verkoop

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » wo jun 06, 2007 9:46 am

T'valt me op dat er hier plots veel fretjes te koop worden aangeboden die niet echt met opvang te maken hebben..
Of ben ik hier nu helemaal mis in??

En begin nu direct niet met aanvallen he (sommige van jullie hebben daar een aardig handje van weg)

Tis maar een gewone vraag, omdat als ik kom piepen op de site al heb zien staan: pups te koop, moertje, rammetjes te koop enzo...

Krijgen die ook allemaal een frettenbabbel deze mensen?
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

patatje
Berichten: 87
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 7:57 pm

Berichtdoor patatje » wo jun 06, 2007 12:04 pm

Ja, het is me inderdaad ook al opgevallen ~_~

Jammer genoeg is er ni veel aan te doen hé...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jun 06, 2007 12:40 pm

het gedeelte op het forum fretten te koop heeft niets met de vereniging te maken , dit zijn enkel mensen die op ons forum posten
tenslotte is dit gedeelte van het forum er voor , wij hebben natuurlijk liever dat een opvangertje een nieuwe thuis krijgt maar we weten ook dat we niet kunnen beslissen voor anderen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo jun 06, 2007 12:43 pm

Het is voor de moment puppytijd en sommige mensen die met hun fretten kweken proberen ze dan hier aan een baasje te helpen.

De mensen die daar hun pup kopen krijgen idd geen frettenbabbel automatisch zoals bij een opvangfretsel maar kunnen er wel vrijblijvend een volgen en kunnen hier ook altijd nog verder terecht voor raad.

Wat bedoel je met aanvallen? Wie heeft je dan al aangevallen??
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » wo jun 06, 2007 9:51 pm

ok, bedankt voor de nodige uitleg allemaal..
maar dan is dat gedeelte van het forum net hetzelfde als Kapazaa en tweedehands waar ze hun dieren verkopen he.
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » wo jun 06, 2007 10:43 pm

Het is niet 100% hetzelfde eh, hier mogen particulieren geen fretjes aanbieden en ik heb gezien dat dat op kapaza wel gebeurd, dit is hier meer voor hobbykwekers, mensen die willen dat hun pups echt goed terecht willen komen denk ik.
Dat is mijn mening eh ;)

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do jun 07, 2007 8:17 am

het is toch beter dat die mensen toch ook nog een plaats hebben om hun fretjes aan te bieden, of ze komen misschien dan toch in de opvang terecht als ze geen thuis vinden. Of wie weet waar anders. %)
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do jun 07, 2007 2:38 pm

Origineel gepost door Sky

Het is niet 100% hetzelfde eh, hier mogen particulieren geen fretjes aanbieden en ik heb gezien dat dat op kapaza wel gebeurd, dit is hier meer voor hobbykwekers, mensen die willen dat hun pups echt goed terecht willen komen denk ik.
Dat is mijn mening eh ;)
ik denk dat je ipv van partikulieren , winkeliers bedoeld
;)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » do jun 07, 2007 3:33 pm

ja dat bedoel ik (@) , sorry

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jun 08, 2007 8:40 am

Nu moet ik er mij hier helemaal niet in mengen hé, en ik zou mijn nek mss ook beter niet gaan uitsteken, maar het is idd jammer dat er hier vaak eerst aangevallen wordt ipv gewoon rustig geantwoord met ook van bepaalde dingen eerst enkele voordelen te bekijken ook. Bv dat plaatsen van pupjes te koop.

Ergens vind ik het heel jammer dat er hier plots onbekende mensen opduiken die pups hebben. Dat is een teken dat ze zich zeer weinig hebben voorbereid vooraf en waarschijnlijk alleen aan de 30 tot 60€ opbrengst per fret hebben gedacht, wat idd een leuke bijverdienste is. De meesten van die "kwekers" hebben ook geen extra kosten gehad aan die beestjes, geen Totally Ferret voor babies, geen Waltham enz..., dus dat is zuivere winst. Een verantwoorde hobbykweker heeft zijn fretjes al geplaatst nog vóór ze geboren zijn. Anderzijds ben ik dan toch ook weer blij dat ze het hier zetten, de kans dat één van die pups dan bij een frettenkenner thuis terecht komt, wordt enkel vergroot. Ik heb ons Minney ook bij mensen gehaald die totaal niks van pups kenden, die zelf zonder weten, met een zwangere fret opgescheept werden en via, via, is Minney hier terechtgekomen en maakt die ondeugende snuit het ferm goed!!

Om nog maar een vb te noemen, wat nu uiteindelijk goed af blijkt te lopen, is dat van Melissa met Witje. Eerst was dat "Begin jij nu zomaar aan ... :@ :@ ??" terwijl ze nu, dankzij de gekalmeerde uitleg die ze uiteindelijk kreeg, de juiste beslissing heeft genomen voor Nyce en Witje. Dat is toch een veel beter resultaat, niet?

En die Frettenbabbel, ja, die zou idd mss beter altijd meegegeven worden hé, maar als de mensen die hier een pupje komen zoeken ook echt geïnteresseerd zijn en blijven in fretjes, kunnen ze bij ons toch altijd nog terecht voor extra uitleg hé. Mensen die kost wat kost een fret willen, luisteren toch meestal niet hoor, die kennen het al allemaal, weet je wel???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo jun 10, 2007 12:21 pm

Inderdaad Margit, daar sluit ik me volledig bij aan en om eerlijk te zijn heb ik toch liever dat de mensen hun al oudere fretjes hier proberen te verkopen dan dat ze ze gewoon dumpen. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » vr jun 22, 2007 3:30 pm

hey
Ik heb zelf nu ook 2 pupjes een harlekijntje rammetje en een wildkleur moertje
en ik plaats het liever hier zodat ik weet naar wie men fretjes toe gaan en de mensen die hier op komen willen wel iets meer van fretjes te weten komen en daarom denk ik dfat de mensen dat het alleen goed voor hebben met hun pups die hier komen te koop zetten zodat ze weten dat ze een goede thuis hebben en niet gekocht en gedumpd worden. Er zat vorig jaar een meisje bij men zus in de kas die had 2 fretjes die een beetje te speels waren naar hun goesting dus was de lol voor hun eraf en hebben ze die gwn los gelaten daarom heb ik liever de fretjes hier te verkopen dan op markte of kapaza of marktplaza of marktplaats ofzo.

dit is mijn menig erover en ik denk dat er nog zo zijn die pupjes hebben en er zo over denken :).
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma jun 25, 2007 1:33 pm

Er is 1 groot verschil tussen Kapaza en ons forum. Kapaza is puur commercieel. Wanneer de advertentie verlopen is verdwijnt de gehele historiek en kan niemand er nog iets op reageren of over terugvinden.

Wanneer mensen hier hun pups aanbieden, kunnen de nieuwe eigenaars achteraf perfect reageren en aangeven of ze goed of niet goed behandeld werden, of de pups in orde waren en of ze goede adviezen meekregen of eerder aan hun lot werden overgelaten.

FEEDBACK !!! is hier het sleutelwoord. En moest DFA deze mensen niet de mogelijkheid bieden om hun fretjes een goede thuis te geven, dan zouden deze mensen evenens hun toevlucht moeten zoeken tot Kapaza en consoorten.

Een vereniging zoals DFA vzw kan ook de extremistische toer op gaan en zich afzetten tegen al wat minder goed is. Zoals sommige andere clubs voor het ogenblik mensen met fretjes aanspreken op een terras en hen vrij agressief wijzen op het feit dat ze hun fret beter de prikpil geven ipv te castreren (je reinste flauwe kul maar ja ...). Het enige wat je hier als vereniging mee bereikt, zijn boze frettenliefhebbers die nooit nog raad zullen vragen bij deze club.

Gelukkig hebben we ondertussen een aantal mensen op ons forum en binnen de club die het hoofd koel houden, de situatie grondig en correct inschatten en reageren zoals het hoort. Met kalmte en kennis van zaken bereik je nu éénmaal meer dan met agressie en onkunde.

Met dank aan de koelhoofdigen onder jullie !!! DOE ZO VOORT ...
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten