrokken te worden in perikelen tussen twee clubs. Zij willen met hun lievelingen bezig zijn en praten over het wel en wee van hun kroost.

Er wordt nogmaals gevraagd om respect te tonen voor de hobby van de forumleden en hen te vrijwaren van jullie reactie. Tenzij deze daadwerkelijk bijdraagt aan de frettengemeenschap.

Hans Van Gool,
Voorzitter van De Fretten-Ark vzw

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » wo mar 07, 2007 10:48 pm

Tuurlijk , weer een slot erop en ik de doofpot steken...
Loopt die nog niet over onderhand.... ???
En argumenten verdraaien is voor jou blijkbaar ook een klein kunstje !!!
Als mensen vragen hebben en antwoorden willen, moeten ze het maar aan ons komen vragen, want jij draait er alleen maar mooei kleurige strikjes rond, de waarheid is anders !!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo mar 07, 2007 10:57 pm

Ik meen dat zulke persoonlijke vete's en meningsverschillen wel kunnen afgehandeld worden BUITEN het publieke forum !
Temeer omdat gewone leden zich geen idee kunnen vormen over wat
er werkelijk omgaat.
En als ik gekozen heb voor de Frettenark , dan blijf ik daar ook bij.
In goede en kwade dagen :@
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 07, 2007 10:57 pm

Eerste poging: de voorzitter proberen te ontheffen uit zijn functie?
Ik dacht dat er geen halve waarheden op jullie forum mochten gepost worden?
want dit zou ik dan wel eens graag uit hun mond horen, dan weten we direct wie de leugenaars zijn.

tweede poging: harde kern 'bewerken'
ik denk dat je eens te rade moet gaan bij je harde kern in Limburg.
De helft is al bezig van voor wij een vereniging zijn opgestart met verschillende mensen aan te spreken
om een nieuwe vereniging op te richten.
En jouw meeste waardevolle persoon die ook bij in het bestuur komt, wist nog te zeggen tijdens het symposium
dat ze hans van gool wel zou klein krijgen en hem van zijn voorzittersstoel zou krijgen.
Zo ver voor je harde kern!

derde poging: zaal limburg overnemen
deze zaal is gevonden door onze voorzitter en onze penningmeester, dus blijkbaar hadden jullie
geen zin om zelf moeite te doen.
Wij hadden dus het recht om deze zaal ook te gebruiken. Zoals ik al zei er bestaat nog altijd geen
alleenrecht voor verenigingen!!

vierde poging: sponsors afschuimen?
******* (Naam sponsor verwijderd op vraag van sponsor zelf, nvdm) heeft zelf aangeboden om te sponsoren, zonder dat wij iets gevraagd hebben.
Bij ******* kopen wij veel aan en hebben we gevraagd om flyers neer te leggen, was geen probleem
weeral alleenrecht?? ik denk het niet

vijfde poging: voor onze boekhouding moeten wij deze lage prijzen hanteren (voor de duizendste keer, ben je mss
doof???) Ook zitten wij met een nul-operatie als het op onze fretten aankomt. Als wij dat kunnen, waarom jullie dan niet?
En dat fretje uit het vogelasiel wouden jullie daar een week laten zitten, daar ben ik op ingegaan en heb gezegd dat ik het wel ging ophalen, zodat het tenminste juist zat. En ik heb niet gebeld onder de naam DFA, maar wel Vzw De Fret!!!! Halve waarheden zijn veel voorkomend bij dfa blijkbaar

zesde poging: bull en anneke opzetten tegen andere mensen?
Deze twee personen wouden niets te maken hebben met deze hele zaak en toch blijf je ze er bij betrekken.
Wordt het niet tijd dat je hier eens mee stopt en deze mensen hun rust gunt?
Zelfs ik reken hen niet meer tot mijn vriendenkring, maar heb toch nog altijd genoeg respect voor hen om hen er tussen uit te laten!!

zevende poging: de vergadering
was idd één grote komedie!! Onze naam viel meerdere malen en daar ben ik op ingegaan, dat er op het einde ruzie ontstaan is, is nog altijd dankzij jullie. Want wij wouden in alle stilte vertrekken en jij hebt er weer een circus van gemaakt!

Organisatie allemaal beestjes: LEES DE FAX!!! Ga je deze mensen ook al beschuldigen?! Zo zie je maar, niets dan leugens!!! Goed bezig! maar zo laat je tenminste je ware aard zien.
Misschien moet je hen nog maar eens opbellen en dreigen een rechtzetting te sturen! Ben je toch zo goed in.

Inderdaad wij proberen ons bezig te houden met onze zaken en dat zijn de fretjes!! Blijkbaar kan jij daar niet zo goed mee overweg. (moeten we de mails eens posten die je gestuurd hebt)
dat kinderachtig gedoe van DFA mag dringend stoppen, want er is er maar eentje dat hier voor amok zorgt!!!
Al sinds het begin, dus niet beginnen met dit belachelijk gedoe en de verhalen om te draaien.
je kan de mensen niet blijven manipuleren en beliegen.

Dat wij deze mail hebben rondgestuurd zegt inderdaad veel over ons, maar het wordt tijd dat het ware gelaat van DFA eens getoont wordt en het zegt ook dat wij het kotsbeu zijn en dat we niet meer op onze kop laten k*kken.
't is goed geweest met je show!

Dat je er weer een slotje opzet, bewijst alleen maar dat je niet kan verdragen dat je forumleden de waarheid komen te weten. DFA is en blijft een dictatuur, waar niemand anders zijn zeggenschap kan doen als het niet strookt met de waarheid van DFA.

bedankt om het voor ons toch maar weer eens duidelijk te maken!

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 07, 2007 11:05 pm

ik denk dat de leden het hier verkeerd verstaan!
Iedereen mag van ons bij DFA blijven, absoluut geen probleem mee.
Maar laat ons dan ook AUB (alsjeblieft!!!) in alle rust onze fretten de medische zorgen bieden.
En niet alleenrecht verwerven, want dit is verboden in België

Dus blijf gerust bij DFA, hebben wij ooit gevraagd om bij ons lid te worden?
Zeker en vast niet.
Wij willen gewoon dezelfde kansen als elke dierenvereniging in België

zoals ik al zei: spijtig dat het langs deze weg moet, maar we hebben alle andere mogelijke
manieren al geprobeerd en zolang wij niet ja-knikken voor hans van gool blijft hij ons overal blokkeren
en zwart maken.

Plaats je anders eens zelf in onze schoenen (zoals vele reeds al voor ons hebben geprobeerd en onderuit zijn gehaald) en oordeel zelf dan nog eens of je dit zo leuk zou vinden!

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo mar 07, 2007 11:24 pm

Voor hen die niet aanwezig waren op de vergadering. Er werden notulen genomen door twee verschillende personen waar zowel het bestuur van DFA, de medewerkers, alsook de bestuursleden van de andere vereniging en Dhr Goris vrede mee konden nemen. Deze notulen zullen op al onze volgende speelnamiddagen ter inzage liggen, alsook de volledige boekhouding van 2006. Elke handeling kan en zal verantwoord worden, elke vraag beantwoord.

Verder denk ikzelf dat het meer dan tijd wordt dat er een eind komt aan dit "gezever". Niet voor mezelf, want ik heb niet liever dan kritische mensen om me heen die moeilijke vragen stellen en mijn werkwijze en voozitterschap onder de loupe durven leggen.
Neen, omdat ik duidelijk merk dat velen onder onze forumleden geen zin hebben in dit gebekvecht.

Ik zal de topic niet sluiten, dat moet een ander persoon maar in mijn plaats doen, anders krijg ik weer de commentaar als zou ik jullie de mond willen snoeren.

Op termijn zal wel blijken wie er gelijk heeft en wie niet ...

Hans Van Gool.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo mar 07, 2007 11:31 pm

By the way, ben net even op het forum gaan kijken van de andere vereniging. Geen enkele bezoeker is aangemeld. Neen, alle bestuursleden zijn aanwezig op dit forum om herrie te schoppen. Ik hoop dat hier snel een einde mag aan komen en dat de bestuursleden van de andere vereniging mijn voorbeeld volgen en zich uitschrijven van het forum van de andere club.

Bij deze ben ik lid af bij het andere forum.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Hope

Berichtdoor Hope » wo mar 07, 2007 11:32 pm

Ja, die hebben wij ook.
Deze kunnen op vraag ook ingekeken worden.

Het gaat niet om gelijk hebben maar om het recht om een eigen vereniging op te richten zonder commentaar en zonder pesterijen van andere clubs.

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo mar 07, 2007 11:38 pm

Origineel gepost door Chuckie

By the way, ben net even op het forum gaan kijken van de andere vereniging. Geen enkele bezoeker is aangemeld. Neen, alle bestuursleden zijn aanwezig op dit forum om herrie te schoppen. Ik hoop dat hier snel een einde mag aan komen en dat de bestuursleden van de andere vereniging mijn voorbeeld volgen en zich uitschrijven van het forum van de andere club.

Bij deze ben ik lid af bij het andere forum.
Tiens, ik zie daar nog steeds chuckie staan!
Het is je volste recht om je uit te schrijven maar kom nadien niet zeggen dat je eraf bent gegooid he!
Bij deze dus om misverstanden te voorkomen.

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » do mar 08, 2007 12:21 am

Mijn versie…
1e poging :
Niemand van je toenmalige bestuur (ondertussen ook 2 personen ontslag van genomen, zegt ook genoeg…) is “bewerkt” geweest. Ze hebben enkel ten oren gekregen van de plannen van een nieuwe vereniging en er is NIEMAND gevraagd om mee te doen of wat dan ook..

2de poging :
Provincie verantwoordelijke ….
Het waren ook jouw woorden dat die persoon in kwestie niet op de juiste plaats stond.
Die beslissing werd toen op 16 Juni 2006 (ja, heb de verslagen nog !!)door iedereen goedgekeurd, toen was er nog geen sprake van VZW De Fret…
Groot ego en titelgeilheid???
Zijn dat de redenen Hans, dat je je bestuursleden hebt laten beloven dat ze U als voorzitter moeten blijven behouden????

3de poging :
Die zaal had ik destijds gevonden voor DFA Limburg op te starten ja…
Heb u toen destijds wel via mail en telefoon bijna moeten smeken om te gaan kijken, en uiteindelijk, na veel gezaag ben je dan geweest !!! Dat is dan mijn verdienste geweest en wou dat zo houden, en DFA heeft daar geen schade aan ondervonden, ben zelfs op jullie speelnamiddag aanwezig geweest (op vraag van u trouwens) !!!
Trouwens, Mark was diegene die jouw op de hoogte bracht dat de zaal een privé-vertrek van die eigenaars geworden was, en wat deed jij toen ??? Een medewerker van Limburg opstoken om naar daar te bellen en zo gezegd info winnen of de zaal wel degelijk “bewoond” werd!!

4de poging :
Zie uitleg van Hope

5de poging :
Meerdere malen heb jij ons gevraagd om onze prijzen aan te passen….
1.[TAB]Niet goed voor de belastingen
2.[TAB] Overbodig; we zijn een Vereniging Zonder Winstoogmerk (VZW) en komen zo ook uit de kosten.

6de poging :
Zie uitleg van Hope

7de poging :
Wegens medische redenen was ik zelf niet aanwezig op de vergadering voorbije zondag, kan er dus geen uitspraken over doen, maar ik vertrouw op mijn mede-bestuursleden.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do mar 08, 2007 12:32 am

Zonder woorden, dit zijn de gevolgen van jullie daden, proficiat.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... hters.html

Verder ook geen commentaren meer, wie meer wil weten, vragen of bedenkingen heeft, is welkom bij onze vereniging en bij mezelf.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 08, 2007 12:41 am

Origineel gepost door weazel

Ik meen dat zulke persoonlijke vete's en meningsverschillen wel kunnen afgehandeld worden BUITEN het publieke forum !
Temeer omdat gewone leden zich geen idee kunnen vormen over wat
er werkelijk omgaat.
En als ik gekozen heb voor de Frettenark , dan blijf ik daar ook bij.
In goede en kwade dagen :@
Bedankt voor de steun Jef, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

De wensen van iemand die zowel bij ons als bij vzw De Fret op het forum post, zijn ronduit belachelijk en zeggen echt wel meer over de schrijfster in kwestie dan over onze vereniging. Het feit dat ze maanden geleden kwam smeken om hier terug op het forum te mogen nadat ze eerder al door haar wangedrag geband werd, bevestigt alleen maar dat haar manier van doen louter gebaseerd is op "keet schoppen", is het niet hier dan wel ergens anders.

Ik had dan ook alleen willen vragen idd te stoppen met die komedie, het is stilaan een zeer slecht toneelspel, door niemand graag gevolgd. Voor zover ik één overeenkomst kan vinden bij onze club en de andere, is er maar één ding dat we allebei nastreven, nl het goed voor alle fretjes die we helpen en verzorgen kunnen. Laat het hier dan ook mee eindigen, jullie vragen om dat in peis en vree te mogen doen, wij vragen hetzelfde. Waar wij gerespecteerd worden, zullen wij ook respect tonen. Ik kan het tenvolle begrijpen dat het een zeer onaangename zaak is geworden bij Allemaal Beestjes, maar het feit dat de organisatie daar voorrang geeft aan de club die het eerst ingeschreven was, is ook niet meer dan billijk. En als we allemaal toch tot een akkoord willen geraken in die peis en vree, moeten we ook allebei kunnen toegeven dat het 9 kansen op 10 na de vergadering van 4 maart idd problemen had gegeven op de beurs. Of het geruzie op de vergadering ontstond door ons, betwijfel ik ten sterkste vermits de Heer Bom al roepend buiten ging dat hij nog bepaalde dingen wilde rechtzetten, hij had ook gewoon kunnen buiten gaan met een simpele "Tot ziens". Dat er dan teruggeroepen werd is idd mss verkeerd, echter wel begrijpelijk, maar dit toont dan alleen maar aan dat het hoogst waarschijnlijk ook in Antwerpen zo afgelopen zou zijn. Dat had dan alleen ten koste van de dieren gegaan, die op zo 'n beurs toch de uitsluitende belangstelling verdienen.

Ook ik wens absoluut geen gebruik te maken van mijn recht tot het sluiten van deze topic, ik hoop alleen dat iedereen even bij zichzelf gaat navragen of stil en rustig verder naast mekaar leven niet veel beter zou zijn voor ons allen en onze fretjes in het bijzonder.

Bedankt, het ga jullie goed.
Afbeelding

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » do mar 08, 2007 7:00 am

Origineel gepost door Chuckie

Zonder woorden, dit zijn de gevolgen van jullie daden, proficiat.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... hters.html

Verder ook geen commentaren meer, wie meer wil weten, vragen of bedenkingen heeft, is welkom bij onze vereniging en bij mezelf.
hier is al een pm voor gestuurd naar de desbetreffende persoon.
waarom reageerd zij zo?
kijk eens naar 1 van de vorige topics en je zal zien waarom zij dit gedaan heeft.
je eigen indekken lukt niet meer want dit is nog maar het topje van de ijsberg.

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » do mar 08, 2007 7:46 am

maar het feit dat de organisatie daar voorrang geeft aan de club die het eerst ingeschreven was

Je moet me toch eens uitleggen hoe een vereniging die nog geen jaar bestaat, eerst ingeschreven kan zijn daar de inschrijving van DFA van 2 jaar terug geldt, want vorig jaar is die beurs afgeblazen....

Soit, ga er mijn hoofd niet over breken...
Mijn prioriteit ligt bij mijn fretten en ga deze nu verzorgen en vertroetelen, want die verdienen het uiteindelijk...

Bagje
Berichten: 98
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:14 am

Berichtdoor Bagje » do mar 08, 2007 8:06 am

Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken.
De fretjes staan op de eeste plaats,zij kunnen hier niks aan doen.
Alstublieft laten we dit niet uitvechten over de rug van onschuldige fretjes.
Er is al ellende zat in deze wereld.
Ik kies voor niemand hier partij,ben ook nog maar net op dit forum.
Maar dit gekibbel geeft mij een slecht gevoel,stop it.
Hoi Bagje hier!!!!!!!!!en Sjonnie en Yuki

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do mar 08, 2007 8:36 am

Ik heb maar de helft gelezen van wat hier allemaal staat. Die mail van Jurgen Goris (Ghoris?) heeft mij een slecht gevoel gegeven over de frettenark, en zeker omdat wij alles kunnen inkijken op de speelnamiddagen en zo. Maar wat dan voor de leden die niet op de speeldagen geraken? Ik ben nieuwsgierig wat er allemaal met het lidgeld gebeurd is.

Ik kan er niet aan doen, maar als ik een organisatie steun heb ik het liefste dat mijn lidgeld gebruikt wordt ALLEEN om de fretjes te helpen en niet om externe harddisks en tenten aan te kopen en weet ik veel wat het nog allemaal was. Jurgen Goris gaat die mail niet verstuurd hebben als het vol leugens zit.

iedereen die hier op het forum zit zou beter eens voor zichzelf goed nadenken wat er allemaal gezegd is, en jullie moeten elkaar niet persoonlijk aanvallen.

Feit is dat de FA geld uitgeeft aan andere dingen dan de fretjes. Dit past niet. De fretjes staan op nummer 1. En wat mij betreft gebeurt dit wel bij de vzw de fret.

en btw, ik vind het ook onnozel van de organisatie van beestjes en baasjes van om jullie aanwezigheid te annuleren door wat chuckie laten weten heeft. Sorry maar dit is KINDERACHTIG !

Ook al zijn er wrijvingen tussen jullie vzw's. Hebben de bezoekers niet het recht om met beide organisaties kennis te maken?

Dit stoort mij dus enorm. Het is beter voor de mensen dat ze weten dat er meerdere organisaties zorgen voor de fretjes zonder 'T'huis. En nu kan dit niet meer.

Hopelijk maken jullie volgend jaar niet dezelfde fout !

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 08, 2007 8:47 am

Als ik al 6 bevestigingen heb gekregen dat wij welkom zijn op de beurs, ook nadat de voorzitter had geprobeert te dreigen met het feit 'als zij komen, komen wij met onze 4 clubs niet'.
daar heeft de organisatie op geantwoord: 'dan blijven jullie met jullie 5 clubs maar weg'

En dan nog eens anderhalve week voor de beurs (wanneer zij alles al geregeld hebben en al een grondplan hebben) nog eens bellen en hetzelfde dreigen?!
Dat is gewoon laf!!

Als ik in de organisatie zat, zou ik ook wel weten wat kiezen. Het is gemakkelijk om 1 plaats op te vullen dan 5 plaatsen. en dat was al de hele tijd jouw bedoeling geweest;

BTW wij zijn niet de eerste club die zo behandelt wordt. Op dierenhappening hebben ze hetzelfde geprobeerd met Chinchilla Express. Omdat Little Chinchilla deze afscheuring blijkbaar ook niet goed kon verdragen!!
Zij stonden er toen wel, omdat zij de organisatie iets beter kennen dan wij.

Dierenhappening was onze inschrijving ook goedgekeurd, maar na een telefoontje van hans kregen wij de melding overboekt. (dit zijn woorden van Hans van Gool en van de organisatie van Dierenhappening)

Als je denkt dat je ons zo klein krijgt....goed geprobeerd.
Maar er is nog altijd een spreekwoord dat luidt: 'wie een put graaft voor een ander....'

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 08, 2007 9:06 am

Kijk hé Karlien, ik heb echt geen zin om er nog veel woorden aan te verspillen, maar ten eerste, als sommige mensen niet op de speelnamiddagen geraken, wat volgens mij echt toch wel lukt als het hen zo dwars zou zitten, konden ze nog altijd naar de vergadering komen of rechtstreeks na een telefoontje tot bij Hans of Alwin gaan. Inkijken van de boeken is ALTIJD mogelijk, dat wordt zelfs gevraagd om dat af en toe eens te doen, zodat we idd weten wat er met ons geld gebeurt.

Ten tweede, en ik denk dat ik het daarbij ga laten, zou ik je toch willen vragen hoe jij denkt dat we op een beurs of een speelnamiddag geraken zonder geld uit te geven aan "andere dingen" dan de fretten zelf. De "tent" waarover blijkbaar ook al gestruikeld wordt, werd niet geschonken door een frettenliefhebber, de materialen voor de hangmatten meestal ook niet, de aanhangwagen waarin alles vervoerd wordt, denk je dat die gratis aan de kant van de weg stond en de pc waarop je zo leuke filmpjes kan volgen op beurzen e.d werd niet door een milde donateur geschonken. Ik zou zeggen, als jij het kan runnen zonder aankopen te doen die niet rechtstreeks voor de fret bedoeld zijn, kom het gerust eens uitleggen. Ik vermoed niet dat er iemand problemen mee gaat hebben als ze ons alles willen schenken. Je moet toch ook niet vergeten dat wij, zowel bij ons als bij andere verenigingen, toch allemaal vrijwilligers zijn, allemaal gratis komen helpen, allemaal onze eigen centen in de benzine op en af steken (ik moet volgende maand ongeveer 7x Gent op en af vanuit Hasselt, dat is 1400km, reken maar uit!!) en zelfs regelmatig zelf dingen van thuis meebrengen als we iets hebben dat voor de vereniging van enig nut kan zijn. Maar we zijn ook geen kapitalisten, hoor.

En of de Heer Goris die mail niet "zomaar" heeft geschreven, nee, dat was niet zomaar. Dat had zijn eigen, lelijke en laag bij de grondse redenen, en hij had hierbij absoluut niet het goed van de fretjes voor ogen, want het laat die beestjes koud wat hier allemaal aan de hand is, zolang ze maar goed verzorgd zijn!! Het feit alleen dat hij niet eens de tijd nam om al zijn eigen beschuldigingen te komen staven maar wegging van de vergadering omdat hij de bewijzen van DFA niet kon weerleggen of langs zich neer leggen als zijnde "fout" zegt genoeg. Nu mag hier nog het - verwachte - antwoord op volgen wat wil, ze zullen het toch niet laten van DFA af te kraken, het betreft hier geen strijd om de waarheid meer. Het is gewoon een persoonlijke vete tussen bepaalde personen en eerlijk gezegd heeft daar volgens mij niemand zaken mee en al zeker geen baat bij. Maar enfin, zolang de mensen maar kunnen beschuldigen en geen tegendeel of bewijs willen zien, kunnen we hier doorgaan tot we een ons wegen. Je hebt duidelijk gemaakt dat je het elders beter lijkt te vinden, wel ja, niemand zal je tegenhouden denk ik. Maar een laatste woord had ik toch wel willen zeggen wat die geweldige nota op Kapaza betreft : Proficiat, dat getuigt echt van eerlijkheid en goede bedoelingen!! Nee, jullie willen geen ruzie, nee, nee .....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do mar 08, 2007 9:27 am

Ik heb dat wel niet gedaan ze op kapaza !

En Margit, wat weet jij nu van mijn toestand of ik nu op een speelnamiddag kan geraken of niet? Het gaat voor mij echt niet.

en nee ik ben niet boos en zoek geen ruzie, ik heb ook het recht om mijn mening te zeggen.



[Gewijzigd door Karlien op 2007-03-08 09:30:08]
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten